Skocz do zawartości

Oleje Specol


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, gigster napisał:

Panowie czy zmiana na np. olej 0w-40 coś pomoże, niby druga wartość jest do wyższych temperatur, ale chcę zapewnić rozruch w niskich temperaturach, Crooma wspominał o NESTE OIL CITY PRO w wersji 0W-40 lub 5W-40 oraz o SPECOL również w tych parametrach oczywiście wersja GOLD. 

nikt Ci nie da gwarancji ani jednoznacznie nie powie, że taka zmiana zredukuje spalanie oleju. Umówmy się 200ml/1000km przy ciężkiej nodze i VTECu to nie jest przesadnie dużo nie ma co panikować.

Z tego co ostatnio czytałem nowe formulacje 0w40 są jednak lepsze bazowo niż 5w40. Dobre opinie zbiera też Specol 5w30 dedykownay do VW.

Generalnie dobra płukanka i 0w40 Neste/Ravenol/Specol, a potem obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ozarek napisał:

nikt Ci nie da gwarancji ani jednoznacznie nie powie, że taka zmiana zredukuje spalanie oleju. Umówmy się 200ml/1000km przy ciężkiej nodze i VTECu to nie jest przesadnie dużo nie ma co panikować.

Z tego co ostatnio czytałem nowe formulacje 0w40 są jednak lepsze bazowo niż 5w40. Dobre opinie zbiera też Specol 5w30 dedykownay do VW.

Generalnie dobra płukanka i 0w40 Neste/Ravenol/Specol, a potem obserwować.

Płukankę Liqui Moly mam w domu, co do tych płukanek to też różne opinie i tyle komentarzy, bo oleje spełniające normy najwyższe są ze sobą mieszalne. Widzę, że masz boxera jak u Ciebie z olejem? Może spróbuję SPECOL 0W40 tylko, który dokładnie wziąć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o gwarancję, tylko motul jako tako się nie sprawdza i dość drogi..., w Audi a4 diesel miałem motula kozak prawie nic nie brał, w Corsie D 1.4 benzyna + LPG mam Motula również prawie zerowy pobór, dałem szansę i tutaj. Niestety nie pomogło. Jeśli chodzi o dolewkę to jeśli SPECOL spełnia normy wszystkie potrzebne a kosztuje ponad raz mniej za 5l więc decyzja jest jasna. Płukankę Liqui Moly mam w domu, co do tych płukanek to też różne opinie i tyle komentarzy, bo oleje spełniające normy najwyższe są ze sobą mieszalne. Widzę, że masz boxera jak u Ciebie z olejem? Może spróbuję SPECOL 0W40 tylko, który dokładnie wziąć? 

 

Sory za kolejny post ale nie chciało mi zeedytować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gigster napisał:

Płukankę Liqui Moly mam w domu, co do tych płukanek to też różne opinie i tyle komentarzy, bo oleje spełniające normy najwyższe są ze sobą mieszalne. Widzę, że masz boxera jak u Ciebie z olejem? Może spróbuję SPECOL 0W40 tylko, który dokładnie wziąć? 

to, że oleje są mieszalne nie znaczy wcale że należy to robić, czy bezgranicznie ufać. Bazy są mieszalne ale pakiety dodatków niekoniecznie, jeżeli nigdy silnik nie widział płukanki to warto od tego zacząć.

Opinie są różne bo panują stare przekonania, tam nie ma nic czego należałoby się bać. Są ludzie, którzy co wymianę oleju stosują jakąś szybką płukankę i nic się złego nie dzieje.

0w40 od Specola masz tylko jedno (Gold Synthetic), ale przy tej lepkości raczej szedłbym w Neste lub Ravenol, sprawdzone i zbierają dobre opinie.

Co do H4 u mnie to obecnie lata na Specolu Gold 5w40+AR9100 i jest ok. Przed zmianą była płukanka długodystansowa (AR2300 przez jakieś 3-4kkm).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałbym na oleje w sportowych seriach na bazach PAO/Estry np. Millers, Penrite czy Motul 300V, są bardziej wytrzymałe na obciążenia ale za to trzeba będzie je cześciej zmieniać - coś za coś. Nie jestem też przekonany też czy 0w40 do tego silnika to optimum, trzymałbym się 5w30. Można też pomyśleć o doprawieniu AR 9200. Płukanie silnika to dobry pomysł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, gigster napisał:

Płukankę Liqui Moly mam w domu, co do tych płukanek to też różne opinie i tyle komentarzy, bo oleje spełniające normy najwyższe są ze sobą mieszalne.

