Skocz do zawartości

1.6 THP uciekać czy nie?


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Co z tym 1.6 THP jest tak strasznie źle, że się wszyscy boją czy to raczej straszenie, że auto na F? 

Wszyscy mówią rozrząd, no ale poprawili to w końcu i wystarczy wymienić na nowy, pozmianowy czy nadal są problemy? 

Jaki koszt takiej wymiany rozrządu w ASO? Auto miałoby być do miasta na krótkie odcinki (5 km w jedną stronę) plus dwa wyjazdy wakacyjne >100 km, auto na przebieg przez 3 lata około 15 tysięcy kilometrów, a potem do zmiany na inne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne opinie są, ale rozrząd dalej pada. Zamiennik z tego co wiem ma poprawony napinacz, ale nie eiem czy ASO też go stosuje. Niby zamiennik 100 tys wytrzymuje. Inna sprawa, ze 100 tys to trzeba zrobic czyszczenie dolotow. Robia to teraz za 800 zl piaskujac ze tak powiem łupinami orzechów. Po tym zabiegu trzeba zamontowac separator par oleju na odmie za sprężarka, by aie nagar nie odkładał. Silnik jest specjalnej troski, ale jak sobie zadbasz tak będzie. Ogólnie jak to teraz, jak trafisz. Na pewno jest drozszy w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gilbert3 napisał:

Co z tym 1.6 THP jest tak strasznie źle, że się wszyscy boją czy to raczej straszenie, że auto na F? 

Wszyscy mówią rozrząd, no ale poprawili to w końcu i wystarczy wymienić na nowy, pozmianowy czy nadal są problemy? 

Jaki koszt takiej wymiany rozrządu w ASO? Auto miałoby być do miasta na krótkie odcinki (5 km w jedną stronę) plus dwa wyjazdy wakacyjne >100 km, auto na przebieg przez 3 lata około 15 tysięcy kilometrów, a potem do zmiany na inne. 

 

Ja tu widze 2 opcje:

1. Zaryzykowac i kupic THP bo 15kkm to jest sproa szansa, ze nie padnie za Twojej kadencji o ile nie kupisz juz z halasujacym rozrzadem i dobrze go sprawdzisz.

2. Kupic cokolwiek z prosta wolnossaca benzyna bo taki przebieg mozna rownie dobrze zrobic rowerem ;] Wiec po co pchac sie w potencjalnie kosztowne rozwiazania?

 

Jak chcesz THP to unikalbym silnikow z pierwszych lat produkcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na wszelkie "wadliwe" silniki i samochody patrzę tak: "wadliwe" = nie wytrzymuje eksploatacji przez troglodytę. Jak jesteś świadomy tego na co zwrócic uwagę przy używaniu to pewnie nie będzie źle.

 

Inna sprawa silnik o opinii "wadliwy" = trudniej sprzedać, nikt ci za to nie da takiej kasy jak za to samo auto z "dobrym" silnikiem. + musisz jako że silnik "wadlwy" założyć, że może się coś posypać i przez to będzie droższa eksploatacja. Czyli musisz takie auto taniej zakupić. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, gilbert3 napisał:

Kolega miał C5 picasso z tym silnikiem. Bardzo chwalił za spalanie i dynamikę do czasu pierwszej awarii rozrządu- auto zaczęło poszarpywać(wtedy jeszcze nie wiedział, że to typowe) potem była kolejna i kolejna wymiana. Aż przed końcem gwarancji zostawił auto w salonie i kupił Mondeo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z moich klientów kupił w ubiegłym roku P 508 z tym silnikiem. Rocznik 2012 albo 2013, czy jakoś tak, przebieg niecałe 50 kkm. Jak podjechał z hałasującym silnikiem, to się przestraszyłem, bo żaden diesel tak nie pracuje, a co dopiero benzyna. Na moje ucho, to był rozrząd, kazałem mu szukać specjalisty, bo ja tego nie dotykam. Poza tym jeszcze miał wycieki oleju z silnika. Powiem krótko, po 2005r BMW zapomniało, jak się robi silniki i nie dość, że swoje skopali, to jeszcze podłożyli świnię koncernowi PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gilbert3 napisał:

 Auto miałoby być do miasta na krótkie odcinki (5 km w jedną stronę) plus dwa wyjazdy wakacyjne >100 km, auto na przebieg przez 3 lata około 15 tysięcy kilometrów, a potem do zmiany na inne. 

