Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Mam problem z wlaściwym umiejscowieniem zewnętrznego czujnika do termometru Kiedyś zamontowalem go na spodzie przedniego zderzaka, jednakże gdy w środku zimy stojąc w korku pokazywal ~30 st.C doszedlem do wniosku, że lokalizacja byla dość chybiona ... Obecnie umiejscowiony jest tak jak na rysunku - na przegrodzie tylnej przy zbiorniku paliwa (oczywiście na zewnątrz ) Jest więc dość daleko zarówno od silnika jak i rury wydechowej a mimo to i tak zawyża wskazania o jakieś 3 st.C w górę Specjalnie zwracalem uwagę, by czujnik nie byl narażony na bezpośrednie podmuchy powietrza podczas jazdy atu przegięcie w drugą stronę ... :Szalone: Możliwe jest, by grzal się przez blachę od środka? Co prawda w tamtym miejscu nawet przy ogrzewaniu na maxa jest notorycznie zimno, ale może to wlaśnie te 2-3 stopnie A może ma znaczenie, że prawie cala dlugość kabla prowadzącego od termometru do czujnika przebiega wewnątrz auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stone Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Ja miałem wcisnięty za taką blachę która sie znajduje za chlapaczem przy przednim kole. (Tam gdzie próg sie zaczyna) Nie zauwazyłem żadnych dziwnych zachowań , a obecnie wywaliłem temometra..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihoo Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > a mimo to i tak zawyża wskazania o jakieś 3 st.C w górę A może to po prostu wada termometra . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 >A może to po prostu wada termometra . > Pozdrawiam To raczej wykluczam, bo dlugo leżal niezamontowany i obie temperatury wskazywane byly idealnie tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihoo Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > To raczej wykluczam, bo dlugo leżal > niezamontowany i obie temperatury > wskazywane byly idealnie tak samo Do wskazań mojego temperaturomierza staram się mieć tzw. dystans - był zbyt tani aby wierzyć w niego w 100% Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > To raczej wykluczam, bo dlugo leżal niezamontowany i obie temperatury > wskazywane byly idealnie tak samo ..moze wilgoci dostal i mu sie rezystywnosc zmienila...alebo sie kabelek gdzies przycial... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 >...moze wilgoci dostal i mu sie rezystywnosc zmienila...alebo sie kabelek gdzies przycial... Kurna, wczoraj go zamontowalem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Mam podobny problem...czujnik miałem na słupku przednim w osłoniętym od wiatru miejscu - kupa ciepło silnika docierało i w to miejsce. Postanowiłem przenieść go w obudowę lusterka - jakież było moje zdziwienie gdy wskazania tem. zewnętrznej były jeszcze wyższe (oczywiście narastały wraz z wzrastaniem tem. w środku) - mam wrażenie że na odczyt ma wpływ nie tylko umieszczenie czujnika, ale także długość przewodów biegnących wewnątrz samochodu/blisko źródeł ciepła...to chyba przez to pomiary są zafałszowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > Mam podobny problem...czujnik miałem na słupku przednim w osłoniętym od wiatru miejscu - kupa ciepło silnika docierało i w to > miejsce. Postanowiłem przenieść go w obudowę lusterka - jakież było moje zdziwienie gdy wskazania tem. zewnętrznej były > jeszcze wyższe (oczywiście narastały wraz z wzrastaniem tem. w środku) - mam wrażenie że na odczyt ma wpływ nie tylko > umieszczenie czujnika, ale także długość przewodów biegnących wewnątrz samochodu/blisko źródeł ciepła...to chyba przez to > pomiary są zafałszowane... No chyba wszystko na to wskazuje ... Trzeba będzie chyba wystawić czujnik na powiewy wiatru to się zrekompensuje zawyżenia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > Kurna, wczoraj go zamontowalem! ...ale kabelka przyciac mogles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 mozna zapytac sie w byle jakim serwisie gdzie umieszczaja czujniki w samochodach z seryjnie montownym termometrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > mozna zapytac sie w byle jakim serwisie gdzie umieszczaja czujniki w samochodach z seryjnie montownym termometrem I myślisz, że ot tak ci wszystko wyjaśnią? Już nie raz przekonalem się, że wiedza Polskich "fachowców" zaczyna być bardzo wartościowym towarem... ( nie wiem czy slowa "wiedza" nie użylem zbyt eufemistycznie ... ) Teraz nawet za krótką prostą radę zaczynają sobie pobierać wedlug cennika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > ...ale kabelka przyciac mogles Sam jesteś z kosmosu Na pewno żadnego kabelka nie przyciąlem Dam sobie przyciąć za to kabelka ... tzn. rękę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba_13 Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 W oplach czujniki są w przednim zderzaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > I myślisz, że ot tak ci wszystko wyjaśnią? Już nie raz > przekonalem się, że wiedza Polskich "fachowców" zaczyna być > bardzo wartościowym towarem... ( nie wiem czy slowa "wiedza" > nie użylem zbyt eufemistycznie ... ) Teraz nawet za krótką > prostą radę zaczynają sobie pobierać wedlug cennika mysle ze nie bedzie problemu, mam termometry w oplu, wiec pojade do opla i zapytam sie gdzie sa te czujniki bo cos mi zle pokazuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > W oplach czujniki są w przednim zderzaku Ciekawe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Cóż... ja próbowalem w zderzaku, pod lusterkiem i tp.. i najlepiej wskazywał na ramieniu wycieraczki zanizajc nieco w zimie i zawyżajc w lecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > W oplach czujniki są w przednim zderzaku jakies szczegoly?