Skocz do zawartości

Oleje Specol


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 23.03.2017 o 10:46, cesarz napisał:

Używa ktoś tego? To jest polska firma? Atrakcyjna cenę mają nawet bardzo - w internecie tez niezłe opinie:hmm:

 

http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczny-specol-spec-gold-5w30-4-litry-5w30spec4,1-spe-5w30spec4-910677.html

 

Używam od jakiegoś czasu. Nie czuć różnicy od oleju ponad dwa razy droższego. Normy producenta auta spełnia. Jak dla mnie na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Ja kupiłem 20l Golda 5w40 i jeździ na tym volvo s60 2,4, dacia logan 1,6, fiat stilo 1,6, kosiarka spalinowa i kompresor.

Wszystkie mają się jak na razie dobrze  i nic się nie dzieje.

Przy koszcie oleju ~15 zł/l to można go wymieniać nawet co 5 kkm

A na papierze to bardzo przyzwoity olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ccLot napisał:

A3/B4 oraz Ford WSS-M2C913-C/D co się wyklucza...

wyklucza się dla ostatnich edycji normy ACEA A3/B4

ale np. nie wyklucza dla A3/B4 2007 - nie wiem kiedy olej był produkowany

 

nie zmienia to faktu, że obecnie sprzedawane oleje jeśli mają deklarację specyfikacji ACEA, to powinny być zgodne z edycją 2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jqr napisał:

wyklucza się dla ostatnich edycji normy ACEA A3/B4

ale np. nie wyklucza dla A3/B4 2007 - nie wiem kiedy olej był produkowany

 

nie zmienia to faktu, że obecnie sprzedawane oleje jeśli mają deklarację specyfikacji ACEA, to powinny być zgodne z edycją 2016

Specem nie jestem, ale wszystkie oleje normą Ford WSS-M2C913-C/D są A1 lub A5 i mają lepkość 5w-30.

Specol gold ma 5w-40 i A3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Chalek napisał:

Ja bym był ostrożny że specolem

Kolega to sprzedaje, głównie ich oleje do hydrauliki ciezarowej.

Co chwilę mają info że pompy się zacierają po wymianie na by specol.

Bo ze specolem jest tak,że robi i dno jak superol,podstawową półkę jak dajmy na to exstraspec , normalne oleje jak gold 5w30/40 i oleje ,,prawie'' premium jak 0w30/40,czy 5w20 z >50% PAO-przekrój jest od tandety mineralnej do olei poziomu Europejskiego pod względem parametrów i ilości baz PAO/Estrów i dodatków.

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23/09/2017 o 22:19, jqr napisał:

wyklucza się dla ostatnich edycji normy ACEA A3/B4

ale np. nie wyklucza dla A3/B4 2007 - nie wiem kiedy olej był produkowany

 

Wyklucza... Lubrizol ma parametry dla A3/B4-2007 o jedną komórkę w tabeli przesunięte, A3/B4 ma już od 2004 roku wymagane HTHS ponad 3,5.

 

Cytuj

 

nie zmienia to faktu, że obecnie sprzedawane oleje jeśli mają deklarację specyfikacji ACEA, to powinny być zgodne z edycją 2016

 

Też nieprawda. Jest pewien okres czasu przez który można sprzedawać oleje zgodne ze starymi normami. I to są lata od wprowadzenia nowszej wersji...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specola przerabiam w rożnych autach 0w20/0w30/5w30/5w40,w rożnych silnikach i przebiegach od nowych po przebiegi rzędu 300kkm+. Z AR9100  czy 9100/9200 duet ciężki do pobicia w kategorii cenowej a nawet wyżej. Osobną sprawą jest bajzel jaki mają w opisach i mimo uwag nie potrafią tego ogarnąć choć monity idą już od długiego czasu od dystrybutorów. Ciekawostką jest olej dedykowany do norm grupy VW 504.00/507.00 z najnowszym pakietem dodatków jak Shell 0w30 ECT C2/C3 czy bliźniaku AV-L 0w30, bo jak się patrzy na analizy VOA to kropka w kropkę to samo, a więc olej wybitny. Natomiast co do udziału baz PAO...hmm oprócz 0w20 ktory płynie do -63 w pozostałych ten udział nie jest duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mar6709 napisał:

Za co odpowiada parametr PAO, Noac, temp płynięcia?

