mouk Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Witam Chciałbym zacząć zabawę z 4x4 i mam dylemat, czy takie auto jakie mam jest sens i czy da się doprowadzić(przy rozsądnych kosztach) do sensownej zdolności terenowej. W bardzo ciężki teren nie będę się pakował, szkoda auta, bo jest w idealnym stanie blacharskim, a to już jednak youngtimer, więc szkoda auto zniszczyć. Auto ma być w zasadzie bardziej na jakieś dalsze wyprawy górskie typu w góry Rumunia, Gruzja, Alpy. Nie potrzebuje do tego dużego samochodu, zawsze sobie radziłem bez problemu w dalekich wyjazdach bezproblemowo w bardzo małych autach, wystarczy mały namiot, śpiwór i kilka ubrań, zawsze starczały na takie wyprawy(auta typu Tico, Panda 2, Pajero Pinin. Dla 2 osób więcej nie potrzebuję(Patrol, LandCruiser, czy mercedes G raczej odpada, w beskidach nawet nie we wszystkie dróżki bym się nimi zmieścił na szerokość,ale fakt że stara, krótka G klasa mnie kusi trochę). Wiem, że najprościej kupić choć trochę przerobionego Samuraja, Jimny i to będzie sobie bardzo dobrze radziło, łatwo o części itp. ale wolałbym mieć coś oryginalnego i raczej starego, jakoś do współczesnych aut mnie nie ciągnie. Kupiłem jakiś czas temu Pandę 1 4x4 1.0 z 1986 roku. Pierwszy wyjazd w góry(beskidy) i... trochę jest za niska(tą samą trasą samurai radził sobie 3 razy lepiej). Podniosłem o 4 cm, jest lepiej. Są opony M+S 145/80R13, więc chciałem zmienić na 165/80R14, żeby zyskać kolejne 3 cm i... niestety nie za bardzo to się mieści (obcierają wszystkie koła i od strony progów i od strony błotników. Zderzak można trochę odsunąć, to nie problem, no ale ciągle od strony progu jest problem. No i pytanie czy da się to auto doprowadzić do stanu używalności w takim terenie powiedzmy średniej trudności. (wystarczy że auto będzie sobie radziło w tego typu wyprawach np Rumunia Opony terenowe nie problem kupić, problem zmieścić, chyba że są na to jakieś sensowne patenty bez wielkich przeróbek auta. Napęd 4x4 jest bardzo prosty, można dodatkowo dość łatwo z tyłu zmienić most na taki z Lancii, gdzie są sprzęgiełka do odpinania napędu i zaspawać dyfer na sztywno. Moc 1.0 SPI 44KM widzę, że mało, ale swap bardzo prosty na coś z rodziny FIRE 1.2 MPI 60-80KM (ewentualnie nawet 1.4) to nie jest jakiś problem dla mnie, ale pytanie czy taka zmiana wystarczy, bo auto nie ma reduktora (pierwszy bieg jest bardzo krótki w tym aucie i rusza się z 2, ale widzę, że czasami mimo wszystko ta jedynka potrafi być za szybka w górach). Nie mam pojęcia też jak takie auto wypadnie w kontekście wytrzymałości podzespołów w terenie, w Polsce jak coś padnie to nie ma tragedii, ale w innych krajach już może być bardziej problematycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Sensu nie ma ale jak chcesz oryginalnie to tak panda to dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Jako youngtimer ok, ale na wyprawy? W tym rozmiarze to pewnie nawet ATków nie kupisz. A do większych kół trza by było go troszkę podnieść, zakładając że nie zmielisz w ten sposób półosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Witamy a czy mógłbyś doprecywać pytanie ? określ zadania stawiane przed autem. coś Ci znajdziemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 13 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 Jest ciut wyżej, są dystanse 20mm i są opony terenowe (zamiast zimówek 145/80/13 jest 165/80/13 ), niestety potrafi od czasu do czasu coś obcierać. No i pojawiły się relingi Auto do jazdy w terenach górskich(beskidy) i może wakacyjne nieco dalsze wyprawy (Rumunia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 jest moc , może wystarczy nadkola trochę podciąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 13 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2017 JAk go zaladujesz to nie bedzie tarlo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 17 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Dnia 13.07.2017 o 10:53, mouk napisał: Jest ciut wyżej, są dystanse 20mm i są opony terenowe (zamiast zimówek 145/80/13 jest 165/80/13 ), niestety potrafi od czasu do czasu coś obcierać. No i pojawiły się relingi Auto do jazdy w terenach górskich(beskidy) i może wakacyjne nieco dalsze wyprawy (Rumunia). dla mnie bomba. Płyta pod zderzak - po pożegnasz te wszystkie rurki z zawieszenia i heja na wyprawę. Bardzo fajny pomysł. Już kolega zapytał o obcieranie pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.