Skocz do zawartości

Kwiecień-plecień - wątek spamowy


Iron

Rekomendowane odpowiedzi

Kwiecień przywitał nas temperaturą +20 i słońcem. 

 

Tak się złożyło , że wykorzystałem dzisiejszy dzień na otwarcie sezonu na 2oo , zrobiliśmy po Beskidach jakieś 270km - było super :ok:

 

A w temacie 4oo to muszę przyznać , że jeżdżę jeszcze na zimówkach , bo z tego wszystkiego  zabrakło już czasu na przekładkę  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również rowerem wczoraj i dzisiaj z synem choć muszę przyznać, że  złapała nas burza z piorunami w lesie :facepalm:

 

Co do Cromy to się zepsuła - po tym ja mi opona poszła w I30 i musiałem A1 jechać 80km/h na zapasie stwierdziłem, że wyciągnę Cromę i niestety przy +16C klima syczy ale nie chłodzi :facepalm:. Już się boję że ponownie skraplacz poszedł... co dwa lata ta sama przypadłosc ostatnio wymieniałem w kwietniu 2015 :(:ogien:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któryś z kolegów, którzy wymieniali kolektor na ten bez klap zauważyli jakieś zmiany w zachowaniu Cromy? wzrost/spadek elastyczności, różnice w spalaniu, dynamice itp.

Odebrałem samochód po 3 dniach gdzie robiony był kolektor i nie wiem czy to efekt placebo czy faktycznie jest różnica....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.04.2017 o 21:40, Lisek napisał:

Co do Cromy to się zepsuła - po tym ja mi opona poszła w I30 i musiałem A1 jechać 80km/h na zapasie stwierdziłem, że wyciągnę Cromę i niestety przy +16C klima syczy ale nie chłodzi :facepalm:. Już się boję że ponownie skraplacz poszedł... co dwa lata ta sama przypadłosc ostatnio wymieniałem w kwietniu 2015 :(:ogien:

 

U mnie na razie wymieniłem raz na chińskie MM - jeszcze działa po zimie , ale zauważyłem jeszcze w zeszłym roku tłusty zielonkawy wyciek na jednej z rurek na podszybiu w m-cu połączenia  z wężem gumowym ... 8-)

 

A w Stilonie z 2005 jeszcze wszystko działa w oryginale oprócz czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu kupujecie chińskie chłodnica :)? Potem taka oszczędność że trzeba zapłącić za wymianę i jeszcze nabić klime.

 

Do Saaba kupiłem chińska chłodnice - ciekła zaraz po montażu. Demontaż, wymiana na inny egzemplarz i to samo było:hehe:

 

Nissans/NRF można kupić za 300zł na alledrogo.

 

Inna sprawa że to sprezarki, chłodnica i tak dalej to niestety wada Croma/VectryC/Saaba93.

 

Teraz widziałem w iparts że nową spreżarke Nissensa można kupic 1100zł - Lucasa chyba za 800 hmm. Ciekawe jak z trwałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cesarz napisał:

A czemu kupujecie chińskie chłodnica :)? Potem taka oszczędność że trzeba zapłącić za wymianę i jeszcze nabić klime.

Nissans/NRF można kupić za 300zł na alledrogo.

 

A co poradzę na to , że Magneti Marelli produkują teraz chińczycy ? :smirk:

 

Zresztą twój Niissens też może stamtąd pochodzić ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam "swoje 5 gr." w temacie chłodnic. Jestem miesiąc po wymianie do której zmusił mnie stan chłodnicy. W dolnej części brak lameli co jak wiecie spowodowane było brakiem dodatkowej kratki osłaniającej. Siatka zamontowana, chłodnice zamierzałem zakupić właśnie Nissensa (miałem dobre doświadczenia z tą firma) lub inny markowy produkt. Mechanik odradzał jednak Nissensa bo "ostatnio miał sporo reklamacji i ogólnie jakość spadła". Posłuchałem i założyłem Valeo. Co do sprężarki, albo swoja oddać do regeneracji albo kupić po regeneracji (koszt ok. 300 -350 PLN) bo przepłacanie za nową to bez sensu.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za każdym razem wymieniam Valeo... Po ostatniej wymianie wstawiłem siatkę. Przedtem miałem tylko osłonę na dole ale dziura trafiła na środku. Mam nadzieje że tym razem wszystko nie uleciało w kosmos.

Z nudów zakupiłem subwoofer od fiata Stilo i będę zakładał do Cromy. To to samo tylko w innej obudowie a obudowy nie chcę bo szkoda mi bagażnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie croma jest dość wysoko - saabe musiałem dorobic oslonke bo mi przewody na krawieznikach sie uszkdzaly :)

 

Panowie - łozyska amortyzatora sie wymienia samo czy z poduszką? Nie stuka mi amortyzator wieć chyba samo wystarczy?