PAO to baza podstawa oleju obecnie kwalifikowana joko gr IV. 100% PAO nie da rady zrobić w żadny oleju-powyżej 40% już jest ok.

Noak-odparowalność-im wyższy tym olej szybciej odparowuje/ubywa

Temp. płynięcia-do - stopni ile olej jest płynny,powązane jest to z pompowalnością...ale za dużo by pisać-im niżej tym lepiej i widać po tym zastosowanie bazy.

Jeszcze jeden ważny parametr wskaźni lepkości-dobre oleje w oklicach 170-180,poniżej lipnie powyżej premiu.

Temp. zapłonu-im wyżej tym lepiej-tłok i pierścienie nie zasyfiają się tak szybko.-oczywiście też mierzone metodami labolatoryjnymi-nie palnikiem w zamknięciu bez ciśnienia i obiegu.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pawel1984 napisał:

PAO to baza podstawa oleju obecnie kwalifikowana joko gr IV. 100% PAO nie da rady zrobić w żadny oleju-powyżej 40% już jest ok.

Noak-odparowalność-im wyższy tym olej szybciej odparowuje/ubywa

 

Warto wspomnieć, że odparowuje nie cały olej, a tylko jego poszczególne frakcje - wiec w związku z odparowywaniem zmienia się kompozycja oleju.

 

13 godzin temu, Pawel1984 napisał:

Temp. płynięcia-do - stopni ile olej jest płynny,powązane jest to z pompowalnością...ale za dużo by pisać-im niżej tym lepiej i widać po tym zastosowanie bazy.

 

A temperatura płynięcia czy pompowalność ma jakiekolwiek praktyczne znaczenie w lecie, kiedy temperatury nie spadają poniżej zera?

 

Warto też przypomnieć, że pompowalność jest wyznaczana dla różnych temperatur w zależności od zimowego indeksu oleju, więc nie ma za bardzo sensu porównywanie ich między olejami 0W i 5W. 

 

13 godzin temu, Pawel1984 napisał:

Jeszcze jeden ważny parametr wskaźni lepkości-dobre oleje w oklicach 170-180,poniżej lipnie powyżej premiu.

 

Visocosity index (ASTM D2270) jest obliczany na podstawie lepkości dynamicznej w 40°C i 100°C i jest wyznacznikiem, w jak szerokim zakresie temperatur dany olej może pracować. I tak olej z lepkościami odpowiednio 42 oraz 8.2 ma identyczny indeks jak olej 80 - 13.5.

 

13 godzin temu, Pawel1984 napisał:

Temp. zapłonu-im wyżej tym lepiej-tłok i pierścienie nie zasyfiają się tak szybko.-oczywiście też mierzone metodami labolatoryjnymi-nie palnikiem w zamknięciu bez ciśnienia i obiegu.:-)

 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Ozarek napisał:

z istotnych parametrów jest jeszcze TBN, im wyżej tym lepiej

 

Kiedyś tak, teraz ten parametr jest już mniej istotny.  

 

Dość powszechnie TBN jest utożsamiany ze zdolnością oleju do czyszczenia. To prawda, ale w przypadku wielu olejów stosuje się detergenty nie wpływające na zasadowość - zatem TBN pozostaje niskie mimo zdolności myjących. Po drugie w Europie nie ma paliw z dużą zawartością siarki - a zasadowość oleju przydaje się głównie w neutralizacji kwasów siarko-pochodnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2017 o 12:59, robox napisał:

olej dedykowany do norm grupy VW 504.00/507.00 z najnowszym pakietem dodatków jak Shell 0w30 ECT C2/C3 czy bliźniaku AV-L 0w30, bo jak się patrzy na analizy VOA to kropka w kropkę to samo, a więc olej wybitny

jeśli masz voa Specola C3 5w30 504/507, to proszę podeślij linka.

patrząc na wł. fizyczne to zupełnie inne oleje, ale może to różnica baz (GTL -  ???)

różnice widać raczej w niższych temp. (lepkośc w 40 i temp. płynięcia)

 

interesuje sie tym, bo używam AV-L0w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, jqr napisał:

jeśli masz voa Specola C3 5w30 504/507, to proszę podeślij linka.

patrząc na wł. fizyczne to zupełnie inne oleje, ale może to różnica baz (GTL -  ???)

różnice widać raczej w niższych temp. (lepkośc w 40 i temp. płynięcia)

 

interesuje sie tym, bo używam AV-L0w30

 

Shell AV-L 0w30 i Shell ECT C2/C3 0w30 to bardzo zbliżone oleje (jeśli nie identyczne).

