Skocz do zawartości

Oleje Specol


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się nic nie dzieje to niech sobie bierze, dolewać i się nie przejmować, ewentualnie spróbować trochę inny olej.

Btw jak miałem octavię I to w instrukcji było dopuszczalne zużycie 1,5l/1000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ccLot napisał:

Jak się nic nie dzieje to niech sobie bierze, dolewać i się nie przejmować, ewentualnie spróbować trochę inny olej.

Btw jak miałem octavię I to w instrukcji było dopuszczalne zużycie 1,5l/1000 km

Czyli 22,5 litra na 15000 km - silnik trup.

A w instrukcji tak piszą, żeby mieć dupochron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcinur napisał:

Czyli 22,5 litra na 15000 km - silnik trup.

A w instrukcji tak piszą, żeby mieć dupochron.

Kiedyś w Polonezie dolewalem 0.5 litra na1000 km :)

W Oplach trzeba było dolać litra między wymianami ;]

Odkąd jeżdżę autami produkcji koreańskiej, nie wiem co to dolewki :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ccLot napisał:

o w instrukcji było dopuszczalne zużycie 1,5l/1000 km

Dobre. 800-900 zł na dolewki oleju od przeglądu do przeglądu. W Renówkowym f4r 2.0 16 przy 240 kkm nic nie trzeba dolewać, co więcej po 10 - 12 kkm ubytek oleju jest niezauważalny. W KIA Picanto 1.1 przy przebiegu 150 kkm znika ok. 1 litra / 10 kkm - tyle to można jeszcze zrozumieć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, MichalSm napisał:

Zastanawiam się nad zmianą ponieważ silnik spalił tego 0W/40 200ml/1000km (ciągle autostradą).

przy jeździe autostradowej nic dziwnego. Każdy silnik spala olej, czasami tego nie widać z uwagi na rozcieńczenie paliwem, które nie jest w stanie odparować, u Ciebie tego nie ma więc widzisz ubytek.

 

22 godziny temu, MichalSm napisał:

Co polecacie? Zastanawiam się nad Specol Gold 5W/40 oraz Millers Trident 5W/40 - który lepszy?

zero różnicy dla temp. roboczej, więc zmiana bez sensu.

Jak chcesz inny olej sprawdzić to wlej inne 0W40 (Ravenol, Neste)

14 godzin temu, Azbest napisał:

?? przecież to 3L/15.000km ... czyli popularny interwał wymiany oleju. 3L dolewek miedzy wymianami to bardzo dużo w sprawnym silniku. 

widać nigdy nie robiłeś długich przebiegów autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Ozarek napisał:

widać nigdy nie robiłeś długich przebiegów autostradowych.

taaaak.. to na pewno ten powód ... nigdy nawet nie widziałem autostrady.

 

90% mojej jazdy to autostrady. Mam też Hondę i między wymianami oleju nie muszę go dolewać (oczywiście go ubywa, ale mieści się w zakresie MAX-MIN)

Sprawny silnik z odpowiednim olejem nie ma prawa pobierać 3L oleju miedzy wymianami.

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Azbest napisał:

Sprawny silnik z odpowiednim olejem nie ma prawa pobierać 3L oleju miedzy wymianami.

Zależy od obrotów i obciążenia. Jeśli będzie notorycznie kręcony w okolicach odcinki pod obciążeniem to może nawet więcej.

Ten sam silnik jeżdżony spokojnie w optymalnym zakresie może nie wziąć: "nic". 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2019 o 12:15, Azbest napisał:

Mam też Hondę i między wymianami oleju nie muszę go dolewać (oczywiście go ubywa, ale mieści się w zakresie MAX-MIN)

Sprawny silnik z odpowiednim olejem nie ma prawa pobierać 3L oleju miedzy wymianami.

 

a autor ma Volvo 2.4l dość stara konstrukcja... co Ty chcesz porównywać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.08.2019 o 21:01, Azbest napisał:

przecież to 3L/15.000km

Ok i co kolega sugeruje w związku z tak dramatycznym zużyciem?