 

Leję co wymianę oleju w dwóch autach. Stosuję AR2820 albo LM2662. Ostatnio lałem tą drugą. Nigdy nie było żadnych problemów po zastosowaniu tych płukanek. Brat do C4 lał AR2300, na koniec wypłukaliśmy to jeszcze AR2820. Silnik pracuje dużo lepiej - znacznie się wyciszył już podczas zalania AR2300 i pokonaniu 1-2kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczorek79 napisał:

Mój wspólnik ma Accorda VII 2.4, odkąd go kupił dwa lata temu, zalewa Mobil 1 0W40,  bierze 1 litr na 15 kkm. Praca silnika bez zastrzeżeń, obecny przebieg ok 250 kkm.

Chyba też tak spróbuję. Naprawdę ciężki wybór Panowie... Niby tylko olej, a jakie ma znaczenie :) Taki olej 0w40 tata leje do dzis do t4 diesla full syntetyk i też nie narzeka, ale odbiegam od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doborze oleju warto zapoznać się z poniższą tabelą:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NziFLiuhlpeSJutN9EuHlCcmVTZcPuTbHvxzn_A2DAY/edit#gid=1500844628

Zwróćcie uwagę na lepkości poszczególnych olejów: począwszy od 0W20 a skończywszy na 5W40 (szczególnie ważny HTHS)

Edytowane przez mikomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mikomir napisał:

Przy doborze oleju warto zapoznać się z poniższą tabelą:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NziFLiuhlpeSJutN9EuHlCcmVTZcPuTbHvxzn_A2DAY/edit#gid=1500844628

Zwróćcie uwagę na lepkości poszczególnych olejów: począwszy od 0W20 a skończywszy na 5W40 (szczególnie ważny HTHS)

 Im wyższy HTHS tym lepszy czy niższy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, gigster napisał:

 Im wyższy HTHS tym lepszy czy niższy?

Zależy do jakiego silnika. HTHS jest powiazany z normami jakie ma spełniać olej i jakich wymaga producent auta, aby odpowiedni olej używać w silniku.

 

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/5389/doskonalenie-olejow-silnikowych.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robox napisał:

Zależy do jakiego silnika. HTHS jest powiazany z normami jakie ma spełniać olej i jakich wymaga producent auta, aby odpowiedni olej używać w silniku.

 

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/5389/doskonalenie-olejow-silnikowych.html

 

Dokładnie :ok:

------------------------

Wyznacznikiem doboru oleju jest instrukcja producenta a nie forum internetowe ;]. Jak już się dobierze właściwy olej to można skorzystać z forum ( z doświadczenia kolegów) w celu wybrania odpowiedniej marki. Różne marki posiadają wiele dodatków które mogą korzystnie wpłynąć na nasz silnik, np. mój 1,6 MPI z normą VW 502 najlepiej (głośność) pracuje na oleju C2/C3 (Motul X-Clean FE). Dalej ten sam olej jest ceniony przez włascicieli silników 1,6 oraz 1,8 GM przy wyciszaniu popychaczy, następny przykład olej Mobila C2/C3 jest ceniony przez właścicieli Mitsubishi również przez właściwości wyciszania popychaczy i tak dalej można w nieskończoność.:)

 

Edytowane przez mikomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcinur napisał:

Czy to ta sama instrukcja, która zaleca np w renault 1.5 dci wymianę oleju co 30000 km? :)

