Skocz do zawartości

Olej do TCE


Oberon

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, muchenz napisał:

 

Ja bym powiedział, że formowe polecanie jest w pozycji do tego co stoi w supermarketach na półkach. Czyli jak w Polsce stoi Castrol, Mobil, Lotos, Elf itd. to polecają  na forach Valvoline, Amsoil, LM, Specol ;]

 

 

Mannol

Fanfaro

jak nie przekracza się przebiegu do max 15 000 tez trzymają parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, muchenz napisał:

BTW są jakies obiektywne testy, że np. Shell jest gorszym olejem od np. Valvoline czy jest to typowa wiedza forumowa wyssana z palca?

Czyli Mobile, Castrol, Orlen to syf tylko  LM czy tam Valvoline. Ale obiektywnych testów brak tylko własne widzimisię. 

Każdy z producentów ma wiele olejów o różnych specyfikacjach.

Przede wszystkim trzeba dobrać olej do silnika - do parametrów zalecanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie. Ale Shell jest dużo częściej podrabiany. I jak kupimy go tanio na Allegro to z dużym prawdopodobieństwem dostaniemy to, co nigdy Shella nie widziało.

Na Allegro są autoryzowani przedstawiciele - im chyba można zaufać?

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

Przyjmij, że w ASO będzie ciut drożej. 

W Oplu pełen serwis olejowy 4 lata temu kosztował 199zł, dwa lata temu 229 zł, aktualnie 299 zł.

Chyba masz nieaktualne dane, odstawiałem wczoraj mego złomka do nich na warsztat to na tablicy stało, że w promocji zimowej "WYMIANA OLEJU OD 349zł".

Promocja nigdy się nie kończy, ale inflacja działa.

PS. Widzę, że na www w DIXI CAR od 299, w moim zgodnie z tablicą od 349.

 

Lejąc MOTULa, mam u mechanika to samo za 220zł.

Oszczędność żadna, ale robię wszystko co mechaniczne u 1 mechanika i logistycznie mi łatwiej bo oba ASO w BI mam na 2 końcu miasta.

Pchać po olej i filtr się nie muszę, kupuję po drodze w sklepie stacjonarnym galonoleje.pl, a jak nie po drodze to allegro smart to załatwia.

 

Niektóre rzeczy robię w ASO  (głównie elektrykę jak samemu się babrać nie chce) ale szlak mnie trafia, że oni nie mają ani grama części na stanie, najpierw tydzień czekania na termin (u mechanika też) diagnoza, potem czekanie na pierdoły do popularnego auta po 2 dni.

Mechanik dzwoni do hurtowni i ma z dostawą w ciągu godziny i do wyboru części kilku producentów.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rwIcIk napisał:

Zależy od ASO, ale ceny oleju u nich czasem zwalają z nóg - w moim wymiana oleju z filtrem to ponad 500 zł ;]

 

 

Dokladnie 506,55zł brutto tyle w ASO wymiana oleju z filtrem. Wiec jednak dalej mamy "te czasy". Inaczej nie szukałabym info jaki olej jaki filtr itd.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gregoryj napisał:

wpisz w sklepie moto: olej 0W40, ostatecznie 5w40 (jesli z jakichs powodow 0w40 nie bedzie Ci pasowac ceną albo nie bedzie dostepne)

i wybierz ktoras z tych polecanych marek, w zaleznosci od zasobnosci portfela:

Valvoline 

Amsoil 

LM 

Specol

Motul lub Shell (2 najslabsze z tu podanych)

 

wez 5 litrow 

 

i jeszcze kup filtr oleju do Twojego auta, w sklepie doradza

 

 

na koniec podjedz do jakiegos mechanika  zaplac do 50pln 😀 i po sprawie. zapisz nastepna wymiane za 15 tys km.

 

Dokladnie taki mam plan.

