Skocz do zawartości

Nowy i30


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Natchniony AS zajrzalem na strone hyundaia bo myslalem, ze pismaki sie pomylily. Otoz hyundai i30 z mega mocnym 136KM silnikiem diesela w najwyzszej wersji kosztuje uwaga 100.500 PLN. Porownam to do najlepiej sprzedajacego sie kompaktu VW. Golf 115KM - osiagi podobne 92.000 . 150KM 101.890 PLN a GTD 184KM 120.000. Oczywiscie w wersjach najwyzszych.

 

I teraz tak na powaznie bez hejtu dla kogo to auto? Ani to mocne ani rewolucyjne ani mocne ani oszczedne. Konkurencja w postaci 163KM Astry diesel kosztuje 93.000 PLN w najbogatszej wersji.

 

1.0T 120KM 3 cyl wersja comfort 83200 PLN Astra 1.4 125KM wersja najwyzsza 78.000PLN, Golf Highline 1.4 125KM 83.000. Wersja 1.4T hyundaia jakas abstrakcja. 

 

Floty lykna 95KM classic Plus za pewnie 72k brutto ale cala reszta to sukcesu nie wroze.

 

2017-Hyundai-i30-PLACEMENT-1-626x382.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to czytałem i mam podobne odczucia. Szczególnie w odniesieniu do astry to jakaś porażka cenowa. Ja rozumiem, ze chcą się pozycjonować jako premium w odniesieniu do KIA (która tez już dawno do tanich nie należy) ale to chyba jeszcze nieco za wcześnie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe generacje kompaktów to w ogóle szokują mnie cenami. Nowy Civic ... Nowe i30 ... trzeba 100kPLN położyć za "normalną" wersję.

 

Pomijam fakt że sa to samochody lepsze .. może nawet większe niż poprzednicy ... ale to powinno tez wynikać ze zwykłego postępu technologicznego i doświadczenia.

W moim odczuciu to kompakty pośród klasami B i D robią się najmniej opłacalnym zakupem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sztafro82 napisał:

Tez to czytałem i mam podobne odczucia. Szczególnie w odniesieniu do astry to jakaś porażka cenowa. Ja rozumiem, ze chcą się pozycjonować jako premium w odniesieniu do KIA (która tez już dawno do tanich nie należy) ale to chyba jeszcze nieco za wcześnie...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zobacznymy w obecnej generacji jako uzywki kroluja poflotowe diesele i 1.4 od fizoli. Wszystkie w niskich wersjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Azbest napisał:

Nowe generacje kompaktów to w ogóle szokują mnie cenami. Nowy Civic ... Nowe i30 ... trzeba 100kPLN położyć za "normalną" wersję.

 

Pomijam fakt że sa to samochody lepsze .. może nawet większe niż poprzednicy ... ale to powinno tez wynikać ze zwykłego postępu technologicznego i doświadczenia.

W moim odczuciu to kompakty pośród klasami B i D robią się najmniej opłacalnym zakupem. 

No i nie ma wyboru albo bierzesz 3 cyl albo placisz jak za zboze za mocniejszy silnik. Ja sklaniam sie ku klasie B jako nastepca BMW w kolo komina wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Byc moze. Ma tez dluga gwarancje bez dziwnych wylaczen jak Kila.

 

Jeśli dadzą 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów (lub z bardzo dużym limitem) to na Golfa nie spojrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujekcybul napisał:

No i nie ma wyboru albo bierzesz 3 cyl albo placisz jak za zboze za mocniejszy silnik. Ja sklaniam sie ku klasie B jako nastepca BMW w kolo komina wystarczy.

 

100k to już jest na tyle blisko klasy D czy nawet SUVa że nie ma sensu patrzeć na kompakt. Ja bym zacisnął zęby, dołożył 20k i miał full size.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

100k to już jest na tyle blisko klasy D czy nawet SUVa że nie ma sensu patrzeć na kompakt. Ja bym zacisnął zęby, dołożył 20k i miał full size.