Remont silnika czy może tylko wymiana uszczelniaczy zaworowych?

Nie róbmy dramatu, oczywiście 3l/15 kkm to może trochę dużo ale jak nic się nie dzieje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Obecnie jeżdżę na Elf SXR 900 5w30 (Focus 1.8 TDDI), wlany po szybkiej płukance od LM. Nie wiem jaki olej był poprzednio.

Zostało mi 3k km do wymiany i chcę dolać AR2300 + AR2820 przed samą wymianą.

Mam na stanie Mannol Extreme 5w40, wlać go, czy lepiej kupić Specola 5w40 ze specyfikacją Forda?

Do nowego oleju dodam AR9100.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam, chciałbym się zapytać o ten olej Specol 5W40 Gold jak wypada w porównaniu do Valvoline MaxLife 5W40. Auto to Seat Toledo II 1.6 16v BCB + LPG

 

1. Czy Valvoline to faktycznie hydrocrack a Specol ma lepsze bazy?

2. Czy nadal Specol trzyma specyfikację z badań przytoczonych na początku tematu?

3. Czy jest sens zmieniać z Valvoline MaxLife 5W40 na Specola 5W40 beż żadnych dodatków?

4. Myśłałem jeszcze nad PMO bo się reklamują że mają takie dobre bazy olejowe

5. Czy w tym wszystkim brać pod uwagę jeszcze coś takiego jak Neste 5W40, jak tak to jaki?

 

Auto nie jest upalane ale chciałbym żeby miało dobry olej ze względu na LPG i tego że trochę bierze tego oleju i może by "dobry olej" pomógł trochę na nagar pierścieni jeśli to na przykład jest przyczyną tego lekkiego brania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Folxs napisał:

Auto nie jest upalane ale chciałbym żeby miało dobry olej ze względu na LPG i tego że trochę bierze tego oleju i może by "dobry olej" pomógł trochę na nagar pierścieni jeśli to na przykład jest przyczyną tego lekkiego brania

w takiej sytuacji płukanka i Specol jako baza + AR9100 dla podbicia TBN - jakościowo będzie lepiej niż samo valvo.

AFAIK oba to HC.

Jeżeli solo to Neste jest dobrą opcją, ale IMVHO Specol + AR przy LPG będzie lepszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Folxs napisał:

Powiem tak - wolałbym bez żadnych dodatków.
Niby ten Specol ma TBN na poziomie 10,4 co inne oleje z klasy "tych lepszych" to nie wystarczy?

Jak chcesz lać solo, to bierz Shella Helix Ultra 5W40 z nową etykietą. Zupełnie zmieniony skład w porównaniu do poprzednika, który i tak był dobry. Mocno zmniejszyli poziom wapnia, który to lubi odkładać się na tłokach, TBN podnieśli z 10,8 na 11,9, baza to czyste GTL.

Specola bez dodatków sobie odpuść, testowałem go i niestety wypadł słabo.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz lać solo, to bierz Shella Helix Ultra 5W40 z nową etykietą. Zupełnie zmieniony skład w porównaniu do poprzednika, który i tak był dobry. Mocno zmniejszyli poziom wapnia, który to lubi odkładać się na tłokach, TBN podnieśli z 10,8 na 11,9, baza to czyste GTL.

Specola bez dodatków sobie odpuść, testowałem go i niestety wypadł słabo.

Na jakiej bazie on jest ?

 

Dobra widzę że GTL, czyli lepiej niż PAO?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Folxs napisał:

Na jakiej bazie on jest ?

 

Dobra widzę że GTL, czyli lepiej niż PAO?

