Skocz do zawartości

Przepustnica do 1.4 16v


JDK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W seju siedzi silnik 1.4 z przepustnica od 1.2

Przedwczoraj zacząłem mieć problemy z wolnymi obrotami. Chciałem dokupić silniczek krokowy i okazało się że nigdzie nie jest dostępny. Wygląda jak od 1.2 8v ale jeden otwór na śrubkę nie celuje w miejsce do wkręcania. Jest przesunięty. Związku z tym pomyślałem że przy okazji tego problemu chciałbym zmienić całą przepustnicę. Jaka przepustnica bedzie najlepsza do tego silnika? Silnik jest sterowany detem wiec spodziewam się ze przy zmianie i ponownym przestrojeniu do czego się przymierzam nastąpi poprawa osiągów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się ze przepustnica od 1.6 16v.....mam ten sam problem nigdzie nie mogę dostać silniczka krokowego...dopiero zakupiłem i czekam na paczkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na przepustnicy z 1.6 wolne falowały tak, że auto potrafiło zgasnąć...Na przepustnicy z 1.2 nie sprawdzałem ale podejrzewam, że byłoby to samo na seryjnym programie :ok: Po remapie problem znikł i równiutko trzyma obroty :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiłem nic. Kupilem auto w ktorym byla kiedys przepustnica od 1.6 a teraz jest od 1.2. Jezeli chodzi o obroty zanim sie cos popsuło to ponoć obrotomierz pokazywał 1100 a bylo tak naprawę mniej bo oszukiwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpinasz wtyczke od przepustnicy (od czujnika ale nazwy zapomniałem teraz), odpinasz komputer na godzinę,

spinasz wszystko razem odpalasz auto i czekasz na wolnych obrotach jak auto zagrzeje się do załączenia wentylatora, czekasz jak się wyłączy. jak się wyłączy to trzymasz auto na 2000 albo 2500 obrotów, załączy się jeszcze raz, wyłączy i potem znów na jałowym czekasz aż się załączy i wyłączy (ja czekałem aż wentylator się załączy 3 razy), potem chwile jeszcze czekasz i gasisz. Po odpaleniu praca silnika powinna być inna. U mnie po swapie na 1.4 zabieg jest taki, że jak odłączę kompa na długo albo odepne czujnik z przepustnicy to "gubi" adaptacje i faluje jak poje**** ;) po adaptacji jest lepiej, ale w moim przypadku na jałowym też delikatnie przyfalowywuje raz na 4-5 sekund z racji tego, że mam słabo dorobione mocowanie pod cpw i wydaje mi się, że źle odczytuje z koła... mam już zrobione profi mocowanie typowo pod swapa do SC i zobaczymy czy coś się zmieni po montażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2017 o 23:34, adriank3 napisał:

odpinasz wtyczke od przepustnicy (od czujnika ale nazwy zapomniałem teraz), odpinasz komputer na godzinę,

spinasz wszystko razem odpalasz auto i czekasz na wolnych obrotach jak auto zagrzeje się do załączenia wentylatora, czekasz jak się wyłączy. jak się wyłączy to trzymasz auto na 2000 albo 2500 obrotów, załączy się jeszcze raz, wyłączy i potem znów na jałowym czekasz aż się załączy i wyłączy (ja czekałem aż wentylator się załączy 3 razy), potem chwile jeszcze czekasz i gasisz. Po odpaleniu praca silnika powinna być inna. U mnie po swapie na 1.4 zabieg jest taki, że jak odłączę kompa na długo albo odepne czujnik z przepustnicy to "gubi" adaptacje i faluje jak poje**** ;) po adaptacji jest lepiej, ale w moim przypadku na jałowym też delikatnie przyfalowywuje raz na 4-5 sekund z racji tego, że mam słabo dorobione mocowanie pod cpw i wydaje mi się, że źle odczytuje z koła... mam już zrobione profi mocowanie typowo pod swapa do SC i zobaczymy czy coś się zmieni po montażu ;)

dziś założyłem przepustnice od 1.6 16v....auto odpaliło dopiero po odłączeniu aku. także trzeba było chwilki by odpalił....na pewno godzinę trzeba czekać ? jutro spróbuję ta adaptacje...ale czy jest sens odpinać te wtyczki skoro mogę aku.odłączyć?? rozumiem ze trzymam auto na 2tys.załącza się wentylator i odpuszczam gaz ( takie trzymanie obrotów wykonuje tylko raz ) a potem czekam na jałowym aż 2-3 wentylator się załączy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sproboj tak : 

Odłącz akumulator na godzinkę, nastepnie podłącz i wsiadz do auta. 
Włoż kluczyk do stacyjki przekręc w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręc kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjmij kluczyk ze stacyjki. Po chwili włoż i odpal auto, niech pochodzi trochę ( około 10 minut) po czym się przejedz sie nagrzej silnik. Sprawdź jak chodzi auto ,może pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad odpinania wtyczek od czujnika :

 

Tak jest sens, instalacja posiada mikro napięcia które są mniejsze lub większe a elektronika w czyjnikach to wychwyci i połknie . najlepiej odpiąć aku i wtyczki od czujników . ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa!! ;]...tylko ja odłączyłem aku.wczoraj. a reszta tak jak kolega adriank3 napisał :piwko: piwko dla Ciebie :oki: także mam teraz założoną przepustnice od 1.6 16v 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, Majkiel napisał:

Mam dodatkowe pytanie - czy po wspominanej adaptacji, odpięcie akumulatora powoduje utratę ustawień i konieczność ponownej adaptacji?

 

Nie ....u siebie odłączyłem aku na 1 dzień i nic się nie stało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.