Skocz do zawartości

Spalanie 1,4 i 1,6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Posiadam i30 z silnikiem 1.4 109 KM. z 2011 roku końcówka produkcji pierwszej wersji. Dynamika na dość dobrym poziomie, spalanie przy rozsądnej jeździe na poziomie 6,7 litra jazda mieszana. Dynamicznie na autostradzie powyżej 7 litrów przy 130 km/h.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2017 o 07:38, jareczekmtb napisał:

Witam , zastanawiam się nad zmianą auta i po głowie chodzi mi hyundai i30 albo kia cee'd , kombi . Jak spisują się silniki benzynowe 1,4 i 1,6 , czy 1,4 nie będzie za słaby ? Roczniki tak 2011-2013 , jakie jest realne spalanie , głównie o miasto mi chodzi ;)

 

1.4 do kombi i30, czy też ceed'a, to jednostki dobre do poruszania się po mieście.
Na ekspresówkach i autostradach, to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2017 o 21:35, emeryk napisał:

Witam
Posiadam i30 z silnikiem 1.4 109 KM. z 2011 roku końcówka produkcji pierwszej wersji. Dynamika na dość dobrym poziomie, spalanie przy rozsądnej jeździe na poziomie 6,7 litra jazda mieszana. Dynamicznie na autostradzie powyżej 7 litrów przy 130 km/h.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
 

Niemozliwe perpetum mobile!!! Pali mniej od 1.6 CRDi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.04.2017 o 20:25, jareczekmtb napisał:

Dzięki ;) , a jeszcze takie pytanie do gazu się benzynowe nadają , bo z tego co czytam to chyba średnio ?

Ludzie montuja ale nie nadaja sie. Oficjalnie w DE montowali ale sie wycofali. Przy dzisiejszych cenach to brac diesela bez DPF jak chcesz zeby tanio bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Ludzie montuja ale nie nadaja sie. Oficjalnie w DE montowali ale sie wycofali. Przy dzisiejszych cenach to brac diesela bez DPF jak chcesz zeby tanio bylo.

Właśnie tak czytam i widzę że gaz nie specjalnie , mam jeszcze trochę czasu bo bardziej po wakacjach planuje zmianę , w sumie ten 1,6  90 a jeszcze lepiej 115 też by mi pasował :oki: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastępcze I30 z 2014 r. 1.4 100 ps- przejechane 345 km, 70% autostrada z prędkościami max 140 - 20% podmiejskie drogi i 10% miasto- wyszło 12,6 litra- w tych samych warunkach Alfa Giulietta Turbo Benzyna spala 8,5 litra. Niestety deptanie winduje spalanie do niebotycznych wartości. Do tego ma się wrażenie ze autko jest z gumy tył żyje swoim życiem a przód swoim - mało sztywna buda. Plus wygodne fotele i przyzwoite plastiki i ten kretyński niebieski kolor podświetlenia deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dareek napisał:

Zastępcze I30 z 2014 r. 1.4 100 ps- przejechane 345 km, 70% autostrada z prędkościami max 140 - 20% podmiejskie drogi i 10% miasto- wyszło 12,6 litra- w tych samych warunkach Alfa Giulietta Turbo Benzyna spala 8,5 litra. Niestety deptanie winduje spalanie do niebotycznych wartości. Do tego ma się wrażenie ze autko jest z gumy tył żyje swoim życiem a przód swoim - mało sztywna buda. Plus wygodne fotele i przyzwoite plastiki i ten kretyński niebieski kolor podświetlenia deski.

Ale Ameryki nie odkryles. Przy takich predkosciach diesel palil kole 7 hakiem. Ten 1.4 idealny do spokojnej jazdy jak ktos lata autostrada non stop to silnik nie dla niego. Ale w kolo komina czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dareek napisał:

Zastępcze I30 z 2014 r. 1.4 100 ps- przejechane 345 km, 70% autostrada z prędkościami max 140 - 20% podmiejskie drogi i 10% miasto- wyszło 12,6 litra- w tych samych warunkach Alfa Giulietta Turbo Benzyna spala 8,5 litra. Niestety deptanie winduje spalanie do niebotycznych wartości. Do tego ma się wrażenie ze autko jest z gumy tył żyje swoim życiem a przód swoim - mało sztywna buda. Plus wygodne fotele i przyzwoite plastiki i ten kretyński niebieski kolor podświetlenia deski.

