Skocz do zawartości

Ledowe żarówki P21/5W - są sensowne na rynku?


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wobec postępu technicznego pojawiły się na rynku żarówki stop, które nadają się już do zastosowania w zastępstwie klasycznych W21/5W?

 

Chodzi o to, żeby były równie jasne lub jaśniejsze od żarnikowych źródeł światła, no i żeby były równie niezawodne, co klasyki.

 

W necie ofert jest dużo, ale liczę, że ktoś ma już jakieś doświadczenia.

 

Nie ukrywam, że zainspirowała mnie do zadania pytania obserwacja z porannego korka - ledowe światła zapalają się ułamek sekundy wcześniej, co w sytuacji podbramkowej może nam uratować dupę (dosłownie i w przenośni).

 

Kolejna rzecz - co sądzicie o ledach w migaczach - czy ew. zmiana ma w ogóle sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tomasso napisał:

czy ew. zmiana ma w ogóle sens?

Nie ma sensu. Jak podobają Ci się ledowe światła to poszukaj zamienników oryginalnych lamp (z homologacją drogową) na technologii LED. Większość dostępnych ledowych zamienników żarówek samochodowych nie ma homologacji drogowej i po drogach publicznych nie powinno się jeździć. Z drugiej strony, kto to sprawdzi? Policjant - wątpię, diagnosta - może?, rzeczoznawca po kolizji - to już prawdopodobne. No i jeszcze cena takich żarówek, zwykle 10 - 50 razy większa od zwykłych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, jak wprowadzane były trzecie stopy - też były mandaty i zabierane dowody, dopóki ktoś gdzieś za jakimś biurkiem nie uznał, że to zwiększa bezpieczeństwo.

 

Przy migaczach się nie upieram, ale co ze stopami? Nie chodzi o wygląd, tylko o prędkość zadziałania. Niby to ułamki sekund, ale te ułamki sekund czasem czynią cuda - w końcu po to wprowadzane są np. migające stopy, żeby skrócić czas reakcji kierowców za hamującym pojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kierunków musisz mieć odpowiednie, inaczej zacznie Ci mrugać znacznie szybciej niż normalnie

 

co do reszty, jakiś czas temu jeden z kolegów Alfaholików sprowadzał/używał/sprzedawał zamienniki żarówek, cos około 10 za sztukę, świeciło to dobrze ale.... ale to były ledy ze szkłem dookólnym które rozpraszało jak normalna żarówka, i tylko takie mają sens (co do homologacji się nie wypowiadam, bo wiadomo że nie miały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał:

A jak będzie świecić ledowa żarówka, jeśli u mnie z tyłu nie ma żadnej żarówki 5W i są tylko 21W? Wstawię taką led 21W i ciekawe, czy zaświeci też jako pozycyjna.

Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warte zainteresowania to jedynie markowe produkty ...

jak wspomniany tutaj Philips...lub Osram..

wszystko P21/5W z Chin nadaje sie do palenia w krakowskich piecach zimą..... róznicaw jasnosci miedzy "pozycja" a "stop" praktycznie  nie istnieje... - dyskwalifikacja .

 

U mnie oba rozwiazania (chinskie czy markowe) dyskwalifukuje koniecznosc drutowania przewodów i montowanie 'oporników'/ukladow  przeciwdziałającemu błedowi przepalonej żarówki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hektorek napisał:

Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą

 Nie musi i nie daje po oczach, bo żarówka jest sterowana z modułu elektronicznego sygnałem PWM i dla pozycji masz wysterowanie na poziomie powiedzmy 20% a dla stopu 100%:)

 

14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

A jak będzie świecić ledowa żarówka, jeśli u mnie z tyłu nie ma żadnej żarówki 5W i są tylko 21W? Wstawię taką led 21W i ciekawe, czy zaświeci też jako pozycyjna.

Być może wcale nie zaświeci a może i zadziała w miarę normalnie

Najlepiej jednak przetestować, bo to może zależeć i od konkretnej żarówki LED;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, fenix8 napisał:

do kierunków musisz mieć odpowiednie, inaczej zacznie Ci mrugać znacznie szybciej niż normalnie

 

Kierunki to poboczne pytanie, nie skupiajmy się na nich. Auto stare, zapewne z mechanicznym przerywaczem.

 

Co do stopów, skupię się na markowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, hektorek napisał:

Pozycyjne też masz na 21W? Ale to musi dawać po oczach w trakcie jazdy po zmroku za Tobą

W BMW nie ma żarówek 5W w tylnych lampach. Moduł steruje żarówkami 21W, żeby świeciły jak 5W. To rozwiązanie pozwala zawsze mieć sprawne oświetlenie w przypadku, gdy przepali się żarówka. Na jedną stronę są 3 żarówki mijania i jedna od kierunku, jak spali się kierunek, to będzie mrugać jedna z pozycji w kolorze czerwonym z mocą 21W, jak spali stop, to są jeszcze dwie wolne w czerwonym kloszu i któraś będzie za stop robiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3/2/2017 o 20:06, romano11 napisał:

 

Przerywacz mechaniczny - masz na myśli ten zapłonowy? :phi:

 

Nie, chodzi mi o to, że nie półprzewodnikowy, raczej zwykły przekaźnik z cewką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.03.2017 o 14:50, Tomasso napisał:

Nie ukrywam, że zainspirowała mnie do zadania pytania obserwacja z porannego korka - ledowe światła zapalają się ułamek sekundy wcześniej, co w sytuacji podbramkowej może nam uratować dupę (dosłownie i w przenośni).

 

Kolejna rzecz - co sądzicie o ledach w migaczach - czy ew. zmiana ma w ogóle sens?

Ile mikrosekund wcześniej zapali się (pełną mocą) ledowa żarówka vs klasyczna sterowana tym samym włącznikiem? Myślę, że nie zauważyłbym różnicy w czasie gołym okiem.

 

Taka wymiana ma dla mnie sens tylko w starych autach z deficytem mocy (np. stary maluch, gdzie jak świeciły stopy to już nie widać było kierunkowskazów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

Ile mikrosekund wcześniej zapali się (pełną mocą) ledowa żarówka vs klasyczna sterowana tym samym włącznikiem? Myślę, że nie zauważyłbym różnicy w czasie gołym okiem.

 

Taka wymiana ma dla mnie sens tylko w starych autach z deficytem mocy (np. stary maluch, gdzie jak świeciły stopy to już nie widać było kierunkowskazów)

Nie liczyłem, ale myślę, że przedrostek "mikro" tu nie pasuje. Żarówka led zaświeci pełną mocą praktycznie od razu, a klasyczna rozpala się według mnie około 200 milisekund. Zakładając, że się dużo nie pomyliłem, to przy 100 km/h mamy 5,5 m w plecy.

Nie wiem, jak Ty, ale ja widzę gołym okiem zdecydowanie wcześniej światła stopu w przypadku led. Najlepiej to można zaobserwować w aucie z klasycznymi żarówkami i centralnym ledowym stopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.