Skocz do zawartości

Będzie nowy fur


szastan

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, polcomp napisał:

Z jakim motorkiem Tipo ? i z jakim miales Bravo ?

Tipo będzie niestety z 1.6, jedyna benzyna dostepna z AT. Bravo mam T-Jet 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szastan napisał:

Się skusiłem na Tipo SW. Auto dzisiaj zamówione, 12-16 tyg. ma trwać dostarczenie, dużo zamówień w kolejce :panic: 

będzie nas za jakiś czas jak szarańczy niegdyś?:oki:

2 godziny temu, ZAFFERANO napisał:

gratuluję :)

kolego jest jakiś forum tipowe gdzie Cię nie ma? :oki:

nieźle się wkręcileś :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szastan napisał:

@BOGUS handlowców i emerytów raczej, podobno podstawowe wersje schodzą na pniu ;] 

to prawda,

postanowiliśmy się zastanowić i parę godzin później nie bylo wybranego koloru. nie są sklonni do rabatowania 2016 roku bo i tak się sprzeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BOGUS mi dzisiaj powiedział szef salonu że zamówił kilkanaście podstawowych sedanów jakiś czas temu, rozeszły się w tydzień. A co do rabatów to fakt już nie to co kiedyś chociaż i tak źle nie było 👍🏼

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też byłem zainteresowany, ale na za akceptowalną dla mnie wersję wyszło mi 84 000PLN i stwierdziłem, że pojeżdżę jeszcze Bravo :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@K3 szybki rzut oka na stronę Hyundai, i30 wagon "już wkrótce", i40 wagon dużo droższy, deska rozdzielcza mi się nie podobała tak przy okazji a kia c'eed kombi: flash player needed, więc nie wiem, ale też pewnie droższa ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, poszedlem po kolei i najpierw przeczytalem forum Bravo ;-), wiec odpowiedz w tamtejszym watku mozesz zignorowac :-D. 

Kurde, szkoda ze u mnie nie ma wersji z tabletem zamiast wbudowanego wyswietlacza, bo pewnie bym juz spac nie mogl zastanawiajac sie nad tym jaka wybrac wersje silnikowa ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2017 o 21:23, BOGUS napisał:

kolego jest jakiś forum tipowe gdzie Cię nie ma? :oki:

nieźle się wkręcileś :piwko:

 

Na AK jestem od ponad 10 lat :) Byłem bywalcem BBM a potem ogólnie włoskich. Na FKP jestem bodajże od 2008 roku :) A na tipo-klub.pl chyba jak wszyscy dopiero od miesiąca :P Można mnie spotkać też na BBTP.PL i na cento.p2a :D Wkręciłem się ? W jakim sensie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Na AK jestem od ponad 10 lat  Byłem bywalcem BBM a potem ogólnie włoskich. Na FKP jestem bodajże od 2008 roku  A na tipo-klub.pl chyba jak wszyscy dopiero od miesiąca  Można mnie spotkać też na BBTP.PL i na cento.p2a :D Wkręciłem się ? W jakim sensie ? 

nieeeee wcale

życie to nie je bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Swiko napisał:

Haha, poszedlem po kolei i najpierw przeczytalem forum Bravo ;-), wiec odpowiedz w tamtejszym watku mozesz zignorowac :-D. 

sorry, przeglądam forum od góry do dołu, za późno ;]

7 godzin temu, Swiko napisał:

Kurde, szkoda ze u mnie nie ma wersji z tabletem zamiast wbudowanego wyswietlacza, bo pewnie bym juz spac nie mogl zastanawiajac sie nad tym jaka wybrac wersje silnikowa ;-).

w zasadzie każda wersja silnikowa po przesiadce z Bravo to lipa ;] w moim przypadku jednak wygrała zwyczajnie czysta chcica spróbowania automatu. Dzisiaj dostałem zresztą sedana z 1.6 +AT na kilka dni do pojeżdżenia i muszę przyznać, że po pierwszym wrażeniu sprowadzającym się do myśli "co na najlepszego uczyniłem :panic:", po przejechaniu nastu kilometrów i przyzwyczajeniu się do "osiągów", nie jest źle, jako że ma to być już auto do zwykłego przemieszczania się w większym gronie :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co na najlepszego uczyniłem :panic:"