 

Nastepnym razem nie zapomnij spuscic recznego :hehe:

Bez jaj, 12 ltr to ten silnik spali przy V-max a nie 140km/h...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dareek napisał:

Zastępcze I30 z 2014 r. 1.4 100 ps- przejechane 345 km, 70% autostrada z prędkościami max 140 - 20% podmiejskie drogi i 10% miasto- wyszło 12,6 litra- w tych samych warunkach Alfa Giulietta Turbo Benzyna spala 8,5 litra. Niestety deptanie winduje spalanie do niebotycznych wartości. Do tego ma się wrażenie ze autko jest z gumy tył żyje swoim życiem a przód swoim - mało sztywna buda. Plus wygodne fotele i przyzwoite plastiki i ten kretyński niebieski kolor podświetlenia deski.

 

to jest niemożliwe, żeby przy prędkościach do 140km/h spalanie wyszło 12 litrów. Mam Rio z silnikiem 1.4 109KM. Fakt, że samochód lżejszy od I30, ale z drugiej strony ma gorzej zestopniowaną skrzynię i wieksze obroty na 6 biegu. Spalanie z tras głównie autostradą (rzadko, ale zdarzają się takie trasy) mam w przedziale 7.5 do 8 litrów. Tak do 140 km/h, bo szybciej się tym już słabo jedzie, bo hałas spory. Średnie spalanie za całe 45 tys. km mam 6.71 litra/100km. Tutaj szczegóły: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/72063

Jazda mieszana: podmiejska, miejska, czasem trasa.

Mam trochę doświadczenia z tymi silnikami, bo tata miał pierwszego I30 1.4 109KM, teraz ma drugiego I30 1.6 120KM. Spalanie podobne jak mojej Kii. Niedawno jechałem tym I30 jako kierowca spod Płocka do Krakowa. Zresetowałem spalanie przed wyjazdem. Na koniec pokazywał 6.7 litra/100km z tej trasy. Ale to z kompa, nie wyliczone. Żeby tym spalić 12 litrów, to nie wiem co trzeba by zrobić. Fiatem z turbo bym chyba umiał, koreańskim 1.4 raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Nastepnym razem nie zapomnij spuscic recznego :hehe:

Bez jaj, 12 ltr to ten silnik spali przy V-max a nie 140km/h...

 

przykro mi ale żeby cokolwiek toto jechało trzeba cisnąc gaz- spora buda, masa, mała pojemność, mała moc i moment - jak spada poniżej 3,5 tyś to to kompletnie nie jedzie. mówiąc nie jedzie -wcale nie przyspiesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dareek napisał:

przykro mi ale żeby cokolwiek toto jechało trzeba cisnąc gaz- spora buda, masa, mała pojemność, mała moc i moment - jak spada poniżej 3,5 tyś to to kompletnie nie jedzie. mówiąc nie jedzie -wcale nie przyspiesza

 

Ja wiem jak to jezdzi bo mialem to auto z wypozyczalni.

Zeby spalic 12ltr to chyba trzeba nie schodzi z czerwonego pola.

Wie nie wiem po co wypisujesz takie bzdury?

Wejdz sobie na motostat I sprawdz ile to spala :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

Ale Ameryki nie odkryles. Przy takich predkosciach diesel palil kole 7 hakiem. Ten 1.4 idealny do spokojnej jazdy jak ktos lata autostrada non stop to silnik nie dla niego. Ale w kolo komina czemu nie.

nie odkrywam ameryki - to pokazuje że fizyki nie oszukamy- co nie zmienia stanu rzeczy że dużo fajniejsze auto niż obecny nowy model I30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja wiem jak to jezdzi bo mialem to auto z wypozyczalni.

Zeby spalic 12ltr to chyba trzeba nie schodzi z czerwonego pola.

Wie nie wiem po co wypisujesz takie bzdury?

Wejdz sobie na motostat I sprawdz ile to spala :facepalm:

Powstrzymaj się z hasłami typu bzdury- po prostu tyle spalił - był zastępczy z salonu- jeżdżę po A4 głównie do tego miasto Rzeszów - korki etc - tyle pali i koniec. Przykro mi że z Twoim poglądem się nie zgadza.

po prostu wyciśniecie z tej jednostki dynamiki skutkuje takim a nie innym spalaniem- a że tak jest inny przykład

latanie ponad 1,8 pln alfą skutkuje spalaniem na poziomie 18 litrów /100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

Powstrzymaj się z hasłami typu bzdury- po prostu tyle spalił - był zastępczy z salonu- jeżdżę po A4 głównie do tego miasto Rzeszów - korki etc - tyle pali i koniec. Przykro mi że z Twoim poglądem się nie zgadza.

