Jump to content
bzyczek00

Wiosna idzie, więc dziwne pomysły przychodzą do głowy CC inaczej

Recommended Posts

Dzisiaj przyszedł czas, żebo po kilku latach planowania ruszyć z projektem. Było kilka wizji i nadal w sumie jest. Mam nadzieje, że fachury coś podpowiedzą i doradzą, pomogą w zdobyciu gratów.

A więc na początek zestaw pomiarowy

 

20170325_135635.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na początek tak to wygląda. Trzeba będzie troszke szlifnąć obudowę (minimalnie ) lub/i opuścić całość z 5mm.

20170325_163919.jpg

20170325_163934.jpg

20170325_163951.jpg

20170325_164007.jpg

20170325_164032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz kilka opcji przemyślałem i mam wizje. Wieczorem będzie więcej czasu to napisze co i jak. A te wahacze to pasowały z czego do czego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Y10 podobnie jak panda 1 4x4 ma sztywny most. Z poczatku planowalem caly naped z takiej pandy wrzucic do cc nawet przywiozlem 6 lat temu taki zestawod pandy 1,1 z Włoch, Poskładałem skrzynie z pandy ze skrzynia z seicento 900: dzwon z pandy 1,1 i reszta z wybierakiem z seja ale chyba za dużo pomiksowałem bo sej miał więcej biegów na podwójnym synchro i coś nie pykło. Po zamontowaniu do auta wrzuciliśmy jedynke, potem dwa i nie dało się wybić dwójki dopiero po zdjęciu wybieraka ale ciężko było więc padło.

 

Później przez przypadek kupiłem dzwon z przystawką i przełożeniem od nowej pandy 1,2, poskładałem skrzynie z bebechami z punto 2 1,2. Nie pamiętam już przełożenia ale wychodzi, że będzie coś podobnego do 13/64 jak w 6b z punto 1 tyle, że 5 biegów.

 

Wahacze, które pokazałeś u góry są z seicento elettra i nie miałem pewności czy pasują do belki od cc ale po weekendzie jade zmierzyć - jak pasują to kupię. Znalazłem kompletną belkę z seja elettra na Sycylii ale nie dało się z Włochem dogadać, a była z półosiami a tu mam do kupienia gołe wahacze. Łożyska są takie same jak w pandzie 1 4x4, a że mam taki most to je wykożystam, zresztą są dostępne bez problemu. Problem pojawił sie z przegubami bo wieloklin jest dużo mniejszy niż w przednim przegubie, z nowej pandy 4x4 też nie pasuje, chyba że nie miałem w ręce przegubu tylnego od pandy tego nie jestem pewien bo mieli go na stanie w klepie a to dziwne, wydaje mi się, że gość sie walnął i to nie był ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Ale to i tak trzeba belke przerabjac bo sie z walem nie minie.  Do tego wywalic zbiornik paliwa.  Chyba bym wolal oryginala belke z pandy mk2 wpasowac z wahaczami i calym zawieszeniem.

 Na 99% minie się z belką. Zbiornik będzie wadził ale mam już wizję tylko będzie nieco mniejszy.

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

ale takie wahacze z eletry to chyba "lekki" rarytasik jest? 

 

 

No trochę tak ale wiem kto ma takie i jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek będą u mnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie mam jeszcze wątpliwość co do dyfra z pandy. Znaczy się na pewno pójdzie z pandy tylko zastanawiam się czy wziąć ten ze sprzęgłem wiskotycznym zdaje się bo ono rozłącza się powyżej 30km/h chyba ewentualnie może dało by się przerobić, żeby się nie rozłączało, czy ten nowszy sterowany elektrycznie - można by dorobić jakieś sterowanie do tego tylko jak to działa?? Ma ktoś wiedzę na ten temat??

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lesiu_Zett napisał:

Jak bedą dwa komplety w cenie nie wiekszej niz cale auto :D to daj znać :D

Poważnie jesteś zainteresowany? Może bym coś utargował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doradzicie coś co do wyboru dyfra? Wie ktoś czy uda się jakoś wysterować ten nowszy typ z elektrycznym sprzęgłem??