Heh ja teraz jak wsiadam do bravo 1.4 120 po jeździe c2 vts też 120KM to myślę kurde jaki muł... ledwo co jedzie. Ciężko się na wolniejsze przerzucić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demon prędkości toto nie jest, kwestia wyciszenia komory silnika daje się we znaki przy wyższych obrotach, a że mocy poskąpiono, to skrzynia przeciąga na niskim biegu do oporu, przykład poniżej z dzisiaj:

 

Niby typowy kickdown, ale czasem podczas wyprzedzania aż się nieswojo czułem, jak chciałem zwiększyc prędkość z tych 80 do 100 km/h, a ten mi z szóstki na czwórkę redukuje i wyyyyyyyyjeeeee w niebogłosy :panic:;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szastan napisał:

Demon prędkości toto nie jest, kwestia wyciszenia komory silnika daje się we znaki przy wyższych obrotach, a że mocy poskąpiono, to skrzynia przeciąga na niskim biegu do oporu, przykład poniżej z dzisiaj:

Niby typowy kickdown, ale czasem podczas wyprzedzania aż się nieswojo czułem, jak chciałem zwiększyc prędkość z tych 80 do 100 km/h, a ten mi z szóstki na czwórkę redukuje i wyyyyyyyyjeeeee w niebogłosy :panic:

 

Slabo to wyglada... Wyje, a wskazowka predkosciomierza jak w zwolnionym tempie ;]

Jak z obrotami i wyciszeniem przy predkosciach 140+?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej__ do ~150 jest ok, później już szum powietrza jest nieznośny, ciągnie do 180 jakos tam, później już lepiej spuścić zasłonę milczenia ;] Silnik, jak go nie piłujesz pracuje cicho, nie słychać go. Obrotów nie pamiętam,jak chcesz to policz sobie ;]

IMG_0642.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.03.2017 o 18:51, szastan napisał:

Demon prędkości toto nie jest, kwestia wyciszenia komory silnika daje się we znaki przy wyższych obrotach, a że mocy poskąpiono, to skrzynia przeciąga na niskim biegu do oporu, przykład poniżej z dzisiaj:

 

Niby typowy kickdown, ale czasem podczas wyprzedzania aż się nieswojo czułem, jak chciałem zwiększyc prędkość z tych 80 do 100 km/h, a ten mi z szóstki na czwórkę redukuje i wyyyyyyyyjeeeee w niebogłosy :panic:;]

 

 

Nie wiem, wszystko zależy oczywiście od potrzeb i wymagań, ale ja bym się nie przesiadł z T-Jeta na takie coś. Fakt że nie jestem coraz młodszy, nie ścigam się od świateł do świateł, ale nadal dla mnie odpowiednia dynamika silnika, to najważniejszy punkt w samochodzie. Może być niezbyt obszerny, niezbyt ładny, nawet nie musi być całkowicie bezwaryjny, ale ma być dynamika taka, żebym czuł że auto sprzyspiesza jak wciskam gaz i żebym miał jakąś rezerwę pod nogą. A fakt, że w międzyczasie jak posiadam Bravo kupiłem Kiję z wolnossącym 1.4 tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że silnik z turbo do dla mnie wymaganie podstawowe co do samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, szastan napisał:

@maro_t doskonale rozumiem, jednak zwyczajnie przekalkulowałem i jest to dla mnie, niezbyt chętnie, ale jednak akceptowalna wada, a na końcu wiadomo że wszystko rozbija się o $$.

 

doskonale to rozumiem. Dla mnie też kasa liczy się przede wszystkim, dlatego następny samochód prędzej będzie klasy B, ale z przywoitą turbobenzyną. I akceptowalną wadą będzie dla mnie mniej miejsca niż w kompakcie, ale osiągi będą dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro_t uwierz nie musi być turbo. Mam tą c2 1.6 120KM i to naprawdę lata a tjet to muł przy nim niesamowity :) ten maluch ma super przyspieszenie. Ciągnie ładnie już od 2300 obrotów trochę wyżej niż tjet ale naprawdę dużo lepiej. Niska masa i duża moc to wystarczy :) nie musi być turbo hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maro_t napisał:

I akceptowalną wadą będzie dla mnie mniej miejsca niż w kompakcie, ale osiągi będą dobre

 

i z jednej strony zazdroszczę że w tą stronę możesz pójść, z drugiej strony cieszę się że mam jednak potrzebę zmiany hatchbacka na kombi ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bielaPL napisał:

Maro_t uwierz nie musi być turbo. Mam tą c2 1.6 120KM i to naprawdę lata a tjet to muł przy nim niesamowity :)

 

Przeciez takie C2 ma raptem 9sek do 100km/h... Moje C4 VTS ma jakies 8,5 i szalu nie ma.

