Jump to content
bzyczek00

Wiosna idzie, więc dziwne pomysły przychodzą do głowy CC inaczej

Recommended Posts

Dzisiaj przyszedł czas, żebo po kilku latach planowania ruszyć z projektem. Było kilka wizji i nadal w sumie jest. Mam nadzieje, że fachury coś podpowiedzą i doradzą, pomogą w zdobyciu gratów.

A więc na początek zestaw pomiarowy

 

20170325_135635.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na początek tak to wygląda. Trzeba będzie troszke szlifnąć obudowę (minimalnie ) lub/i opuścić całość z 5mm.

20170325_163919.jpg

20170325_163934.jpg

20170325_163951.jpg

20170325_164007.jpg

20170325_164032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x4 :D

 

Była fajny projekt cc 1.4 t-jej z 4x4 w UK

Za skarby świata nie mogę go teraz znaleźć

 

Miał pasujące wahacze do belki z lanci chyba

Edited by Rapid136

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz kilka opcji przemyślałem i mam wizje. Wieczorem będzie więcej czasu to napisze co i jak. A te wahacze to pasowały z czego do czego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie :D

 

Wiedzialem,  kurcze.  

Sam sie do tego przymierzalem,  ale za dlugo sie bawilem w szukanie dawcy i porzucilem pande na rzecz centrala c20xe. 

 

A teraz juz za pozno :)

 

Hehe,  bede sledzil projekt z zapartym tchem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 90% była to lancia y10, ale jak w necie szukałem to wychodzi że to nie to

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Rapid136 napisał:

na 90% była to lancia y10, ale jak w necie szukałem to wychodzi że to nie to

Do tylu?  

 

Seicento electra. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak :D

 

jak człowiek się uprze to znajdzie

http://badobsessionmotorsport.activeboard.com/t60375753/1997-fiat-cinquecento-sleeper-200hp-in-the-making/

tyl2.thumb.jpg.16750d72e9b11748bcb5770cae3f591b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Y10 podobnie jak panda 1 4x4 ma sztywny most. Z poczatku planowalem caly naped z takiej pandy wrzucic do cc nawet przywiozlem 6 lat temu taki zestawod pandy 1,1 z Włoch, Poskładałem skrzynie z pandy ze skrzynia z seicento 900: dzwon z pandy 1,1 i reszta z wybierakiem z seja ale chyba za dużo pomiksowałem bo sej miał więcej biegów na podwójnym synchro i coś nie pykło. Po zamontowaniu do auta wrzuciliśmy jedynke, potem dwa i nie dało się wybić dwójki dopiero po zdjęciu wybieraka ale ciężko było więc padło.

 

Później przez przypadek kupiłem dzwon z przystawką i przełożeniem od nowej pandy 1,2, poskładałem skrzynie z bebechami z punto 2 1,2. Nie pamiętam już przełożenia ale wychodzi, że będzie coś podobnego do 13/64 jak w 6b z punto 1 tyle, że 5 biegów.

 

Wahacze, które pokazałeś u góry są z seicento elettra i nie miałem pewności czy pasują do belki od cc ale po weekendzie jade zmierzyć - jak pasują to kupię. Znalazłem kompletną belkę z seja elettra na Sycylii ale nie dało się z Włochem dogadać, a była z półosiami a tu mam do kupienia gołe wahacze. Łożyska są takie same jak w pandzie 1 4x4, a że mam taki most to je wykożystam, zresztą są dostępne bez problemu. Problem pojawił sie z przegubami bo wieloklin jest dużo mniejszy niż w przednim przegubie, z nowej pandy 4x4 też nie pasuje, chyba że nie miałem w ręce przegubu tylnego od pandy tego nie jestem pewien bo mieli go na stanie w klepie a to dziwne, wydaje mi się, że gość sie walnął i to nie był ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

 Na 99% minie się z belką. Zbiornik będzie wadził ale mam już wizję tylko będzie nieco mniejszy.

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale takie wahacze z eletry to chyba "lekki" rarytasik jest? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

ale takie wahacze z eletry to chyba "lekki" rarytasik jest? 

 

 

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie mam jeszcze wątpliwość co do dyfra z pandy. Znaczy się na pewno pójdzie z pandy tylko zastanawiam się czy wziąć ten ze sprzęgłem wiskotycznym zdaje się bo ono rozłącza się powyżej 30km/h chyba ewentualnie może dało by się przerobić, żeby się nie rozłączało, czy ten nowszy sterowany elektrycznie - można by dorobić jakieś sterowanie do tego tylko jak to działa?? Ma ktoś wiedzę na ten temat??

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, bzyczek00 napisał:

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lesiu_Zett napisał:

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Poważnie jesteś zainteresowany? Może bym coś utargował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doradzicie coś co do wyboru dyfra? Wie ktoś czy uda się jakoś wysterować ten nowszy typ z elektrycznym sprzęgłem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, rusala napisał:

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

No wlasnie o to mi chodzi. Chyba wezme ten elektryczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten elektryczny to moze nie jest to o czym myslisz.  Wersja climb miala blokade mostu,  moze ten elektryczny to jest wersja z taka blokada wlasnue.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzies czytalem ze z czujnikow abs zczytywany jest sygnal i jak przednie kola sie slizgaja a tyl stoi to uklad sterujacy dolacza tyl wiec raczej jest dolaczany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Wyglada to dosc solidnie, dyfer jest wiekszy niz w zwyklej skrzyni. Mysle ze sporo to wytrzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, bzyczek00 napisał:

Rozbieralem ale nie mam zdjec. A co potrzebujesz wiedziec? Mam za to takie cos hehe

 

Fajne,  ale za drogie.  Przekracza moj  budzet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

skad te wahacze dorwałes bo tez mysle nad napedem i szukam czegos a te sa idealne ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

seicento elettra

Share this post


Link to post
Share on other sites

a gdzie mozna takie dostac u nas gdzies znajdzie czy trzeba gdzies za granica szukac?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis poszlo pierwsze zlecenie do mojego tokarza. Jutro jakies foto z postepow. Powoli organizuje reszte gratow z pandy. Mysle, ze zanim dorobie adaptery do lozysk to reszta gratow juz bedzie.