Gdybym robił takie kilometry, to bym kupił coś dla przyjemności, np Type R, Foka ST, Megane GT. Jest szansa, że przez te 3 lata tylko olej wymienisz i sprzedasz za te same pieniądze, co kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, kaczorek79 napisał:

Jeden z moich klientów kupił w ubiegłym roku P 508 z tym silnikiem. Jak podjechał z hałasującym silnikiem, to się przestraszyłem, bo żaden diesel tak nie pracuje, a co dopiero benzyna. Na moje ucho, to był rozrząd, kazałem mu szukać specjalisty, bo ja tego nie dotykam. Poza tym jeszcze miał wycieki oleju z silnika.

 

Widocznie to był technicznym troglodytą bez świadomości, na co zwrócić uwagę podczas eksploatacji: nie sterował zaworami ręcznie, tylko zdał się na rozrząd... :hehe:

 

Cytuj

Ja na wszelkie "wadliwe" silniki i samochody patrzę tak: "wadliwe" = nie wytrzymuje eksploatacji przez troglodytę.

 

Wynika z tego, że wszelkie akcje serwisowe/nawrotowe to wymysł i fanaberia producentów, przecież oni się nie mylą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rado_ napisał:


Nie wymieniasz rozrządu? Co z Ciebie za mechanik.emoji38.png

Śliski temat z łańcuchem w THP, poza tym nie chcę brać robót, które zajmują więcej czasu niż 3 rbh. Generalnie nigdy łańcucha nie wymieniałem w żadnym aucie, pasek średnio raz w tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śliski temat z łańcuchem w THP, poza tym nie chcę brać robót, które zajmują więcej czasu niż 3 rbh. Generalnie nigdy łańcucha nie wymieniałem w żadnym aucie, pasek średnio raz w tygodniu.

Widzialem manual na YouTube, jest z tym pierdzielenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej uwazam ze nic z rodziny EP6 nie jest warte dotknięcia... W zeszlym tygodniu mialem piekny przyklad, C4 Picasso, 1.6 VTi 120km, do wymiany mial byc rozrzad, okazalo sie ze trzeba wymienic silnik/glowice gdyz walki lataja jak zyd po pustym sklepie... straszne te silniki sa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muzyk napisał:

dalej uwazam ze nic z rodziny EP6 nie jest warte dotknięcia... W zeszlym tygodniu mialem piekny przyklad, C4 Picasso, 1.6 VTi 120km, do wymiany mial byc rozrzad, okazalo sie ze trzeba wymienic silnik/glowice gdyz walki lataja jak zyd po pustym sklepie... straszne te silniki sa...

 

A ten nowy PureTech lepszy? Czy jeszcze za wcześnie wyroki ferować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4/7/2017 o 19:15, gilbert3 napisał:

Co z tym 1.6 THP jest tak strasznie źle, że się wszyscy boją czy to raczej straszenie, że auto na F? 

Wszyscy mówią rozrząd, no ale poprawili to w końcu i wystarczy wymienić na nowy, pozmianowy czy nadal są problemy? 

Jaki koszt takiej wymiany rozrządu w ASO? Auto miałoby być do miasta na krótkie odcinki (5 km w jedną stronę) plus dwa wyjazdy wakacyjne >100 km, auto na przebieg przez 3 lata około 15 tysięcy kilometrów, a potem do zmiany na inne. 

jak napisali: rozrząd problematyczny. ale - daje o sobie znac jak już czas (na początku auto zaczyna inaczej reagować na gaz, dostaja laga, potem zaczyna akustucznie pukać).

 

zrobiłęm THP jakieś 60 tys km. wymieniłem rozrząd raz przy ok 50 tys km przebiegu. potem sprzedawałem z okolicami 80-90 - jeszcze się nie odzywał. wymiana rozrządu nie pamiętam ale chyba 800-900 brutto za części (łańcuch + wszystkie zębatki i koła, bo robione z plasteliny) + niecały dzień roboty. 