 

trzeba robic geomtrie to różne wersje - ale wiekszość że nie /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska możesz same wymienić ale jak już rozbierzesz to szkoda nie wymienić przy okazji gumy - ja wymieniałem komplet z amorkami  :hehe:... w mojej ocenie zbieżność nie powinna się zmienić jeśli tylko łożyska z poduszką zmienisz ...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2017 o 15:28, cesarz napisał:

Panowie - łozyska amortyzatora sie wymienia samo czy z poduszką?

trzeba robic geomtrie to różne wersje - ale wiekszość że nie /

 

Poduszki są przeważnie w dobrym stanie , więc po co je wtedy wymieniać - można ew. je trochę przeczyścić drobnym papierem ściernym  .

 

Mocowanie góry amortyzatora do kielicha jest na 3 śrubach , dół na 2 , a luz na otworach jest minimalny , więc geometria powinna pozostać po staremu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także po ostatniej wymianie chłodnicy w zeszłym wrześniu - także zamontowałem siatkę.

Kilka zł może przełyżyc sie na oszczędność kilkuset.

Choć jeżeli to ta sama co w bravolotach - to tam chyba jakoś masowo zgłaszali oryginały - ale oczywiście nic nie wskurali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, 12345 napisał:

Ja także po ostatniej wymianie chłodnicy w zeszłym wrześniu - także zamontowałem siatkę.

Kilka zł może przełyżyc sie na oszczędność kilkuset.

Choć jeżeli to ta sama co w bravolotach - to tam chyba jakoś masowo zgłaszali oryginały - ale oczywiście nic nie wskurali.

 

ja za 10 zl kupilem w sklepie tuningowych siatki arkusz jakies 40x30cm, pocialem, wkrecilem, poczerniala brzydko ale  nie ma sily by jakis kamyk uderzyl.

Pewnie makarony d; "estetyki" nie dali fabrycznie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

ja za 10 zl kupilem w sklepie tuningowych siatki arkusz jakies 40x30cm, pocialem, wkrecilem, poczerniala brzydko ale  nie ma sily by jakis kamyk uderzyl.

Pewnie makarony d; "estetyki" nie dali fabrycznie:)

 

Ja wstawiłem siatkę na muchy/komary bo bardzo gęsta jest i czarna do tego zrobiłem ramkę z drutu i wszystko wstawiłem między atrapą a skraplaczem - bliżej atrapy..

Dziury nie znalazłem ale z 700 gram czynnika jakie powinno być w Cromie  zostało mi tylko 100 gram więc coś jest nieszczelna... ciekawe gdzie to ucieka...

Zobaczymy kiedy uleci... oby nie w wakacje bo mam zaplanowaną Chorwację     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2017 o 17:42, Iron napisał:

 

Poduszki są przeważnie w dobrym stanie , więc po co je wtedy wymieniać - można ew. je trochę przeczyścić drobnym papierem ściernym  .

Mocowanie góry amortyzatora do kielicha jest na 3 śrubach , dół na 2 , a luz na otworach jest minimalny , więc geometria powinna pozostać po staremu .

Ale trzeba wyciągnąć kolumnę amortyzatora? Czy poduszki są " na górze?"

Dziś zaczęło mi strzelać przy skręcie kierownicą

 

A co do siatek - chyba taka moda że ich nie ma ( i po części albo przede wszystkim ) przewidywanie przyszłości . Obecnie co druga atrapa jest szeroka.Aż się prosi coby dostać kamieniem w chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, 12345 napisał:

Ale trzeba wyciągnąć kolumnę amortyzatora? Czy poduszki są " na górze?"

 

 

Niestety trzeba - poduszka jest u samej góry kolumny Mc Phersona .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podłączyłem na próbę wzmacniacz BOSE do Cromy i jestem pod dużym wrażeniem jak to zagrało.... Faktycznie ta końcówka mocy w Navi to jakaś porażka.... Ciekawe co będzie jak do tego podepnę jeszcze głośnik nisko tonowy.... Koszt z kostkami i przesyłkami 50 zl 😊..... Nie nie przesadzam tyle kosztują wzmacniacze BOSE na alledrogo od Lybry .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skręciłem od dołu na starej uszczelce i trzyma , stara na wlocie do osuszacza też daje radę (zakupiłem nowy skraplacz razem z osuszaczem) .

 

W wersji przed FL da się wymienić całość bez demontażu zderzaka , choć nie jest łatwo :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety kolejny miesiąc mija.W deszczu. Ale może maj będzie juz słonecznym tematem:)

Jak pisał Iron - witało nas +20 , żegna nas kwiecień +2.

 

PS może ktoś zna się na księgowości jeżeli chodzi o samochód w firmie? może odezwie się na priv'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.