Skocz do zawartości

Silnik Transit 2,2 TDCi


Zbynek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czytałem niezbyt pochlebne opinie o tym silniku (tzw. "Puma"). Czy jest to urban legend, czy rzeczywiście jest czego się bać? Podobno problemem są wypalone tłoki na skutek lejących wtrysków. Czy spowodowane jest to wadliwymi wtryskiwaczami czy może zatykają się od opiłków z pompy wysokiego ciśnienia tak jak w starszych Mondeo? Da się to jakoś zdiagnozować czy to loteria? Może poszczególne wersje (o konkretnej mocy) lub roczniki były lepsze/gorsze? Jakie przebiegi są niepokojące? Czy 300kkm rokuje nadzieję na dalszą w miarę bezproblemową eksploatację zakładając należyty serwis?

Trochę dużo pytań, ale może będziecie wiedzieli coś na ten temat.

Pozdr. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wtopiłem w ten silnik w Citroenie Jumper kilka lat temu. Kupiłem auto od gościa po kapitalce silnika, ale najprawdopodobniej nadal na starych wtryskach. Po 15kkm wypaliło znowu dziurę w tłoku. Byłem w ASO Wrocław przed zakupem, żeby wszystko dokładnie sprawdzili. Sprawdzili, miało być ok. No i wtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, niedal napisał:

Ja wtopiłem w ten silnik w Citroenie Jumper kilka lat temu. Kupiłem auto od gościa po kapitalce silnika, ale najprawdopodobniej nadal na starych wtryskach. Po 15kkm wypaliło znowu dziurę w tłoku. Byłem w ASO Wrocław przed zakupem, żeby wszystko dokładnie sprawdzili. Sprawdzili, miało być ok. No i wtopa.

 

Współczuję problemów. Ja na szczęście dmucham na zimne i stanęło na Ducato 2,3 Multijet :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja cos napisze bi się w te autka bawię :)

2,2 w Fiacie to fordowska PUMA. Do 2012roku wszystkie PUMY (fiat, peugeot, citroen) miały wadę w postaci lania wtrysków i braku zabezpieczeń oraz komunikatów o tym. Wtryski były wadliwe w wersjach 110, 120 i 130km w każdej z tych marek. Najpewniejszy motor z 2,2 to 100km ale tez nie rewelacja (muł straszny i pali tyle co bardziej wysilone jednostki). Ja osobiście kupuję tylko 2,3 lub 3,0 z IVECO. Silniki nie do zabicia a nie jeden ma już około miliona najechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MKrzyś napisał:

No to ja cos napisze bi się w te autka bawię :)

2,2 w Fiacie to fordowska PUMA. Do 2012roku wszystkie PUMY (fiat, peugeot, citroen) miały wadę w postaci lania wtrysków i braku zabezpieczeń oraz komunikatów o tym. Wtryski były wadliwe w wersjach 110, 120 i 130km w każdej z tych marek. Najpewniejszy motor z 2,2 to 100km ale tez nie rewelacja (muł straszny i pali tyle co bardziej wysilone jednostki). Ja osobiście kupuję tylko 2,3 lub 3,0 z IVECO. Silniki nie do zabicia a nie jeden ma już około miliona najechane.

 

W związku z tym, że ja prawdopodobnie będę kupował Ducato 2,3 130KM mógłbyś powiedzieć na co zwracać uwagę podczas eksploatacji? Są jakieś szczególne zalecenia?Z tego co słyszałem to jedyna wada to pasek rozrządu a nie łańcuch, poza tym negatywnych opinii nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zbynek napisał:

 

W związku z tym, że ja prawdopodobnie będę kupował Ducato 2,3 130KM mógłbyś powiedzieć na co zwracać uwagę podczas eksploatacji? Są jakieś szczególne zalecenia?Z tego co słyszałem to jedyna wada to pasek rozrządu a nie łańcuch, poza tym negatywnych opinii nie słyszałem.

No to niezły wybór. 2,3 130km od 2012 - 2013 roku są na piezoelektrykach (wtryski) i są czułe na paliwo. Rozrząd - spokojnie 100kkm można na pasku zrobić i nie ma problemu. Ja osobiście zmieniam często oleje (co 15kkm) a nie jak w instrukcji (48kkm) i nie mam najmniejszych problemów. Kupujesz nówkę czy używkę (który rok) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MKrzyś napisał:

No to niezły wybór. 2,3 130km od 2012 - 2013 roku są na piezoelektrykach (wtryski) i są czułe na paliwo. Rozrząd - spokojnie 100kkm można na pasku zrobić i nie ma problemu. Ja osobiście zmieniam często oleje (co 15kkm) a nie jak w instrukcji (48kkm) i nie mam najmniejszych problemów. Kupujesz nówkę czy używkę (który rok) ??

