Skocz do zawartości
bzyczek00

Wiosna idzie, więc dziwne pomysły przychodzą do głowy CC inaczej

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przyszedł czas, żebo po kilku latach planowania ruszyć z projektem. Było kilka wizji i nadal w sumie jest. Mam nadzieje, że fachury coś podpowiedzą i doradzą, pomogą w zdobyciu gratów.

A więc na początek zestaw pomiarowy

 

20170325_135635.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

I na początek tak to wygląda. Trzeba będzie troszke szlifnąć obudowę (minimalnie ) lub/i opuścić całość z 5mm.

20170325_163919.jpg

20170325_163934.jpg

20170325_163951.jpg

20170325_164007.jpg

20170325_164032.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4x4 :D

 

Była fajny projekt cc 1.4 t-jej z 4x4 w UK

Za skarby świata nie mogę go teraz znaleźć

 

Miał pasujące wahacze do belki z lanci chyba

Edytowane przez Rapid136

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja juz kilka opcji przemyślałem i mam wizje. Wieczorem będzie więcej czasu to napisze co i jak. A te wahacze to pasowały z czego do czego??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie nie :D

 

Wiedzialem,  kurcze.  

Sam sie do tego przymierzalem,  ale za dlugo sie bawilem w szukanie dawcy i porzucilem pande na rzecz centrala c20xe. 

 

A teraz juz za pozno :)

 

Hehe,  bede sledzil projekt z zapartym tchem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

na 90% była to lancia y10, ale jak w necie szukałem to wychodzi że to nie to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Rapid136 napisał:

na 90% była to lancia y10, ale jak w necie szukałem to wychodzi że to nie to

Do tylu?  

 

Seicento electra. 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tak :D

 

jak człowiek się uprze to znajdzie

http://badobsessionmotorsport.activeboard.com/t60375753/1997-fiat-cinquecento-sleeper-200hp-in-the-making/

tyl2.thumb.jpg.16750d72e9b11748bcb5770cae3f591b.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lancia Y10 podobnie jak panda 1 4x4 ma sztywny most. Z poczatku planowalem caly naped z takiej pandy wrzucic do cc nawet przywiozlem 6 lat temu taki zestawod pandy 1,1 z Włoch, Poskładałem skrzynie z pandy ze skrzynia z seicento 900: dzwon z pandy 1,1 i reszta z wybierakiem z seja ale chyba za dużo pomiksowałem bo sej miał więcej biegów na podwójnym synchro i coś nie pykło. Po zamontowaniu do auta wrzuciliśmy jedynke, potem dwa i nie dało się wybić dwójki dopiero po zdjęciu wybieraka ale ciężko było więc padło.

 

Później przez przypadek kupiłem dzwon z przystawką i przełożeniem od nowej pandy 1,2, poskładałem skrzynie z bebechami z punto 2 1,2. Nie pamiętam już przełożenia ale wychodzi, że będzie coś podobnego do 13/64 jak w 6b z punto 1 tyle, że 5 biegów.

 

Wahacze, które pokazałeś u góry są z seicento elettra i nie miałem pewności czy pasują do belki od cc ale po weekendzie jade zmierzyć - jak pasują to kupię. Znalazłem kompletną belkę z seja elettra na Sycylii ale nie dało się z Włochem dogadać, a była z półosiami a tu mam do kupienia gołe wahacze. Łożyska są takie same jak w pandzie 1 4x4, a że mam taki most to je wykożystam, zresztą są dostępne bez problemu. Problem pojawił sie z przegubami bo wieloklin jest dużo mniejszy niż w przednim przegubie, z nowej pandy 4x4 też nie pasuje, chyba że nie miałem w ręce przegubu tylnego od pandy tego nie jestem pewien bo mieli go na stanie w klepie a to dziwne, wydaje mi się, że gość sie walnął i to nie był ten.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

 Na 99% minie się z belką. Zbiornik będzie wadził ale mam już wizję tylko będzie nieco mniejszy.

Edytowane przez bzyczek00

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Rapid136 napisał:

Dzieki za stronke. Gość dorobił adaptery do łożysk z pandy 2. Też nad tym myślałem. Teraz już mam pewność, że wszystko spasuje. Masz u mie dużą butle czegoś dobrego. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

poszedł prv

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ale takie wahacze z eletry to chyba "lekki" rarytasik jest? 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

ale takie wahacze z eletry to chyba "lekki" rarytasik jest? 

 

 

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A właśnie mam jeszcze wątpliwość co do dyfra z pandy. Znaczy się na pewno pójdzie z pandy tylko zastanawiam się czy wziąć ten ze sprzęgłem wiskotycznym zdaje się bo ono rozłącza się powyżej 30km/h chyba ewentualnie może dało by się przerobić, żeby się nie rozłączało, czy ten nowszy sterowany elektrycznie - można by dorobić jakieś sterowanie do tego tylko jak to działa?? Ma ktoś wiedzę na ten temat??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bzyczek00 napisał:

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lesiu_Zett napisał:

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Poważnie jesteś zainteresowany? Może bym coś utargował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Doradzicie coś co do wyboru dyfra? Wie ktoś czy uda się jakoś wysterować ten nowszy typ z elektrycznym sprzęgłem??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rusala napisał:

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

No wlasnie o to mi chodzi. Chyba wezme ten elektryczny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten elektryczny to moze nie jest to o czym myslisz.  Wersja climb miala blokade mostu,  moze ten elektryczny to jest wersja z taka blokada wlasnue.?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Gdzies czytalem ze z czujnikow abs zczytywany jest sygnal i jak przednie kola sie slizgaja a tyl stoi to uklad sterujacy dolacza tyl wiec raczej jest dolaczany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rozbieralem ale nie mam zdjec. A co potrzebujesz wiedziec? Mam za to takie cos hehe