 

Problem w tym że nie zawsze ten full size jest potrzebny. Ja nie znoszę sedanów i praktycznie cała klasa D nie jest dla mnie.

Chce mieć kompakt jako drugi samochód bo jest na tyle mały że fajny do miasta i już daje rade na dłuższe wyjazdy. W B poza miastem nieciekawie się jeździ. Uwielbiam kompakty za swoje uniwersalne przeznaczenie i ogromny wybór nadwozia HB

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Jeśli dadzą 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów (lub z bardzo dużym limitem) to na Golfa nie spojrzę.

Tu chyba llimit jest 150kkm ale Golf tez ma 5 lat gwarancji. 

 

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

100k to już jest na tyle blisko klasy D czy nawet SUVa że nie ma sensu patrzeć na kompakt. Ja bym zacisnął zęby, dołożył 20k i miał full size.

Tez tak uwazam. Choc ja raczej odejme i przejde do klasy B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

 

Problem w tym że nie zawsze ten full size jest potrzebny. Ja nie znoszę sedanów i praktycznie cała klasa D nie jest dla mnie.

Chce mieć kompakt jako drugi samochód bo jest na tyle mały że fajny do miasta i już daje rade na dłuższe wyjazdy. W B poza miastem nieciekawie się jeździ. Uwielbiam kompakty za swoje uniwersalne przeznaczenie i ogromny wybór nadwozia HB

 

 

 

No ale jak komuś jest niepotrzebny to co innego. Ja miałem na myśli kryterium ceny, bo ono jest najczęstsze. Ludzie nie kupują większych aut bo większe auta to większe wydatki.

 

A klasa D to nie tylko sedany. Masz kombi, liftbacki, ba nawet hatchback się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wujekcybul napisał:

Natchniony AS zajrzalem na strone hyundaia bo myslalem, ze pismaki sie pomylily. Otoz hyundai i30 z mega mocnym 136KM silnikiem diesela w najwyzszej wersji kosztuje uwaga 100.500 PLN. Porownam to do najlepiej sprzedajacego sie kompaktu VW. Golf 115KM - osiagi podobne 92.000 . 150KM 101.890 PLN a GTD 184KM 120.000. Oczywiscie w wersjach najwyzszych.

 

I teraz tak na powaznie bez hejtu dla kogo to auto? Ani to mocne ani rewolucyjne ani mocne ani oszczedne. Konkurencja w postaci 163KM Astry diesel kosztuje 93.000 PLN w najbogatszej wersji.

 

1.0T 120KM 3 cyl wersja comfort 83200 PLN Astra 1.4 125KM wersja najwyzsza 78.000PLN, Golf Highline 1.4 125KM 83.000. Wersja 1.4T hyundaia jakas abstrakcja. 

 

Floty lykna 95KM classic Plus za pewnie 72k brutto ale cala reszta to sukcesu nie wroze.

 

 

 

 

To jest Hyundai, za pół roku będzie oficjalna promocja na stronie 8000 rabatu, premia za odkup, premia za leasing, zniżki dla grup zawodowych i faktycznie będzie to wychodziło cenowo podobnie jak Astra. Założę się, że mimo cen zaraz będzie wysyp tego na ulicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał:

 

To jest Hyundai, za pół roku będzie oficjalna promocja na stronie 8000 rabatu, premia za odkup, premia za leasing, zniżki dla grup zawodowych i faktycznie będzie to wychodziło cenowo podobnie jak Astra. Założę się, że mimo cen zaraz będzie wysyp tego na ulicach.

Zobaczymy. Ja zaraz na fizola bede musial cos kupic i sie skonczy kozakowanie. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

Tu chyba llimit jest 150kkm ale Golf tez ma 5 lat gwarancji. 

 

Czas gwarancji to już nie problem, wszyscy dają dość dużo. Teraz tylko muszą nad przebiegiem popracować. Po co komu gwarancja na auto, które nie jeździ?

 

2 minuty temu, wujekcybul napisał:

 

Tez tak uwazam. Choc ja raczej odejme i przejde do klasy B.

