Skocz do zawartości

Optymalizacja kół


ArekMiz

Rekomendowane odpowiedzi

Już kilka razy wcześniej pytałem o polecane wulkanizacje w Wawie, gdzie robią optymalizację. Z poleconych - zero dobrych rezultatów. Wreszcie jednak sam poszukałem i wczoraj zmontowałem letnie koła, znaczy założyłem oponki GY Eagle F1 Ass 3 na moje alufele 18 i dałem do wyważenia z optymalizacją w warsztacie Łukasiewicz, ul. Fieldorfa 32A. Trochę to kosztowało, ale efekt jest super: 1 koło ma tylko ciężarek 5 g, 2 koła mają po 10 g a ostatnie 15 g. Ciężarki są naklejone w tylnej części felgi, także z zewnątrz niewidoczne. Polecam zatem optymalizację kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to daje? Domyślam się, że cena usługi droższa niż zwykłe założenie kół. Pytam co to daje w kontekście auta cywilnego, którego średnia codzienna prędkość wynosi ok. 35 km\h. Szczerze powiedziawszy nie wiem ile standardowo gram dostaje jedno koło, ale przyklejone gdzieś tam w czeluściach felgi jest mi to obojętne, zawsze auta prowadzą się prawidło, nic nie telepię, etc. Czy to nie aby wybryk typu pompowanie kół azotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, spad napisał:

Czy to nie aby wybryk typu pompowanie kół azotem?

 

Zauważyłem znacznie lepsze prowadzenie na świeżym, wiejskim powietrzu w porównaniu do miastowego, więc z azotem może być jeszcze lepiej a biorąc pod uwagę, że w powietrzu jest go tylko około 80% to wynik na bank będzie lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, ArekMiz napisał:

Trochę to kosztowało, ale efekt jest super: 1 koło ma tylko ciężarek 5 g, 2 koła mają po 10 g a ostatnie 15 g. Ciężarki są naklejone w tylnej części felgi, także z zewnątrz niewidoczne. Polecam zatem optymalizację kół.

Hm ja miałem zwykła wyważenie - z dokładnością do 2 gramów - cięzarków tez nie widać  - to mam lepiej czy gorzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, spad napisał:

A co to daje? Domyślam się, że cena usługi droższa niż zwykłe założenie kół. Pytam co to daje w kontekście auta cywilnego, którego średnia codzienna prędkość wynosi ok. 35 km\h. Szczerze powiedziawszy nie wiem ile standardowo gram dostaje jedno koło, ale przyklejone gdzieś tam w czeluściach felgi jest mi to obojętne, zawsze auta prowadzą się prawidło, nic nie telepię, etc. Czy to nie aby wybryk typu pompowanie kół azotem?

 

Jezeli kola nie bija to nie ma to zadnego sensu.

Czasami jest tak, ze przy pewnym predkosciach masz bicie, ktore nie znika mimo powtornego wywazenia.

Wtedy mozna sie bawic w optymalizacje czy dowazanie na aucie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jezeli kola nie bija to nie ma to zadnego sensu.

Czasami jest tak, ze przy pewnym predkosciach masz bicie, ktore nie znika mimo powtornego wywazenia.

Wtedy mozna sie bawic w optymalizacje czy dowazanie na aucie ;]

Doważanie na aucie to rozumię, ale co ma dać optymalizacja? Każdy dobry wulkanizator, jeśli widzi, że na dane koło trzeba założyć dużo gram obraca oponę względem felgi. Przy optymalizacji masz przeważnie mniej gram na kole niż bez niej, ale nie powinno to mieć wpływu na drgania, czy prowadzenie samochodu. To czy ciężarki widać na feldze zależy też od modelu felgi i od tego w którym miejscu wyjdzie klejenie go do felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, chojny napisał:

 

Zauważyłem znacznie lepsze prowadzenie na świeżym, wiejskim powietrzu w porównaniu do miastowego, więc z azotem może być jeszcze lepiej a biorąc pod uwagę, że w powietrzu jest go tylko około 80% to wynik na bank będzie lepszy. 

 

Zmiana z 78% na 89% azotu w oponie musi dawać gigantyczne efekty!

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał:

 

Zmiana z 78% na 89% azotu w oponie musi dawać gigantyczne efekty!