20170328_084943.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Wyglada to dosc solidnie, dyfer jest wiekszy niz w zwyklej skrzyni. Mysle ze sporo to wytrzyma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, bzyczek00 napisał:

Rozbieralem ale nie mam zdjec. A co potrzebujesz wiedziec? Mam za to takie cos hehe

 

Fajne,  ale za drogie.  Przekracza moj  budzet :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak by to wszystko policzyć to te wahacze wcale nie wychodza tak drogo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie drogo to by bylo 400 za dwa :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

skad te wahacze dorwałes bo tez mysle nad napedem i szukam czegos a te sa idealne ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

seicento elettra

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mozna takie dostac u nas gdzies znajdzie czy trzeba gdzies za granica szukac?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzis poszlo pierwsze zlecenie do mojego tokarza. Jutro jakies foto z postepow. Powoli organizuje reszte gratow z pandy. Mysle, ze zanim dorobie adaptery do lozysk to reszta gratow juz bedzie.

Jakby ktos mial stara belke z cento i chcialby pomoc to potrzebuje te gumowe gniazda sprezyn co sa u gory bo jak na zlosc nie moge tego u siebie znalezc a potrzebuje dwa na wahacze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

i  co wymyśliłeś z dyfrem>

?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

przeglądałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

dałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Tak właśnie tego się bałem i mialem ze zwykla belka jechac mierzyc wahacze ale watek angielskiego cc przeswiadczyl mnie ze pasuja, poza tym znalazlem ogloszenie z Wloch, w ktorym bylo cale tylne zawieszenie z polosiami i tez mial zwykla belke. Roznice widac na rysunkach w eperze. Belka od elettry ma mocowanie z tylu chyba do przekladni i nie ma wieszakow do zbiornika paliwa. Amortyzatory roznia sie tym ze sa przykrecane na dole na srube M12 a nie jak normalnie M10 to pewnie przez to, ze sa podparte tylko z jednej strony. Rozwiercilem tulejke w zwyklym amortyzatorze. Inna jest chyba tez sprezyna - zwezana dolem - dlatego potrzebuje gniazda gorne i juz dorabia mi sie element, ktory bedzie trzymal ta gume.

 

9 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Mocowanie amorka jest w tej samej linii tylko do przodu przesuniete troche. Zwykly amor da rade, pozniej zaloze krotsze amory

 

10 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

 

i  co wymyśliłeś z dyfrem?

 

 

Co do dyfra to po weekendzie ma przyjsc komplet z polosiami i walem ten nowszego typu - trzeba zaryzykowac. Pisalem zapytanie w watku na forum pandy (tez sie tam udzielales) ale ucichlo i odpowiedzi narazie brak. Dzisiaj powinny dojsc "tylne zwrotnice" z pandy. Odzyskam z nich piasty z lozyskami i dorobimy adaptery do wahaczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

i jeszcze czy do tych wahaczy z elektrowozu nie podejdzie oryginalna piasta z pandy 4x4? http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-tylna-lewa-fiat-panda-4x4-i5077209718.html#thumb/1

 

Jak tam są otwory w tych wahaczach?

 

Nie podejdzie. Jest inny rozstaw srub dlatego bede dorabial gniazdo na lozysko z pandy. Pasuje piasta z pandu 1 4x4 ale nie moge do niej dostac przegubu i duzo by bylo kombinowania zeby zalozyc tarcze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Nie beda pasowaly. Nawet jezeli rozstaw spasuje to nie bedzie celowalo srodkiem piasty w srodek otworu w wahaczu. Tak samo mierzylem adaptery pod zaciski do tylu z cento do tego wahacza z elettry to dwie sruby pasuja ale nie trafia w srodek. Latwiej dorobic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2017 o 10:14, Lesiu_Zett napisał:

Wersja climb miala blokade mostu

 

Nastepne info. Wersja climb miala tak zwana szpere elektroniczna realizowana poprzez zadzialanie hamulca w kole, ktore traci przyczepnosc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2017 o 08:14, Lesiu_Zett napisał:

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Tak przegladalem skrzynie od pandy na allegro i wychodzi na to ze panda 3 0.9 T tez ma skrzynie c514 a silnik daje 190 Nm momentu to mysle ze naped z pandy chwile wytrzyma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Powalczylem dzis troche w temacie. Wahacze z pandy2 tylne pasuja prawie idealnie pod belke z cento.  Trzeba jedynie uchwyty blizej srodka przespawac o kawalek,  doslownie centymetr roznicy jest.  

Na dlugosc tez prawie idealnie,  na oko wydaje sie,  ze jest ok.   Jutro powalcze dalej i sprawdze czy w takiej konfiguracji pasuja oryginalne poloski. Jak nie zapomne to cykne kilka zdjec. 

 

 

Jeszcze bedzie potrzeba kilku zmian bo mocowanie amorka jest w innym miejscu i sprezyna tez jest lekko nie w osi.  Ale to pierdoly,  nie takie rzeczy sie przerabialo :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej oryginalną belkę z pandy2 tez przymierze bo wygląda calkiem rozsądnie.  Mi trochę sprawe ułatwia to,  że nie mam  tyłu podłogi.  Pozostałość po centralu :D

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak juz kombinowac z panda to cala belka. U Ciebie jest dobrze bo nie masz tylu faktycznie i bedziesz mogl to jakos rozsadnie zamontowac. To cc ze slaska z silnikiem z forda mialo cala belke z pandy i straszna koza sie zrobila.

 

Co do montazu samych wahaczy to mocowania wahaczy w pandzie sa rownolegle do belki a w cento nie. Trzeba by wahacze podginac albo calkiem przerobic mocowania w cento bo jak przesuniesz to nie beda w linii.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.