Tobie sie wydaje, ze to jezdzi sprawnie bo jest male I glosne, ale postaw na kresce obok jakiejs sensownej turbo benzyny to sei zdziwisz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bielaPL napisał:

Maro_t uwierz nie musi być turbo. Mam tą c2 1.6 120KM i to naprawdę lata a tjet to muł przy nim niesamowity :) ten maluch ma super przyspieszenie. Ciągnie ładnie już od 2300 obrotów trochę wyżej niż tjet ale naprawdę dużo lepiej. Niska masa i duża moc to wystarczy :) nie musi być turbo hehe.

 

Problem w tym, że dziś już prawie wszystko jest z turbo, nawet w klasie B, a nie-turbo to pierdziawki typu 1.2 84 KM made by Kia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, szastan napisał:

 

i z jednej strony zazdroszczę że w tą stronę możesz pójść, z drugiej strony cieszę się że mam jednak potrzebę zmiany hatchbacka na kombi ;] 

 

jakieś 95% przebiegów robię sam, więc bez sensu jest dobierać wielkościowo auto do tego, żeby było wygodnie raz w roku albo rzadziej jechać na wakacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez takie C2 ma raptem 9sek do 100km/h... Moje C4 VTS ma jakies 8,5 i szalu nie ma.

Tobie sie wydaje, ze to jezdzi sprawnie bo jest male I glosne, ale postaw na kresce obok jakiejs sensownej turbo benzyny to sei zdziwisz ;]

 

nie chodzi o przyśpieszenie do 100, ale np od 50 do 150, skrzynia jest specyficznie zestopniowana i rzeczywiście do 100 wielkiego szału nie ma, ale przy przyśpieszaniach z 50 czy ze 100 w górę naprawdę idzie 2 razy szybciej niż tjet

 

wiem że turbo mocne da radę spokojnie, chodziło mi bardziej o to, żeby pokazać maro_t że silników NA wcale nie należy przekreślać i naprawdę to fajnie jeździ jeśli jest wpadkowane do odpowiednio lekkiej budy, lub ma odpowiednio dużą moc i pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maro_t napisał:

 

Problem w tym, że dziś już prawie wszystko jest z turbo, nawet w klasie B, a nie-turbo to pierdziawki typu 1.2 84 KM made by Kia.

hmm a merc nie miał jakieś dużego NA ostatnio wypuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bielaPL napisał:

 

nie chodzi o przyśpieszenie do 100, ale np od 50 do 150, skrzynia jest specyficznie zestopniowana i rzeczywiście do 100 wielkiego szału nie ma, ale przy przyśpieszaniach z 50 czy ze 100 w górę naprawdę idzie 2 razy szybciej niż tjet

 

wiem że turbo mocne da radę spokojnie, chodziło mi bardziej o to, żeby pokazać maro_t że silników NA wcale nie należy przekreślać i naprawdę to fajnie jeździ jeśli jest wpadkowane do odpowiednio lekkiej budy, lub ma odpowiednio dużą moc i pojemność

 

T-jet pewnie puchnie w gormym zakresie obrotow, a NA kreci sie do konca.

Nie wiem jak 1,6, ale moje 2.0 spokojnie mozna cignac powyzj 7k RPM.

Przy czym tak sie raczej nie da jezdzic na codzien...

U mnie na 3biegu mozna spokojnie przyspieszac od 20 do 150+km/h, tego zadne make turbo nie zapewni.

