Skocz do zawartości
szastan

Wirus w benzynie N/A z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? :nie_wiem: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Spytaj --> CINEK_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na FB spytałem, na AK od kilku lat nie zajrzał, ale może ktoś jeszcze ma na ten temat wiedzę u nas :ok: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2017 o 20:50, szastan napisał:

Na FB spytałem, na AK od kilku lat nie zajrzał, ale może ktoś jeszcze ma na ten temat wiedzę u nas :ok: 

 

Zibisoft -> Zibi?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎12‎/‎03‎/‎2017 o 20:22, szastan napisał:

Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? :nie_wiem: 

 

Chiptuning w silnikach NA nie ma zadnego sensu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za wyjaśnienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@szastan owszem "psi tuning" ma jak najbardziej sens w przypadku silników wolnossących, ale jeśli coś modyfikujesz, by dostosować mapy wtrysków i zapłonów do późniejszego stanu rzeczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
[mention=143175]szastan[/mention] owszem "psi tuning" ma jak najbardziej sens w przypadku silników wolnossących, ale jeśli coś modyfikujesz, by dostosować mapy wtrysków i zapłonów do późniejszego stanu rzeczy.


Znalazłem na jednej stronie info że niby podnoszą do 122-129 km z modyfikacja dolotu, ale nie mam pojęcia ile te deklaracje są warte


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, szastan napisał:

 


Znalazłem na jednej stronie info że niby podnoszą do 122-129 km z modyfikacja dolotu, ale nie mam pojęcia ile te deklaracje są warte


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Spytaj ich czy mają hamownię, :oki:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Teraz, szastan napisał:

@Cinek

to są Ci goście

tu się chwala że mają hamownię

jako że jestem kompletnym abnegatem w tej materii, nie wiem czy to jest porządna firma, czy chłopki roztropki w stodole i ściemniają :nie_wiem: 

 

 

Dopytaj czy pomiar przed i po tuningu jest wliczony w cenę. Jeśli tak - ja bym spróbował. :ok:

Tuning silników wolnossących to nie takie hop-sip, tu trzeba jednak wykazać się sporą wiedzą.

Jeśli robią w szopie bez znaczenia, ważne by mieli w głowach. :ok:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szastan napisał:

@Cinek

to są Ci goście

tu się chwala że mają hamownię

jako że jestem kompletnym abnegatem w tej materii, nie wiem czy to jest porządna firma, czy chłopki roztropki w stodole i ściemniają :nie_wiem: 

 

Poniewaz w silniku atmosferycznym nie ma turbo, to moc mozna jedynie zwiekszyc poprzez ilosc podawanego paliwa, ewentualnie zmodyfikowac mechanicznie dolot...

Jest baaaardzo watpliwe, ze w ten sposob uzyskuja 20% przytrostu mocy w tak prostym silniku 1,6.

Tam sa zmienne fazy? Wg mnie pieniadze wyrzucone w bloto chyba, ze istnieje gdzies na rynku mocniejsza wersja tego silnika I cos tam odblokuja.

Tak jak sie dzieje w przypadku Mazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Maciej__ napisał:

chyba, ze istnieje gdzies na rynku mocniejsza wersja tego silnika I cos tam odblokuja.

 

znalazłem w wiki taką informację:

Cytuj

The 1.6 L 16v variant (1,598 cc) uses 77.0 mm bore and 85.8 mm stroke.

Output:

  • gasoline (European market): 110 PS (81 kW; 108 hp) at 5500 rpm with a torque of 152 N·m (15.5 kg·m; 112.1 lb·ft) at 4500 rpm
  • gasoline (Latin American markets): 115 PS (85 kW; 113 hp) at 5500 rpm with a torque of 159 N·m (16.2 kg·m; 117.3 lb·ft) at 4500 rpm
  • ethanol (Brazilian market): 117 PS (86 kW; 115 hp) at 5500 rpm with a torque of 165 N·m (16.8 kg·m; 121.7 lb·ft) at 4500 rpm

 

czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, szastan napisał:

 

znalazłem w wiki taką informację:

 

czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6?

