Skocz do zawartości

Sava Intensa UHP / Barum Bravuris 3 / Dębica PRESTO UHP2


nikt-znany

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmiar 235/45R17. Którą z budżetówek warto wziąć?

Sava i Dębica to świeże tematy, nikt chyba nie wie jak to będzie sprawowało się. Ja mam cholerną awersję do Dębicy po Passio2, ale może niesłusznie?

Barum raczej sprawdzony, tylko 72dB to duuuuuużo jak na letnią oponę.

 

Druga sprawa: auto ważące 1.7t, 200KM. Warto wziąć opony wzmacniane w takiej sytuacji? Ktoś ma realne porównanie tego samego modelu opony zwykłej i wzmacnianej? Ciekaw jestem jak duża różnica między nimi jest w wadze.

 

I mam dylemat :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mazi napisał:

Rozmiar 235/45R17. Którą z budżetówek warto wziąć?

Sava i Dębica to świeże tematy, nikt chyba nie wie jak to będzie sprawowało się. Ja mam cholerną awersję do Dębicy po Passio2, ale może niesłusznie?

Barum raczej sprawdzony, tylko 72dB to duuuuuużo jak na letnią oponę.

 

Druga sprawa: auto ważące 1.7t, 200KM. Warto wziąć opony wzmacniane w takiej sytuacji? Ktoś ma realne porównanie tego samego modelu opony zwykłej i wzmacnianej? Ciekaw jestem jak duża różnica między nimi jest w wadze.

 

I mam dylemat :-)

 

Od 2 lat mam w VTSie Barumy Bravuris i nie mam zadnych zastrzezen :ok:

Nie zauwazylem, zeby byly jakos przesadnie glosniejsze od poprzednil Michelin Exalto Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mazi napisał:

 

a jak zużycie bieżnika? Masz wersję wzmacnianą?

 

Nie mam pojecia jaka mam wersje, jesli HM to wzmacniane to tak ;]

Zuzycie w normie, ale ja zrobilem na nich max 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja już się właściwie zdecydowałem na zakup Sava Intensa UHP 2. Parametrami nieco lepsze od wersji poprzedniej. W poniedziałek idzie zamówienie, więc we wtorek/środę montaż. Mam od dwóch sezonów zimowe Sava Eskimo i złego słowa na nie powiedzieć nie  mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem 2 tygodnie temu tą Presto UHP 2, 225/45/17.

I w sumie jest gitara, na mokrym trzyma bdb, na suchym również. Stabilnie przy wysokich prędkościach.

 

Jedyne co na lekki minus, to jest słyszalna przy niskich prędkościach, a przy większych cisza całkowita.

Niby ma 66dB ale w praktyce raczej aż tak dobrze nie ma.

 

Ogólnie na plus, ale przejrzyj jeszcze Zeetex, mam w busie CT1000 i opona rewelacja pod każdym parametrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BoRuCh napisał:

coś więcej ?

Cicha!, rewelacyjnie na mokrym, suchym to oczywistość. Ogólna trakcja, toczenie, kierowalność i zachowanie auta

Na lepszej nie jeździłem w mojej ocenie, a ujeżdżałem już różne.

Nie wiem jak ścieralność, bo guma jest dość miękka ale nie widać jakiegoś nadmiernego zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Założyłem 2 tygodnie temu tą Presto UHP 2, 225/45/17.

I w sumie jest gitara, na mokrym trzyma bdb, na suchym również. Stabilnie przy wysokich prędkościach.

 

Jedyne co na lekki minus, to jest słyszalna przy niskich prędkościach, a przy większych cisza całkowita.

Niby ma 66dB ale w praktyce raczej aż tak dobrze nie ma.

No właśnie... Głównym czynnikiem przy wyborze opon był dla mnie indeks głośności. Obiecywane 66dB brzmi zachęcająco. Aktualnie posiadam chińskie opony kierunkowe Autoguard 215/45/17, które niesamowicie buczą przy prędkościach typowo miejskich  40÷80km/h. Po zmianie na zimowe asymetryczne Sava Eskimo nastaje błoga cisza, dlatego liczę na to, że z letnimi Sava Intensa  UHP 2 będzie podobnie. Jedyny problem z tymi  oponami jest taki, że nikt tych opon jeszcze nie testował, a w dzisiejszych czasach to co na papierze niekoniecznie sprawdza się w praktyce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2017 o 10:10, bochumil napisał:

No właśnie... Głównym czynnikiem przy wyborze opon był dla mnie indeks głośności. Obiecywane 66dB brzmi zachęcająco. Aktualnie posiadam chińskie opony kierunkowe Autoguard 215/45/17, które niesamowicie buczą przy prędkościach typowo miejskich  40÷80km/h. Po zmianie na zimowe asymetryczne Sava Eskimo nastaje błoga cisza, dlatego liczę na to, że z letnimi Sava Intensa  UHP 2 będzie podobnie. Jedyny problem z tymi  oponami jest taki, że nikt tych opon jeszcze nie testował, a w dzisiejszych czasach to co na papierze niekoniecznie sprawdza się w praktyce...

