Skocz do zawartości

Zawieszenie Croma


pawelczekala

Rekomendowane odpowiedzi

Hej jako ze cromcia bije kilometry nieustannie, przyszła pora na nowy komplet rozrządu oraz zawieszenie wymaga poprawek, zastanawiam sie jaki zestaw włożyć do cromy co polecacie z amortyzatorów i sprężyn ??? ktoś przerabiał nie dawno temat ??? jakimi interesować sie firmami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w zawieszeniu wymaga poprawek? Wahacze? Amortyzatory łączniki? Sprężyny? Przód tył? Kilkadziesiąt elementów zawieszenia potrzebujesz poprawić?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Amortyzatory kyb. Sprezyny brbym opla od Vectry combi

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, pawelczekala napisał:

Hej jako ze cromcia bije kilometry nieustannie, przyszła pora na nowy komplet rozrządu oraz zawieszenie wymaga poprawek, zastanawiam sie jaki zestaw włożyć do cromy co polecacie z amortyzatorów i sprężyn ??? ktoś przerabiał nie dawno temat ??? jakimi interesować sie firmami ??

Rozumiem, ze wszystkie sprezyny pekly, amorki ciekna, nie tlumia, wahaczy nie ma no ale....kto bogatemu zabroni:))

Lepiej poszarpac niz kase moczyc:) na siłe bo nalot rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, pawelczekala napisał:

Jak wyżej pisałem Amory i sprężyny już są słabe i mam zamiar je wymienić

A opiszesz w liczbach badz % slabosc sprezyn i amorkow?

 

Jakie objawy owej slabosci odczuwasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6 marzec 2017 o 20:30, pawelczekala napisał:

Hej jako ze cromcia bije kilometry nieustannie, przyszła pora na nowy komplet rozrządu oraz zawieszenie wymaga poprawek, zastanawiam sie jaki zestaw włożyć do cromy co polecacie z amortyzatorów i sprężyn ??? ktoś przerabiał nie dawno temat ??? jakimi interesować sie firmami ??

Dobra i mi cos zaczelo postukiwac. Nalot 212 kkm wiec ma prawo.

Zatem szanowni uzytkownicy, zanim pojade poszarpac to co tam najczesciej pada?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20 marzec 2017 o 11:38, cesarz napisał:

Drążki stabilizatora.

Diagnoza to:

-tyl gumy drazka stabilizatora

-przod drazni kierownicze.

O ile z przodem jakos da sie  krecic to tyl jest irytujaco glosny na wolnych nierownosciach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj na przednie amorki (zmienione jesienią  zeszłego roku ) trafiły nowe sprężyny kayab 2661, auto "wstało" a i śmiem twierdzić że komfort podróżowania się poprawił,

prawa sprężyna pęknięta  o czym nie wiedziałem do dzisiejszego dnia (1/3 dolnego zwoju -standard ) co ciekawe  to lewą zmieniałem jakieś 2 -2,5 roku temu ( wiem że nie profesjonalnie tylko jedną)na monroe, po przystawieniu do tej pękniętej była o jakieś 1,5 cm niższa - siadła, zobaczymy co będzie na nowych,   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jaro190 napisał:

dzisiaj na przednie amorki (zmienione jesienią  zeszłego roku ) trafiły nowe sprężyny kayab 2661, auto "wstało" a i śmiem twierdzić że komfort podróżowania się poprawił,

prawa sprężyna pęknięta  o czym nie wiedziałem do dzisiejszego dnia (1/3 dolnego zwoju -standard ) co ciekawe  to lewą zmieniałem jakieś 2 -2,5 roku temu ( wiem że nie profesjonalnie tylko jedną)na monroe, po przystawieniu do tej pękniętej była o jakieś 1,5 cm niższa - siadła, zobaczymy co będzie na nowych,   

Ja zmienialem (mechanik jedna) warunek to sprawdzenie wysokosci stron. Nie widze /czuje specjalnie roznicy w prowadzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta lewa (monroe) nie dawała pełnej amortyzacji - na nierównościach czuć było że skok zawieszenia jest krótszy niż prawa strona  no i w moim odczuciu bardziej twardsza , innych negatywnych skutków w postaci np. ząbkowania opony czy nierównomiernego jej zużycia nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

no dopadło i moją Cromkę :(

 

Tylna sprężyna pękła - przednie też już nadają się do wymiany

 

I teraz pytanie - które najlepiej kupić na przód i tył (wiem, że oryginały byłyby najlepsze, ale ta cena :( )

Czy warto pchać się np w takie: http://allegro.pl/lesjofors-sprezyna-fiat-croma-1-9-d-2005-przod-i6623261889.html. Zastanawiam się nad zakupem na przód Lesjofors przeznaczonych do 2.4 - nie powinny tak siadać (czy będą jakieś negatywy takiego rozwiązania?

Nie siądą za szybko? A może inne?

 

Pozostaje jeszcze kwestia wymiany za jednym zamachem amorków. na pierwszy montaż szły wg naklejek Sachs. Chyba kupienie takich będzie OK... http://allegro.pl/amort-przod-2szt-opel-vectra-c-2002-04-sachs-odb-i6097188755.html

 

Liczę na Wasze opinie - zapraszam do merytorycznej dyskusji

20170521_Croma_spr_tyl_m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sprężynami jest problem , najtrwalsze w sensie odporności na "siadanie" są bezsprzecznie fabryczne , ale ich cena jest dość spora .

 

Z innymi firmami bywa różnie - czasem po roku jest gorzej niż na starych , dlatego wiele osób decyduje się na używki , które idą na pierwszy montaż w fabryce ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wczoraj Croma otrzymała nowe sprężyny i amortyzatory (przód/tył) firmy Sachs

Jazda Cromką teraz to czysta przyjemność - nie zdawałem sobie sprawy, że będzie tak duża zmiana na plus (a stare podczas badania miały ponad 70% sprawności)

 

ps.

swoją drogą na pierwszy montaż też szły amorki firmy Sachs - wymontowane miały naklejki Fiata i "by Sachs" :)

Croma_zaw_t_2.jpg

Croma_zaw_t_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

@cacus Jak ja wymieniłem sprężyny z przodu, to wydawało mi się, że auto jeździ gorzej - jakby mniej precyzyjnie. Ale ja wymieniłem nie dlatego, że pękły, tylko szorowałem już brzuchem o asfalt na każdym leżącym policjancie. P.S. Opony do wymiany, lewa wygląda na moooco zużytą... :hmm: ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎07 o 11:14, cacus napisał:

no i wczoraj Croma otrzymała nowe sprężyny i amortyzatory (przód/tył) firmy Sachs

Jazda Cromką teraz to czysta przyjemność - nie zdawałem sobie sprawy, że będzie tak duża zmiana na plus (a stare podczas badania miały ponad 70% sprawności)

 

ps.

swoją drogą na pierwszy montaż też szły amorki firmy Sachs - wymontowane miały naklejki Fiata i "by Sachs" :)

 

 

 

No właśnie to jest główna przyczyna padających sprężyn... amorki siadają i sprężyny wykonują coraz większa pracę a że masa auta jest duża to i w końcu nie wytrzymują....

Testy sprawności  amortyzatorów sa do niczego i wielu już się o tym przekonało... w tym ja

Warto wymienić amortyzatory po tych 100...130 tyś km...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.