 

 

Jak najbardziej. Ostatnio szukałem info o pewnym współczesnym motorku, i silnik jest zdławiony symbolicznie (2KM chyba) po to tylko by spełniał Euro. Więc taka sama możliwość w przypadku samochodu wydaje się wielce prawdopodobna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, szastan napisał:

 

znalazłem w wiki taką informację:

 

czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6?

 

Moze tak byc, ewentualnie ten sam silnik moze byc inaczej wystrojony w zaleznosci od paliwa. Ale tutaj roznice beda juz symboliczne.

Inna kwestia, ze moc maxymalna osiaga przy obrotach rzedu 5,5k RPP i z tym nic zrobic raczej sie nie da.

W trubo mozesz zmieniac charakterystyke duzo latwiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem zapytanie do wymienionego wyżej przeze mnie serwisu z pytaniem o hamownię, średni wzrost zużycia paliwa i czy modyfikacja mechaniczna dotyczy jedynie dolotu, dam znać co odpiszą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Moze tak byc, ewentualnie ten sam silnik moze byc inaczej wystrojony w zaleznosci od paliwa. Ale tutaj roznice beda juz symboliczne.

Inna kwestia, ze moc maxymalna osiaga przy obrotach rzedu 5,5k RPP i z tym nic zrobic raczej sie nie da.

W trubo mozesz zmieniac charakterystyke duzo latwiej.

 

 

To prawda że montaż turbo daje najbardziej spektakularny przyrost mocy ale nieprawda, że w silnikach wolnossących jesteśmy bezradni.

Przypominam nieśmiało, że jeszcze nieco ponad dekadę temu właśnie silniki wolnossące królowały na drogach i to je, siłą rzeczy, dłubano uzyskując całkiem spore przyrosty niekiedy.

Oczywiście że można zmienić charakterystykę modyfikując dolot i wydech (krótszy dolot - max mocy przy wyższych obrotach), zmieniając wałki rozrządu na ostrzejsze i inne cuda na kiju. :skromny:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2017 o 16:37, Maciej__ napisał:

 

Chiptuning w silnikach NA nie ma zadnego sensu.

 

jeśli masz na myśli poprawienie mapy bez modyfikacji sprzętowych to tak

inaczej: po modyfikacjach mechanicznych konieczne jest poprawienie mapy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Cinek napisał:

 

 

To prawda że montaż turbo daje najbardziej spektakularny przyrost mocy ale nieprawda, że w silnikach wolnossących jesteśmy bezradni.

Przypominam nieśmiało, że jeszcze nieco ponad dekadę temu właśnie silniki wolnossące królowały na drogach i to je, siłą rzeczy, dłubano uzyskując całkiem spore przyrosty niekiedy.

Oczywiście że można zmienić charakterystykę modyfikując dolot i wydech (krótszy dolot - max mocy przy wyższych obrotach), zmieniając wałki rozrządu na ostrzejsze i inne cuda na kiju. :skromny:

 

Oczywiscie, ze tak ale nie da sie tego zrobic podpinajac kompa.

Trzeba mechanicznie modyfikowac silnik, a watpie zeby ktos chcial sie w to bawic w 1,6 NA od Fiata ;]

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2017 o 20:22, szastan napisał:

Czołem, jest sobie jednostka z której Fiat korzysta: 1.6 E-Torq 110km sprzężona z automatyczną skrzynią. Czy jest sens bawić się w / jest możliwy chiptuning w takim silniku? Jak reaguje wtedy skrzynia, ma informacje dot. nowych parametrów pracy, czy trzeba ją też przeprogramować? :nie_wiem: 

ja bym na Twoim miejscu odpuścił, turlaj się normalnie i olej te osiągi, to nie tdi gdzie każdy się tego tyka, dotknie ktoś, popsuje i będziesz miał dopiero zabawę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@szastan pogadaj że Świątkiem, może zrobi ostry wałek rozrządu dla Ciebie, w komplecie z dolotem i nową mapą to już da wyraźny efekt. Ja trzymam kciuki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Cinek pogadam, dzięki :ok: tylko narazie poczekam aż się auto wyprodukuje ;] 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2017 o 08:57, Maciej__ napisał:

 

Oczywiscie, ze tak ale nie da sie tego zrobic podpinajac kompa.