 

Dlatego też ja nie ryzykowałem, kupiłem coś o czym kilkoro znajomych ludzi mogło coś więcej powiedzieć, niż że poprzedni model był dobry.

Podobnie było z Hankook VP2 i VP3 - 2ka świetna, 3ka niekoniecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w zyciu zadnego zeetexa, jak przy pierwszym sezonie jeszcze wiekszosc go chwali, tak juz w trakcie drugiego nie jest tak kolorowo i raczej kazdy chcialby je sciagnac i oddac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Muzyk napisał:

a w zyciu zadnego zeetexa, jak przy pierwszym sezonie jeszcze wiekszosc go chwali, tak juz w trakcie drugiego nie jest tak kolorowo i raczej kazdy chcialby je sciagnac i oddac...

 

Który model konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mazi napisał:

Bazowałem na innych zdjęciach zamieszczonych u dystrybutora obu opon. Jeżeli jest jak wyżej to faktycznie - opony są podobne. Jednak sam wygląd to nie wszystko :-)

 

Jeśli chodzi o zdjęcia to nawet strona Dębicy pokazuje(lub pokazywała, bo nie sprawdzałem ostatnio) zupełnie inne fotki niż wygląd opony :) 

Pisałem do nich w tej sprawie jak sam kupiłem w 2015roku Presto UHP, teraz uwaga UHP pierwszej generacji wychodziła w dwóch wzorach bieżników. Idąc tropem wzorów okazuje się, że teraz takie same bieżniki mają Sava UHP2 i Dębica UHP2, natomiast z tego samego koncernu jest jeszcze Kelly ze wzorem Dębicy UHP1... co ciekawe różnica w cenie jest bardzo duża. Przykładowo w rozmiarze 205/50/17 Sava 350zł, Dębica 325zł, a Kelly można kupić za 230zł. Tylko nigdy nie dowiemy się jaka jest prawda z mieszanką gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku uzytkuję savę uhp 2 225/45R17 - przejechałem pewnie ze 30-35kkm - bardzo dobra opona, cicha i mega komfortowa.

 

Główna jej cecha to własnie to że jest miękka - są tego wady i zalety - civic ma twarde zawieszenie i w połączeniu z drewnianymi michelin to była tragedia. Po założeniu savy to noc zmieniła się w dzień - jest cichutko i komfortowo, opona ma większą przyczepność i nie piszczy przy gwałtownym ruszaniu. Wadą jest to że delikatnie pływa na feldze (miękkie boki) i samochód mniej precyzyjnie się prowadzi. Sava przy tym samym rozmiarze jest szersza niż inne opony 225 - to też potęguje efekt pływania na feldze. Moim zdaniem warto jej dać trochę większe ciśnienie, bo zauważalnie lepiej się wtedy prowadzi.

 

z mojej strony polecam - ja za swoje płaciłem ok 250zł za sztukę (to była normalna cena w kilku sklepach) ... po 2-3 miesiącach po zakupie cena poszybowała do ok 350zł i widzę że się już tak trzyma. Jak będę pamiętał, to wrzucę zdjęcie bieżnika po takim nalocie - do oceny zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Azbest napisał:

Od roku uzytkuję savę uhp 2 225/45R17 - przejechałem pewnie ze 30-35kkm - bardzo dobra opona, cicha i mega komfortowa.

 

Główna jej cecha to własnie to że jest miękka - są tego wady i zalety - civic ma twarde zawieszenie i w połączeniu z drewnianymi michelin to była tragedia. Po założeniu savy to noc zmieniła się w dzień - jest cichutko i komfortowo, opona ma większą przyczepność i nie piszczy przy gwałtownym ruszaniu. Wadą jest to że delikatnie pływa na feldze (miękkie boki) i samochód mniej precyzyjnie się prowadzi. Sava przy tym samym rozmiarze jest szersza niż inne opony 225 - to też potęguje efekt pływania na feldze. Moim zdaniem warto jej dać trochę większe ciśnienie, bo zauważalnie lepiej się wtedy prowadzi.

 

z mojej strony polecam - ja za swoje płaciłem ok 250zł za sztukę (to była normalna cena w kilku sklepach) ... po 2-3 miesiącach po zakupie cena poszybowała do ok 350zł i widzę że się już tak trzyma. Jak będę pamiętał, to wrzucę zdjęcie bieżnika po takim nalocie - do oceny zużycia.

 

Masz raczej UHP, UHP2 to tegoroczny debiut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pierwszej przejażdżce na moich nowych oponach Sava Intensa UHP2 w rozmiarze 215/45/17. Wrażenia bardzo pozytywne. Opony bardzo ciche na czym mi bardzo zależało. Poprzednio jeździłem na kierunkowych (jodełkowych) chińskich oponach Autoguard. Były tak głośne, że z utęsknieniem czekałem na zmianę opon na zimowe. Teraz mam dwa komplety opon od Savy z których jestem bardzo zadowolony. Co ciekawe, opony które otrzymałem wyprodukowano w Niemczech. Data produkcji 0917.

 

35ambes.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.