Jump to content
115750

Słabe wspomaganie kierownicy po stłuczce?

Recommended Posts

Miałem stłuczkę moją Astrą - uderzenie było w prawy przedni błotnik (uszkodzony: reflektor, błotnik, felga, opona, piasta, amortyzator).

Po miesiącu naprawy w ASO dostałem swój samochód. Przez ten miesiąc jeździłem całkowicie nowym zastępczym samochodem.

 

I tu mam pytanie, bo sam już nie wiem, czy mi się wydaje czy coś tu może być na rzeczy.

Otóż mam wrażenie, że od czasu tej stłuczki wspomaganie kierownicy jest bardzo słabe inaczej mówiąc muszę dość dużo siły włożyć, żeby kręcić kierownicą. Dużo więcej niż w tym nowym samochodzie i myślę, że dużo więcej niż w moim samochodzie przed tą stłuczką.

 

Poza tym w kabinie czuje zapach jakby oleju - niezależnie czy silnik pracuje czy nie. Myślałem, że to po ozonowaniu klimatyzacji ale teraz sam już nie wiem.

 

Czy przy takim zdarzeniu mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś elementu, przez który teraz ciężej kręci się kierownicą?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne?

Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem?

Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, romano11 napisał:

Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne?

 

Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych:hehe:

Tak czy owak zacząłbym od sprawdzenia stanu płynu i ewentualnych przecieków, skoro czuć zapach oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, volf6 napisał:

Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych:hehe:

 

Ale "elementem wykonawczym" będzie hydraulika siłowa, mimo, że pompa pędzona jest elektrycznie, a nie od silnika. Mogła oberwać przekładnia kierownicza :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie by było jakby napisał  jaka astra 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, technix napisał:

fajnie by było jakby napisał  jaka astra 

Astra H 1.7 CDTI

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, romano11 napisał:

Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem?

Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... :hmm:

 

Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, 115750 napisał:

 

Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej.

Bardzo bym się zdziwił, gdyby miało być inaczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, 115750 napisał:

Astra H 1.7 CDTI

Miałem Astrę II ze wspomaganiem elektrohydraulicznym - działało wyśmienicie, bardzo lekko na parkingu :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.