Pośrednio tak. Normy określone przez producentów silników/aut wyglądają tak, że producent oleju wysyła danej marce swój olej do analizy i płaci za to. Producent auta sprawdza, czy olej spełnia minimum wymagań i daje aprobatę lub nie. Ale... nie jest wykluczone, że konstruktor silnika się pomylił i źle dobrał olej, przez co później producenci olejowi się podłożyli dostając aprobatę na niewłaściwy produkt. Honda np mówi: lejemy lepkość 0W20, 0W30, a tu zonk, silnik ciągnie olej przy przebiegu 100 kkm. Autodata ma już inne dane na ten temat i do tego samego silnika w Hondzie podaje lepkości 0W40 i 5W40. Osobiście nie chcę generalizować, ale uważam, że do silnika benzynowego bez nastawiania się na super eko jazdę, złotym środkiem jest lepkość 0W40. Olej płynie w bardzo niskich temperaturach, ma wysokie HTHS, do produkcji płynu o takim indeksie lepkości potrzebna jest dobra baza.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądnąłem dzisiaj do mojej książki serwisowej z Hondy, jest w języku holenderskim. Takie o to informację można wyciągnąć. Wynika z tego, że olej min to 0w20, a max to 14w40.

25086736_1305389702898458_1851195439_o.jpg

 

Wynika mniej więcej z tego, że: "

Wybierz olej o właściwej lepkości SAE zgodnie z poniższą tabelą:

Zawsze używaj oleju oszczędzającego paliwo, który wskazuje specyfikację API SJ lub SL na puszce. Olej ten jest specjalnie opracowany, aby pozwolić Twojemu silnikowi zużywać mniej paliwa"

Edytowane przez gigster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jak z tą płukanką Liqui Moly konkretnie tą mam, przepłukać przed wymianą z Motula 5w30 na (raczej padnie decyzja na ten) NESTE OIL 0w40 CITY PRO?

 

25138938_1305497012887727_2017741690_o.jpg

 

Druga sprawa posiadam na stanie 5w50 NESTE OIL 3x1l ze strony zmieńolej.pl nie potrzebny komuś sprzedam taniej bo szkoda, żeby leżał w garażu. Nowy oryginalnie zapakowany ( sorry za off top)

 

25271051_1305497006221061_1537298578_o.jpg

 

 

Jeszcze podesłał mi forumowicz z grupy Hondy zdjęcie z pl książki serwisowej: i takie oto dane 

 

 

25074995_1533049163396758_1302084162185222168_o.jpg

Edytowane przez gigster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Neste, Ravenol spełnia A3/B4. Specol to jest A5/B5 więc olej bardziej energooszczędny. Lałbym Neste albo Ravenola i zakończył temat :) Jest tego tyle, że nie ma sensu szukać kosmicznych technologii. Koledzy podali sprawdzone produkty.

 

Płukankę masz dobrą, potrzymaj to jakieś 30min w silniku i zlej, niech ścieknie na spokojnie przez godzinę, czy dwie.

 

Co do filtra to ja brałem zwykle oem japoński (ten z kodem RTA w numerze), teraz przerzuciłem się na Hamp - ale uważam, że to to samo - też było RTA w kodzie i pochodzi z tej samej fabryki (Toyo Roki).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

No i Neste, Ravenol spełnia A3/B4. Specol to jest A5/B5 więc olej bardziej energooszczędny. Lałbym Neste albo Ravenola i zakończył temat :) Jest tego tyle, że nie ma sensu szukać kosmicznych technologii. Koledzy podali sprawdzone produkty.

 

Płukankę masz dobrą, potrzymaj to jakieś 30min w silniku i zlej, niech ścieknie na spokojnie przez godzinę, czy dwie.

 

Co do filtra to ja brałem zwykle oem japoński (ten z kodem RTA w numerze), teraz przerzuciłem się na Hamp - ale uważam, że to to samo - też było RTA w kodzie i pochodzi z tej samej fabryki (Toyo Roki).

 

Tak więc biore 0W-40 NESTE CITY PRO i koniec. Płukanka na zagrzany silnik (olej) na wolnych obrotach potrzymać. Znalazłem filtr http://zmienolej.pl/pl/filtr-oleju/3215-filtr-oleju-amsoil-ea15k13 ?? Ponocz Mann się zepsuł bo zmienili fabryke na daleki wschód. A ten z amsoil 2x razy droższy od Manna. 