Trzeba mechanicznie modyfikowac silnik, a watpie zeby ktos chcial sie w to bawic w 1,6 NA od Fiata ;]

 

 

Czasem jest to kwestia prostego pokombinowania - np. wkładasz do 2.5 V6 Opla wałki od 3.0 V6, rezonator i się okazuje że masz 200KM w cenie (z wymianą i wszystkim pewnie do 1500zł). :ok: Tak samo kombinowali w klubie Kadetta nad 1.2 albo 1.4, wkładali wałki od 1.3 i też była większa moc, czasem nie pieniądze, a wiedza i trochę czasu na pokombinowanie wystarczy. :ok: 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2017 o 15:01, szastan napisał:

 

czy może być tak, że w Europie silnik jest zdławiony przez Euro 6?

tu z całą pewnością może być ukryty pewien zapas mocy. W fordzie ten sam (mechanicznie) silnik 1.6 występuje w wariantach mocy 85KM i 105KM - różnica jest tylko programowa. Jest też wersja 125KM, ale tu oprócz programu zachodzą zmiany mechaniczne (min. kolektor wydechowy). Firmy Tuningowe bez ingerencji w mechanikę proponują przyrost mocy dla silnika 105KM na poziomie do 110-112KM - i tu jest to bez sensu, bo tych kilku KM pewnie się nie odczuje. U Ciebie, może być lepiej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Gregs0N dzięki za info. Odbieram grata w ciągu miesiąca, jak mi będzie przeszkadzać zbyt ten niedobór mocy zacznę temat mocniej zgłębiać :ok: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby podnieść moc w zauważalny sposób musiałbyś grzebać mechanicznie. Najlepsze efekty w ilości KM do włożonych pieniędzy daje dołożenie turbosprężarki. Tylko w nowym sprzęcie po takiej modyfikacji stracisz gwarancję. Warto?

Na pocieszenie: gdy będzie ci chronicznie brakować mocy znajdź znajomego z jakimś starym sztruclem, z silniczkiem 50-60KM. Wsiądź za kierownicę i pojeździj zabytkiem, a potem przesiądź się do swojej nówki. W razie potrzeby powtarzaj wielokrotnie.

  • Lubię to 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poczytalbym tutaj 

 

http://44tuning.pl/chip-tuning-fiat-500-x-1.6-benzyna-e-torque-110-km-euro-6

 

Ewentualnie dopytal co i jak 

 

 

  • polega na wykonaniu nowych ustawień programu sterującego jednostka napędową na podstawie programu seryjnego, wszelkich pomiarów indywidualnie dla każdego egzemplarza skierowana dla klientów którzy oczekują optymalnego poprawienia osiągów

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałbym się w tym przypadku zrobieniem dolotu oraz tym kolektorem wydechowym, o którym wspomniał @Gregs0N, trzeba by to obejrzeć i porównać. Na koniec bym dopiero bym to wystroił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Zainteresowałbym się w tym przypadku zrobieniem dolotu oraz tym kolektorem wydechowym, o którym wspomniał @Gregs0N, trzeba by to obejrzeć i porównać. Na koniec bym dopiero bym to wystroił.

 

W nowym aucie na gwarancji?

Imho w przypadku takiego silnika 1.6N/A to rzezba w g... ;] 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To po co sam chip robić? ;] Wg mnie bez ruszenia dolotu i wydechu to nie ma większego sensu :hmm: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, analyzer64 napisał:

To po co sam chip robić? ;] Wg mnie bez ruszenia dolotu i wydechu to nie ma większego sensu :hmm: 

 

Oczywiscie, ze nie ma ;)

Dlatego jak juz na starcie za malo mocy, to lepiej bylo poszukac innego auta :ok:

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

lepiej bylo poszukac innego auta :ok:

 

Albo wybrać wersję z silnikiem tubodoładowanym :ok: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Albo wybrać wersję z silnikiem tubodoładowanym :ok: 

 

W Tipo jedynie 1.6N/A jest laczone z automatem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W nowym aucie na gwarancji?