 

Nastepnym razem jezdzij caly czas 1 - biegu to spali jeszcze wiecej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, maro_t napisał:

 

to jest niemożliwe, żeby przy prędkościach do 140km/h spalanie wyszło 12 litrów. Mam Rio z silnikiem 1.4 109KM. Fakt, że samochód lżejszy od I30, ale z drugiej strony ma gorzej zestopniowaną skrzynię i wieksze obroty na 6 biegu. Spalanie z tras głównie autostradą (rzadko, ale zdarzają się takie trasy) mam w przedziale 7.5 do 8 litrów. Tak do 140 km/h, bo szybciej się tym już słabo jedzie, bo hałas spory. Średnie spalanie za całe 45 tys. km mam 6.71 litra/100km. Tutaj szczegóły: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/72063

Jazda mieszana: podmiejska, miejska, czasem trasa.

Mam trochę doświadczenia z tymi silnikami, bo tata miał pierwszego I30 1.4 109KM, teraz ma drugiego I30 1.6 120KM. Spalanie podobne jak mojej Kii. Niedawno jechałem tym I30 jako kierowca spod Płocka do Krakowa. Zresetowałem spalanie przed wyjazdem. Na koniec pokazywał 6.7 litra/100km z tej trasy. Ale to z kompa, nie wyliczone. Żeby tym spalić 12 litrów, to nie wiem co trzeba by zrobić. Fiatem z turbo bym chyba umiał, koreańskim 1.4 raczej nie.

Marku daj spokój - ja wiem ile Tobie T-JET spala.

Inna sprawa, że czasem ludzi wyobraźnia ponosi - jak dostałem Tucsona 1.6 GDI ostatnio pomijając fakt że czułem, iż mam kotwicę z tyłu to w mieście było 11,5 litra- na forum tego modelu piszą że pali 7 - 8 chmmm....chyba na 70 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dareek napisał:

Marku daj spokój - ja wiem ile Tobie T-JET spala.

Inna sprawa, że czasem ludzi wyobraźnia ponosi - jak dostałem Tucsona 1.6 GDI ostatnio pomijając fakt że czułem, iż mam kotwicę z tyłu to w mieście było 11,5 litra- na forum tego modelu piszą że pali 7 - 8 chmmm....chyba na 70 km

 

T-Jet pali tyle: ;]

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/5211

 

Ale to nie jest wątek o T-Jecie. Moja obserwacja jest taka, że te 1.4-1.6 w I30 palą podobnie jak T-Jet we fiacie, a nie mają turbo. Super oszczędne nie są, ale nie wiem co by trzeba z tym robić, żeby paliło powyżej 10 litrów. Może codzienne trasy w korkach po 4 km ze średnią prękością 7km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku- jesteś wyjątkiem że tak pali T- JET- moje toto spalało i spala w granicach 8-8,5 przy normalnej jeździe mieszanej- owszem gdzieś w trasie na lokalnych drogach w okolice 6 zejdzie ale zabija to przyjemność z jazdy.



Mam podobne odczucia.
Co do spalania nie pamiętam, też jeździłem zastępczym.

Ale pamiętam jedno, że na autostradzie bałem się tym rozpędzić powyżej 130, dwie ręce na kierownicy, a autem bujało niesamowicie. Strasznie męczyła mnie szybsza jazda.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jako były właściciel i30 2011 kombi 1.4 109KM troszku moge powiedziec o spalaniu.

Na benzynie jeździłem jakieś 2 miesiace. Spalanie wychodziło około 9-9.2 po mieście. Ok. 6.5-7 poza miastem.

Na gazie w trasie okolo 8-9 w zależności jak mocno cisnales. Autostrada (130-140) to okolo 9-9.2 gazu.

Miasto niestety poniżej 10l gazu ciezko było zejsc. A klima lub zima to już norma było 10.5-11.

Nogi nie mam najlżejszej.

 

Niestety wada silnika 1.4 w I30 Igen FL jest skrzynia 5b, która jest bardzo krótka.

Przy 100km/h masz już w okolicy 3k obr. Przy 130-140 jest już  ok. 4k obr.