 

Dzięki za porady dla wszystkich :)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gigster napisał:

 

Tak więc biore 0W-40 NESTE CITY PRO i koniec. Płukanka na zagrzany silnik (olej) na wolnych obrotach potrzymać. Znalazłem filtr http://zmienolej.pl/pl/filtr-oleju/3215-filtr-oleju-amsoil-ea15k13 ?? Ponocz Mann się zepsuł bo zmienili fabryke na daleki wschód. A ten z amsoil 2x razy droższy od Manna. 

 

Dzięki za porady dla wszystkich :)!

Masz tu filtr światowego producenta, dedykowany do Hondy, produkowany w Austrii, cena śmieszna https://allegro.pl/listing?string=knecht oc617&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-4-1003  Nie rozumiem, po co szukać cudów i przepłacać pięciokrotnie za transport z USA.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Masz tu filtr światowego producenta, dedykowany do Hondy, produkowany w Austrii, cena śmieszna https://allegro.pl/listing?string=knecht oc617&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-4-1003  Nie rozumiem, po co szukać cudów i przepłacać pięciokrotnie za transport z USA.

 

Nie szukam drogich po prostu znalazłem taki u croomy na stronie. Sprawdzony ten knecht? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

Wkładam go do wszystkich Hond od lat w warsztacie. Sam producent, to wiadomo, jeden z większych dostawców filtrów na OE.

 

No to dobrze wiedzieć, więc nie ma co przepłacać. A tak apropo jak wypada nasz filtron?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, gigster napisał:

 

Nie szukam drogich po prostu znalazłem taki u croomy na stronie. Sprawdzony ten knecht? 

 

Spokojnie możesz brać Knecht :ok: W drugim aucie (Astra H) stosuję te filtry, tam akurat jest wkład, nie mam zastrzeżeń. Zamiennie z Knecht biorę też Hengst, tak samo bez zastrzeżeń :ok: 

 

Do Citroena C4 ostatnio brałem Hengst.

elkCtYDiS_mho-kTsBL-og.png

 

Co do filtrona to dawno nie brałem, chyba ładują te filtry do VW jako oem :hmm: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrza i kabinowy jest bardzo zbliżony do OEM,kabinowy to identyczna kopia tylko bez napisu, powietrza różni się jedynie 2mm mniejszymi rozmiarami. Struktura i materiał na oko odentyczny-golf R-ka.

Knech ok, jeszcze nie zepsuli jak Mann'a, chińskie łapy, Filtron oleju też bez zastrzeżeń, dobry i cenowo tani jest jeszcze Sędziszów, ale żadko dostępny. No i Purflux.

Co do oleju to sam w Type R 8gen lałem Millersa 5w30, Fuchs Titan race pro 5w30(sportowy), wcześniej z salonu wyjechał na schell'u 5w30 w moich rękach od 69kkm do 101kkm problemów z poborem oleju nie było 100/1000km to po wizycie na torze,nie dodawałem AR bo te oleje miały wszystko co potrzeba,układ smarowania w silnikach serii B, K,jest tak dopracowany i skonstruowany na małą lepkość,że lanie tam czegoś więcej niż 5w40 zupełnie mija się z sensem i logiką i zabija te silniki-w skrócie-pasowania i recyrkulacja jest taka,że trudno włożyć żyletkę i się utrzymać a niektórzy pchają łopatę.

Ta płukanka jest dobra lejesz na ciepły olej i zostawiasz na jałowym na 15-30min. i nie czytaj bredni ,że przy każdej wymianie, przy zmianie oleju na inny, raz na 3-4 wymiany,ważniejsze jest wymianiać olej co 10-12kkm dobrej jakości i problem nagarów w silniku nie istnieje, aby płukanka mogła coś zdziałać.

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2017 o 16:42, bochumil napisał:

Jakiego rzędu oszczędności można się spodziewać przesiadając się z oleju 5W40 na 5W30? Jest to zauważalne, czy raczej mieści się w granicach błędu pomiaru? 

Być może to wynik innych warunków pogodowych, wiatru itp. ale po zmianie z 5W30 na 5W40 w małym Daihatsu zauważyłem wzrost spalania na tej samej trasie, którą pokonuję regularnie.

Dotychczas średnie oscylowało w granicach 4,7-4,9 a teraz 4,9-5,2.

