Skocz do zawartości

Punto 1.2 mineralny->półsyntetyk (potrzebny spec od olejów)


julianos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem,że było milion razy a może więcej nawet ale jeśli chodzi o punto to mało info :)

Sprawa wygląda tak.Silnik 1.2 8v.Ostatnie 70 tys. km zrobione na Castrol GTX 15W40.

 

Jest zamiar przejścia na półsyntetyk (było swego czasu pewne forum gdzie był taki jeden spec ale znikło ono bezpowrotnie).

 

Ponoć Castrol to mistrz w odkładaniu osadów i zalepianiu pierścieni bo ledwo osiągan TBN na poziomie 7.

Doradzono mi abym przed przejściem na półsyntetyk przeszedł na Shell helix hx5 15w40,który w porównaniu do Castrola ma TBN na poziomie 10.

 

Miałem zrobić na nim 4-5 tys. i jeśli nie będzie potrzebna dolewka w tym czasie powyżej 0,8l to śmiało mogę przejść.

 

Powiem,że zrobiłem już prawie 7 tys i nic nie dolewałem.

 

Pytanie brzmi : przejść na półsyntetyk czy dalej lać mineralny.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, julianos napisał:

Shell helix hx5 15w40

Ten olej to mineralny  jak chcesz półsyntetyczny to 

 Shell helix HX7 10W40 polecam.

Jak kiedyś kupiłem cienkiego i z minerala od razu zmieniłem  10w 40  Shella ale dokładnie 

już nie pamiętam symboli zużycia oleju czy rozszczelnienia nie zanotowałem.

Zmianę zrobiłem przy przebiegu ok 50 tys km . W stilo ma tego wyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.03.2017 o 15:14, julianos napisał:

Pytanie brzmi : przejść na półsyntetyk czy dalej lać mineralny.

spróbować nie zaszkodzi, zalej wspomnianego lotosa, bo ma całkiem przyzwoite parametry i sprawdź. Optymalnym byłoby przepłukanie silnika przed wymiana, ale może nie odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem taką wypowiedź, żeby przy zmianie oleju na "rzadszy" najpierw zalać go na 1500-2000 km - w tym czasie co ma wypłukać, to wypłukał i jeżeli nie cieknie, to można zalać już na właściwy przebieg. Wymiana filtra oleju oczywiście zarówno przy pierwszej, jak drugiej wymianie.

Niestety taki zabieg staje się kosztowny jeżeli przechodzi się na olej klasy 5Wxx lub 0Wxx, bo one już trochę kosztują i zalewać go na 1500 km to jest nie jest zbyt ekonomiczne ...

 

PS. Właśnie sobie przypomniałem, że przechodziłem na sytnetyk w autku 20 letnim z przebiegiem 150 kkm (według licznika) i nie wiedziałem jaki był wcześniej olej.

Na starym oleju zalałem preparat do czyszczenia silnika firmy Motul, silnik popracował kilka minut, potem zalałem olejem 5W50 Mobila. Jeżdżę na tym oleju już 5 lat, 80 kkm i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna spokojnie przejsc na wyzszy,  pierwsza liczba mowi o lepkosci oleju w niskiej temp. a druga o zachowaniu oleju w wysokiej.
Takze 15w a 10w roznica na plus  dla pol syntetyka podczas startu silnika. jezeli silnik spala 10w, bedzie tez spala i 15w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.