 

Czy lepiej? Moim zdaniem każda baza inaczej się sprawdza w różnych silnikach. W Shellu masz dużo bazy GTL, a to na pewno lepsze od zwykłego HC i może być lepsze od PAO, które ma tej bazy z 10-20%. Dużą rolę odgrywają dodatki, stabilność lepkościowa, akurat Helix Ultra ma spory pakiet ZDDP, dużo boru i trochę molibdenu. W tej cenie trudno o coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepiej? Moim zdaniem każda baza inaczej się sprawdza w różnych silnikach. W Shellu masz dużo bazy GTL, a to na pewno lepsze od zwykłego HC i może być lepsze od PAO, które ma tej bazy z 10-20%. Dużą rolę odgrywają dodatki, stabilność lepkościowa, akurat Helix Ultra ma spory pakiet ZDDP, dużo boru i trochę molibdenu. W tej cenie trudno o coś lepszego.
A możesz w skrócie opisać każdą bazę do czego najlepiej się sprawdza?

I może jeszcze przy okazji zapytam o oleje PMO 5W40 i 5W40 Extreme PAO - są już przebadane i przetestowane czy są faktycznie takie jak je chwalą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Folxs napisał:

A możesz w skrócie opisać każdą bazę do czego najlepiej się sprawdza?

I może jeszcze przy okazji zapytam o oleje PMO 5W40 i 5W40 Extreme PAO - są już przebadane i przetestowane czy są faktycznie takie jak je chwalą?

100% PAO jest dobre dla wysilonych silników wysokoobrotowych, czy mocno obciążonych termicznie. HC mogą być zarówno słabe, jak i mocne z dobrym pakietem dodatków, spokojnie nadają się do codziennych dupowozów, nawet jeżdżonych dynamicznie. GTL (według mojej oceny) jest gdzieś pomiędzy, dobra baza, czystsza, bo nie pochodzi z ropy naftowej. 

PMO Extreme jest 100% PAO, pozostałe to mieszaniny HC i ok 30% PAO. Oleje przebadane, wysokość dodatków szału nie robi.

3 minuty temu, gondoljerzy napisał:

Na stronie www.shell.pl nadal oferują olej ze starą etykietą.  Ich autoryzowany sprzedawca na znanym portalu aukcyjnym tak samo.

Odkąd pamiętam, Shell był zawsze spóźniony z reklamą swoich produktów. W latach 2008-2014 byłem partnerem handlowym tej firmy. W Rosji mają nowy olej od lipca, u nas we wrześniu kupowałem w hurtowni z nową etykietą. Ważne, że cena nie uległa zmianie, bo olej lepszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Folxs napisał:

Powiem tak - wolałbym bez żadnych dodatków.
Niby ten Specol ma TBN na poziomie 10,4 co inne oleje z klasy "tych lepszych" to nie wystarczy?

Specol ma sens z dodatkami, bez dodatków wolałbym choćby lotosa...

14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Dużą rolę odgrywają dodatki, stabilność lepkościowa, akurat Helix Ultra ma spory pakiet ZDDP, dużo boru i trochę molibdenu. W tej cenie trudno o coś lepszego.

masz gdzieś pod ręką kartę albo lepiej badanie tej nowej wersji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

 

masz gdzieś pod ręką kartę albo lepiej badanie tej nowej wersji?

 

Nie mam jak wkleić teraz pisząc na telefonie, ale przepiszę z badania w niezależnym laboratorium. 

Lepkość 40* - 77

Lepkość 100 * - 12,8

TBN 11,9

Molibden 92

Cynk 970

Fosfor 880

Wapń 1480

Magnez 1140

Bor 230

Widać, że jest nowy pakiet dodatków, wapń zastąpiony magnezem (idą w kierunku LSPI).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chciał zapytać o olej 3w30 a5/b5 z bazą pao.

Co jest teraz na rynku bo w internecie różne opisy i opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Folxs napisał:

Jak już o dodatkach mowa - to zapytałbym przy okazji o opinie na temat LM Ceratec - czy warto wypróbować na mały pobór oleju? Czy może jakiś ceramizer? Auto ma swoje lata a chciałbym o niego zadbać żeby jeszcze pożył jakiś czas

Na pobor oleju ceratec nie pomoze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, snoopi_lubin napisał:

A ja bym chciał zapytać o olej 3w30 a5/b5 z bazą pao.

Co jest teraz na rynku bo w internecie różne opisy i opinie.