:hehe:

Do znajomego wylkanizatora przyjechal kiedyś gośc pytajacy o mozliwośc zastosowania do kół podtlenku azotu... pewnie cos o tuningu uslyszał ale niedokładnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wulkanizator jeśli ma nakleić za dużo ciężarków, to zdejmuje oponę i kombinuje tak żeby felga z oponą możliwie najlepiej wzajemnie się "zniosły" ... nie będę mu mówił że to "optymalizacją", bo sobie dopisze nową usługę do cennika.

Moim zdaniem na tym polega praca wulkanizatora - efekt końcowy ma być możliwie dobry. Trochę mnie "śmieszy" dopłacanie do usługi bo inaczej robota będzie spie*olona. To jak byś poszedł do kawiarni i by ci kawę mieszali brudną łyżeczką ... za czystą dopłata 5zł.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

Już kilka razy wcześniej pytałem o polecane wulkanizacje w Wawie, gdzie robią optymalizację. Z poleconych - zero dobrych rezultatów. Wreszcie jednak sam poszukałem i wczoraj zmontowałem letnie koła, znaczy założyłem oponki GY Eagle F1 Ass 3 na moje alufele 18 i dałem do wyważenia z optymalizacją w warsztacie Łukasiewicz, ul. Fieldorfa 32A. Trochę to kosztowało, ale efekt jest super: 1 koło ma tylko ciężarek 5 g, 2 koła mają po 10 g a ostatnie 15 g. Ciężarki są naklejone w tylnej części felgi, także z zewnątrz niewidoczne. Polecam zatem optymalizację kół.

 

Właśnie ten warsztat polecałem na AK, przy zimówkach w końcu (po 2 innych) mi pomogli. Przy letnich wydali werdykt, że są do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Ja miałem kiedyś na alusach po blisko 100 g.

Ja mam teraz na jednym kole naklejony pasek tych "nowoczesnych stalowych" ciężarków jakieś 15 cm ;]. Ile to będzie - 150 gramów? Nic nie bije do 160/h :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Ja miałem kiedyś na alusach po blisko 100 g.

Nie wnikałem, czy to wina felg, czy opon.

Ciekawe, czy dałoby się to "zoptymalizować"?

Mi wczoraj zgłosił przy pierwszym kole ze wychodzi 80g i czy mam więcej czasu. Po obróceniu opony wyszlo 0g 8]

Jeszcze dwa kolo dwa razy robił. Efekty zobaczę za kilka dni ale zmienilem gumiarza bo poprzedni robił trzy razy a i tak trzeslo autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, amazaque napisał:

A mnie śmieszy przejmowanie się tym czy na kole które waży 20 kg są ciężarki 15 czy 150 gramów :hehe: :facepalm:.

 

 

 

a wiesz ze takie kolo kreci sie z duza predkoscia i takie 150gramow robi bardzo duza roznice? bo z jednej strony masz ciezar a po przeciwnej stronie felgi nic wiec automatycznie masz z tego powodu wibracje i bicie

te 20kg nie ma zadnego znaczenia bo jest rowno rozlozone, a te 150gramow jak zrobi 10 obrotow na sekunde to jest bardzo duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez optymalizacji wychodziło 50-60 g. Ciężarki w postaci pasków po 10 szt były widoczne w felgach. A ja lubię, jak jest i dobrze i jednocześnie ładnie. :) Optymalizacja była po 18 zł za koło. Raz zrobiona będzie długo działała, bo to nowe opony a zimówki mam na drugim komplecie felg. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, patgaw napisał:

 

 

 

a wiesz ze takie kolo kreci sie z duza predkoscia i takie 150gramow robi bardzo duza roznice? bo z jednej strony masz ciezar a po przeciwnej stronie felgi nic wiec automatycznie masz z tego powodu wibracje i bicie

te 20kg nie ma zadnego znaczenia bo jest rowno rozlozone, a te 150gramow jak zrobi 10 obrotow na sekunde to jest bardzo duzo

Ale kolega miał na myśli, że dla niego bez różnicy, czy 15 czy 150 g na wyważonym kole. Bo przecież po to się wyważa koła, żeby tych drgań nie było, czyli mówiąc krótko, żeby uzyskać "równy" rozkład masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wogole nie wyważyłem, bo w 407 w felgach sie okazalo ze nie mam otworow srodkowych i gumarz nie mial ich jak założyć na maszyne.

