Skocz do zawartości

Wiosna idzie, więc dziwne pomysły przychodzą do głowy CC inaczej


bzyczek00

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przyszedł czas, żebo po kilku latach planowania ruszyć z projektem. Było kilka wizji i nadal w sumie jest. Mam nadzieje, że fachury coś podpowiedzą i doradzą, pomogą w zdobyciu gratów.

A więc na początek zestaw pomiarowy

 

20170325_135635.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie :D

 

Wiedzialem,  kurcze.  

Sam sie do tego przymierzalem,  ale za dlugo sie bawilem w szukanie dawcy i porzucilem pande na rzecz centrala c20xe. 

 

A teraz juz za pozno :)

 

Hehe,  bede sledzil projekt z zapartym tchem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancia Y10 podobnie jak panda 1 4x4 ma sztywny most. Z poczatku planowalem caly naped z takiej pandy wrzucic do cc nawet przywiozlem 6 lat temu taki zestawod pandy 1,1 z Włoch, Poskładałem skrzynie z pandy ze skrzynia z seicento 900: dzwon z pandy 1,1 i reszta z wybierakiem z seja ale chyba za dużo pomiksowałem bo sej miał więcej biegów na podwójnym synchro i coś nie pykło. Po zamontowaniu do auta wrzuciliśmy jedynke, potem dwa i nie dało się wybić dwójki dopiero po zdjęciu wybieraka ale ciężko było więc padło.

 

Później przez przypadek kupiłem dzwon z przystawką i przełożeniem od nowej pandy 1,2, poskładałem skrzynie z bebechami z punto 2 1,2. Nie pamiętam już przełożenia ale wychodzi, że będzie coś podobnego do 13/64 jak w 6b z punto 1 tyle, że 5 biegów.

 

Wahacze, które pokazałeś u góry są z seicento elettra i nie miałem pewności czy pasują do belki od cc ale po weekendzie jade zmierzyć - jak pasują to kupię. Znalazłem kompletną belkę z seja elettra na Sycylii ale nie dało się z Włochem dogadać, a była z półosiami a tu mam do kupienia gołe wahacze. Łożyska są takie same jak w pandzie 1 4x4, a że mam taki most to je wykożystam, zresztą są dostępne bez problemu. Problem pojawił sie z przegubami bo wieloklin jest dużo mniejszy niż w przednim przegubie, z nowej pandy 4x4 też nie pasuje, chyba że nie miałem w ręce przegubu tylnego od pandy tego nie jestem pewien bo mieli go na stanie w klepie a to dziwne, wydaje mi się, że gość sie walnął i to nie był ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

 Na 99% minie się z belką. Zbiornik będzie wadził ale mam już wizję tylko będzie nieco mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Rapid136 napisał:

Dzieki za stronke. Gość dorobił adaptery do łożysk z pandy 2. Też nad tym myślałem. Teraz już mam pewność, że wszystko spasuje. Masz u mie dużą butle czegoś dobrego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie mam jeszcze wątpliwość co do dyfra z pandy. Znaczy się na pewno pójdzie z pandy tylko zastanawiam się czy wziąć ten ze sprzęgłem wiskotycznym zdaje się bo ono rozłącza się powyżej 30km/h chyba ewentualnie może dało by się przerobić, żeby się nie rozłączało, czy ten nowszy sterowany elektrycznie - można by dorobić jakieś sterowanie do tego tylko jak to działa?? Ma ktoś wiedzę na ten temat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bzyczek00 napisał:

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rusala napisał:

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

No wlasnie o to mi chodzi. Chyba wezme ten elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Wyglada to dosc solidnie, dyfer jest wiekszy niz w zwyklej skrzyni. Mysle ze sporo to wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis poszlo pierwsze zlecenie do mojego tokarza. Jutro jakies foto z postepow. Powoli organizuje reszte gratow z pandy. Mysle, ze zanim dorobie adaptery do lozysk to reszta gratow juz bedzie.