Wynik powtórzony klika razy z rzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Generalnie olej kupuje przez net np. w oficjalnych sklepach allegro. Cenowo wychodzi bardzo korzystnie (z reguły bezpłatna dostawa) i raczej o podróbki ich nie podejrzewam. Ostatnio eksperymentowałem z olejem Orlen Platinum Classic 5W40 zakupionym na stacji benzynowej. Silnik od tego nie wybuchł ;)

Na miejscu mam oficjalnego dystrybutora oliwy Valvoline, ale mają tak szeroką gamę produktów, że nie wiadomo na co się zdecydować (MaxLife, SynPower, All-Climate). 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, bochumil napisał:

Generalnie olej kupuje przez net np. w oficjalnych sklepach allegro. Cenowo wychodzi bardzo korzystnie (z reguły bezpłatna dostawa) i raczej o podróbki ich nie podejrzewam. Ostatnio eksperymentowałem z olejem Orlen Platinum Classic 5W40 zakupionym na stacji benzynowej. Silnik od tego nie wybuchł ;)

Na miejscu mam oficjalnego dystrybutora oliwy Valvoline, ale mają tak szeroką gamę produktów, że nie wiadomo na co się zdecydować (MaxLife, SynPower, All-Climate). 

 

Wiec jak byłeś zadowolony z tego platinum 5w40 to możesz go znowu zalać. Ja przesiadłem się własnie z niego na specola dla testów i poza większa ilością mazi pod korkiem nie zauważyłem różnicy. Tanie, dobre oleje raczej niepodrabiane. A z Schell bywa róznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2017 o 17:46, ppmarian napisał:

Jak juz jesteśmy przy budżetowych i niszowych markach oleju. Jakie jest zdanie szanownego grona o olejach marki Mannol
 

Skoro wątek został obudzony, to parę słów napiszę:

Aktualnie jedna z najbardziej popularnych marek olejów u naszych sąsiadów za Odrą. Opinie wszelkiej maści tutejszych użytkowników, testy wszelkich mniej lub bardziej zależnych organizacji konsumenckich lokują aktualnie oleje Mannol na górnej półce jakościowej i absolutnie jako numer jeden w relacji jakość/cena. Rozwój stosunkowo młodej marki, jako żywo przypomina historię i karierę Liqui Moly. 

Od siedmiu lat sam stosuję we wszystkich autach moich i tych którymi się opiekuję wyłącznie olej Mannol, na dodatek za każdą podróżą do Polski zabieram coraz więcej dla rodziny i przyjaciół, którzy też go stosują. Oleju, jak co poniektórzy tutaj :phi:, nie smakowałem, nie lizałem, nie wąchałem, nie piłem. 

Skoro znajduje się na liście dopuszczonych przez producenta dla danego silnika, np. MB 229.51 dla mojego ostatniego Mercedesa z depeefem, czy VW 507.00 do obecnego golfa bluemotion z planem serwisowym QI6 (long life) :bzik:8-) , to nie nie widzę powodu do szukania dziury w całym.

Samochód podstawowy u mnie to 80-100 tys. km rocznie, czasem na autostradzie V max, latem długie wspinaczki alpejskie itd.

W każdym bądź razie, w każdym aucie nie istniał i istnieje jakikolwiek problem związany ze stosowanymi olejami.

Cena w D jest niższa od ceny w PL.

Jeśli temat dalej będzie Cię interesował, to napiszę listę aut w których stosujemy go długoterminowo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.04.2018 o 21:32, marcinur napisał:

Dajesz ;)

Ja to swojego Sorento kupiłem ostatnio taki http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7017868438

i leży sobie i czeka na wymianę.

Moje auta z Mannolem:

Golf VII 2.0 TDI 150 KM - olej Energy Combi LL 5W30, na razie ok. 35 tys. km i jedna wymiana.

MB W211 V6 190KM, też Energy Combi LL 5W30, ok. 170 tys km, 6  albo 7 wymian, sprzedany z przebiegiem prawie 300km, żadnych objawów czegokolwiek.

Megane II Mpf, 1,6 16V , od pięciu lat Mannol Extreme 5W40, łącznie około 45 tys km., aktualny przebieg 150 tys. km. Auto praktycznie tylko w mieście.