 

Specol Premium C3 5w30 to olej dużo bardziej lepki na zimno - indeks lepkości 170, a lepkość 11.5 (wobec 11.9 w Shellu) w 100*C. W 40*C ma zatem lepkość 66 (Shell ma 58.70). Temperatura płynięcia -40*C wobel -51*C w Shellu. Ja bym nie zmieniał, ten Shell jakoś dużo droższy nie jest. 

 

Tu masz linka, nie wiem czy o to pytasz... http://www.specol.com.pl/download/bb7946e7d85c81a9e69fee1cea4a087c.pdf. 70% to HC.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

Ja bym nie zmieniał

czytałem że Shell ECT c2c3 = AV-L 0w30 = Penzoil Euro LX 0w30, no i pewnie nie będę zmieniał, bo rzeczywiście do 150 zł nie znalazłem niczego lepszego.

Chyba, że Ravenol SSO będzie znów dostępny, bo na normie 504 mocno mi nie zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/25/2017 o 00:44, grogi napisał:

Też nieprawda. Jest pewien okres czasu przez który można sprzedawać oleje zgodne ze starymi normami. I to są lata od wprowadzenia nowszej wersji...

 

Znalazłem... 

 

W tej chwili (do końca 2018) można sprzedawać oleje oznaczone wg. specyfikacji ACEA-2012 lub ACEA-2016. Oznaczenia zgodnie z ACEA-2010 można było używać do końca 2014 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim porównaniu Specola VW 504/507  z Shell-em nie chodziło o lepkość bo ta jest 5w30 a Shell 0w30 a o dodatki. Jakieś 2-3 lata temu jako chyba pierwszy Shell "złamał" lepkość 5w30 w tej normie na 0w30 ale prawdziwą nowością był zastosowany najnowszy pakiet dodatków do tej normy z wysokim poziomem boru. Potem paru producentów poszło tym tropem ale Specol jest pierwszym polskim olejem z tym pakietem a jest przecież mniejszy niż nasze tuzy olejowe Orlen i Lotos o Shellu nie wspomnę a mimo to równa do najlepszych i wyprzedza konkurencję i to czasami dużo droższą. Tu macie analizę VOA Shella ECT C2/C3 0w-30 (bliźniak AV-L) no i najnowszą kartę Specola. Zwróćcie też uwagę na TBN i NOACK.

post-2-0-54362900-1423820805.jpg

 

 

290.jpg

db051fb8268465ba8e42725a67f1eed5.jpg

 

Edytowane przez robox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2017 o 17:28, robox napisał:

W moim porównaniu Specola VW 504/507  z Shell-em nie chodziło o lepkość bo ta jest 5w30 a Shell 0w30 a o dodatki. Jakieś 2-3 lata temu jako chyba pierwszy Shell "złamał" lepkość 5w30 w tej normie na 0w30 ale prawdziwą nowością był zastosowany najnowszy pakiet dodatków do tej normy z wysokim poziomem boru. Potem paru producentów poszło tym tropem ale Specol jest pierwszym polskim olejem z tym pakietem a jest przecież mniejszy niż nasze tuzy olejowe Orlen i Lotos o Shellu nie wspomnę a mimo to równa do najlepszych i wyprzedza konkurencję i to czasami dużo droższą. Tu macie analizę VOA Shella ECT C2/C3 0w-30 (bliźniak AV-L) no i najnowszą kartę Specola. Zwróćcie też uwagę na TBN i NOACK.

 

Mikro boru którego nikt nie złamał dużo wcześciej Millers w tej lepkości stosował o 70% więcej mieszanki mikro i nano boru, nie wspomnę o innych ZDDP.

Dodatkowo zawierał 3 % WS2 nano wolfram co było ewenementem-dzisiaj oba dodatki w 2 razy większym stężeniu są dostępne w dodatkach Archoil 9100 i 9200-drugi wkrótce zostanie zastąpiony nową wersją z większym stężeniem.

Dodatkowo już w latach 90 oleje Amerykańskie Quaker state(wybrane), zawierały nano bor w dużych ilościach, nawet oryginalny Mobil 5w50 rally formuła miał go szczyptę:-)-szczyptę większą niż teraz schell,poza tym oleje LM(synthoil) 5w40 i 10w60 fuch titan rally pro w każdej lepkości .