 

Do miasta skrzynia jest dobrze zestopniowana (1-45, 2-85, 3-120, 4- 160, 5- .... doszedłem do prawie 180, ale było już ok. 5200 obr).

Jedno co mi sie podobało, to wyskalowanie licznika - pokazywał tyle co nawigacja. Moje pierwsze auto, które tak pokazywało.

 

Jeśli chodzi o gaz, to udało sie zaosczedzic sporo kasy.

Instalka BRC generalnie bezobsługowa - dolewanie płynu do lubryfikacji i wymiana filtrów.

Ale to byc moze ze wzgledu na mały przebieg zrobiony przezemnie troche ponad 40k km na gazie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2017 o 13:49, Raku napisał:

 

 


Mam podobne odczucia.
Co do spalania nie pamiętam, też jeździłem zastępczym.

Ale pamiętam jedno, że na autostradzie bałem się tym rozpędzić powyżej 130, dwie ręce na kierownicy, a autem bujało niesamowicie. Strasznie męczyła mnie szybsza jazda.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Musialo byc pospute. Co jak co ale te koreance pewnie sie prowadza nawet przy 180. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Musialo byc pospute. Co jak co ale te koreance pewnie sie prowadza nawet przy 180. 

 

180 ??? mój miał silnik 1.6 o coś ponad 3000 nalotu i nie wiem czy udało mi się przekroczyć 140 - a jechałem A4 Kraków - Tarnów - jeszcze wtedy było tam prawie pusto. 

Za to później na drodze do Mielca istna katastrofa, bałem się wyprzedzania, bo nie mogłem się doczekać kiedy wreszcie przyjdzie ta moc. Zero dynamiki. jedynie komputer co chwilę pokazywał, żebym wrzucił wyższy bieg ... ale przy 50 km/h żebym piątkę pakował ??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Raku napisał:

 

180 ??? mój miał silnik 1.6 o coś ponad 3000 nalotu i nie wiem czy udało mi się przekroczyć 140 - a jechałem A4 Kraków - Tarnów - jeszcze wtedy było tam prawie pusto. 

Za to później na drodze do Mielca istna katastrofa, bałem się wyprzedzania, bo nie mogłem się doczekać kiedy wreszcie przyjdzie ta moc. Zero dynamiki. jedynie komputer co chwilę pokazywał, żebym wrzucił wyższy bieg ... ale przy 50 km/h żebym piątkę pakował ??? 

 

Zawias w 1.4 i np 2.0TD jest ten sam, pro ceed mial troche inne amory. Nie raz tym autem 180 lecialem i nie bylo takich objawow jak kolega pisze. Psulo sie wszystko ale prowadzil sie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 31.03.2017 o 07:38, jareczekmtb napisał:

Witam , zastanawiam się nad zmianą auta i po głowie chodzi mi hyundai i30 albo kia cee'd , kombi . Jak spisują się silniki benzynowe 1,4 i 1,6 , czy 1,4 nie będzie za słaby ? Roczniki tak 2011-2013 , jakie jest realne spalanie , głównie o miasto mi chodzi ;)

 

Przy silniku 1,6 licz 8 litrów beznyny na 100 km :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zestopniowanie skrzyni biegów tylko do miasta, bo w pierwszym i30 z silnikiem 1,4 na V biegu 3 tys. obr. jest przy 90 km/h - co powoduje, że już przy jeździe drogą szybkiego ruchu  w samochodzie jest dość głośno przez wysokie obroty silnika.

Do miasta ten silnik w zupełności wystarcza i przy delikatnej nodze w 6,5 litra się potrafi zmieścić.

Kolega z pracy miał i30 w pierwszym wydaniu 1,6 - skrzynia raczej ta sama, miasto tak, trasa ze względów akustycznych nie. 

 

Jeździłem swego czasu wersją nr 2 z silnikiem 1,4 - skrzynia 6 biegowa, gdzie 6 bieg to w zasadzie 5 w innych autach - około 120 km/h to 3 tys. obrotów. Ten samochód na pewno jest lepiej wyciszony i przyjemniejszy w prowadzeniu, a dynamika w zasadzie bez różnicy.

 

Znajomi mają nową eleantrę z silnikem 1,6 128 KM - i zestopniowanie skrzyni biegów jak w i30 drugiej generacji.