 

Czy oryginalne filtry Renault beda OK czy moze tez kupic innej firmy?

https://allegro.pl/oferta/renault-captur-clio-iv-0-9-1-2-tce-zestaw-filtrow-8895733366?snapshot=MjAyMS0wMi0xMFQwOTowNjoyMy40MDRaO2J1eWVyO2M1NmVlZmQzNjVmZWYwN2M3ZGYzOGE1OWNmZDEyZjBjYTgwNzIzNDdiZmM3NDRmZGRjOWJhOGViMDUzZjdiMDA%3D

 

Olej rozumiem ze ten moze byc?:

Amsoil European Car Formula 0w40 Classic ESP EFO 

 

P.S Mój mechanik po latach udanej wspolpracy przestal byc moim mechanikiem bo francuzow on nie tyka i tak zostalam na lodzie i musze sama sobie radzic. Niestety niezbyt wielu mechaników traktuje kobiety jak ludzi a nie durne blondi wiec mam bardzo ograniczone zaufanie do ich rad i sugestii. Tym bardziej Wilekie Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, SSL miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony.

 

Normę spełnia, bo ten Captur łapie się chyba jeszcze w RN0710.

 

Zresztą tę normę większość olejów spełnia.

 

 

Co do filtrów to OEM będzie ok, chociaż równie dobry będzie Purflux, bo olejowe robią dla Renault, powietrza - ja mam OEM w Lagunie ale widać że robiony przez Mann'a.

 

Jeśli tańsze będą filtry z afrermarketu to nie ma co się bać, ja bym wziął coś z Mann, Knecht, Purflux.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, analyzer64 napisał:

Tak, SSL miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony.

 

Normę spełnia, bo ten Captur łapie się chyba jeszcze w RN0710.

 

Zresztą tę normę większość olejów spełnia.

 

 

Co do filtrów to OEM będzie ok, chociaż równie dobry będzie Purflux, bo olejowe robią dla Renault, powietrza - ja mam OEM w Lagunie ale widać że robiony przez Mann'a.

 

Jeśli tańsze będą filtry z afrermarketu to nie ma co się bać, ja bym wziął coś z Mann, Knecht, Purflux.

 

Super!! wszystko wiem. Wielkie Dzieki za pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Camel napisał:

plus korek lub podkładka pod korek, bo "prywaciarz" raczej na stanie tego nie ma.

 

Bez przesady. Uszczelka korka spustowego kosztuje 40 gr, tego nawet nie doliczam do usługi, ale wiem..., na fakturze z ASO ładnie wygląda pozycja "uszczelka 14,99 zł" Leżą u mnie zawsze na stanie takie uszczelki w różnych rozmiarach i różne korki, gdyby trzeba było dać nowy.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Camel napisał:

skąd ty te ceny bierzesz ? 

W mégane płaciłem jak pamiętam 317 za całość.

W Dusterze jakoś pod 350 ze wszystkim - tu wchodzi grubo ponad 4 litry.

Jak przeczytałeś wątek do końca, to pewnie zauważyłeś, że sama wymiana oleju w ASO kosztuje 506 zł. W normalnym warsztacie mechanik dobierze olej zgodny z normą producenta i przykładowo Shell Helix Ultra 5w40, który spełnia wymagania RN0710 będzie kosztował z marżą dla klienta 140zł/5L, oryginalny filtr oleju z marżą dla klienta 35 zł, wymiana 35 zł, co daje nam 210 zł brutto z fakturą, więc jesteśmy blisko tych 300 zł, które ASO ekstra dolicza za pieczątkę w książce. W rzeczywistości dolicza jeszcze więcej, bo nie wleje takiego oleju, jak Shell HU, tylko tańszy. 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Jak przeczytałeś wątek do końca, to pewnie zauważyłeś, że sama wymiana oleju w ASO kosztuje 506 zł. W normalnym warsztacie mechanik dobierze olej zgodny z normą producenta i przykładowo Shell Helix Ultra 5w40, który spełnia wymagania RN0710 będzie kosztował z marżą dla klienta 140zł/5L, oryginalny filtr oleju z marżą dla klienta 35 zł, wymiana 35 zł, co daje nam 210 zł brutto z fakturą, więc jesteśmy blisko tych 300 zł, które ASO ekstra dolicza za pieczątkę w książce. W rzeczywistości dolicza jeszcze więcej, bo nie wleje takiego oleju, jak Shell HU, tylko tańszy. 