 Używka z 2014, przebieg 60kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Zbynek napisał:

 Używka z 2014, przebieg 60kkm.

5 minut temu, Zbynek napisał:

 Używka z 2014, przebieg 60kkm.

Sprawdzony czy chcesz wskazówki co sprawdzić ?

Jeżeli eksploatacja to przy tym przebiegu jest szansa że na gwarancji poprawili co skopała fabryka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MKrzyś napisał:

Sprawdzony czy chcesz wskazówki co sprawdzić ?

Jeżeli eksploatacja to przy tym przebiegu jest szansa że na gwarancji poprawili co skopała fabryka.

 

 

Możesz dać znać na co zwrócić uwagę. Z tego co wiem olej był wymieniany co 20kkm :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Zbynek napisał:

 

Możesz dać znać na co zwrócić uwagę. Z tego co wiem olej był wymieniany co 20kkm :ok:

A no to lista długa.

1. stan wtrysków 

2. stan przepustnicy i egr

3. stan wiązki tylnej elektrycznej (czy z tyłu wszystkie światła działają)

4. jeśli blaszak to szukałbym pęknięć na drzwiach, listwach, rolkach i ich stanu zużycia (luzy)

5. zawias przód, szczególnie górne mocowanie mc'persona

6. wycieki w okolicach chłodniczki oleju

7. stan dpf'a szczególnie jak robił wokół komina

8. szczególnie jeżeli na kołach 16'' stan hamulca ręcznego tył (jest mały myk z wymiarem szczęk a wiedzą tylko w dobrych serwisach)

9. skrzynia biegów (czy wchodzą płynnie biegi i czy nie szumi na jakimkolwiek biegu - jeżeli tak to szykuj się na skrzynię), wycieki na półosiach

 

Większość wyjdzie na diagnostyce, ale np. wiązki elektryczne nie wychodzą a jeżeli jest problem z czymkolwiek to znaczy że kabli już nie ma (bardzo mały przekrój i szybkie utlenianie).

Polecam stosowanie oryginalnych części eksploatacyjnych (przy dobrym dojściu ceny jak zamienników a nie ma problemów z trwałością)

Wystrzegaj się wszelakich FASTÓW, FIASTÓW i innego szajsu. Szukaj SEVELA wszędzie gdzie się da. Nie lej Castrola ! (loteria z oryginalnością i jakością). Wszystkie części silnikowe są tożsame z IVECO a ceny zgoła odmienne. Czasem warto spytać o części pozasilnikowe np. w Peugeocie lub Citroenie (to jest to samo).

Chyba tyle. Jak masz jakieś precyzyjne pytania to dawaj.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2017 o 22:27, MKrzyś napisał:

2. stan przepustnicy i egr

5. zawias przód, szczególnie górne mocowanie mc'persona8. szczególnie jeżeli na kołach 16'' stan hamulca ręcznego tył (jest mały myk z wymiarem szczęk a wiedzą tylko w dobrych serwisach)

9. skrzynia biegów (czy wchodzą płynnie biegi i czy nie szumi na jakimkolwiek biegu - jeżeli tak to szykuj się na skrzynię), wycieki na półosiach

 

 

Możesz coś więcej? Bo właśnie kupiłem Ducato 3.0 (2008r) 265k km teoretycznie, kontener niskopodłogowy (samochod do przewozu koni) , posiada on skrzynie połautomatyczna.

I właśnei ręczny praktycznie nie trzyma. Obawiam się trochę tej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciejkubi napisał:

 

 

Możesz coś więcej? Bo właśnie kupiłem Ducato 3.0 (2008r) 265k km teoretycznie, kontener niskopodłogowy (samochod do przewozu koni) , posiada on skrzynie połautomatyczna.

I właśnei ręczny praktycznie nie trzyma. Obawiam się trochę tej skrzyni

No cóż. 3.0 i półautomat to nie najlepsze połączenie. Zresztą podobnie jak niskopodłogowy kontener (to taka podłoga ala z blaszaka i na tym kontener) - nie ma ramy i są wszystkie z tego powodu zalety i wady. A najważniejsza wada to bardzo mała sztywność nadwozia. Jeżeli nie ma wzmocnionej podłogi tylko leży sama sklejka to stan tego w pierwszej kolejności do sprawdzenia.  Pękają poszczególne elementy i zgrzewy belek poprzecznych z podłogą, a jako że jest to super cienka blacha spawanie tego pomaga tylko na chwile.