Inna kwestia, ze poza Mazda to juz chyba nikt sensowych silnikow NA nie montuje w tej klasie aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2017 o 15:44, szastan napisał:

 

A jak ten 1.6 z automatem w kontekście jazdy. Jest ułożony bardziej pod cruising i spokojną jazdę czy pomijając słabe osiągi mimo to kusi żeby cisnąć pedał gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bielaPL napisał:

A jak ten 1.6 z automatem w kontekście jazdy. Jest ułożony bardziej pod cruising i spokojną jazdę czy pomijając słabe osiągi mimo to kusi żeby cisnąć pedał gazu?

 

definitywnie cruising. Mocne depnięcie wbrew pozorom nie powoduje że auto stoi w miejscu, da się nim sprawnie wyprzedzać, ale z uwagi na relatywnie niską moc skrzynia robi redukcję o 2 biegi i dociąga do 6k RPM, a od 4k RPM silnik wyje. Takie średnie wciśnięcie gazu powodujące redukcję o 1 bieg jest już mniej więcej akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szastan napisał:

 

definitywnie cruising. Mocne depnięcie wbrew pozorom nie powoduje że auto stoi w miejscu, da się nim sprawnie wyprzedzać, ale z uwagi na relatywnie niską moc skrzynia robi redukcję o 2 biegi i dociąga do 6k RPM, a od 4k RPM silnik wyje. Takie średnie wciśnięcie gazu powodujące redukcję o 1 bieg jest już mniej więcej akceptowalne.

 

A co w tym dziwnego? 2.0TDI 140KM + DSG6 potrafił redukować z VI na III bieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.03.2017 o 18:51, szastan napisał:

Demon prędkości toto nie jest, kwestia wyciszenia komory silnika daje się we znaki przy wyższych obrotach, a że mocy poskąpiono, to skrzynia przeciąga na niskim biegu do oporu, przykład poniżej z dzisiaj:

 

Niby typowy kickdown, ale czasem podczas wyprzedzania aż się nieswojo czułem, jak chciałem zwiększyc prędkość z tych 80 do 100 km/h, a ten mi z szóstki na czwórkę redukuje i wyyyyyyyyjeeeee w niebogłosy :panic:;]

 

Rozumiem, że to z kompletem 4. chłopa po 100kg? Bo idzie gorzej niż 1.0 w Suzuki Splashu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.03.2017 o 13:57, maro_t napisał:

 

jakieś 95% przebiegów robię sam, więc bez sensu jest dobierać wielkościowo auto do tego, żeby było wygodnie raz w roku albo rzadziej jechać na wakacje

 

Dokładnie :ok:

Po to wymyślono box na dach, żeby te dwa razy w  roku powiększyć przestrzeń bagażową, a nie wozić powietrze na co dzień i kląć szukając odpowiednio długiego miejsca parkingowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Majkiel napisał:

 

Dokładnie :ok:

Po to wymyślono box na dach, żeby te dwa razy w  roku powiększyć przestrzeń bagażową, a nie wozić powietrze na co dzień i kląć szukając odpowiednio długiego miejsca parkingowego.

A ja wolę wozić powietrze, bo jak musiałem rok temu pomieścić się w 3 osoby dorosłe plus dziecko w foteliku z bagażami w golfie plus to powiedziałem, że nigdy więcej nie będę się męczył w za małym aucie a koszt 2 litrów więcej nie jest warty przekleństw czy kombinowania co zabrać a co nie, tym bardziej, że większe auto to i wygoda większa na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dobromir napisał:

A ja wolę wozić powietrze, bo jak musiałem rok temu pomieścić się w 3 osoby dorosłe plus dziecko w foteliku z bagażami w golfie plus to powiedziałem, że nigdy więcej nie będę się męczył w za małym aucie a koszt 2 litrów więcej nie jest warty przekleństw czy kombinowania co zabrać a co nie, tym bardziej, że większe auto to i wygoda większa na co dzień.

bo boxa nie miałeś :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szastan napisał:

chłopy, weźcie się zastanówcie, zaczęliście kłócić się o zasadność wyboru auta z którego nigdy nie będziecie korzystać :facepalm::hehe: 

My nie kłócimy się, tylko wymieniamy się poglądami na temat naszych potrzeb względem samochodów. A co do Tipo to ja akurat brałem pod uwagę pół roku temu zakup, ale wybrałem coś większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.