 

ale ogolnie silnik to takie leniwe niemieckie konie jak w Audi 1.8T :)niby ma 150 a jakoś nie czuć :) 

 

nagar wspomniany wyżej to cecha bezposredniego wtrysku - takze nie wina samego THP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
PSA sprzedaje  teraz 1.6 Puretech... To przechrzczony THP, czy może napęd rozrządu faktycznie w tym silniku jest poprawiony?
Przechrzczony thp

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2017 o 19:15, gilbert3 napisał:

Co z tym 1.6 THP jest tak strasznie źle, że się wszyscy boją czy to raczej straszenie, że auto na F? 

Wszyscy mówią rozrząd, no ale poprawili to w końcu i wystarczy wymienić na nowy, pozmianowy czy nadal są problemy? 

Jaki koszt takiej wymiany rozrządu w ASO? Auto miałoby być do miasta na krótkie odcinki (5 km w jedną stronę) plus dwa wyjazdy wakacyjne >100 km, auto na przebieg przez 3 lata około 15 tysięcy kilometrów, a potem do zmiany na inne. 

Ze zapytam warunek bezdyskusyjny ze musi byc THP czy auto jako jedyne sie podoba z takim silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Rado_ napisał:
14 godzin temu, Muzyk napisał:
Przechrzczony thp emoji16.png

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Czytałem, pieją z zachwytu jaki to teraz inny silnik, zmodernizowany, a jak jest naprawdę?

tak go zmodernizowali ze przez pewien okres zamiast rozrzadu wymieniali cale slupki 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Muzyk napisał:

tak go zmodernizowali ze przez pewien okres zamiast rozrzadu wymieniali cale slupki 😄

Jakim cudem jak auta z tym silnikiem są dostępne od chyba września tego roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2017 o 00:23, grogi napisał:

 

A ten nowy PureTech lepszy? Czy jeszcze za wcześnie wyroki ferować?

1,2 jest super przy wieku 26 miesięcy i przebiegu 65kkm komunikat napraw silnik. Fajnie zwłaszcza jak jedziesz z dwójką małych dzieci, pełnym bagażnikiem i jestem kilkaset km od domu.

Poprzedni piątek przebieg 82kkm komunikat service oraz usterka silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, eMdzeJ napisał:

Jakim cudem jak auta z tym silnikiem są dostępne od chyba września tego roku?

czemu zakładasz że ten silnik jest w jakikolwiek zmodernizowany? nawet dokumentacja fabryczna dalej mówi ze to poczciwe THP 😄 

 

łańcuch jest taki sam od mniej wiecej 2017 roku, napinacz jest pod jakims nowym numerem w PT, kola sa takie same jak w kazdym Thp...

 

Moja szklana kula przepowiada ze to nic ciekawego 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mechanik ostatnio naprawiał takie Berlingo z 2012 roku... Co powiedział? Nigdy więcej tej padaki robić nie będzie... Po remoncie chodził gorzej jak przed, auto blokowało jeden cylinder i chodziło na 3ch, wszystko przepatrzone a to skurczysynstwo nadal swoje nie wiem co z nim zrobił ale przestuj na dwa dni miał... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Luke16 napisał:

Kumpel mechanik ostatnio naprawiał takie Berlingo z 2012 roku... Co powiedział? Nigdy więcej tej padaki robić nie będzie... Po remoncie chodził gorzej jak przed, auto blokowało jeden cylinder i chodziło na 3ch, wszystko przepatrzone a to skurczysynstwo nadal swoje nie wiem co z nim zrobił ale przestuj na dwa dni miał... 

jak kolega nie umie, to niech nie dotyka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fanlan napisał:

Ze zapytam warunek bezdyskusyjny ze musi byc THP czy auto jako jedyne sie podoba z takim silnikiem?

Na bagnach 308 GT jest w super cenach (Fiesta ST czy Corsa OPC są droższe i mniejsze, a na papierze wcale nie szybsze. Nie mówiąc już o i30n czy Golf GTI - za które realistycznie trzeba dać €10k więcej). Więc pytam, może warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Konrad` napisał:

1,2 jest super przy wieku 26 miesięcy i przebiegu 65kkm komunikat napraw silnik. Fajnie zwłaszcza jak jedziesz z dwójką małych dzieci, pełnym bagażnikiem i jestem kilkaset km od domu.

Poprzedni piątek przebieg 82kkm komunikat service oraz usterka silnika. 