 

To też ma sens. IMO 100k za kompakt to jest przepłacanie, chyba że to jakaś ciekawa wersja lub ciekawy model. Ale za zwykły kompakt ze zwykłym silnikiem to IMO przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, wujekcybul napisał:

Byc moze. Ma tez dluga gwarancje bez dziwnych wylaczen jak Kila.

 

Za tyle mam Subaru XV. Z racji tego że jeżdżę Kiłą i Subaru mając je za te same pieniądze na Kiłę/Hyundaia bym nawet nie spojrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Za tyle mam Subaru XV. Z racji tego że jeżdżę Kiłą i Subaru mając je za te same pieniądze na Kiłę/Hyundaia bym nawet nie spojrzał.

Subaru XV kosztuje 27.000 Eur wyzsza wersja 29.000 Eur. O wolnossadych benzynach nie mowimy w tym watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

To nie ma znaczenia bo nie o tym piszemy. Nalezaloby porownac diesela.

 

Diesla od Subaru bym nie chciał za darmo. Choć nowe są podobno poprawione :)

Natomiast czemu chcesz tylko diesla? Wyżej porównujesz astrę benzynową?

 

Ten Hyundai ma 7-biegową skrzynię 2-sprzęgłową, przyjemne wnętrze i fajną gwarancje. Ale to nijakie samochody a patrząc na moją Kiłę deklaracje producenta dotyczące spalania bym traktował z przymrużeniem oka. Choć może się mylę i poprawili to. W każdym razie za 100 kzł już są fajne samochody a nie nijakie. Chyba że jak @maro_t pisze - będą duże zniżki i ze 100 zrobi się 80. To wtedy jak najbardziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Diesla od Subaru bym nie chciał za darmo. Choć nowe są podobno poprawione :)

Natomiast czemu chcesz tylko diesla? Wyżej porównujesz astrę benzynową?

 

Ten Hyundai ma 7-biegową skrzynię 2-sprzęgłową, przyjemne wnętrze i fajną gwarancje. Ale to nijakie samochody a patrząc na moją Kiłę deklaracje producenta dotyczące spalania bym traktował z przymrużeniem oka. Choć może się mylę i poprawili to. W każdym razie za 100 kzł już są fajne samochody a nie nijakie. Chyba że jak @maro_t pisze - będą duże zniżki i ze 100 zrobi się 80. To wtedy jak najbardziej.

 

Jest duzo zanizone wg AS. Jechalem dwu sprzeglowa skrzynia w kia. Tak powolnie dzialajacej nie widzialem. Brak mozliwosci dynamicznego ruszenia. Dodatkowo co dziwne brak wskaznika na ktorym biegu jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Jest duzo zanizone wg AS. Jechalem dwu sprzeglowa skrzynia w kia. Tak powolnie dzialajacej nie widzialem. Brak mozliwosci dynamicznego ruszenia. Dodatkowo co dziwne brak wskaznika na ktorym biegu jedzie.

 

ja nie wiem co ci w tym serwisie kia zrobili , bo widocznie masz syndrom wyparcia tej marki :)

 

btw mazda 3 " full opcja " jest za 100 tyś .

 

a kto kupuje drogie hb ??? kiedyś znajomy mi powiedział, że ma super wypasionego golfa za którego zapłacił więcej niż za dobrze wyposażonego pasata  ponieważ w jego pracy nie wypada jeżdzić samochodem premium :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Jest duzo zanizone wg AS. Jechalem dwu sprzeglowa skrzynia w kia. Tak powolnie dzialajacej nie widzialem. Brak mozliwosci dynamicznego ruszenia. Dodatkowo co dziwne brak wskaznika na ktorym biegu jedzie.

 

Ty zawsze masz problem z Kia/Hyundai. Zawsze ci jakieś wybrakowane wersje dają...

W cee'd jest wskaźnik używanego biegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, K3 napisał:

 

Ty zawsze masz problem z Kia/Hyundai. Zawsze ci jakieś wybrakowane wersje dają...