 

W kwestii awaryjności - pierwszy model i30 z silnikeim 1,4 - problemem są odbojniki w tylnych amortyzatorach (trzeba je co jakiś czas przyklejać, czy coś tam robić), a po 90 tys. km wymienione dopiero coś w przednim zawieszeniu. Reszta to totalna eksploatacja, czyli filtry, oleje i koło 80 tys. hamulce były robione - tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam taki 1.4 od 5 lat. Codziennie do pracy trasę mam 70% autostrada lub drogi dwupasmowe i 30% typowe miasto. Zawsze tankuję do pełna dopiero gdy świeci się rezerwa i solidnie zapisuję w MyCars przebiegi, tankowania. Robiłem kilka razy próby ile spali max, butowałem na światłach, w mieście tyle ile mogłem, na autostradzie do 170-180 (ofc nie cały czas, razcej pojedyńcze próby) po prostu robiłem co mogłem żeby spalił mi jak najwięcej, i najgorsze spalanie mam 8,54, na tym baku przejechałem 567km. Robiłem też odwrotenie, czyli najmniejsze spalanie, i wyszło mi 5,86 i na tym baku przeleciałem 693km. To były takie ekstremalne próby, nie wiem co bym miał robić żeby mi spalił więcej i mniej. Średnie spalanie jakie mi wychodzi tak na codzień to 7,11. 

Moja wersja to czeska z 2008 roku. Przy 3 tys mam ~100km/h. Fakt jest taki, że jak przy 100 jeszcze nie jest jakoś źle, to przy 120 jest głośno.

Jak wcześniej pisałem, max jechałem nim ~180, no i tak, nie jest to prędkość dla niego dobra, ale np przy 160 jest całkiem ok i to 160 jest teraz moim maxem gdzie po autostradzie całkiem dobrze się prowadzi. 

Szczerze powiem że nie potrzebuje mocniejszego auta, na codzień nie mam okazji jeździć szybciej niż 140, w godzinach dojazdów do pracy ruch na autostradzie jest spory więc jak 140 to max. Nie powiem też że dynamika tego auta jest zła, nie jest to mustang więc nie przesadzajmy;) 

 

Zaraz po zakupie byłem raz na przyklejenie tych odbojników w amortyzatorach i do tej pory jest ok. W zeszłym roku wymieniłem łączniki stabilizatorów tył/przód + tarcze, bębny i klocki, oprócz tego typowe wymiany, olej, filtry.

 

Myślałem o założeniu gazu.. ale jakoś te opinie mnie odstraszają:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...
Dnia 19.04.2017 o 14:43, 771025 napisał:

Jak dla mnie to zestopniowanie skrzyni biegów tylko do miasta, bo w pierwszym i30 z silnikiem 1,4 na V biegu 3 tys. obr. jest przy 90 km/h - co powoduje, że już przy jeździe drogą szybkiego ruchu  w samochodzie jest dość głośno przez wysokie obroty silnika.

Do miasta ten silnik w zupełności wystarcza i przy delikatnej nodze w 6,5 litra się potrafi zmieścić.

Kolega z pracy miał i30 w pierwszym wydaniu 1,6 - skrzynia raczej ta sama, miasto tak, trasa ze względów akustycznych nie. 

 

Jeździłem swego czasu wersją nr 2 z silnikiem 1,4 - skrzynia 6 biegowa, gdzie 6 bieg to w zasadzie 5 w innych autach - około 120 km/h to 3 tys. obrotów. Ten samochód na pewno jest lepiej wyciszony i przyjemniejszy w prowadzeniu, a dynamika w zasadzie bez różnicy.

 

Znajomi mają nową eleantrę z silnikem 1,6 128 KM - i zestopniowanie skrzyni biegów jak w i30 drugiej generacji.

 

W kwestii awaryjności - pierwszy model i30 z silnikeim 1,4 - problemem są odbojniki w tylnych amortyzatorach (trzeba je co jakiś czas przyklejać, czy coś tam robić), a po 90 tys. km wymienione dopiero coś w przednim zawieszeniu. Reszta to totalna eksploatacja, czyli filtry, oleje i koło 80 tys. hamulce były robione - tyle. 

Na tym 6 biegu przy 120 jest cicho w kabinie? U mnie w focusie II przy 100 jest 3000tys obr i jest średnio.Myslałem aby foke zamienic na i 30 2013r ale benzynówki chyba sa głośne ten 1,4 do tej budy chyba sałabawy .jak z dizlami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.