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, rusala napisał:

Przydałby się jakiś dokument serwisowy gdzie często są wykresy i/lub jakieś wartości napięć czy inne parametry przebiegów elektrycznych to by się podpatrzyło i wszystko się da :phi:

No wlasnie o to mi chodzi. Chyba wezme ten elektryczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzies czytalem ze z czujnikow abs zczytywany jest sygnal i jak przednie kola sie slizgaja a tyl stoi to uklad sterujacy dolacza tyl wiec raczej jest dolaczany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbieralem ale nie mam zdjec. A co potrzebujesz wiedziec? Mam za to takie cos hehe

20170328_084943.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

Rozbierales skrzynie i przystawke?  Masz zdjecia?  Pokazesz? 

 

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Wyglada to dosc solidnie, dyfer jest wiekszy niz w zwyklej skrzyni. Mysle ze sporo to wytrzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by to wszystko policzyć to te wahacze wcale nie wychodza tak drogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis poszlo pierwsze zlecenie do mojego tokarza. Jutro jakies foto z postepow. Powoli organizuje reszte gratow z pandy. Mysle, ze zanim dorobie adaptery do lozysk to reszta gratow juz bedzie.

Jakby ktos mial stara belke z cento i chcialby pomoc to potrzebuje te gumowe gniazda sprezyn co sa u gory bo jak na zlosc nie moge tego u siebie znalezc a potrzebuje dwa na wahacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lesiu_Zett napisał:

dałem w EPR i tylna belka i amortyzatory tył mają inny numer niż normalne cento. Sprawdzałeś to?

 

Tak właśnie tego się bałem i mialem ze zwykla belka jechac mierzyc wahacze ale watek angielskiego cc przeswiadczyl mnie ze pasuja, poza tym znalazlem ogloszenie z Wloch, w ktorym bylo cale tylne zawieszenie z polosiami i tez mial zwykla belke. Roznice widac na rysunkach w eperze. Belka od elettry ma mocowanie z tylu chyba do przekladni i nie ma wieszakow do zbiornika paliwa. Amortyzatory roznia sie tym ze sa przykrecane na dole na srube M12 a nie jak normalnie M10 to pewnie przez to, ze sa podparte tylko z jednej strony. Rozwiercilem tulejke w zwyklym amortyzatorze. Inna jest chyba tez sprezyna - zwezana dolem - dlatego potrzebuje gniazda gorne i juz dorabia mi sie element, ktory bedzie trzymal ta gume.

 

9 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

przy okazji, tak sobie patrzę na zdjęcia tych tylnych wahaczy z elektorwoza... Tam są inne amortyzatory? Mocowanie amorka jest całkiem w innym miejscu niż w seryjnym wahaczu. Jaki masz na to plan?

 

Mocowanie amorka jest w tej samej linii tylko do przodu przesuniete troche. Zwykly amor da rade, pozniej zaloze krotsze amory

 

10 godzin temu, Lesiu_Zett napisał:

 

i  co wymyśliłeś z dyfrem?

 

 

Co do dyfra to po weekendzie ma przyjsc komplet z polosiami i walem ten nowszego typu - trzeba zaryzykowac. Pisalem zapytanie w watku na forum pandy (tez sie tam udzielales) ale ucichlo i odpowiedzi narazie brak. Dzisiaj powinny dojsc "tylne zwrotnice" z pandy. Odzyskam z nich piasty z lozyskami i dorobimy adaptery do wahaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

i jeszcze czy do tych wahaczy z elektrowozu nie podejdzie oryginalna piasta z pandy 4x4? http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-tylna-lewa-fiat-panda-4x4-i5077209718.html#thumb/1

 

Jak tam są otwory w tych wahaczach?

 

Nie podejdzie. Jest inny rozstaw srub dlatego bede dorabial gniazdo na lozysko z pandy. Pasuje piasta z pandu 1 4x4 ale nie moge do niej dostac przegubu i duzo by bylo kombinowania zeby zalozyc tarcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lesiu_Zett napisał:

inny rozstaw śrub to nie jest jakiś tam duży problem. Wystarczy zeby ze dwie pasowały a kolejne dwie można łatow przerobić bo w wahaczu jest prosta blacha (odlew) który łatwo mozna nawiercić. Opadł by problem z łożyskiem, z tarczami, zaciskami, doborem przegubu. 