  Co do dylematu co lepsze na codzień-jeżeli nie podrobiony i ze starej partii to w lepkości 0w40 lepiej odrobinę sprawdza się baza GTL przez swoją dużą polarnośc, w lepkości 5w40 dał bym remis, aczkolwiek na krótkich dystansach właściwości myjące schelli ultra obok polarności są dodatkowym +, sytuacja zmienia się trochę przy jeździe trasowej i dłużych dystansach większym obciążeniu, aczkolwiek analiza oleju 0w40 Valvoline z 40% zawortością PAO dała słabsze wyniki niż schel w tej lepkości na bazie GTL-(gas to liquid)-czyli tzw HC+ , ale baza bazie nie równa-najlepsze GTL ma neste, najlepsze PAO to Pao najlepiej obrobione w syntezie.d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że cząsteczki boru nie są nowością w technice olejowej to wiadomo, ale...w gotowych pakietach już tak, przynajmniej ok. 2-3 lata temu tak było, choć ten pakiet jest nadal mocno na czasie. Odnośnie Archoila to jest mi dość dobrzez znany, bo mam z nim styczność już kilka lat .Ogólnie Archoila mam, stosuję i sobie chwalę. Wracając do tego Specola 504/507 to można powiedzieć że to światowiec pełną gębą...ale jego zaletą choć z drugiej strony wadą jest brak marketingu. Tak to sobie wymyślili (ma być niska cena), tak też robią - promując go głównie na forach poprzez dystrybutorów, stąd też potencjalni klienci...co wcale nie jest dziwne ,mają dużą rezerwę do tego typu "reklamy" - oczywiście kilka badań VOA jest zrobionych, ale tych bardzo ważnych parametrów ccs,mrv,noack i widma z określeniem baz - brak, a szkoda - bo to ukróciłoby domysły czy posądzenia że ten Specol to ściema i "marketing szeptany".

Edytowane przez robox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No dobra, 

 

Potrzebuje zamiennik 5w30 Totala, rozumiem ze jak wezme Specola Gold 5w30 to bedzie git?

 

Czy Gold 5w40 tez jest jakis wybitny? 

 

Mam chec w 2 autach przy najblizszej wymianie potestowac, wiec z checia poslucham waszych rad, raczej oleje ogolnodostepne i w racjonalnych cenach :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.09.2017 o 20:13, Ozarek napisał:

Niemniej warto na to zwracać uwagę szczególnie przy LPG

Zgadza się, przede wszystkim z tego względu, że zawartość siarki w lpg zgodnie z normami może być 5-krotnie wyższa niż w noPB i ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muzyk napisał:

No dobra, 

 

Potrzebuje zamiennik 5w30 Totala, rozumiem ze jak wezme Specola Gold 5w30 to bedzie git?

 

Czy Gold 5w40 tez jest jakis wybitny? 

 

Mam chec w 2 autach przy najblizszej wymianie potestowac, wiec z checia poslucham waszych rad, raczej oleje ogolnodostepne i w racjonalnych cenach :) 

 

Kupilem i zalalem golda 5w40. Roznicy zadnej nie odczulem, olej jak to olej. Duzy plus, ze jest tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Muzyk napisał:

Potrzebuje zamiennik 5w30 Totala, rozumiem ze jak wezme Specola Gold 5w30 to bedzie git?

weź C3 VW + AR9100 i będzie bardziej niż git

23 minuty temu, Muzyk napisał:

Czy Gold 5w40 tez jest jakis wybitny? 

generalnie goldy są ok, do wybitności to im brakuje, ale spośród ogółu wyróżniają się mocno pozytywnie.

Specol jest świetną bazą pod modyfikatory, a po ich dodaniu produkt końcowy jest lepszy niż cokolwiek w tej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ozarek napisał:

weź C3 VW + AR9100 i będzie bardziej niż git

To tak średnio cenowo wypada :) aż taki rozrzutny nie jestem :) olej i tam zmieniam co 10kkm, wiekszosc robię dość szybką trasą :)

 

Więc powiedzmy że chcę gotowy olej :) bez żadnych dodatków ktore podwajają jego cenę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

Nie wiem na ile wiarygodne są takie testy, ale wg nich Specol wypadł słabo w porównaniu do cenowej konkurencji (Orlen Platinum Classic 5W40).

 

Ja też nie wiem, ale Lotos też wypadł lepiej. Ja tam pozostanę przy tym co mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych ,,testach'' najlepsze oleje wypadają gorzej niż budżetówka.

