Skocz do zawartości

Klucz dynamometryczny do ok. 500Nm - jaki?


Marecki78

Rekomendowane odpowiedzi

Nie uśmiecha mi się pożyczać klucza po raz kolejny ;) więc czas kupić coś dla siebie.

Obecnie posiadany ma za mały max zakres - 210Nm,

Upatrzyłem sobie taki (oczywiście kupić można w dużo niższej cenie) :Klucz dynamometryczny 3/4" 100-500Nm T27500N

Jest on co prawda z końcówką 3/4" ale chyba zastosowanie redukcji sztywnej z 3/4 na 1/2 nie będzie stanowiło problemu. Oś obrotu klucza będzie nadal osią obrotu śruby/nakrętki.

 

Ma ktoś taki? Używa/ł i mógłby coś powiedzieć na jego temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szyman napisał:

nie udarem, ręcznie odpowiednim kluczem i z wyczuciem. Oczywiście są wyjątki gdzie trzeba użyć dynamometra.

Nie no tam gdzie nakretke dokrecasz i cofasz to na wyczucie oczywiscie. Ale w pozostalych przypadkach zawsze zawsze czy to srube czy nakretke na przegubie to dynamometrem krece. Takie przyzwyczajenie chyba mi zostalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, volf6 napisał:

Chcesz powiedzieć, ze jak za mocno skręcisz to łożysko się uszkodzi? Przecież tam są dwurzędowe a ściskane są tylko bieżnie wewnętrzne więc uszkodzenie jest możliwe ale przy zbyt słabym dokręceniu...

 

Masz rację - źle się wyraziłem ;)

Teoretycznie i najczęściej przednie piasty kręci się do oporu, ale skoro producent auta podaje moment to go stosuję ;)

Zbyt lekkie dokręcenie - tak jak piszesz - może spowodować uszkodzenie łożyska. Aczkolwiek miałem kiedyś przypadek (chyba we skodzie jakiejś, nie pamiętam) że po dokręcaniu pneumatem, kumplowi łożysko popękało - ale sądzę, że to raczej przypadek i kijowa jakość materiału.

Stąd też ja wolę to dynamem zrobić, literatura jest, momenty zalecane są - to czemu nie stosować ;)

We focusie 1.8TDCI przeguby przykręcone są śrubami 8kami o ile pamiętam - weź to pneumatem przykręć :) - wiem można na wyczucie ;) ale...

A że w łapie za dużo siły - to wolę mieć kontrolę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.04.2017 o 21:01, Marecki78 napisał:

Nie uśmiecha mi się pożyczać klucza po raz kolejny ;) więc czas kupić coś dla siebie.

Obecnie posiadany ma za mały max zakres - 210Nm,

Upatrzyłem sobie taki (oczywiście kupić można w dużo niższej cenie) :Klucz dynamometryczny 3/4" 100-500Nm T27500N

Jest on co prawda z końcówką 3/4" ale chyba zastosowanie redukcji sztywnej z 3/4 na 1/2 nie będzie stanowiło problemu. Oś obrotu klucza będzie nadal osią obrotu śruby/nakrętki.

 

Ma ktoś taki? Używa/ł i mógłby coś powiedzieć na jego temat?

 

 

Jeszcze się kręci na takie duże momenty?

Przecież to jest nieskuteczne - przy takich momentach błąd jest pewnie kilkaset %.

Na kąty się przykręca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maras77 napisał:

Przecież to jest nieskuteczne - przy takich momentach błąd jest pewnie kilkaset %.

Na kąty się przykręca.

 

Ja tam się nie znam, ale jeśli mam podane 300Nm do przykręcenia półosi, to jak to przeliczyć na stopnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, romano11 napisał:

 

Ja tam się nie znam, ale jeśli mam podane 300Nm do przykręcenia półosi, to jak to przeliczyć na stopnie?

Nie przeliczysz. To robi producent. 

300 Nm to spory błąd na tarciu i pomimo dokrecenia siła naprężeń i docisku jest nieprecyzyjna. Widocznie nie jest potrzebne tam precyzja.

 

Ale jest sposob na dobre i dosć dokładne dokręcenie srub półosi.

Potrzebujesz klucza, rurki i miarki.

Obliczasz sobie w którym mirjscu rurki stanać, aby był odpowiedni moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, romano11 napisał:

to jak to przeliczyć na stopnie?

 

16 godzin temu, maras77 napisał:

Nie przeliczysz. To robi producent.

 

Dokładnie tak. Wg instrukcji w ff mk1 moment dokręcenie łożyska tylnego koła to 235 Nm. SKF z łożyskiem daje instrukcję i zaleca dokręcenie na 110 Nm + 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.