Skocz do zawartości

Problem z doładowaniem - brak kopa


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sprawa dotyczy Mitsubishi Carima 1.9 TD 90KM z silnikiem Renault. W samochodzie robiona była uszczelka pod głowicą. Od tamtej pory auto nie ma wcześniejszego "kopa". Jedzie jak wolnossak. Nieco później wymieniony był silnik na nowszy, w lepszym stanie. Po naprawie brak poprawy w doładowaniu. Nie namierzyłem żadnego programu diagnostycznego do tych aut żeby zlogować doładowanie podczas jazdy. Znajdzie się coś? Zauważyłem, że podczas odpalania silnika sztanga turbiny nie wykonuje żadnego ruchu. Czy to normalne w turbinach bez  vgt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Zauważyłem, że podczas odpalania silnika sztanga turbiny nie wykonuje żadnego ruchu. Czy to normalne w turbinach bez  vgt?

Ta sztanga jest od klapy WG, rusza się dopiero jak doładowanie przekroczy dopuszczalne nastawy, raczej przy dużych obrotach i obciążeniu.

Węże od doładowania twardnieją przy przegazówce?. Czy po tych wymianach silnika turbo jest to samo czy też było podmieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bochumil napisał:

Witam

 

Sprawa dotyczy Mitsubishi Carima 1.9 TD 90KM z silnikiem Renault. W samochodzie robiona była uszczelka pod głowicą. Od tamtej pory auto nie ma wcześniejszego "kopa". Jedzie jak wolnossak. Nieco później wymieniony był silnik na nowszy, w lepszym stanie. Po naprawie brak poprawy w doładowaniu. Nie namierzyłem żadnego programu diagnostycznego do tych aut żeby zlogować doładowanie podczas jazdy. Znajdzie się coś? Zauważyłem, że podczas odpalania silnika sztanga turbiny nie wykonuje żadnego ruchu. Czy to normalne w turbinach bez  vgt?

Wszystkie przewody gumowe dobrze pozakładane bez nieszczelności? Wężyki gumowe od podciśnień nie są poparciałe? Zacząłbym od ich wymiany (grosze) bo jeśli te same założone, a były stare to mogą mieć takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze primo sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania turbo

po drugie primo sprawdzić elektrozawór sterowania turbiny

i nie, nie wiem gdzie to ejst w Carismie, ale jak ma silnik od Reno, to na pewno gdzieś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, volf6 napisał:

W zwykłym TD z 9X roku;l

No właśnie szukałem po aukcjach wpisując frazę "carisma 1.9 td czujnik" i nie widzę żadnego zaworu sterowania turbiną ani czujnika ciśnienia w dolocie. Jest za to czujnik podciśnienia. W weekend poszperam trochę pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bochumil napisał:

No właśnie szukałem po aukcjach wpisując frazę "carisma 1.9 td czujnik" i nie widzę żadnego zaworu sterowania turbiną ani czujnika ciśnienia w dolocie. Jest za to czujnik podciśnienia. W weekend poszperam trochę pod maską.

 

Zadne obd nie ogarnie tego auta, auto ma elektrozawor sterujacy praca wg, jak pojdziesz sobie po wezyku od silownika turbo to go znajdziesz, mozna testowo pominac ten zawor, i potestowac ale delikatnie bo bedzie przeladowywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bochumil napisał:

Od właścicielki słyszałem, że tylko w ASO potrafili się do tego auta podłączyć. W trzech małych warsztatach polegli.

Nie sadze zeby byla taka potrzeba, zapinasz silownik westgatea do podcisnienia i jak zaciaga to sprawny, jak nie to wymiana. Jesli podlaczony zaciaga  sprawdzasz zasilanie zaworka bcs w podcisnienie, jesli nie ma szukasz nieszczelnosci, jesli jest wymieniasz. Koniec ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.