Skocz do zawartości

Świece w 1.6 8V MPI (BSE)


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś chciał do wymiany świec zrzucać kolektor dolotowy - tak jak to podają "mądre" videoporadniki na youtubie - to nie ma takiej potrzeby.

Niedawno podjąłem się wymiany i choć na pierwszy rzut oka wydaje się to mało realne bez zrzucania kolektora, to jednak da się to dość sprawnie zrobić bez tego. Najważniejsze narzędzie to klucz 16tka do świec podwójnie łamana, np z takim przegubem:

Przegub_uniwersalny_Proline_Cardana_CV_3

Sam silnik nie rozpieszcza ilością miejsca i najgorszy dostęp jest to świecy na trzecim cylindrze:

58d59606353b5_Swieca3.thumb.jpg.9f4c43b138b595b9f482acf315e7a898.jpg

 

ale da się tam podejść kluczem i wyjąć świecę

58d59684ec41e_swieca3cd.thumb.jpg.b808696174547d604ee36d741d0b8d2c.jpg

 

zdecydowanie pomaga zdjęcie biegnących tamtędy rurek podciśnieniowych od pompy i przekręceniu wtrysku benzyny o ok 90 stopni w prawo.

A na zakończenie świece po przebiegu 110 kkm:

58d5976b5efab_Swiececrop.thumb.jpg.125971be108de9c82476dc68f981c44e.jpg

 

i co najciekawsze po zmianie świec na nowe nie dało się odczuć żadnej różnicy w pracy silnika zarówno na benzynie jak i LPG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Dobry i pomocny post :ok:

Jakbyś mógł jeszcze dopisać jakie świece zamontowałeś byłoby super ;]. Mam ten sam silniczek i noszę się z wymianą świec. Generalnie może ktoś podpowie jakie świece szły na pierwszy montaż (oryginał) ?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem NGK V-line

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/9522-ngk-v-line-nr24-bkur6et-10-3045.html

ale patrząc na to w jakim stanie były poprzednie wydaje mi się, że tan silnik dobrze zniesie każdy model świecy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Gregs0N napisał:

założyłem NGK V-line

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/9522-ngk-v-line-nr24-bkur6et-10-3045.html

ale patrząc na to w jakim stanie były poprzednie wydaje mi się, że tan silnik dobrze zniesie każdy model świecy :D

 

Wielkie dzięki za info.

Ale jeszcze Ciebie pomęczę ;], podpowiedz jakiej techniki, narzędzi użyłeś do ściągania przewodów zapłonowych ze świec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mikomir napisał:

Wielkie dzięki za info.

Ale jeszcze Ciebie pomęczę ;], podpowiedz jakiej techniki, narzędzi użyłeś do ściągania przewodów zapłonowych ze świec ?

na to nie ma chyba dobrej metody :) zapierałem tępe narzędzia, jakieś listewki, generalnie to co było pod ręką za wystające elementy bloku i starałem się podnosić za wyżłobienia na metalowej części przewodu WN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.