 

 

Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, Captur 1,2 2017 XMOD said:

 

Dokladnie taki mam plan.

 

Czy oryginalne filtry Renault beda OK czy moze tez kupic innej firmy?

https://allegro.pl/oferta/renault-captur-clio-iv-0-9-1-2-tce-zestaw-filtrow-8895733366?snapshot=MjAyMS0wMi0xMFQwOTowNjoyMy40MDRaO2J1eWVyO2M1NmVlZmQzNjVmZWYwN2M3ZGYzOGE1OWNmZDEyZjBjYTgwNzIzNDdiZmM3NDRmZGRjOWJhOGViMDUzZjdiMDA%3D

 

Olej rozumiem ze ten moze byc?:

Amsoil European Car Formula 0w40 Classic ESP EFO 

 

P.S Mój mechanik po latach udanej wspolpracy przestal byc moim mechanikiem bo francuzow on nie tyka i tak zostalam na lodzie i musze sama sobie radzic. Niestety niezbyt wielu mechaników traktuje kobiety jak ludzi a nie durne blondi wiec mam bardzo ograniczone zaufanie do ich rad i sugestii. Tym bardziej Wilekie Dzieki za pomoc.

Ten Amsoil to najwyzsza polka.

tylko nie kupuj olejów czy filtrów na allegro chyba, ze od lokalnego sklepu gdzie odbierzesz sobie osobiscie. Raczej jakis okoliczny sklep motoryzacyjny, tam tez kupisz filtr.

 

Jak mechanik unika wymiany oleju bo to francuz .... to naprawde lepiej unikac jego

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, muchenz said:

BTW są jakies obiektywne testy, że np. Shell jest gorszym olejem od np. Valvoline czy jest to typowa wiedza forumowa wyssana z palca?

 

Czyli Mobile, Castrol, Orlen to syf tylko  LM czy tam Valvoline. Ale obiektywnych testów brak tylko własne widzimisię. 

 

chodzi o to jak robia Syntetyki. Malo ktore firmy z tych popularnych typu Castrol, Elf czy Shell  robi PEŁNY syntetyk. Wiekszosc to te mieszane czy krakowane, juz nie pamietam jak to sie nazywalo, ale na opakowaniu pisza czasem full synthetic - tylko on nie jest full

 

To tez nie oznacza, ze LM czy Valvoline nie robi troche tanszych polsyntecznych czy tych niepełno syntetycznych.

 

Takze to, ze widzisz 5w40 synthetic na opakowaniu to czasami dwa rozne produkty. Zreszta cena u jednych 80pln za 4 litry a u drugich prawie 200 pln nie bierze sie z niczego

 

Ps. Shell jest najlepszy z tych popularnych. Sam go leje naprzemiennie z Valvolinem, polsyntetycznym LM,  ale ja mam stare graty ktore nie wymagaja do jazdy pelnych syntetykow

Edytowane przez gregoryj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. 

Bardzo dobrze przeczytalem. Autor pytania, a raczej autorka napisała, że w ASO chcą 506 zł. Za 350 zł to możesz sobie w ASO Opla robić, naleją GM Dexos 2 wartego w hurcie 70 zł, filtr do Opla ok 20 zł i teraz porównaj koszty. Natomiast to, że we Wrocławiu płacisz miliony za wymianę oleju u prywatnego mechanika, to mogę tylko współczuć. U mnie w mieście są inne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 09:01, spad napisał:

 

Jedź do ASO na wymianę i nie rób sobie problemów. To nie czasy, że Kazik w warsztacie wymieniał za 100 zł a ASO za 500 zł. Tu i tu cena będzie zbliżona a ty nie musisz sobie głowy zaprzątać dobraniem prawidłowego oleju do auta.