W 2008 jest przepustnica starego typu (jeżeli do tej pory nie wymieniona na nowy typ). problem w tym że leje się po tym woda z podszybia i w końcu pada (bo podszybie to chyba księgowy wymyślił specjalnie i środkowe łączenie jest poniżej poziomu odpływu i niczym nie zabezpieczone - efekt to zalewanie najpierw przepustnicy, potem gniazd wtrysków i świec żarowych i przy okazji korozja wiązki głównej silnika szczególnie na kostkach - słynna lewa lampa i wiązka pod nią). Co do przepustnicy to ona po prostu stanie - jak otwarta to pół biedy (wywala błąd auto idzie dalej, jak zamknięta to auto gaśnie i nie pojedziesz dalej jak nie umiesz na siłę ją mechanicznie otworzyć/zablokować).

W ręcznym musisz sprawdzić powierzchnie przylegania szczęki do bębna. 90% zamienników pomimo oznaczeń pasuje tylko i wyłącznie do bębna z koła 15 cali i wszyscy takie wkładają. Ręczny układa się latami (bęben z 15calowego koła jest deczko mniejszy niż 16calowego i szczęka nie przylega całą powierzchnią).

A wracając do skrzyni - półautomat to tak naprawdę manual z dołożonym sterowaniem. I to sterowanie nie pyta się czy coś pada czy nie tylko wkłada biegi. No i synchronizatory kończą się szybciej jak w manualu a łożyska też łatwo nie mają (skrzynia przy obciążeniu lubi wysoko kręcić obroty silnika). Skrzynia w manualu jest w stanie zrobić 500-600kkm przy dobrym kierowcy. Wyjątkowi dojeżdżają do 800kkm. Przy złym kierowcy potrafi paść po 150kkm. Ja miałem 2 półautomaty z 3,0 i oba padły po około 300kkm. Z powodu głównie spalania (2-3l/100km większe jak w manualu) oraz problemów z ustawieniem sterowania po regeneracji wymieniłem na normalną skrzynię i autka dojechały do miliona i poszły na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za objaśnienie, a podszybie da się jakoś zabezpieczyć żeby woda nie leciała?

Podloga póki co wygląda na zdrowa :)

Czyli nie ma większych problemów żeby później założyć założyć zwykła skrzynie? Czy zostaje ta sama skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że da się zabezpieczyć. Potrzeba do tego tubka dobrej gumy uszczelniającej oraz komplet spinek mocujących (8-10 sztuk). Dobrze odtłuścić i przejechać miejsce styku plastiku z blachą oraz na samym łączeniu podszybia (góra 1 godzina roboty). Spinki muszą być bo oryginały na pewno się połamią a odpowiadają one za docisk podszybia do kabiny.

O jaką skrzynię pytasz ?? Zabudowę czy skrzynię biegów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ze skrzynią jest trochę roboty żeby wymienić. Lewarek, cięgna, nowe sprzęgło kompletne, nowy komputer silnika (lub próba przeprogramowania - jak ja robiłem to taniej wyszło wymienić sterownik), regeneracja skrzyni biegów. Mi to robił zakład który właśnie się zamyka (szef jedzie do Anglii bo go dobiły polskie realia po powrocie 7 lat temu :) ) i zrobili skrzynie na jakiś wzmocnionych łożyskach i zmienili kanały olejowe. I te skrzynie faktycznie były cichsze niż nowe i wytrzymały do dziś bez ingerencji. Całościowy koszt to było około 8KPLN za samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 5 tygodni później...

No więc zrobiłem autem 15tyś km, i łożyska skrzyni poszły pa pa ;)
Skrzynia jest po remoncie, został zostawiony półautomat, do tego wymienione sprzęgło, dwumas, poduszka skrzyni, lewy przegub.

Zapłaciłem za to 7,5tyś, mam gwarancje na 12 miesiecy bez limitu kilometrów.

Skrzynia robiona na wzmocnionych łożyskach, więc kolejne 300k, bez problemu powinna przejechać, jak nie więcej.

Póki co firme robiącą to mogę polecić, skrzynia chodzi cicho, biegi zmienia płynniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dnia 6.04.2017 o 22:13, Zbynek napisał:

Cześć,

Czytałem niezbyt pochlebne opinie o tym silniku (tzw. "Puma"). Czy jest to urban legend, czy rzeczywiście jest czego się bać?

jest się czego bać, Teściu w 130 konnym, wymieniał tłok, bo wypaliło dziurę na 1 cylindrze, po remoncie wytrzymał kilka km, wyszła korba bokiem.

 

kupił  silnik po remoncie wraz z montażem z jakiejś firmy co się tym zajmuje pod Katowicami, od 80 kkm bez problemu. Mega zrywny szczególnie od 130km/h+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.