Jump to content
PaXon

Strumienica seicento 1.2 16v Bosch Motronic

Recommended Posts

Witam

Potrzebuje pomocy przy montażu strumienicy bo wiem jak ma byc zamontowana lecz nw z jaka odległością od silnika bo to ma duze znaczenie.

Czy poprostu wspawać zamiast katalizatora?

d92551934a4893b626cb6cf903d5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoć to lipa ! ja nie mam tego;) dowiedz się gdzie był seryjny kat.w 1.2

Edited by roach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strumienica tyle samo pomaga co magnetyzery. 😀 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wspawam jako tłumnik środkowy to będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo gorzej na pewno nie będzie :phi: Teoretycznie trochę mniejsze opory są przy dużej prędkości gazów (co akurat w N/A nie koniecznie pomoże), pozostałe efekty to różnie bywa. Liczysz na poprawę, czy chcesz mieć tam coś co wygląda jak katalizator? Ja bym się żadnych cudów poza efektem placebo i ewentualnie trochę mniejszą głośnością nie spodziewał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja juz kupiłem ta strumienice i chciałem ja zamontować, ale po waszych opiniach stwierdzam ze chyba to nie potrzebnie kupiłem :(

Co zrobic bo muj katal. seryjny z 1.1 jest rozpruty i pusty w środku :) super dźwięk ale słychać go tylko z pod auta :( i trochę echo sie niesie w kabinie. Co zrobic?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, PaXon napisał:

Ja juz kupiłem ta strumienice i chciałem ja zamontować, ale po waszych opiniach stwierdzam ze chyba to nie potrzebnie kupiłem :(

Co zrobic bo muj katal. seryjny z 1.1 jest rozpruty i pusty w środku :) super dźwięk ale słychać go tylko z pod auta :( i trochę echo sie niesie w kabinie. Co zrobic?

To Masz 1.2 I wydech od 1.1 z katalizatorem pustym???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem napisać "po prostu wsadź tę strumienicę zamiast rozprutego kata" ale teraz zastanawiam się jaką Ty tam masz średnicę w jednym i drugim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

srednica strumienicy to 50 mm a seryjny wydech w seicento nw ile ma cali lub mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

w porywach ze 40mm, ktoś mnie może poprawić dla dokładności ale na pewno na tyle znacząco mniejszy, że tak na szybko nie przypasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec co robic ? kupic katalizator z 1.2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuję najpierw odpowiedzieć na pytanie kolegi roach bo to dość zasadnicza kwestia :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla mnie z doswiadczen kjs strumienica to pic na wode... hehe lesze efekty mialem bezposredni plus koncowy ze 125p :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj wydech to krotko pisząc (jest dorobione kolanko bo jak wiadomo w 1.2 16v wydech nie pasuje a reszta wydechu jest seryjna, jedynie co to katalizator jest wycięty).

 

A co do tej strumienicy to założę ja jako tłumnik środkowy i wymienię tłumnik końcowy z 125p, bo szkoda zeby strumienica leżała i zawalała garaż :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, PaXon napisał:

Moj wydech to krotko pisząc (jest dorobione kolanko bo jak wiadomo w 1.2 16v wydech nie pasuje a reszta wydechu jest seryjna, jedynie co to katalizator jest wycięty).

 

A co do tej strumienicy to założę ja jako tłumnik środkowy i wymienię tłumnik końcowy z 125p, bo szkoda zeby strumienica leżała i zawalała garaż :)

mi powiedziano ze jeżeli masz 1.2 silnik to i wydech powinny być pod ten silnik...nie wiem ile w tym prawdy...ja u siebie mam większą średnicę wydechu bez strumienicy...jeżeli to ma 50 to nie obejdzie się bez redukcji rury...ja bym to opitolił na olx i tyle:oki:

Edited by roach

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym zmienił ten wydech bo ta oryginalna średnica jest bardzo mizerna. Chyba, że ktoś tu powie, że 1.2 16V na sejowym wydechu dalej ma 80KM+.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rusala napisał:

A ja bym zmienił ten wydech bo ta oryginalna średnica jest bardzo mizerna. Chyba, że ktoś tu powie, że 1.2 16V na sejowym wydechu dalej ma 80KM+.

