Skocz do zawartości

wentylator chlodnicy


patgaw

Rekomendowane odpowiedzi

witam

spalil mi sie wentylator chlodnicy tak ze teraz nawet reka sie nie da zakrecic. chcialbym go wymienic po kosztach i mam pytanie czy da sie jakos sam silnik wentylatora przelozyc z seicento 0.9 do 1.1 mpi? duzo to jest roboty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Inne ramy inne mocowania silnika 0,9spi/1.1spi i 1.1mpi. Jak to ori 100watowy to nie wejdzie w ramę, MPI, 50watowy(zamiennik chiński czy art motor Polski(polecam) ale nie uciągnie w upał większego o 2 cm i 1 łopatę śmigła z mpi. Wentyl zamiennik MPI nie jest drogi i będziesz miał spokój montarz plug&play po co kombinowac.... i kwestia śmigło moze opierac o chłodnicę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za porade niestety troszke za pozno i juz za porada speca za 2gr z innego forum kupilem wentylator od spi ...

i zamontowalem go na slowo honoru do ramy z mojego mpi (rozstaw srob mocujacych silnik jest inny).

Uwazasz ze nie da rade w upal? Faktycznie jest miejszy i ma jedno smiglo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś, że ten stary wentylator jest walnięty? Może przekaźnik ewentualnie się zjarało wyjście w kompie  choć wątpię (rozumiem, że masz MPI i komp steruje wentylatorem). Lub dowolna kombinacja powyższych względnie jakiś przewód. Ja bym zmierzył co się dzieje na pinie 40 (złącze A) ECU, nie wiem czy przekaźnik sterowany jest od masy czy od plusa więc najlepiej zmierzyć względem jednego i drugiego. I sprawdzić ten przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak stary wentylator w ogole nie rusza nawet reka. Jak sie sprawdza ten przekaznik? Czy moge go zamienic z tym drugim bo one chyba takie same sa dwa obok siebie, do czego ten drugi jest? I ten pin 40 na ECU jak zmierzyc? na multimetrze ustawic Volty a drugi koniec gdzie dotknac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam dokładnie nie wiem jak to na MPI wygląda to niech się ktoś inny wypowie. W każdym razie pin 40 powinien sterować przynajmniej jednym biegiem (tam są w ogóle dwa?). Drugą sondę multimetru dotknij do masy a potem do plusa aku bo nie jestem pewien jak zrobione jest wyjście w kompie. Najpierw zrób to na zimnym potem na rozgrzanym. Przekaźnik generalnie możesz podmienić z jakimś o co najmniej takim samym prądzie, który akurat nie jest w danym momencie potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz łączyć pinu kompa z niczym innym poza sondą miernika. Chodzi o to, do czego masz przytknąć drugą sondę. Ponieważ nie jestem pewien czy przekaźnik jest sterowany od strony plusa czy masy proponuję sprawdzić i tak i tak. ALe można prościej - możesz wyjąć przekaźnik i sprawdzić po prostu napięcie wtykając sondy w gniazdo przekaźnika tam gdzie idą jego piny 85 i 86. Jeżeli przekaźnik cyka Ci w gnieździe swoim no to komp go wysterowuje i nie ma sensu sprawdzać samego kompa.

Potem wsadź kawałek nieco grubszego przewodu w styki gniazda odpowiadające pinom 30 i 87. To powinno spowodować uruchomienie wentylatora (sprawdzaj na zapłonie albo jeszcze lepiej zapalonym silniku żeby wykluczyć, że gdzieś jeszcze może być jakiś inny przekaźnik nie załączony). Jeżeli przy takim spięciu na krótko wentylator nie chodzi to sprawdź podpinając go bezpośrednio pod akumulator. Jeżeli nie jest zrąbany no to musisz mieć przerwę w kablach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle wczesniej sie wyrazilem, przekaznik wyjalem z auta i sprawdzilem pod  bateria i cyka. W aucie nie sprawdzalem bo silnik chodzi glosno i i tak bym raczej nie slyszal.

Wentylator dziala pokazalem filmik wyzej i robie tak samo i dziala. Wiem ze kompa nie lacze z niczym tylko z multimetrem, ale jak mam podlaczyc multimetr pod ten pin jak wtyczka jest zalozona i go zaslania?

 

 

Przy jakiej temperaturze silnika powinien wlaczyc sie wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, na filmiku jest pokazane to co opisałem wyżej więc jak tak Ci działa no to połowa problemu z głowy.

 

Tak jak napisałem, zamiast kombinować przy wtyczce kompa wyjmij przekaźnik i zmierz na stykach w jego gnieździe tam gdzie idą styki zasilające cewkę przekaźnika.

 

Możesz też powtórzyć ten test z baterią, o którym pisałeś ale tym razem ustaw multimetr na najniższy zakres pomiaru oporności (omy) albo jeżeli ma to na pikacza (pomiar ciągłości obwodu) i dotknij do tych pinów, które załączają wentylator (odpowiadające tym stykom w gnieździe gdzie wsadzałeś drut). Powinno pokazać poniżej 0 w momencie jak załączysz przekaźnik. Oczywiście o ile starczy Ci rąk żeby taką operację przeprowadzić :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2017 o 10:20, patgaw napisał:

Zle wczesniej sie wyrazilem, przekaznik wyjalem z auta i sprawdzilem pod  bateria i cyka. W aucie nie sprawdzalem bo silnik chodzi glosno i i tak bym raczej nie slyszal.

Wentylator dziala pokazalem filmik wyzej i robie tak samo i dziala. Wiem ze kompa nie lacze z niczym tylko z multimetrem, ale jak mam podlaczyc multimetr pod ten pin jak wtyczka jest zalozona i go zaslania?

 

 

Przy jakiej temperaturze silnika powinien wlaczyc sie wentylator?

MPI 97włącza 92 wyłącza wg. komp.-widzisz ile zabawy-przekaźniki,cuda a wentyl drut. Niezły zamiennik masz za 120-130zł i spokój w montarzu i w korku.A to czy w upał da radę wychłodzic ten z spi domniemuję seryjnego 1.1mpi-schłodzi go tylko potrwa to dłużej i wentyl będzie włączał się częściej ale w upały chodzi i tak prawie non stop w sc-w mpi ciut mniej bo sprawnośc chłodzenia jest 15-20% lepsza niz na chłodnicy spi i mniejszym wiatraku-260vs. 280mm i 7 łopat....ale wentle MPI np. denso maja mniejsze obroty, co daje prawie to samo jak markowy spi-150watowy denso ma 3040 obr./min. w spi 110watowy MPI do wersji z klimą 2700-chińczyki?, ale mimo wszysko wentyl mpi jest wydajniejszy od spi 100watowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.