Skocz do zawartości

Dunlop Sport Maxx - które wybrać?


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wiem że parę osób jeździ na takich oponkach, potraciłem się już w rodzajach, ceny prawie takie same. Podpowiecie które wybrać?

Podaję przykładowe aukcje dla podglądu:

 

1. http://allegro.pl/225-45-17-91y-dunlop-sportmaxx-rt-germany-i6738623154.html

Są najcichsze i najładniejszy wzór bieżnika :D

 

2.http://allegro.pl/4x-dunlop-225-45r17-sp-sport-maxx-rt-91y-niemcy-16-i6644039375.html

To jest wcześniejszy model RT?

 

3. http://allegro.pl/4x-opony-225-45r17-91y-dunlop-sport-maxx-rt-2-rant-i6743081413.html#thumb/2

Te zaś chyba to najnowszy model, jednak głośniejsze od 1.

 

Ktoś coś doradzi? To prawda, że szybko się zużywają? Są twarde czy miękkie? Potrzebuje cichych opon. Docelowo w rozmiarze 225/45 r17.

 

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na etykiety. Mam Sportmaxx rt z pierwszego linku, też 225/45R17,jeżdżę na nich od 1 marca, więc za dużo się nie wypowiem. Temperatury póki co od -2 do +7. Opony założyłem nowe 4 szt, ale trochę je słychać. Myślę, że to od niskich temperatur, bo w poprzednim sezonie miałem Michelin Pilot Sport 3, były ciche do czasu, jak temperatury spadły poniżej 10 stopni. Na moich Dunlopach etykieta miała C, B, 69db. Przetestowałem je już w ekstremalnych warunkach, 0 stopni, padający deszcz ze śniegiem, wysoka prędkość i nie jest źle, na suchej drodze też dobrze. Opony mają miękkie boki, na tył muszę pompować 3 bar, żeby było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na etykiety głośności itd bo już niejednokrotnie pisano ze można to traktować jak podawane zużycie paliwa w katalogach. Przeleciałem na tych oponach w zeszłym sezonie Ok 30kkm i są naprawdę Ok. Fakt ze u mnie 80% przebiegu to trasy, wiec i zużycie opon trochę inne. Po pełnym sezonie miały 5-5,5mm, wiec niedlugo będą do śmietnika. Miękkie to fakt ale coś za coś. Albo przyczepność albo trwałość (twardsza guma). 

Naprawde niezłe opony, w miarę ciche, dobrze trzymające także w deszczu, nawet przy wysokich V (mam indeks do 270 + wzmocnione ranty)

 

W drugim mam PZero Nero 205/40/17 i te tez bym polecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Chorzyn napisał:

Nie patrz na etykiety głośności itd bo już niejednokrotnie pisano ze można to traktować jak podawane zużycie paliwa w katalogach.

 

Odważna teoria, ale na szczęście nieprawdziwa. Jak najbardziej należy na nie zwracać uwagę (w tym zakresie - jeżeli komuś na tym zależy) i zazwyczaj się to dość dobrze sprawdza w realnych warunkach. Warto jednak mieć świadomość, że jest to pomiar realizowany w pewnych warunkach referencyjnych i na innych nawierzchniach może nie być tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Hałas wzrasta z prędkością i jest zależny od nawierzchni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Dareek napisał:

dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db

 

Ja tam nie wiem, ale na etykietach to jednak Pirelli jest cichsze o parę dB, Falken nie schodzi poniżej 71dB :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, futrzak napisał:

 

Odważna teoria, ale na szczęście nieprawdziwa. Jak najbardziej należy na nie zwracać uwagę (w tym zakresie - jeżeli komuś na tym zależy) i zazwyczaj się to dość dobrze sprawdza w realnych warunkach. Warto jednak mieć świadomość, że jest to pomiar realizowany w pewnych warunkach referencyjnych i na innych nawierzchniach może nie być tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Hałas wzrasta z prędkością i jest zależny od nawierzchni. 

 

Odwazna, czemu nie - tak samo jak fakt, ze w katalogu moje auto pali średnio 5,4 L/100km ;] . Wskaźniki z etykiet mogą być jakaś wskazówka ale nie głównym wyznacznikiem. Niejednokrotnie to co na papierze, w praktyce dawało zupełnie inne odczucia i wrażenia z jazdy ( a jeżdżę bardzo dużo). Tak jak wspomniałeś pewnie są zależne od nawierzchni ale także rodzaju auta, jego stanu, pewnie pierdyliona  innych czynników... także dane z laboratoriów można przeczytać jako ciekawostkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Chorzyn napisał:

Odwazna, czemu nie - tak samo jak fakt, ze w katalogu moje auto pali średnio 5,4 L/100km ;] . Wskaźniki z etykiet mogą być jakaś wskazówka ale nie głównym wyznacznikiem. Niejednokrotnie to co na papierze, w praktyce dawało zupełnie inne odczucia i wrażenia z jazdy ( a jeżdżę bardzo dużo). Tak jak wspomniałeś pewnie są zależne od nawierzchni ale także rodzaju auta, jego stanu, pewnie pierdyliona  innych czynników... także dane z laboratoriów można przeczytać jako ciekawostkę 

 

Średnio wychodzi to porównanie do zużycia paliwa, a jeszcze zabawniej, jak dorzuciłeś "pierdylion  innych czynników". Jednak - jak wspomniałeś, mogą być wskazówką :hehe: 

Skoro tak, to jednak jest to zaprzeczeniem ich ignorowania, a tym bardziej odnoszeniem do zużycia paliwa, podawanego przez producentów. Ja może nie jeżdżę "bardzo dużo", ale jeżdżę dużo i odnoszę to co podają na etykietach do średniej odczuwalnej z jazdy. Samochodami prywatnymi (służbowe też się trafiają, ale tam już nie ja decyduję o oponach i nawet nie mam zamiaru) i zazwyczaj jednak w podobnym stanie, aczkolwiek po różnych drogach i różnych rodzajach nawierzchni. Rodzaj auta - jak mniemam to osobowe, patrząc po omawianych rozmiarach. Pozostanę przy swoim - głośność podawana przez producenta jest parametrem na który warto zwracać uwagę, jeżeli komuś zależy na minimalizacji hałasu generowanego przez opony.  1dB to można nie zauważyć, ale 3-4, oj, oj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2017 o 14:19, Dareek napisał:

dane na tych naklejkach są tyle warte co materiał z którego je wydrukowano. Miałem Falken-a FK 453 obecnie Pirelli p7 Cinturato Blue- przy Falkenach głośno było tak, jak przy Pirelli przy..otwartych oknach no ale na etykietach Falken cichszy o 2 lub 3 db

+1

u mnie falkeny ziex 914 na etykiecie są cichsze od Uniroyali MS77 a w rzeczywistości są zdecydowanie głośniejsze :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.