Imho w przypadku takiego silnika 1.6N/A to rzezba w g... ;] 

dużo mocy się nie wykrzesa, ale czasem warto. W focusach 1.6 sa dwa rodzaje kolektorów wydechowych, w mocniejszej wersji wyglada tak:

ad7a2f5d2c68d24b.jpg

a w słabszej tak:

2ac37a9148128c48ecafbdf9efdd.jpg.c51f5a0b3efc20b8db845300962afc93.jpg

 

wymieniając kolektor wydechowy i zmieniając program można zyskać 20-30KM - czasem to jest wartość wystarczająca

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja p***dolę :facepalm: To teraz standard nawet w małych silnikach 2 katalizatory i 4 sondy? Najprościej to by było pociąć ten pierwszy kolektor i dać Y-pipe z katalizatorem, żeby nie było problemów przy przeglądzie. Tylko co tu grzebać jak auto na gwarancji. Nawet zakładając, że te pierwszy podejdzie p&p to od razu zauważą, że było coś robione ;] 

 

Odpuściłbym temat do momentu upływu gwarancji ;] 

Edytowane przez analyzer64

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Gregs0N napisał:

dużo mocy się nie wykrzesa, ale czasem warto. W focusach 1.6 sa dwa rodzaje kolektorów wydechowych, w mocniejszej wersji wyglada tak:

a w słabszej ta

wymieniając kolektor wydechowy i zmieniając program można zyskać 20-30KM - czasem to jest wartość wystarczająca

 

Znasz kogos, komu chcialoby sie tak rzezbic w dupowozie?

10 razy prosciej po prostu kupic auto, ktore juz na starce ma akceptowalne osiagi :ok:

Praktycznie kazde 1.4 czy 1.6T bedzie jezdzic o niebo lepiej od takiej wydumki...

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
 
Znasz kogos, komu chcialoby sie tak rzezbic w dupowozie?
10 razy prosciej po prostu kupic auto, ktore juz na starce ma akceptowalne osiagi :ok:
Praktycznie kazde 1.4 czy 1.6T bedzie jezdzic o niebo lepiej od takiej wydumki...


Połowa centomanii? ;)
Ja też wymieniałem kolektor na 4w2w1 ale mocy ciągle brakowało.

Poza tym tu chyba nie ma innej opcji silnikowej.

Wysłane z mojego Moto X Play

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.04.2017 o 07:44, gondoljerzy napisał:

Na pocieszenie: gdy będzie ci chronicznie brakować mocy znajdź znajomego z jakimś starym sztruclem, z silniczkiem 50-60KM. Wsiądź za kierownicę i pojeździj zabytkiem, a potem przesiądź się do swojej nówki. W razie potrzeby powtarzaj wielokrotnie.

 

Zapomniałeś dodać dużym/ciężkim sztruclem. Taki dwudziestoletni CC Sporting czy coś podobnego może demonem nie jest, ale daje radę.

Z resztą nie musi być taki sztrucel - W firmie mamy Octavię II z silnikiem 1.4MPI (80KM) - to to nie jedzie. Z większych aut chyba tylko Octavia I 1.4 (60 albo 75KM) jest jeszcze większym mułem.

 

Do autora wątku - jak pisali przedmówcy, w silniku bez turbo wiele nie zdziałasz. Można pomyśleć nad jakimś dedykowanym układem wydechowym Ultera czy Walkera (nie wiem jak z gwarancją), sportową wkładką filtra (tu nie ma problemu z gwarancją) i tym podobnych zabiegach. Efekt będzie równie mizerny co te chiptuningi, a koszt pewnie niższy i miej ingerencji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.