Skocz do zawartości

[G] Hamulce przednie ciężko obrócic kołami na podnośniku


olmar

Rekomendowane odpowiedzi

Po badaniu technicznym miałem zalecenie wymiany skorodowanych przewodów i przy okazji zrobiłem remont hamulców.

Wymieniłem zablokowaną linkę hamulcową, czyszczenie smarowanie styku szczęk, samoregulatora, wymiana sprężyn (bębny).

Oraz wymiana przewodów elastycznych z przodu, regeneracja zacisków, w użyciu smar ATE do cylinderków, ATE montażowy do prowadnic i  klocków.

Tłoczki chodziły b.lekko palcem można było wcisnąć.

Kiedy auto było na podnośniku (wymiana linki ham.)  próbowałem obrócić przednimi kołami - ZNACZNY OPÓR w jednym większy w drugim mniejszy!

Co jest? nie cofają się tłoczki?

Czy u innych użytkowników jest podobnie? Nie mam pomysłu co z tym zrobić? Jest to w pewnym sensie strata mocy, paliwa:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo tłoczki się zastały albo prowadnice zacisku  się  zatarły. Demontując zacisk zobaczysz czy to wina prowadnic. Jeśli da się wyjąc czy choćby obrócić to znaczy że problem leży postronie tłoczka.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maaster napisał:

Albo tłoczki się zastały albo prowadnice zacisku  się  zatarły. Demontując zacisk zobaczysz czy to wina prowadnic. Jeśli da się wyjąc czy choćby obrócić to znaczy że problem leży postronie tłoczka.

pzdr

Wszystko kilka dni temu wyczyszczone i przesmarowane - zatarcie niemożliwe! opisałem to w pierwszej wypowiedzi.

Było na tym forum o sprężynie zewnętrznego klocka, która powoduje duże opory "plywania" zacisku.

Po zahamowaniu tłoczek może i minimalnie wraca ale klocki pozostają zaciśnięte na tarczy.

Miałem identyczną sytuację w Corsie - taki sam zacisk ATE, które uraczyło nas taką "udaną" konstrukcją:ogien:

 

58cba71d50343_ZaciskAstra.thumb.JPG.a3e5ac6bf35e213316dc0bb5dc117ae5.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi  o to czy wyczyściłeś  również elementy łączące jarzmo z zaciskiem, tzw prowadniki
prowadniki.jpg.32675cc69e6ccf8d778796ba53a4902a.jpg

One odpowiadają za płynny ruch zacisku względem jarzma. Dzięki nim klocki odsuwają się od tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maaster napisał:

Chodzi mi  o to czy wyczyściłeś  również elementy łączące jarzmo z zaciskiem, tzw prowadniki
One odpowiadają za płynny ruch zacisku względem jarzma. Dzięki nim klocki odsuwają się od tarczy.

Dziękuję za podpowiedzi,:piwko: ale już trzeci raz odpowiadam, że wszystko jest wyczyszczone i nasmarowane, nowe tuleje gumowe do prowadników, prowadniki lśnią jak psu.........do tego smar montażowy ATE.

Specjalnie zainwestowałem w smary ATE - juz więcej sie nie ma do czego przyczepić i zakończyć temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maaster napisał:

No to nie wiem już czemu koła ciężko  się obracają.  :nie_wiem: ale  gdy odkryjesz  przyczynę to napisz :)

pzdr

 

" ciężko  się obracają" jest to określenie na wyrost - hamuje je skrzynia biegów i trochę przycierające klocki.

Jestem po rozmowie z mechanikiem -byłym pracownikiem ASO Opla, u którego robiłem ostatnio rozrząd.

Stwierdził, że klocki nigdy nie rozsuną się - tak jak szczęki w bębnach.

Będą lekko ocierać o tarcze i jest to normalne, jeżeli tarcze są zimne jest OK. Amen:phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.