Nie dają, tylko sam sobie wybiera (raz wystarczyło). Ma człowiek skrzywienie na te marki pewnie do końca życia i trzeba wziąć na to poprawkę :phi:. "Jak się pecha ma - ma się nieszczęść kupę, można złamać palec wycierając... nos" :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koreańczykom chyba się ostatnimi czasy coś pomieszało - już od kilku osób słyszałem, że szukając nówki z salonu analizowali oferty i koreańczyk wychodził im wyraźnie drożej niż europejska czy japońska konkurencja oferująca podobne osiągi i wyposażenie. Chyba koreańczycy poczuli się za bardzo pewni siebie, po tym jak im cały czas sprzedaż rośnie. Nie rozumiem - dopłacać żeby kupić  samochód marki, która jeszcze kilka lat temu była traktowana jako marka "value for money".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

Koreańczykom chyba się ostatnimi czasy coś pomieszało - już od kilku osób słyszałem, że szukając nówki z salonu analizowali oferty i koreańczyk wychodził im wyraźnie drożej niż europejska czy japońska konkurencja oferująca podobne osiągi i wyposażenie. Chyba koreańczycy poczuli się za bardzo pewni siebie, po tym jak im cały czas sprzedaż rośnie. Nie rozumiem - dopłacać żeby kupić  samochód marki, która jeszcze kilka lat temu była traktowana jako marka "value for money".

 

zależy w którym segmencie i jakie są wymagania. Jakbym szukał kompakta to faktycznie ceed czy i30 dzisiaj wypadają przeciętnie na tle konkurencji, ale np. chcąc w miarę proste i wygodne auto w klasie B za przywoite pieniądze, to Rio 2 lata temu było dla mnie praktycznie bez konkurencji. Dzisiaj wychodzi nowe Rio, ale nadal z normalnymi wolnossącymi silnikami, wyglądające ładnie, gdzie podobno parę rzeczy poprawili i pewnie nadal będzie to jedna z lepszych propozycji w klasie B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Rado_ napisał:

za 100 masz Astre ST na wypasie 200 KM w automacie

 

To widzę że potaniały, ja w 2009r tyle cennikowo było 106k za 180KM, manual, ale dość bogata wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, K3 napisał:

 

Prosię...

 

 

 

Mam dwie koncepcje. Albo to jest wersja po FL i ktos zjadl psa w Korei i w koncu to zamontowal albo... moja druga teoria. Po przelaczeniu na manualna zmiane cyferki sie pojawiaja. Przynajmniej u mnie sie pojawialy. Jezdzilem 1.6 z ichnia DSG i 1.6D ze zwykla. Ta zwykla o niebo lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wujekcybul napisał:

Mam dwie koncepcje. Albo to jest wersja po FL i ktos zjadl psa w Korei i w koncu to zamontowal albo... moja druga teoria. Po przelaczeniu na manualna zmiane cyferki sie pojawiaja. Przynajmniej u mnie sie pojawialy. Jezdzilem 1.6 z ichnia DSG i 1.6D ze zwykla. Ta zwykla o niebo lepsza.

 

Nie lubi CIę ta marka. Ja wiecznie pomstuje na moją i mi się tylna wycieraczka popsuła ;]

Być może można to po prostu ustawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

zależy w którym segmencie i jakie są wymagania. Jakbym szukał kompakta to faktycznie ceed czy i30 dzisiaj wypadają przeciętnie na tle konkurencji, ale np. chcąc w miarę proste i wygodne auto w klasie B za przywoite pieniądze, to Rio 2 lata temu było dla mnie praktycznie bez konkurencji. Dzisiaj wychodzi nowe Rio, ale nadal z normalnymi wolnossącymi silnikami, wyglądające ładnie, gdzie podobno parę rzeczy poprawili i pewnie nadal będzie to jedna z lepszych propozycji w klasie B.

 

Ja bym nie dał 100 kzł nie dlatego że nie jest tego warte tylko dlatego że za te pieniądze mam jak dla mnie fajniejsze propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

Ja bym nie dał 100 kzł nie dlatego że nie jest tego warte tylko dlatego że za te pieniądze mam jak dla mnie fajniejsze propozycje.