Jakby ktos mial stara belke z cento i chcialby pomoc to potrzebuje te gumowe gniazda sprezyn co sa u gory bo jak na zlosc nie moge tego u siebie znalezc a potrzebuje dwa na wahacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeglądałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

dałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Tak właśnie tego się bałem i mialem ze zwykla belka jechac mierzyc wahacze ale watek angielskiego cc przeswiadczyl mnie ze pasuja, poza tym znalazlem ogloszenie z Wloch, w ktorym bylo cale tylne zawieszenie z polosiami i tez mial zwykla belke. Roznice widac na rysunkach w eperze. Belka od elettry ma mocowanie z tylu chyba do przekladni i nie ma wieszakow do zbiornika paliwa. Amortyzatory roznia sie tym ze sa przykrecane na dole na srube M12 a nie jak normalnie M10 to pewnie przez to, ze sa podparte tylko z jednej strony. Rozwiercilem tulejke w zwyklym amortyzatorze. Inna jest chyba tez sprezyna - zwezana dolem - dlatego potrzebuje gniazda gorne i juz dorabia mi sie element, ktory bedzie trzymal ta gume.

 

9 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Mocowanie amorka jest w tej samej linii tylko do przodu przesuniete troche. Zwykly amor da rade, pozniej zaloze krotsze amory

 

10 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

 

i  co wymyśliłeś z dyfrem?

 

 

Co do dyfra to po weekendzie ma przyjsc komplet z polosiami i walem ten nowszego typu - trzeba zaryzykowac. Pisalem zapytanie w watku na forum pandy (tez sie tam udzielales) ale ucichlo i odpowiedzi narazie brak. Dzisiaj powinny dojsc "tylne zwrotnice" z pandy. Odzyskam z nich piasty z lozyskami i dorobimy adaptery do wahaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

i jeszcze czy do tych wahaczy z elektrowozu nie podejdzie oryginalna piasta z pandy 4x4? http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-tylna-lewa-fiat-panda-4x4-i5077209718.html#thumb/1

 

Jak tam są otwory w tych wahaczach?

 

Nie podejdzie. Jest inny rozstaw srub dlatego bede dorabial gniazdo na lozysko z pandy. Pasuje piasta z pandu 1 4x4 ale nie moge do niej dostac przegubu i duzo by bylo kombinowania zeby zalozyc tarcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Nie beda pasowaly. Nawet jezeli rozstaw spasuje to nie bedzie celowalo srodkiem piasty w srodek otworu w wahaczu. Tak samo mierzylem adaptery pod zaciski do tylu z cento do tego wahacza z elettry to dwie sruby pasuja ale nie trafia w srodek. Latwiej dorobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.03.2017 o 10:14, Lesiu_Zett napisał:

Wersja climb miala blokade mostu

 

Nastepne info. Wersja climb miala tak zwana szpere elektroniczna realizowana poprzez zadzialanie hamulca w kole, ktore traci przyczepnosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.03.2017 o 08:14, Lesiu_Zett napisał:

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Tak przegladalem skrzynie od pandy na allegro i wychodzi na to ze panda 3 0.9 T tez ma skrzynie c514 a silnik daje 190 Nm momentu to mysle ze naped z pandy chwile wytrzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powalczylem dzis troche w temacie. Wahacze z pandy2 tylne pasuja prawie idealnie pod belke z cento.  Trzeba jedynie uchwyty blizej srodka przespawac o kawalek,  doslownie centymetr roznicy jest.  

Na dlugosc tez prawie idealnie,  na oko wydaje sie,  ze jest ok.   Jutro powalcze dalej i sprawdze czy w takiej konfiguracji pasuja oryginalne poloski. Jak nie zapomne to cykne kilka zdjec. 

 

 

Jeszcze bedzie potrzeba kilku zmian bo mocowanie amorka jest w innym miejscu i sprezyna tez jest lekko nie w osi.  Ale to pierdoly,  nie takie rzeczy sie przerabialo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej oryginalną belkę z pandy2 tez przymierze bo wygląda calkiem rozsądnie.  Mi trochę sprawe ułatwia to,  że nie mam  tyłu podłogi.  Pozostałość po centralu :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jak juz kombinowac z panda to cala belka. U Ciebie jest dobrze bo nie masz tylu faktycznie i bedziesz mogl to jakos rozsadnie zamontowac. To cc ze slaska z silnikiem z forda mialo cala belke z pandy i straszna koza sie zrobila.

 

Co do montazu samych wahaczy to mocowania wahaczy w pandzie sa rownolegle do belki a w cento nie. Trzeba by wahacze podginac albo calkiem przerobic mocowania w cento bo jak przesuniesz to nie beda w linii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.