Nie beda pasowaly. Nawet jezeli rozstaw spasuje to nie bedzie celowalo srodkiem piasty w srodek otworu w wahaczu. Tak samo mierzylem adaptery pod zaciski do tylu z cento do tego wahacza z elettry to dwie sruby pasuja ale nie trafia w srodek. Latwiej dorobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.03.2017 o 10:14, Lesiu_Zett napisał:

Wersja climb miala blokade mostu

 

Nastepne info. Wersja climb miala tak zwana szpere elektroniczna realizowana poprzez zadzialanie hamulca w kole, ktore traci przyczepnosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.03.2017 o 08:14, Lesiu_Zett napisał:

Ten przyczłapnik odbierający naped z mechanizmu z przodu delikatny jest :P wytrzyma niuty z turbo? 

Tak przegladalem skrzynie od pandy na allegro i wychodzi na to ze panda 3 0.9 T tez ma skrzynie c514 a silnik daje 190 Nm momentu to mysle ze naped z pandy chwile wytrzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jak juz kombinowac z panda to cala belka. U Ciebie jest dobrze bo nie masz tylu faktycznie i bedziesz mogl to jakos rozsadnie zamontowac. To cc ze slaska z silnikiem z forda mialo cala belke z pandy i straszna koza sie zrobila.

 

Co do montazu samych wahaczy to mocowania wahaczy w pandzie sa rownolegle do belki a w cento nie. Trzeba by wahacze podginac albo calkiem przerobic mocowania w cento bo jak przesuniesz to nie beda w linii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to jest dobra droga. Nastepne pewnie tez tak zrobie :P Mam jeszcze jedna wizje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro pokaze co doszlo. W tygodniu nie bylo czasu bo mialem dostawe towaru ale jutro cos zadzialam. Dalej czekam na wal i polosie bo paczka gdzies po grodze zagilena. Dyfer doszedl ten nowszego typu. Brakuje mi kielichow do skrzyni i jeszcze musze kupic lape skrzyni od pandy bo tak bedzie latwiej dorobic. Jutro jakies foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postepy sa takie, ze brakuje mi juz tylko kielichow do skrzyni ale sa juz namierzone. Czekalem na lape do skrzyni bo zamowilem j z kielichami ale pan nie raczyl przyslac. Kupilem u innego sprzedawcy dopiero przed weekendem i wczoraj zaczalem dorabiac tylne mocowanie do skrzyni. Zdjecia beda niebawem bo w dlugi weekend bede mogl poswiecic troche czasu na cc. Druga sprawa byla z walem. Dostalem piekny wal tylko nastepny pan sprzedawca nie poinformowal ze przegub nie jest kompletny i wlasnie dzis dopiero odbieram nowy - szedl z Wloch w dobrej cenie bo na allegro chca 320zl najmniej, i teraz dopiero bede startowal bo chcialem zaczac od umocowania skrzyni i isc do tylu.

 

A dlaczego podejzewasz, ze mialby nie isc w osi??

 

Przy okazji teraz jak juz kupilem wahasze od elettry trafilo mi sie cos takiego (bedzie u mnie za tydzien)

IMG-20170424-WA0000.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak patrze teraz na to twoje zdjecie z tym amortyzatorem i wydaje mi sie, ze bedziesz mial bardzo maly rozstaw kol jak zostawisz to oryginalne mocowanie z cento.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok pojawiam sie znowu. Nie zrobilem nic - musialem jechac do wloch w dlugi weekend, ktory mial byc poswiecony na cintka. Trudno, teraz biore sie powoli bo okazalo sie, ze znajomy na miejscu ma wszystko czego potrzebowalem (poza wahaczami z elettry) i bede mial juz wszystkie czesci.

 

Co do elektrycznego seja to sprawny ale bez akumulatorow bo wloch przerabia auta na elektryczne i sobie je zostawil, poniewaz niedawno kupil nowe, podobno sciagal z Polski. Bede probowal sprzedac go w calosci lub nim po prostu jezdzic jezeli uda mi sie jakos wynegocjowac w dobrej cenie aku.