Jakby ktos mial stara belke z cento i chcialby pomoc to potrzebuje te gumowe gniazda sprezyn co sa u gory bo jak na zlosc nie moge tego u siebie znalezc a potrzebuje dwa na wahacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

dałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Tak właśnie tego się bałem i mialem ze zwykla belka jechac mierzyc wahacze ale watek angielskiego cc przeswiadczyl mnie ze pasuja, poza tym znalazlem ogloszenie z Wloch, w ktorym bylo cale tylne zawieszenie z polosiami i tez mial zwykla belke. Roznice widac na rysunkach w eperze. Belka od elettry ma mocowanie z tylu chyba do przekladni i nie ma wieszakow do zbiornika paliwa. Amortyzatory roznia sie tym ze sa przykrecane na dole na srube M12 a nie jak normalnie M10 to pewnie przez to, ze sa podparte tylko z jednej strony. Rozwiercilem tulejke w zwyklym amortyzatorze. Inna jest chyba tez sprezyna - zwezana dolem - dlatego potrzebuje gniazda gorne i juz dorabia mi sie element, ktory bedzie trzymal ta gume.

 

9 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Mocowanie amorka jest w tej samej linii tylko do przodu przesuniete troche. Zwykly amor da rade, pozniej zaloze krotsze amory

 

10 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

 

i  co wymyśliłeś z dyfrem?

 

 

Co do dyfra to po weekendzie ma przyjsc komplet z polosiami i walem ten nowszego typu - trzeba zaryzykowac. Pisalem zapytanie w watku na forum pandy (tez sie tam udzielales) ale ucichlo i odpowiedzi narazie brak. Dzisiaj powinny dojsc "tylne zwrotnice" z pandy. Odzyskam z nich piasty z lozyskami i dorobimy adaptery do wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

i jeszcze czy do tych wahaczy z elektrowozu nie podejdzie oryginalna piasta z pandy 4x4? http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-tylna-lewa-fiat-panda-4x4-i5077209718.html#thumb/1

 

Jak tam są otwory w tych wahaczach?

 

Nie podejdzie. Jest inny rozstaw srub dlatego bede dorabial gniazdo na lozysko z pandy. Pasuje piasta z pandu 1 4x4 ale nie moge do niej dostac przegubu i duzo by bylo kombinowania zeby zalozyc tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Nie beda pasowaly. Nawet jezeli rozstaw spasuje to nie bedzie celowalo srodkiem piasty w srodek otworu w wahaczu. Tak samo mierzylem adaptery pod zaciski do tylu z cento do tego wahacza z elettry to dwie sruby pasuja ale nie trafia w srodek. Latwiej dorobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2017 o 08:14, Lesiu_Zett napisał:

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Tak przegladalem skrzynie od pandy na allegro i wychodzi na to ze panda 3 0.9 T tez ma skrzynie c514 a silnik daje 190 Nm momentu to mysle ze naped z pandy chwile wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powalczylem dzis troche w temacie. Wahacze z pandy2 tylne pasuja prawie idealnie pod belke z cento.  Trzeba jedynie uchwyty blizej srodka przespawac o kawalek,  doslownie centymetr roznicy jest.  

Na dlugosc tez prawie idealnie,  na oko wydaje sie,  ze jest ok.   Jutro powalcze dalej i sprawdze czy w takiej konfiguracji pasuja oryginalne poloski. Jak nie zapomne to cykne kilka zdjec. 

 

 

Jeszcze bedzie potrzeba kilku zmian bo mocowanie amorka jest w innym miejscu i sprezyna tez jest lekko nie w osi.  Ale to pierdoly,  nie takie rzeczy sie przerabialo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak juz kombinowac z panda to cala belka. U Ciebie jest dobrze bo nie masz tylu faktycznie i bedziesz mogl to jakos rozsadnie zamontowac. To cc ze slaska z silnikiem z forda mialo cala belke z pandy i straszna koza sie zrobila.

 

Co do montazu samych wahaczy to mocowania wahaczy w pandzie sa rownolegle do belki a w cento nie. Trzeba by wahacze podginac albo calkiem przerobic mocowania w cento bo jak przesuniesz to nie beda w linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.