Przecież to jest ostatnio super chwalony silnik. W jakiej budzie go masz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Konrad` napisał:

1,2 jest super przy wieku 26 miesięcy i przebiegu 65kkm komunikat napraw silnik. Fajnie zwłaszcza jak jedziesz z dwójką małych dzieci, pełnym bagażnikiem i jestem kilkaset km od domu.

Poprzedni piątek przebieg 82kkm komunikat service oraz usterka silnika. 

 

ktore 1.2? 82 czy 110?

 

Nasze 82km ma aktualnie 5 lat i 68kkm bez awarii i problemow 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2017 o 08:49, Vadero napisał:

Ja na wszelkie "wadliwe" silniki i samochody patrzę tak: "wadliwe" = nie wytrzymuje eksploatacji przez troglodytę. Jak jesteś świadomy tego na co zwrócic uwagę przy używaniu to pewnie nie będzie źle.

 

Inna sprawa silnik o opinii "wadliwy" = trudniej sprzedać, nikt ci za to nie da takiej kasy jak za to samo auto z "dobrym" silnikiem. + musisz jako że silnik "wadlwy" założyć, że może się coś posypać i przez to będzie droższa eksploatacja. Czyli musisz takie auto taniej zakupić. 

 

 

 

 

Nie jest to prawda ;)

 

Ja miałem wadliwy silnik w Punto 2 HGT.

Chocbys na głowie stawał to wariator będzie terkotal i wymienisz go najdalej z rozrządem.

 

A jak nie będziesz kontrolował oleju raz na miesiąc to zatrzesz silnik.

 

Kto normalny sprawdza olej w nowym aucie raz na miesiąc? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muzyk napisał:

 

ktore 1.2? 82 czy 110?

 

Nasze 82km ma aktualnie 5 lat i 68kkm bez awarii i problemow 😄

Wersja 130km z EAT6. 

Coś w serwisie mówią, że ślizgi od rozrządu lubią się kruszyć i wpadać do miski olejowej i zatyka smok. Mieli juz kilka takich przypadków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech, cos im swieci ale nie do konca... wszystkie 1.2 sa na pasku. z poczatku produkcji motory 110 i 130 mialy jakas wade i luszczyl sie pasek rozrzadu, o dziwo niestety z wierzchu nie bylo tego widac. byla jakas akcja dla tych najbardziej narazonych, zmieniali pompe oleju i rozrzad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muzyk napisał:

ech, cos im swieci ale nie do konca... wszystkie 1.2 sa na pasku. z poczatku produkcji motory 110 i 130 mialy jakas wade i luszczyl sie pasek rozrzadu, o dziwo niestety z wierzchu nie bylo tego widac. byla jakas akcja dla tych najbardziej narazonych, zmieniali pompe oleju i rozrzad.

Aktualnie zdejmują miskę olejową, więc pewnie coś w tym jest co napisałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, sowik85 napisał:

To przy okazji jeszcze zapytam: czy 1.6 TCE 200km od Renault to to samo co 1.6 THP od Peugeota?

Zupełnie nie rozpoznawałem tematu ale może akurat ktos wie...

1.6 TCe to konstrukcja Nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. 114i, 116i i 118i miały warianty tego silnika.
 
Z Mini Cooper 2007+ też. 
To to by się zgadzało w takim razie. Łańcuch dziwnie skoszony.
Polamany slizg wpadł do miski, zablokował smoka, który i tak był zapchany jakimś miedzianym syfem. Oleju przybraklo panewki na wale powiedziały papa, wal nie nadaje się za bardzo do szlifu. Panewki aż splaszczone. Podobnie na dwóch korbach. 160 nalotu 09r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

To to by się zgadzało w takim razie. Łańcuch dziwnie skoszony.
Polamany slizg wpadł do miski, zablokował smoka, który i tak był zapchany jakimś miedzianym syfem. Oleju przybraklo panewki na wale powiedziały papa, wal nie nadaje się za bardzo do szlifu. Panewki aż splaszczone. Podobnie na dwóch korbach. 160 nalotu 09r

 

Akurat ten silnik od kolegi @Konrad` to nie ma nic wspólnego z BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zapytam warunek bezdyskusyjny ze musi byc THP czy auto jako jedyne sie podoba z takim silnikiem?
W kwietniu zeszłego roku był tworzony ten wątek. Temat już dawno nieaktualny.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.