 

Dnia 27.04.2017 o 19:58, Lesiu_Zett napisał:

@bzyczek00 jak tam postępy? 

 

Najbardziej mnie ciekawi czy masz wał i czy robiles przymiarki czy idzie w osi auta? 

 No i kurcze nie idzie :P I teraz co myslisz zostawic tak czy przesunac silnik w lewo. Moim zdaniem bylo by to kozystne bo nie zakladam silnika o seryjnej masie, a ciezszy silnik przenosi u nas srodek ciezkosci w prawo wiec mysle ze troche poprawilo by ta sytuacje przesuniecie w lewo i rozrzad dalo by sie latwiej zmienic :P Sprawa dosc prosta do zrobienia - podkladka pod lape silnika i przerobka przedniej lapy do skrzyni i gotowe a tylna i tak jest dorabiana tylko trzeba bedzie troche podloge przyciac bo kawalek skrzyni wejdzie w podloge tylko czy jest sens czy przeguby walo dadza rade??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tunel trafia. Przesuniete jest od osi o jakies 18mm. Przesuwac czy zostawic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

36mm :P chyba zostawie faktycznie. Wal puszcze prosto, zeby krzyzak na srodku sie nie lamal a przeguby na koncach zrobia robote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe no rurka 30mm po wierzchu i ogien :D Wbrew pozorom jest tam dosc miejsca na wszystko choć jak dostalem wal to sie okazalo ze dosc solidny jest - grubszy niz w niejednym niemieckim dieslu 4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za wzgledu na to, ze nie mam teraz dostepu do podnosnika musialem polozyc cieniasa na boku, a ze poduszki nowe nie byly to caly zespol troche opadl na lewa strone. Zamowilem wiec wkladki poliuretanowe, ktore wczoraj przyszly. Jutro wreszcie startuje z montazem. Beda foty :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wal trzeba bedzie skrocic o okolo 10,5 cm taka roznica wychodzi z pomiaru rozstawu osi miedzy cc a panda. I teraz powiedzcie w ktorym miejscu przeciac? Dodam, ze ta czesc po lewej stronie na zdjeciu jest wywazona bo a po prawej chyba nie bo nie ma nabitych blach.

20170519_170604.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zrobilem lape. Narazie bazuje na poduszce od pandy i juz mi sie to nie podoba wiec pewnie docelowo przerobie tak, zeby jakis poliuretan zastosowac. Na testy bedzie.

20170522_152622.jpg

20170522_152402.jpg

20170522_152355.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez stanalem narazie. Auto mam na boku ale za to na zewnatrz. Jak mam czas to nie ma dobrej pogody. Troche tylko poprzymierzalem i wyszlo tak, ze troche splyce wneke na kolo, zeby dyfer poszedl wyzej i dam go maksymalnie do przodu wiec bede musial skracac wal. Po przymiarce wyszlo, ze ten gosc z Anglii walu nie skracal ale wtedy wychodzi okolo 90mm roznicy miedzy srodkiem kielicha w dyfrze a srodkiem kola i to mi nie pasuje a skrocenie walu wyjdzie okolo 200zl. Wakacje sie zaczely bedzie wiecej czasu to rusze mysle ze za tydzien bo jade do Wloch na kilka dni teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak tam po zlocie? Nie wybralem sie bo bym sie nie wyrobil na samolot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej jeszcze sie okaze ze jednak bedziesz pierwszy :P Ja dzis brakujaca poduszke dorwalem i biore sie za mocowanie dyfra i moze znow cos rusze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgorszy ten czas. Myslalem ze w wakacje ogarne to bez problemu a tu konca nie widac :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A konczy wlasnie to

20171026_165023.jpg

I od przyszlego tygodnia biore sie dalej za 4x4

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak poza tematem to poskladalem sobie takie. Znaczy sie koncze wlasnie a w sobote testy.

