Skocz do zawartości

Termometr w samochodzie - czujnik zewnętrzny ...


Bolo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wlaściwym umiejscowieniem zewnętrznego czujnika do termometru frown.gif

Kiedyś zamontowalem go na spodzie przedniego zderzaka, jednakże gdy w środku zimy stojąc w korku pokazywal ~30 st.C doszedlem do wniosku, że lokalizacja byla dość chybiona ... zlosnik.gif

Obecnie umiejscowiony jest tak jak na rysunku - na przegrodzie tylnej przy zbiorniku paliwa (oczywiście na zewnątrz zlosnik.gif )

271481390-podloga.jpg

Jest więc dość daleko zarówno od silnika jak i rury wydechowej a mimo to i tak zawyża wskazania o jakieś 3 st.C w górę frown.gif

Specjalnie zwracalem uwagę, by czujnik nie byl narażony na bezpośrednie podmuchy powietrza podczas jazdy atu przegięcie w drugą stronę ... :Szalone:

Możliwe jest, by grzal się przez blachę od środka? Co prawda w tamtym miejscu nawet przy ogrzewaniu na maxa jest notorycznie zimno, ale może to wlaśnie te 2-3 stopnie niewiem.gif

A może ma znaczenie, że prawie cala dlugość kabla prowadzącego od termometru do czujnika przebiega wewnątrz auta? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej wykluczam, bo dlugo leżal

> niezamontowany i obie temperatury

> wskazywane byly idealnie tak samo smile.gif

Do wskazań mojego temperaturomierza staram się mieć tzw. dystans - był zbyt tani aby wierzyć w niego w 100% wink.gif

Pozdrawiam piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej wykluczam, bo dlugo leżal niezamontowany i obie temperatury

> wskazywane byly idealnie tak samo smile.gif

..moze wilgoci dostal i mu sie rezystywnosc zmienila...alebo sie kabelek gdzies przycial...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem...czujnik miałem na słupku przednim w osłoniętym od wiatru miejscu - kupa ciepło silnika docierało i w to miejsce. Postanowiłem przenieść go w obudowę lusterka - jakież było moje zdziwienie gdy wskazania tem. zewnętrznej były jeszcze wyższe (oczywiście narastały wraz z wzrastaniem tem. w środku) - mam wrażenie że na odczyt ma wpływ nie tylko umieszczenie czujnika, ale także długość przewodów biegnących wewnątrz samochodu/blisko źródeł ciepła...to chyba przez to pomiary są zafałszowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam podobny problem...czujnik miałem na słupku przednim w osłoniętym od wiatru miejscu - kupa ciepło silnika docierało i w to

> miejsce. Postanowiłem przenieść go w obudowę lusterka - jakież było moje zdziwienie gdy wskazania tem. zewnętrznej były

> jeszcze wyższe (oczywiście narastały wraz z wzrastaniem tem. w środku) - mam wrażenie że na odczyt ma wpływ nie tylko

> umieszczenie czujnika, ale także długość przewodów biegnących wewnątrz samochodu/blisko źródeł ciepła...to chyba przez to

> pomiary są zafałszowane...

No chyba wszystko na to wskazuje ... crazy.gif Trzeba będzie chyba wystawić czujnik na powiewy wiatru to się zrekompensuje zawyżenia ... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna zapytac sie w byle jakim serwisie gdzie umieszczaja czujniki w samochodach z seryjnie montownym termometrem niewiem.gif

I myślisz, że ot tak ci wszystko wyjaśnią? crazy.gif Już nie raz przekonalem się, że wiedza Polskich "fachowców" zaczyna być bardzo wartościowym towarem... ( nie wiem czy slowa "wiedza" nie użylem zbyt eufemistycznie ... zlosnik.gif ) Teraz nawet za krótką prostą radę zaczynają sobie pobierać wedlug cennika frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I myślisz, że ot tak ci wszystko wyjaśnią? crazy.gif Już nie raz

> przekonalem się, że wiedza Polskich "fachowców" zaczyna być

> bardzo wartościowym towarem... ( nie wiem czy slowa "wiedza"

> nie użylem zbyt eufemistycznie ... zlosnik.gif ) Teraz nawet za krótką

> prostą radę zaczynają sobie pobierać wedlug cennika frown.gif

mysle ze nie bedzie problemu, mam termometry w oplu, wiec pojade do opla i zapytam sie gdzie sa te czujniki bo cos mi zle pokazuja hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... ja próbowalem w zderzaku, pod lusterkiem i tp.. i najlepiej wskazywał na ramieniu wycieraczki zanizajc nieco w zimie i zawyżajc w lecie smile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż... ja próbowalem w zderzaku, pod lusterkiem i tp.. i najlepiej wskazywał na ramieniu wycieraczki zanizajc nieco w zimie i

> zawyżajc w lecie smile.gifsmile.gif

No wlasnie zależy mi, by czujnik byl jak najbliżej gruntu... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> []Sam jesteś z kosmosu wpysk.gif

...klamieszalien.gif

> Na pewno żadnego kabelka nie przyciąlem zlosnik.gif Dam sobie przyciąć za to kabelka

> ... tzn. rękę zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

...inaczej zapytam...po czym wnosisz ze zaniza/zawyza temperaturke|??czym dodatkowo mierzyles??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz sprawdzic czy termometr ma bledy i w jakim przedziale to uzyj do tego kostek lodu (T=273K=0st C) przyloz do czujnika i zobacz co ci wyswietli. Jezeli bedzie wskazywal inna temperature niz zero to bedziesz znal blad pomiaru pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja założyłem czujnik na dole po lewej stronie przedniego zderzaka. Przyklejony jest bezpośrednio do gąbczastej gumy, 2 centymetrowej grubości i dopiero do zderzaka. To pomogło udokładnić wskazania.

Pozdrawiam yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też, tak zrobiłem. Czujnik po lewej, wewnętrznej stronie zderzaka za nadkolem i jest waytogo.gif

No, może po odpaleniu silnika temperatura podnosi się o 0,2-0.4 'C ...

Myślę, że to jest w granicy błędu...

Pozdrawiam brać centomaniacką! 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem zamontowanie czujnika temp. zewnetrznej w samochodzie tak, aby ani troche nie zakłamywał jest mało realne. Bądź co bądź samochód ma wiele elementów nagrzewających sie, czy to w zimie czy w lecie. Więc wydaje mi się, ze zakłamania na poziomie około 3 stopni to niezly wynik. Wydaje mi się też, że nie należy montować (przyklejać) czujnika bezpośrednio do blachy tylko przez jakiś izolator - piankę czy cos takiego. Blacha bowiem jest dobrym przewodnikiem ciepła i na 99% wpłynie na wiarygodność pomiarów. Zresztą - co tu duzo mówić - zakłamywać będzie raczej zawze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim skromnym zdaniem zamontowanie czujnika temp. zewnetrznej w

> samochodzie tak, aby ani troche nie zakłamywał jest mało realne.

> Bądź co bądź samochód ma wiele elementów nagrzewających sie, czy

> to w zimie czy w lecie. Więc wydaje mi się, ze zakłamania na

> poziomie około 3 stopni to niezly wynik. Wydaje mi się też, że

> nie należy montować (przyklejać) czujnika bezpośrednio do blachy

> tylko przez jakiś izolator - piankę czy cos takiego. Blacha

> bowiem jest dobrym przewodnikiem ciepła i na 99% wpłynie na

> wiarygodność pomiarów. Zresztą - co tu duzo mówić - zakłamywać

> będzie raczej zawze.

Dzięki za fachowy komentarz waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.