A. Brakowało cisnienia oleju

B. Temp. roboczej

C.to czy płytki z jednakowego stopu powtarzalne nie miał pewności sam testujacy:-)

Nie sugerował bym się wynikami tych testów nawet orientacyjnie....

Tu minerał 10w40 castrola i prawie półsyntetyk Motula 6100 wypadły lepiej niż Millers NT LM Synthoil-:-).....na zimno.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam, 

 

Jestem nowym użytkownikiem forum, do codziennej jazdy służy Honda Accord 2.4 190KM ATM z 2005 roku. Przyglądam się od jakiegoś czasu olejom SPECOL i NESTE OIL, porównywalne parametry, a nawet lepsze od porządnych olejów za, które trzeba słono płacić. U mnie zawsze nie było oszczędzania na olejach.

 

 

Wracając do tematu mój Accord 2.4 bierze dość trochę oleju ( na 10tyś km jakoś 2,2l oleju obecnie Motul Eco-nergy 5w-30 ) przyznam się, że nogę mam ciężką vtec pracuje dość często, jedynie jak żona jeździ to trochę odpoczywa. Auto obecnie 192tyś km kupione w Holandii ( przebieg autentyczny), olej polecony przez użytkownika Crooma z HAKP, oleje kupowane również u Crooma na www.zmienolej.pl .

 

Panowie czy zmiana na np. olej 0w-40 coś pomoże, niby druga wartość jest do wyższych temperatur, ale chcę zapewnić rozruch w niskich temperaturach, Crooma wspominał o NESTE OIL CITY PRO w wersji 0W-40 lub 5W-40 oraz o SPECOL również w tych parametrach oczywiście wersja GOLD. 

 

Delikatnie mam mały dylemat, a widzę, że znacie temat. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neste jest olejem na bazie najlepszego GTL i dostarcza tą bazę wielu producentom,tu postawił bym punkcik wyżej te oleje od Specola i właśnie jeżeli masz przebieg realny pod 200kkm i przepala go trochę na wysokich obrotach to 0W40/5W40 z Neste było by dobrym wyborem.

Specol też się nada, szczególnie 0w40 z większą ilością PAO tylko tu różnica cenowa się już bardzo zmniejsza vs. gold 5w40/Neste 5w40.

Ale przy takim przepale spokojnie bym sobie nalał Specola 0w40/5w40, więlu hądziarzy już by Ci 5w50 czy 10w60 kazało co wykończyło by ten silnik x2 szybciej.:-)

Dla pewności jeszcze przed wymianą zalałbym jaką płukankę ropopochodną Millers, LM proline, Archoil,Valvoline.

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Pawel1984 napisał:

Neste jest olejem na bazie najlepszego GTL i dostarcza tą bazę wielu producentom,tu postawił bym punkcik wyżej te oleje od Specola i właśnie jeżeli masz przebieg realny pod 200kkm i przepala go trochę na wysokich obrotach to 0W40/5W40 z Neste było by dobrym wyborem.

Specol też się nada, szczególnie 0w40 z większą ilością PAO tylko tu różnica cenowa się już bardzo zmniejsza vs. gold 5w40/Neste 5w40.

Ale przy takim przepale spokojnie bym sobie nalał Specola 0w40/5w40, więlu hądziarzy już by Ci 5w50 czy 10w60 kazało co wykończyło by ten silnik x2 szybciej.:-)

Konkretny komentarz, dzięki za poradę, no właśnie już miałem propozycję 5w50 i 10w60 (nawet w aso honda tak powiedzieli), w książce serwisowej jest napisane, z tego co pamiętam, że max 5w40. Wiadomo kanaliki mają bardzo małą średnicę więc odpowiednio rzadki olej wskazany. Więc chyba 0W40 padnie wybór. A co do samego SPECOLA to z dodatkiem czy sam olej wystarczy, nawet jeśli go trochę przepali to i tak cenowo wyjdzie to taniej. 

 

Niektórzy leją do tych silników 0W20 więc to chyba prawie woda? 

6 minut temu, analyzer64 napisał:

Ja już dwie wymiany leję Neste City Pro 0W40 i jak najbardziej mogę go polecić. Cena jest przystępna, olej bazowo ma niski TBN, więc leję AR9100. Możesz rozważyć też Ravenola SSL.

Jakie pobory przy jakiej jeździe :) dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.