Skocz do zawartości

Słabe wspomaganie kierownicy po stłuczce?


115750

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem stłuczkę moją Astrą - uderzenie było w prawy przedni błotnik (uszkodzony: reflektor, błotnik, felga, opona, piasta, amortyzator).

Po miesiącu naprawy w ASO dostałem swój samochód. Przez ten miesiąc jeździłem całkowicie nowym zastępczym samochodem.

 

I tu mam pytanie, bo sam już nie wiem, czy mi się wydaje czy coś tu może być na rzeczy.

Otóż mam wrażenie, że od czasu tej stłuczki wspomaganie kierownicy jest bardzo słabe inaczej mówiąc muszę dość dużo siły włożyć, żeby kręcić kierownicą. Dużo więcej niż w tym nowym samochodzie i myślę, że dużo więcej niż w moim samochodzie przed tą stłuczką.

 

Poza tym w kabinie czuje zapach jakby oleju - niezależnie czy silnik pracuje czy nie. Myślałem, że to po ozonowaniu klimatyzacji ale teraz sam już nie wiem.

 

Czy przy takim zdarzeniu mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś elementu, przez który teraz ciężej kręci się kierownicą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne?

Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem?

Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, romano11 napisał:

Zacznijmy od uściślenia, czy masz wspomaganie hydrauliczne, czy elektryczne?

 

Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych:hehe:

Tak czy owak zacząłbym od sprawdzenia stanu płynu i ewentualnych przecieków, skoro czuć zapach oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Zdaje się, że tam jest elektro-hydrauliczne, czyli chyba najgorsze z możliwych:hehe:

 

Ale "elementem wykonawczym" będzie hydraulika siłowa, mimo, że pompa pędzona jest elektrycznie, a nie od silnika. Mogła oberwać przekładnia kierownicza :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, romano11 napisał:

Wyczuwasz różnicę w oporze stawianym przez kierownicę z włączonym i wyłączonym silnikiem?

Być może to autosugestia po przesiadce z nowszego pojazdu i tyle... :hmm:

 

Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, 115750 napisał:

 

Dzisiaj zrobiłem próbę... podczas jazdy (wolnej) wyłączyłem silnik i kierownica zaczęła pracować wtedy dużo ciężej.

Bardzo bym się zdziwił, gdyby miało być inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.