Ja sie ostatnio zdziwilem wymiana oleju w ASO za ponad 800zl w niezaleznym ponad polowe taniej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle w jednym serwisie na pomorzu wychodzi za Captura 1.2 TCE:

 

image.png.93c00c03fa8383d9bacd48da214a9af5.png

 

 

Po nr kat oleju to wychodzi, że to jest Motrio, czyli coś jak Motocraft dla Forda.

 

Robocizna 225zł, dużo i niedużo, nie wiem ile RBH w ASO kosztuje, ale podejrzewam że aktualnie ponad 100zł lekko za godzinę.

 

Dużo i niedużo, ale jak dla mnie to olej tam kiepski jest zaoferowany, za 200zł można kupić dużo lepszy :ok:  Ale jak kogoś to nie interesuje i nie chce sobie rąk brudzić to opcja jak najbardziej do rozważenia.

 

Także reasumując, to mi się wydaje że 506zł jak podała autorka to jednak całkowity koszt, o ile ceny części może mieć te same to już RBH w zależności od regionu i ASO mogą być nieco inne.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał:

Ja sie ostatnio zdziwilem wymiana oleju w ASO za ponad 800zl w niezaleznym ponad polowe taniej.

W 2.0 TSI tak kasują. Na początku roku miałem klienta z nowym T-roc 2.0 TSI, pojechał najpierw do ASO na dodatkową wymianę oleju przy 15 kkm i krzyknęli mu ponad 800 zł. U mnie kupił olej OEM VW 6 L, oryginalny filtr i z wymianą zapłacił 290 zł.  

  • Lubię to 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

 

Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. 

W Łodzi spokojnie 50pln za wymianę oleju, olej 6L z filtrem 170pln płaciłem, wiec 220 całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafciojuve napisał:

W Łodzi spokojnie 50pln za wymianę oleju, olej 6L z filtrem 170pln płaciłem, wiec 220 całość.

Ja kupuję olej i filtr w sklepie z chemią samochodową: 5l Motula + filtr Mann wychodzi ~230zł, wymiana gratis przy zakupie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jedź do ASO na wymianę i nie rób sobie problemów. To nie czasy, że Kazik w warsztacie wymieniał za 100 zł a ASO za 500 zł. Tu i tu cena będzie zbliżona a ty nie musisz sobie głowy zaprzątać dobraniem prawidłowego oleju do auta.
Buahahah. W ASO Renault wymiana oleju RN17 z rabatami 650 złotych. U Kazika za wymianę zapłacisz nie więcej niż 100 za robociznę + 130 za olej. Naprawdę nie ma różnicy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd ty te ceny bierzesz ? 
W mégane płaciłem jak pamiętam 317 za całość.
W Dusterze jakoś pod 350 ze wszystkim - tu wchodzi grubo ponad 4 litry.
Płaciłem w ASO Nawrot 650 z rabatem. Sam olej po 75 złotych za litr. Do 1.3 TCE wchodzi 5.5. To policz sobie.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
default_icon_eek.gif
 
Do mojego 1.4 TSI wchodzi ledwo 3.5l.
Strasznie pojemny ten silnik Renówki, chyba że to na poczet zużycia między wymianami
To ten 1.4 TSI co nie dojeżdża 150 kkm?
1.3 nie bierze nic pomiędzy wymianami. Wymieniam co 15 kkm.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę trochę temat. Do Meganki IV 1.2 Tce 130 byście zalali Ravenola VST, czy RUP? RUP niby jest racingowym olejem, ale raczej nie ma to znaczenia - chociaż na niemieckiej stronie Ravenola RUP ma zastosowanie oprócz "Racing" także "Passenger car". Ma bardzo dobrą bazę i jest olejem bardziej nowocześniejszym z ACEA: C3. VST to ACEA: A3/B4, więc norma z minionej epoki dla samochodów z lat '90 i początku '00. Meganka nie ma GPF'a, ale nic nie szkodzi używać w tym silniku olej C3 - mniej pracy będzie miał katalizator. W każdym razie tak mi się wydaje. Oba oleje spełanią aprobatę RN0710 i lepkość 5W-40 jaki wymaga producent. Opcjonalnie można zastosować 0W-40. 