 

Ale to jest odwieczny dylemat, czy lepiej kupic mniejsze na wypasie, czy moze klase D lub jakiesgos Suva.

Wszytstko zalezy od takie jakie ma byc przeznaczenie auta I gdzie bedziemy nim jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to jest odwieczny dylemat, czy lepiej kupic mniejsze na wypasie, czy moze klase D lub jakiesgos Suva.

Wszytstko zalezy od takie jakie ma byc przeznaczenie auta I gdzie bedziemy nim jezdzic.

 

np mazda 3 na full wypasie kupujemy za 100 , natomiast 6tke golasa też za 100...co byś wybrał ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Marcin79 napisał:

 

np mazda 3 na full wypasie kupujemy za 100 , natomiast 6tke golasa też za 100...co byś wybrał ? :)

 

Ja bym wzial Mazde 3 za max 80, a za reszte mial miesiac wypasionych wakacji w Azji ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
np mazda 3 na full wypasie kupujemy za 100 , natomiast 6tke golasa też za 100...co byś wybrał ?

Tylko że gola 6 to pewnie jakieś środkowe wyposażenie w 3. Niektórym wystarczy. Po co komu elektryczne fotele jak sam kieruje? Kamera z tyłu też średnio potrzebna wystarczy czujka. Itd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bielaPL napisał:


Tylko że gola 6 to pewnie jakieś środkowe wyposażenie w 3. Niektórym wystarczy. Po co komu elektryczne fotele jak sam kieruje? Kamera z tyłu też średnio potrzebna wystarczy czujka. Itd...

 

Podstawa 6 to klima manualna, brak centrum multimediów...czyli totalny golas....ale 6 :)

 

Kamerka tez fajna rzecz w jednym aucie mam i w mazdzie zaczyni mi jej brakować...jedna ustrojstwo pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin79 napisał:

 

Podstawa 6 to klima manualna, brak centrum multimediów...czyli totalny golas....ale 6 :)

Przyzwoita wersja 3 SkyEnergy to koszt od 80 do 90 tys. zł. z automatem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎16 o 13:05, wujekcybul napisał:

1.0T 120KM 3 cyl wersja comfort 83200 PLN Astra 1.4 125KM wersja najwyzsza 78.000PLN, Golf Highline 1.4 125KM 83.000. Wersja 1.4T hyundaia jakas abstrakcja. 

Hyundai nie może być tańszy od Opla czy VW gdyż jest podobnie syntetyczny, jakością odczuwalną nie odbiega, a ma niższą awaryjność. Dodatkowo statystyki sprzedaży nie mówią, że Korea coś musi. Być może Hyundai powinien stworzyć markę, coś a'la Lexus, który pozwoli zapomnieć o Hyundaiu Pony.

Np. nowy Civic 1.0 turbo 129 KM to kwota 80-90 tys. zł w zależności od wypasu. Wszystko to jeden, cennikowy kocioł, reszta to pojedyncze przypadki, okazje, wyprzedaże, promocje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, p i p p napisał:

Hyundai nie może być tańszy od Opla czy VW gdyż jest podobnie syntetyczny, jakością odczuwalną nie odbiega, a ma niższą awaryjność. Dodatkowo statystyki sprzedaży nie mówią, że Korea coś musi. Być może Hyundai powinien stworzyć markę, coś a'la Lexus, który pozwoli zapomnieć o Hyundaiu Pony.

Np. nowy Civic 1.0 turbo 129 KM to kwota 80-90 tys. zł w zależności od wypasu. Wszystko to jeden, cennikowy kocioł, reszta to pojedyncze przypadki, okazje, wyprzedaże, promocje...

To teraz zobacz na statystyki sprzedazy w EU czy w PL i sie okaze czy cos musi czy nie musi. Hyundai ma luksusowa marke Genesis. Weszli z wielka pompa i po cichu sie wycofali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.