PAO, 5W30 i A5/B5 to biały kruk, ale np Ravenol FDS powinien zaspokoić wymagania, to jest pełny syntetyk oparty na PAO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nie mam jak wkleić teraz pisząc na telefonie, ale przepiszę z badania w niezależnym laboratorium. 

fajnie to wygląda :ok: a przy cenie <100/4l to jest chyba najlepsza opcja teraz. 

21 godzin temu, Folxs napisał:

Jak już o dodatkach mowa - to zapytałbym przy okazji o opinie na temat LM Ceratec - czy warto wypróbować na mały pobór oleju? Czy może jakiś ceramizer? Auto ma swoje lata a chciałbym o niego zadbać żeby jeszcze pożył jakiś czas

na mały pobór oleju to trzeba zacząć od płukanki dobrej - IMVHO Archoil albo TEC2000.

Potem można myśleć o jakimś dodatku ale to już kwestia bardziej złożona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.10.2019 o 18:24, kaczorek79 napisał:

Jak chcesz lać solo, to bierz Shella Helix Ultra 5W40 z nową etykietą. Zupełnie zmieniony skład w porównaniu do poprzednika, który i tak był dobry. Mocno zmniejszyli poziom wapnia, który to lubi odkładać się na tłokach, TBN podnieśli z 10,8 na 11,9, baza to czyste GTL.

Czy to samo dotyczy się helix  ultra 0w20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłem Shell Ultra 0W40 (Pure Plus), zobaczymy czy przyjdzie z nową etykietą, bo w sklepie w którym się zaopatrywałem jakiś czas nie było tego Shella, a ostatnio się pojawił, więc zamówiłem :ok: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2019 o 15:53, Mike_wwl napisał:

Czy to samo dotyczy się helix  ultra 0w20?

Jednak już jest dostępny 0W20 z nową etykietą u polskiego dystrybutora, nie znamy tylko zmian z labu, ale pewnie nowa receptura.

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Ja zamówiłem Shell Ultra 0W40 (Pure Plus), zobaczymy czy przyjdzie z nową etykietą, bo w sklepie w którym się zaopatrywałem jakiś czas nie było tego Shella, a ostatnio się pojawił, więc zamówiłem :ok: 

Sam jestem ciekawy, bo w Rosji już mają nowe 0W40.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

witajcie, widzę że Koledzy posiadają niezłą wiedzę odnośnie oleji:) mam pytanko: auto Fiat Tipo zalecany olej selenia KPE 5w/40 czy olej specol gold 5w/40 będzie przewyższał parametrami selenię czy będzie podobny (nie mówiąc o tym że jakościowo jest lepszy bo coś tam trochę poczytałem) chodzi mi żeby zalać olej lepszy a nie gorszy, auto do normlanego użytku wiec nie ma co sie spuszczać ale czytałem jakiś archiwalny temat o seleniach to piszą ze to gówno i żeby tego nie lać (też taka selenia jakimś tanim olejem nie jest biorąc pod uwagę napisane słabe opinie), proszę o podpowiedź w temacie ewentualnie jakieś inne rozwiązania i pomysły, z góry serdecznie dziękuję<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, centoadam napisał:

proszę o podpowiedź w temacie ewentualnie jakieś inne rozwiązania i pomysły,

 

pomijając offtop n/t ATF do Subaru masz tam odpowiedź na Twoje pytanie, serio wystarczyło zerknąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem SPECOL 2 razy: pierwszy i ostatni.

 

Nie ekscytuję się etykietami ani testami, tylko własnymi odczuciami i wrażeniami.

 

Na VALVOLINE silnik chodził normalnie, popychacze ciche. Na SPECOL-u popychacze potrafią stukać 2-3s po odpaleniu gdy auto stało kilka dni. Kiedyś to samo miałem na oleju GM i po zmianie na MOBIL minęło. Dla mnie to wystarczający test oleju.

Może nie jest to fachowe podejście, ale mnie przekonuje. Więcej nie kupię. Zostaję przy VALVOLINE. 

 

Obydwa oleje 5W30.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.