+1

mi doradzał kolega co ogarnia rajdowe sc 1.2 16v ze wydech musi być większy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak najlepiej według was zrobic wydech pod 1.2 16v 80km bosch w seju i z katalizatorem

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, roach napisał:

+1

mi doradzał kolega co ogarnia rajdowe sc 1.2 16v ze wydech musi być większy

Zdecydowanie większe fi. Minimum 50mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydech większy niż standardowy od 1.1 do 16V na pewno jest potrzebny, ale z drugiej strony z tymi rozmiarami to jest ogólnie histeria, najlepiej komin 10 cali. Skoro fabryczny tjet 150 km daje radę z katem i zapychającymi tłumikami na wydechu rzędu 50mm (o ile nie mniej), to tak, na pewno do 1.2 16V 80 konnego jest potrzebne minimum też tyle :/ Mam chyba gdzieś mądrą książkę w domu z tabelką mocy i rozmiarów wydechów, jak znajdę to zacytuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, już nie chciałem tego pisać ale tez uważam, że nie należy popadać w paranoję z rozmiarami wydechu. Przykładowo Fiat Coupe 20V turbo, który fabrycznie ma 220KM ma wydech 2.25" czyli 57mm a wersja bez turbo (147-154KM) miała jeżeli pamiętam 2" (~51mm). Różni "spece" różnie mówią ile potrzeba ale trzeba zachować rozsądek. Generalnie 40mm (a w seju chyba jest nawet mniej) średnicy przy ściankach powiedzmy 1mm (nierdzewne łatwiej znaleźć 1.5mm, tak informacyjnie) to około 1134mm2 wewnętrznej powierzchni przekroju. 50mm daje 1810mm2 czyli wzrost o niemal 60%. Myślę, że wystarczy :P

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Zdecydowanie większe fi. Minimum 50mm

:facepalm: minimum...

 

chętnie przeczytam jakieś mądre źródło z którego zaczerpnąłeś takiej wiedzy, obliczenia matematyczne, działanie praw fizycznych mile widziane.

 

coś mi się wydaje, że nie do końca jesteś ekspertem w temacie, ale radami sypiesz jak z rękawa ;l nie muszę chyba pisać ile rady tego typu są warte?

 

wracając do tematu, ja w 1.2 8v mam przelot fi 45 wewn. + końcowy z DFa. Czy to odpowiednia średnica? Zależy co chce się uzyskać. Mnie taka średnica odpowiada, ale w porównaniu z 42 czy 43 wewn. w takiej samej konfiguracji, na fi 45 odczuwalny jest "muł" w niższym zakresie obrotów. O ile dobrze pamiętam wydech seria w SC ma fi 38 (nie dam sobie głowy uciąć czy zewn. czy wewn.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem zeby robic tak:

Cały wydech średnicy wew. 45mm

w miejsce kata wstawić ta strumienice awg ale będzie musiała byc na przejściówkę bo jej średnica to 50mm (czy lepiej jakiegoś kata włożyć? Tylko z czego?)

i na koniec tłumik końcowy z fiata 125p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wewnętrzna 45 to zewnętrzna wyjdzie 47-48. Ja już bym chyba dał te 50mm żeby nie rzeźbić tej strumienicy :phi: Albo możesz dospawać bez przejściówki przy takiej różnicy. Jak by Cię bardzo bolał niewielki schodek jaki powstanie to możesz podpiłować rurę przy krawędzi żeby było gładsze przejście ale tyle to zwykle ziutki w zakładach tłumikarskich nachlapią do środka spawem. Istnieje też pewna szansa, że rura wejdzie w tę od strumienicy.

 

Co do kata to ja osobiście jestem zwolennikiem a nie przeciwnikiem, a w szczególności tzw. "sportowych", najlepiej 100CPSI ;] W kilku wydechach dawałem polski wyrób firmy AWG Polonez czyli tej samej co twoja strumienica (bynajmniej nie mają za dużo z poldkami wspólnego :lol:). Coś jednak czuję, że CI się cena może nie spodobać :phi: Niemniej żaden nowy tani nie będzie a używany mija się z celem skoro już masz odtykać nieco ten wydech. Chyba, że w jakimś niezłym stanie i przepalić go co nieco :ogien::bbq:

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zamówię sobie wydech z tej firmy bo ona robi przelotowy cały 50mm na wzor seryjnego.

http://adamkozak.pl/jednoelementowe-sportowe-wydechy/

Kolanko za kolektorem zrobie całe od nowa 50mm i musze przespawać oczko od sondy. Za kolankiem jest katalizator i zamiast niego dam strumienice awg, lecz nw czy to dobry pomysł.