Auta w Polsce u rodziny i u przyjaciół:

MB GL V8 4,7 340KM, Mannol Elite 5W40, 2,5 roku 10-15 tys. km.

MB 203 2,2CDI, podkręcony na około 180KM, Energy Combi LL 5W30, najpierw u mnie jakieś 180 tys. km, potem u kolegi w PL 80 tys. km, łączny przebieg grubo ponad 400 tys. km. U mnie i u kolegi cały czas ten sam Mannol.

PT Cruiser 2,2 CDI, Energy Combi LL 5W30, na razie 10 tys. km na tym oleju

Peugeot 407 (?), też diesel i też Energy Combi LL 5W30, na razie dwie wymiany, szczegółów kilometrowych nie znam.

Megane II 1,4, Extreme 5W40, dobija stówki.

Praktycznie w każdym wypadku zamawiam pakiet olej + ichnie filtry, cena za olej często wychodzi mniej niż połowę za odpowiednik innej tzw. "marki premium".

Temat  problemów olejowych u nikogo z wyżej wymienionych nie istnieje. Nie znam też w moim otoczeniu nikogo stosującego Mannole , kto miałby z tego powodu jakiekolwiek kłopoty.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.05.2018 o 15:12, bochumil napisał:

Kupował ktoś w sklepie lejolej.pl? Na ceneo same superlatywy.

brałem od Tomka zarówno Specol'a jak i dodatki AR - brak zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep ok aTomek z Lejolej.pl bardzo miły i pomocny Gość dla tych co nie wiedzą nawet prawie nic o oleju-co do Schell'a 5w30/5w40-od Tomka dostałem info ,że 0d 27.02.2018-do 20.04.-schell miał kłopoty z bazą GTL i pakowali do wszyskich HC-GTL oszczędzali na 0w30/0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Pawel1984 napisał:

Sklep ok aTomek z Lejolej.pl bardzo miły i pomocny Gość dla tych co nie wiedzą nawet prawie nic o oleju-co do Schell'a 5w30/5w40-od Tomka dostałem info ,że 0d 27.02.2018-do 20.04.-schell miał kłopoty z bazą GTL i pakowali do wszyskich HC-GTL oszczędzali na 0w30/0w40.

Wcześniej od jesieni oszczędzali na 5W40 Helix Ultra i wtedy na etykiecie widniał napis Ultra I, ale już widzę, że w hurtowniach znowu jest 5W40 na bazie GTL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, kaczorek79 napisał:

Wcześniej od jesieni oszczędzali na 5W40 Helix Ultra i wtedy na etykiecie widniał napis Ultra I, ale już widzę, że w hurtowniach znowu jest 5W40 na bazie GTL.

 

Brat to kupił, ale nie od nich, kiepski ten olej był, więc dałem mu całego AR9100, na razie nie zmienia na inny olej. Za to mogę polecić Ravenola SSL 0W40, wcześniej miałem Neste City Pro 0W40+AR9100 i ten tak nie wyciszył silnika jak ten Ravenol :ok: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do tej pory lałem Specol Gold 0W/40 do samochodu Volvo V70 2.4 benzyna wolnossąca z przebiegiem 170tyś km. Jeżdże tylko (95%) w trasie, gdzie połowa przypada na autostrady (140km/h i 3200obr/min).

 

Zastanawiam się nad zmianą ponieważ silnik spalił tego 0W/40 200ml/1000km (ciągle autostradą).

Co polecacie? Zastanawiam się nad Specol Gold 5W/40 oraz Millers Trident 5W/40 - który lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory lałem Specol Gold 0W/40 do samochodu Volvo V70 2.4 benzyna wolnossąca z przebiegiem 170tyś km. Jeżdże tylko (95%) w trasie, gdzie połowa przypada na autostrady (140km/h i 3200obr/min).
 
Zastanawiam się nad zmianą ponieważ silnik spalił tego 0W/40 200ml/1000km (ciągle autostradą).
Co polecacie? Zastanawiam się nad Specol Gold 5W/40 oraz Millers Trident 5W/40 - który lepszy?
Trident to najtańszy milers. Już lepiej kup coś z serii xf lub ee

Wysłane z mojego moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.