20171107_091021.jpg

20171107_091049.jpg

20171107_091105.jpg

20171107_091111.jpg

20171107_091121.jpg

20171107_091131.jpg

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem tylko musze filtr mniejszy kupic bo ten mialem po prostu na stanie i jest za duzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pol roku oczekiwania moj tokarz zadzialal u moge jechac dalej

20171110_140603.jpg

20171110_140609.jpg

20171110_140621.jpg

20171110_140625.jpg

 

Podcialem juz troche od strony zacisku bo przeszkadzalo by tloczkowi i wogole toche to wkolo obetne chyba. I niepotrzebnie dorabialem to gniazdo do gumy na sprezyne bo od corsy d sprezyna pasuje idealnie pod te wahacze i mozna ja kupic w "sportowym" wydaniu bez problemu. Lozyska juz wprasowane, jutro oczyszcze piasty bo mam uzywki i jade dalej i beda foty i wogole wszystko bedzie :)

Edited by bzyczek00
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmontowane zostalo na probe i wyglada to tak

20171113_151640.jpg

20171113_153541.jpg

20171113_153536.jpg

A z racji ze mialem pod reka tarcze 240mm to przykrecilem je do piast zeby sprawdzic czy odsadzenie pod zacisk bedzie dobre i jestem w szoku bo paduja do tego zaciski z uno turbo, ktore mialy byc pod tarcze 217mm. Ma ktos u siebie zaciski z UT? Nie wiem czy tak ma byc czy ja mam cos nie tak czy po prostu dali mniejsza tarcze a paduje i wieksza. Zaciski raczej mam z UT bo tloczek jest maly.

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzednim poscie zrobilem blad oczywiscie tarcza UT ma 227mm - tak pisze bo zaraz ktos mnie upomni. Odkrylem tez, ze oszukali mnie banda... Na allegro kupilem adaptery do zaciskow kiedys kiedys pod zaciski z UT i tak lezaly sobie i na ich podstawie wymierzylem sobie otwory na zacisk do 4x4 i to byl blad. Adaptery do zaciskow UT pod tarcze 227mm po prostu sa inne - otwory na sruby sa blizej srodka piasty. Mam w domu tez i takie ale oczywiscie nie zwrocilem uwagi, ze jest roznica a na aukcji bylo napisane ze do UT sa. Trudno - bede musial zostac przy tarczy 240mm choc tego nie chcialem (nie wiem dlaczego).

 

Tym samym okazuje sie, ze zaciski w ktoregos tam fiata coupe/tempry, ktore sa latwiej dostepne sa takie same jak te z uno a roznica jest w adapterachi tam w jednym miejscu w odlewie ale jak ktos nie wie to szybko sie nie zetnie, a przod jest taki sam w UT jak w punto 1 GT co odkrylem juz dawno jak wpadly w moje rece a roznica jest w zwrotnicy i punto GT ma wiekszy tloczek do tego wiec mozna sobie fajny komplet zlozyc za niewielkie pieniadze. Do tych zaciskow przod z PGT/UT pasuja tarcze 240 od pandy 4x4 bez zadnych dystansow a do tylu idealnie siadaja tarcze przednie z seja przetoczone na 227 srednicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalo sie. Postanowilem wyciac troche podlogi zeby zamontowac dyfer mozliwie najwyzej.

20171116_123214.jpg

20171116_124027.jpg

 

Teraz mam jeszcze tylko dylemat czy montowac wal o seryjnej dlugosci i czy skracac wal i dyfer przesunac na maksa fo przody z tym ze poszlo by do przodu pewnie ze 3 cm. Jak wal zostanie seryjny to bedzie 9cm przesuniecia miedzy srodkiem piasty a srodkiem kielicha w dyfrze. Czy polosie to zniosa?

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blache jedna do linek trzeba troche szlifnac gdzies juz nie pamietam dokladnie bo odlew jest troszke inny. Co myslisz o tych polosiach? Czy rzezbic belke i przesunac dyfer w przod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyszlo inaczej nizmialo byc. Mocowanie dyfra zminimalizowalem i nie wchodzilem w belke. Zrobilem tak20171117_123413.jpg.a8cf3925984c2e3aab2696c6c20ced7e.jpg

 

20171117_123428.jpg

 

20171117_123408.jpg

20171117_171045.jpg

20171117_171122.jpg

20171117_172222.jpg

20171117_172250.jpg

Edited by bzyczek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.