Ale sie poszczescilo, bo do 100km/h nie bije, a powyzej i tak tym autem nie jezdze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CiniO napisał:

A ja wogole nie wyważyłem, bo w 407 w felgach sie okazalo ze nie mam otworow srodkowych i gumarz nie mial ich jak założyć na maszyne.

Nie chciało mu się ;]. Wyważarki mają zestaw adapterów umożliwiających wyważanie takich felg :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, patgaw napisał:

a wiesz ze takie kolo kreci sie z duza predkoscia i takie 150gramow robi bardzo duza roznice?

 

A wiesz, że koledze zwisa, czy do poprawnego wyważenia koła potrzebne będzie 15 lub 150g odważników i w zasadzie nie robi to większej różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że ma to dwojakie znaczenie: estetyczne oraz praktyczne. Czasami tylko obrót opony względem felgi o 180 stopni daje bardzo dobre rezultaty. W moim przypadku (felgi z Allegro, prawdopodobnie chińskie) za "chiny ludowe" nie chciały się ważyć dobrze z jednym kompletem opon - akurat był to Dunlop. Bywało że biło > 120 km/h. Kombinowałem wiele razy z przekładaniem tył/przód, zamianą na felgach. Byłem sfrustrowany i nawet chciałem sprzedać te felgi jakimś ziutkom... Aż w końcu trafiłem na oponiarza, któremu wyjaśniłem swoje żale i on po prostu za +5 zł od koła znalazł dla mnie WIĘCEJ CZASU. Bo u nich czas to pieniądz, czyli im większy przerób tym lepiej. A ludzi z problemami to oni nie chcą. Tak czy siak, tak poobracał opony względem felg, że zamiast 120g nagle  zrobiło się 25g... I zamiast półkola z odważników było ich tyle ile zwykle powinno być. Potem zmieniłem opony (teraz mam Hankook) i problemu w ogóle nie ma, chociaż jedno koło trzeba było obrócić. Obecne wartości to 5-20 gram. Także to nie jest tak że to niepotrzebne, albo że jedyne co można zrobić to wyśmiać to na forum internetowym. Czasami jest uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie człowiek u którego wymieniałem opony w 3 samochodach przez ostatnie 6 lat, porobił na alusach wgniotki żelastwem którym podwaażał oponę... naokoło na każdej alufeldze 16" mam małe "półksiężyce", wprawdzie widać dopiero jak się głowę do koła przyłozy, ale jest. I się zastanawiam, czy robićawanturę czy nie i co idzie ugrać :/ Alufelgi od 2-letniego auta... Kurde nie wiem co mam zrobić z tym felerem. Jeździłem do niego tyle lat bo zawsze wyważał za pierwszym razem że nic nie trzęsło, a do innych trzeba było wiecznie na jakieś poprawki jeździć. Paragon mam... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.04.2017 o 16:17, rwIcIk napisał:

Ja miałem kiedyś na alusach po blisko 100 g.

Nie wnikałem, czy to wina felg, czy opon.

Ciekawe, czy dałoby się to "zoptymalizować"?

 

@rwIcIk trochę na pewno, w Legionowie na Piaskach jest gość co robi to w cenie, jak zechcesz to na mapie pokażę gdzie, bo to nieduży warsztat przy domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, AkuQ napisał:

 

@rwIcIk trochę na pewno, w Legionowie na Piaskach jest gość co robi to w cenie, jak zechcesz to na mapie pokażę gdzie, bo to nieduży warsztat przy domu.

Tamtych kół już nie mam - ale dzięki, jak będę potrzebował, to się przyda :)

Obecnie mam dwa komplety kół, wyważone jak były nowe w ASO i piąty rok na nich już jeżdżę - kończę bieżnik i nie było potrzeby doważania ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AkuQ napisał:

 

@rwIcIk trochę na pewno, w Legionowie na Piaskach jest gość co robi to w cenie, jak zechcesz to na mapie pokażę gdzie, bo to nieduży warsztat przy domu.

 

Jest. Na Mazowieckiej 9. Ten: http://www.auto-nds.pl/

 

Niestety ma klientów pozapisywanych aż na tydzień po świętach. Nie mogłem tyle czekać, bo nie chcę męczyć już na aucie zimówek. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

 

Jest. Na Mazowieckiej 9. Ten: http://www.auto-nds.pl/

 

Niestety ma klientów pozapisywanych aż na tydzień po świętach. Nie mogłem tyle czekać, bo nie chcę męczyć już na aucie zimówek. :)

Skarbka z Gór 59 A, na przyszłość może się przyda, wymiana była praktycznie od ręki w jednym, i na drugi dzień w drugim bo nie miałem opon na pace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Pavel_156 napisał:

 

Przecież przy alu to standard.