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > Cóż... ja próbowalem w zderzaku, pod lusterkiem i tp.. i najlepiej wskazywał na ramieniu wycieraczki zanizajc nieco w zimie i > zawyżajc w lecie No wlasnie zależy mi, by czujnik byl jak najbliżej gruntu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 > []Sam jesteś z kosmosu ...klamiesz > Na pewno żadnego kabelka nie przyciąlem Dam sobie przyciąć za to kabelka > ... tzn. rękę ...inaczej zapytam...po czym wnosisz ze zaniza/zawyza temperaturke|??czym dodatkowo mierzyles?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Pod lusterkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Jezeli chcesz sprawdzic czy termometr ma bledy i w jakim przedziale to uzyj do tego kostek lodu (T=273K=0st C) przyloz do czujnika i zobacz co ci wyswietli. Jezeli bedzie wskazywal inna temperature niz zero to bedziesz znal blad pomiaru pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alcon Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Witam Ja założyłem czujnik na dole po lewej stronie przedniego zderzaka. Przyklejony jest bezpośrednio do gąbczastej gumy, 2 centymetrowej grubości i dopiero do zderzaka. To pomogło udokładnić wskazania. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ptok Napisano 16 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2003 Ja też, tak zrobiłem. Czujnik po lewej, wewnętrznej stronie zderzaka za nadkolem i jest No, może po odpaleniu silnika temperatura podnosi się o 0,2-0.4 'C ... Myślę, że to jest w granicy błędu... Pozdrawiam brać centomaniacką! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klepak Napisano 22 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2003 Moim skromnym zdaniem zamontowanie czujnika temp. zewnetrznej w samochodzie tak, aby ani troche nie zakłamywał jest mało realne. Bądź co bądź samochód ma wiele elementów nagrzewających sie, czy to w zimie czy w lecie. Więc wydaje mi się, ze zakłamania na poziomie około 3 stopni to niezly wynik. Wydaje mi się też, że nie należy montować (przyklejać) czujnika bezpośrednio do blachy tylko przez jakiś izolator - piankę czy cos takiego. Blacha bowiem jest dobrym przewodnikiem ciepła i na 99% wpłynie na wiarygodność pomiarów. Zresztą - co tu duzo mówić - zakłamywać będzie raczej zawze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo Napisano 24 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2003 > Moim skromnym zdaniem zamontowanie czujnika temp. zewnetrznej w > samochodzie tak, aby ani troche nie zakłamywał jest mało realne. > Bądź co bądź samochód ma wiele elementów nagrzewających sie, czy > to w zimie czy w lecie. Więc wydaje mi się, ze zakłamania na > poziomie około 3 stopni to niezly wynik. Wydaje mi się też, że > nie należy montować (przyklejać) czujnika bezpośrednio do blachy > tylko przez jakiś izolator - piankę czy cos takiego. Blacha > bowiem jest dobrym przewodnikiem ciepła i na 99% wpłynie na > wiarygodność pomiarów. Zresztą - co tu duzo mówić - zakłamywać > będzie raczej zawze. Dzięki za fachowy komentarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 24 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2003 wiem że w niektórych samochodach montowany jest w lusterku .. ale SC to bedzie raczej trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 24 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2003 > wiem że w niektórych samochodach montowany jest w lusterku .. ale SC > to bedzie raczej trudno zwlaszcza w podgrzewanych pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 24 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2003 > zwlaszcza w podgrzewanych w podgrzewanych to już na bank ... wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 24 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2003 Sprawa jest prosta !!!! Czujnik należy unieścić w bocznym lusterku!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 25 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2003 No u mnie wcale wtedy dobrze nie wskazywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 25 Grudnia 2003 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2003 > No u mnie wcale wtedy dobrze nie wskazywał A TO DLACZEGO???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.