Dzis kupiłem nowa końcówkę wydechu z 125p lecz nie wiedziałem ze ona ma średnice 40mm. Da sie to jakos przerobić?

Cena troche przeraza ale jak bedzie na aucie to bedzie robiło hałas :P

Edited by PaXon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna rzecz tak w jednym kawałku. Tylko tak sobie myślę, że jak już dasz taką fajną wyginaną a nie spawaną rurę za jakąś kasę to może by ten tłumik za chociaż 200zł a nie 40 i znowu rzeźbić ze średnicą :P Jak chcesz koniecznie, żeby darło japę to możesz jakikolwiek tani (no ale od 125 droższy :hehe:) absorpcyjny choćby od TurboWorks. Natomiast ja bym wolał trochę ciszej i może nawet dwa bym dał a na pewno zastanowił się nad jakimś komorowym. Ostatnio bardzo pozytywnie zaskoczył mnie też nie specjalnie drogi od Magnaflowa. Wcześniej nawet nie wiedziałem, że oni robią inne niż absorpcyjne a jednak i jestem bardzo zadowolony z efektu. Wiadomo, że to nie "pełen przelot" ale wielkich restrykcji nie ma a poza tym z tymi przelotami w N/A to wiadomo jak jest, częściej odejmują mocy niż dodają. (oczywiście można tak powiedzieć o dowolnej przeróbce wydechu na N/A heh).

 

Co do kata to ja tam wolę nie wdychać tlenku węgla ale taką strumienicę też u kumpla dawaliśmy i co mogę powiedzieć... no jest :phi: To było na 1.1 turbo więc trudno porównywać. w zasadzie to bez dokładnych obliczeń dla N/A od strony wydajności wydechu i silnika z nim to nikt z fusów nie wywróży. A co do czystości spalin to już sam zdecydujesz.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.04.2017 o 16:47, addy napisał:

:facepalm: minimum...

 

chętnie przeczytam jakieś mądre źródło z którego zaczerpnąłeś takiej wiedzy, obliczenia matematyczne, działanie praw fizycznych mile widziane.

A proszę cię bardzo . test na zwykłym cc900 bo wg ciebie fi nie ma znaczenia. 

 

wyk3.jpg

Edited by HARDTECHNO

Share this post


Link to post
Share on other sites

A bedzie to miało wpływ na to jak całkowicie usunę katalizator i bedzie po prostu rura szła a na środku dam ta strumienice awg i tłumnik koncowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu wszystko może mieć znaczenie i tak jak mówiłem, nie wywróży się ;) Ale teraz zapewne jest zdławiony silnik nieco więc co byś nie zrobił pewnie będzie lepiej. Inna sprawa jaka wyjdzie charakterystyka od obrotów. Czyli strumienica nie ma robić za picowany kat? Czy tam będzie czy nie wróżę (a jednak!), że dużo nie zmieni ale też nie powinno specjalnie popsuć. Może przy wyższych obrotach coś tam poprawi, może trochę dźwięk stłumi/zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa takie absorpcyjne tlumiki robią mniej więcej to samo co jeden (trochę większy może) więc nie za bardzo widzę sens dawania dwóch takich. jak już dwa to jeden absorpcyjny drugi komorowy (czy jak kto woli rezonansowy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to znaczy za głośny? :hehe: Sam jeden to na 200% będzie przekraczał normę jeżeli o to pytasz. Mogę Ci podać przykład - jeden tłumik absorpcyjny (czyli jak ten) ale znacznie większej objętości, średnica wydechu 63mm na 1.4, duży kat i turbo (czyli trochę ciszej) - pomiar przystosowanym do tego sprzętem 9nie telefonem) pokazał, że ledwo ledwo może by się w normie zmieściło dopóki nie puści się gazu :P. Norma mówi, że pomiar ma być robiony przy 3/4 mocy maksymalnej (załóżmy 3500) i ma nie przekraczać 93dB(A) ale nie tylko przy tych obrotach lecz także przy szybkim puszczeniu gazu z nich. Wtedy mamy najczęściej przestrzelenie przynajmniej kilka dB i guzik będzie ze spełnienia normy :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.