 

Nie byłbym taki pewny. Mnie raz nabili ciężarki do stalówek na rant w alu. Raz, że mam o 0,5" szersze felgi niż katalog przewiduje i przy maksymalnym skręcie spadły...

Pojechałem z reklamacją, ziutki były zdziwione, ale nalepili takie jak trzeba. Więcej tam nie pojechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pavel_156 napisał:

 

Przecież przy alu to standard.

Standardem jest klejenie od wewnątrz, ale to czy są widoczne z zewnątrz już nie jest takie pewne. Ale myślę, że w przypadku kolegi o tym, że ich nie widać zadecydował albo przypadek, albo wzór felgi. Nie sądzę, żeby ktoś przy wyważaniu myślał jeszcze o schowaniu ciężarka za ramieniem felgi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

Skarbka z Gór 59 A, na przyszłość może się przyda, wymiana była praktycznie od ręki w jednym, i na drugi dzień w drugim bo nie miałem opon na pace

 

W tej myjni? Dawno tam nie byłem... A optymalizację robią?? Zresztą teraz bliżej mi do Legionowa niż do Skarbka... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pavel_156 napisał:

 

Przecież przy alu to standard.

 

No nie o to chodzi. Wewnątrz felgi alu to oczywiście za "szprychami" ale często są w dwóch "rzędach" - blisko szprych i blisko tylnego (wewnętrznego) boku opony. Teraz mam tylko te drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

 

W tej myjni? Dawno tam nie byłem... A optymalizację robią?? Zresztą teraz bliżej mi do Legionowa niż do Skarbka... :)

Jap :oki:, jak wyszło ze będą duże odwarzniki to zapytał czy mam wiecej czasu, i trzy opony przekładał po dwa razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2017 o 20:51, ArekMiz napisał:

 

Jest. Na Mazowieckiej 9. Ten: http://www.auto-nds.pl/

 

Niestety ma klientów pozapisywanych aż na tydzień po świętach. Nie mogłem tyle czekać, bo nie chcę męczyć już na aucie zimówek. :)

@ArekMiz ja pisałem o Panu co ma warsztacik przy Kolejowej, jadąc Piaskową, za przejazdem w lewo i ok 500-1km przy domu ma wulkanizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szyman napisał:

u mnie wspólnik zawsze robi jak wychodzą głupoty a wszystko jest w cenie wymiany bez dodatkowych kosztów

bo na tym powinno polegać wyważanie kół, ale niestety większość pokupowała maszyny i nie ma ani pojęcia o robocie ani chęci na dodatkowy wysiłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2017 o 11:11, AkuQ napisał:

w Legionowie na Piaskach

 

5 godzin temu, AkuQ napisał:

ja pisałem o Panu co ma warsztacik przy Kolejowej,

 

Mały offtop: Kolejowa to nie Piaski :kara:, tylko III Parcela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2017 o 10:55, twinsen napisał:

akurat był to Dunlop. Bywało że biło > 120 km/h. Kombinowałem wiele razy z przekładaniem tył/przód, zamianą na felgach.

 

Ha. Dunlopy nowe?

Założyłem nowe Dunlopy i biło. Wyważałem drugi raz. Nie pomogło.

Za trzecim inny gumiarz spojrzał i rzekł

- nowe Dunlopy? one tak często mają.

Zaordynował dac na chwilę po 5 atmosfer na dobre ułożenie. Potem wyważał. Odtąd wreszcie idealnie.

Tak było, nie zmyślam.

Ale może to tylko tego gumiarza ściema i po prostu jako jedyny dokładniej wyważył?. Sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na własnych kołach zachciało mi się optymalizacji :D.... 2h zabawy dały ciekawy efekt... na całym pojeździe był jeden odważnik 5g :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na własnych kołach zachciało mi się optymalizacji :D.... 2h zabawy dały ciekawy efekt... na całym pojeździe był jeden odważnik 5g :D


No tak by się dało z każdymi kołami. Jakbym tylko miał maszynę, to bym sobie spokojnie cały dzień to nawet robił. Ale o ile można wynająć warsztat na noc, to raczej nie taki gdzie jest maszyna do wyważania.

Wysłane z mojego Lenovo P1a42 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.