 

RUP - https://www.ravenol.pl/product/ravenol-rup-usvo-5w-40/
VST - https://www.ravenol.pl/product/ravenol-turbo-vst-sae-5w-40-usvo/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaczorek79Nie ma to znaczenia, że to wysilona jednostka? Z silnika 1.2 130 koni i 205 Nm to olej ma co robić pewnie. Lubię też dynamicznie pojeździć i podjechać pod 5k obrotów. Poza tym nie wiem, czy to prawda, ale od olejów A3/B4 w tym silniku lubiły zapiekać się pierścienie. Odkąd weszła norma RN17 samo Renault wycofało się z olejów A3/B4 dla tego silnika i w ASO leją C3, czyli mid-sapsa. Pytanie, czym to było podyktowane... Czy ekologią... czy rzeczywiście coś było na rzeczy z tymi olejami A3/B4 w tym silniku. Do tego nie ma oleju z normą RN17 o lepkości 5W-40. W ASO leją do tych silników 5W-30 RN17 mimo, że producent przewidział do tej jednostki olej tylko o lepkości 5W-40 i opcjonalnie 0W-40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę polecić Meguin SuperLeichtLauf Driver 0w40, sam na tym jeżdżę, dodatkowo mam zalany AR9200v2.

 

Z tego co widzę, to w zasadzie RN17 spełnia (starsze normy oficjalnie spełnia), popioły w górnej granicy normy.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@emigrant To nie jest mocno wysilony silnik. Owszem do takich z dużą mocą, jak niektóre silniki Porsche, Nissan GT-R zalewa się fabrycznie Mobil FS 0w40 z acea A3/B4. Trzeba mieć na uwadze, że w takich silnikach panują wyższe ciśnienia na panewkach i wyższe temperatury. Niektóre oleje tzw racingowe mają pakiety dodatków, które aktywują się dopiero w określonych warunkach, a przy normalnej jeździe mogą więcej szkodzić, niż pomagać. 

Ogólnie wielu producentów przeszło na oleje C1, C2, C3 i C5, a oleje A3 już nie są rozwijane przez firmy petrochemiczne. Lepkość też nie jest wyrocznią, zmieniają normy, a wraz z nimi często w parze idzie konkretna lepkość i wcale nie musi się pokrywać z tą, jaka była w instrukcji auta przed laty. 

Jak wcześniej wspomniałeś, możesz śmiało lać Ravenol VST, czy Meguin SL 0w40, jak wspomniał Analyzer, są też tańsze mocne oleje, jak Shell HU 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaczorek79Czyli lepiej nie ryzykować z RUP w takim silniku, Ok. Mimo, że VST jest na archaicznej normie ACEA A3/B4 to mimo wszystko ten olej to bardzo dobry wybór? 

 

Ravenol chwali się, że to olej do nowoczesnych silników...  "Wielosezonowy energooszczędny olej do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla samochodów osobowych, kombi, vanów, małych samochodów dostawczych itp. przeznaczony specjalnie do silników z turbodoładowaniem, oraz katalizatorem."  Taka trochę sprzeczność z tym A3/B4, ale może o coś innego im chodziło. 

 

Byś zalał do tego silnika 5W-30 RN17, czyli C3 mid-saps?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaczorek79Brałem pod uwagę RUP, bo zgadza się lepkość 5W-40 i norma ACEA C3 nowocześniejsza niż A3/B4. Ravenol klasyfikuje ten olej jako Racing, ale i jako "Passenger Car" - https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-rup-racing-ultra-performance-sae-5w-40  Nie do końca on chyba taki Racingowy, ale może rzeczywiście on nie nadaje się do tego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

To nie jest silnik Mercedesa tylko Renault, tak samo jak 1,2 Tce.

Te nowe silniki 1.3 to Mercedesa silnik. Taki sam siedzi chyba w klasie A. Silnik 1.2 TCe z Meganek IV to wymysł wspólny Nissana i Renówki. 

Edytowane przez emigrant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.