Skocz do zawartości

CHECK ENGINE - problem z dawka paliwa. P1 1.2 16v


Dumbl

Rekomendowane odpowiedzi

 

Cześć.

Od remontu silnika borykam się z ww. problemem a przejechałem już blisko 1000km.

 

 

Po drodze borykałem z falujacymi obrotami, szarpabiem podczas doładowania,wolno schodzacymi obratami i innymi mniej lub bardziej istotnymi kwestiami z którymi udało mi się jakoś poradzić.

 

 

Czyszczenie przepusnicy,krokowca montaż zaworu zwrotnego w dolocie i map sensora przyniosły spodziewane efekty.

 

 

Niestety utknołem w pewnym miejscu...

 

Podczas wszystkich diagnoz były momenty że w ogóle nie świecił ale za to pojawiały sie inne problemy

 

Check uporczywie świeci!

Na zimnym silniku zalewa go paliwem (AFR wyświetla blisko 10-11 lub nawet zaczyna migać).

Przy temp roboczej jest lepiej jednak np podczas przyspieszania czesto wartość AFR jest w granicach 10.5 - 11.8.

 

Silnik jest wystrojony na LPG. Dalatego gdy przełączam na PB wskaźnik AFR wskazuje już lepsze wartości.

 

Dodam że gdy 'daje mu w palnik' sc szarpie po prostu nie przyspiesza płynnie.

A gdy puszczam nogę z gazu to da się słyszeć jedno razowy strzał jak w wrc ; ) ale tylko gdy uprzednio gwałtownie przyspieszałem.

 

Załączam filmik. Silnik rozgrzany i przełączony na lpg.

 

 

W czym tkwi mój problem?

Sonad lamda chyba dobra choc sprawdzałem tylko grzałkę. Z map sensorem i krokowiec też wydaje sie byc ok.

Szczerze to nie mam pomysłów już dlatego zwracam sie do was o pomoc.

Świadomy jestem ze należało by zrobic nowe strojenie ale chce zrobic to po 1500km od remontu.

 

Będę naprawdę wdzięczny za sugestie.

 



Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mu zafundować ponowne strojenie na lpg. Połącz się ze sterownikiem kme, zrób autoadaptację na wolnych od nowa, a później strojenie w nadciśnieniu przy pomocy mapy korekt lpg. Wcześniej najlepiej pojeździj na samej benzynie, bo pewnie masz rozjechane mapy, a to podstawa do dobrej pracy na lpg,  aha,  jeszcze jeden warunek, sondę lambda od Pb musisz mieć 100% sprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety puki co czekam na kuriera z kablami.
Ale gdy byłem u kumpla w zeszłym tygodniu pokazało nam coś takiego jednak nie za wiele z tego rozumiem.

896387d771f35fade6744a2dffe49aa6.jpg.

Czyli musze rozpocząć od nowych map. Strojenie to temat którego puki co nie ogarniam :P

Jak moge sprawdzić czy sonda jest w 100% dobra?

Mierzyłem grzałkę i jest ok. Jakie napięcie powinno być? i które piny mierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem że z sondą nie bedzie tak łatwo

W tym tygodniu sprawdzę spalanie. Jeśli będzie sporo wyższe to zmienie sondę.

Co do kalibracji lpg.
Ile mam pojeździć na samej benzynie aby komp się ustabilizował?
Zaraz po remoncie pierwsze 300km zrobiłem na samym pb ale w tedy też borykałem sie z wieloma problemami.

Czy sama adaptacja na lpg jest trudna? Niewymaga to skomplikowanych inferencji?
Jeśli nie to zainwestuje już teraz w kabel kme

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.