Skocz do zawartości

kompresor klimy


chris_66

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, chris_666 napisał:

hej

 

czy kompresor klimy poza olejem z czynnikiem chłodzącym ma w sobie jeszcze swój "własny olej" - bo dyskusja się wywiązała przy kawie i zdania były podzielone 

A jak miałoby to wyglądać, gdyby miał jeszcze swój własny olej? Z tego co mi wiadomo w całym układzie jest jeden rodzaj oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chris_666 napisał:

;l;l

 

na razie remis , 

No chyba nie zupełnie, bo nie słyszałem o sprężarce, która ma jednocześnie dwa rodzaje oleju. Dana sprężarka jest raczej smarowana jednym rodzajem oleju i przeważnie ten olej krąży w całym układzie i dodatkowo uszczelnia układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, janusz napisał:

No chyba nie zupełnie, bo nie słyszałem o sprężarce, która ma jednocześnie dwa rodzaje oleju.

To może wynikać z tego, że podwójnie liczy się ten olej. Raz podczas napełniania nowej sprężarki. Drugi razem z czynnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam taką teorię:

Fabrycznie nowe sprężarki są zalewane olejem w fabryce.

Przy opróżnianiu układu z czynnika niewielka część oleju jest wysysana z czynnikiem. Większość urządzeń do obsługi klimatyzacji podaje ilość odzyskanego oleju.

Przy napełnianiu układu warto wziąć pod uwagę, który element był wymieniany i na tej podstawie dodaje się ilość oleju, np. dla wymiany skraplacza około 20 g oleju.

Niewielki nadmiar oleju nie jest szkodliwy, ale zmniejsza wydajność chłodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Część oleju krąży w układzie, ale część jest w sprężarce. Nową należy zalać olejem.

Znajomy, serwisant klimy (ale nie posiadacz kombajnu do zrobienia klimy samochodowej tylko prawdziwy serwisant klimatyzacji przede wszystkim w biurowcach) powiedział mi jakiś rok temu, że każdy nowy kompresor jest zalany olejem i nie ma sensu dodawać nic do układu. Po czym napełnił układ określoną ilością samego czynnika w samochodzie kolegi (po wymianie sprężarki) i układ ten działa do dziś bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rostex napisał:

Ja znam taką teorię:

Fabrycznie nowe sprężarki są zalewane olejem w fabryce.

Przy opróżnianiu układu z czynnika niewielka część oleju jest wysysana z czynnikiem. Większość urządzeń do obsługi klimatyzacji podaje ilość odzyskanego oleju.

Przy napełnianiu układu warto wziąć pod uwagę, który element był wymieniany i na tej podstawie dodaje się ilość oleju, np. dla wymiany skraplacza około 20 g oleju.

Niewielki nadmiar oleju nie jest szkodliwy, ale zmniejsza wydajność chłodzenia.

 

Fabrycznie nowa sprężarka faktycznie zalana jest olejem, ale podejrzewam, że w różnych przypadkach procedury wkładania takiej sprężarki są różne. Tu musiałby się wypowiedzieć jakiś praktyk, ale wiem, że są przypadki, gdzie przy wymianie sprężarki spuszcza się i waży olej ze starej sprężarki, następnie robi to samo z nową i uzupełnia tylko tyle ile spuszczono ze starej. Czyli fabrycznie jest zalana większą ilością oleju. Nie wiem, czy wynika to z tego, że faktycznie tego oleju jest w sprężarce więcej, czy z tego, że ten nadmiar oleju został w układzie. No i faktycznie przy serwisie klimatyzacji ściąga się czynnik z jakąś częścią oleju, którą trzeba później uzupełnić. Ale zrozumiałem, że kolega @chris_666pytał, czy są dwa rodzaje oleju, jeden w sprężarce, a drugi w układzie z czynnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam pod ręką fabryczny zestaw klimy jednego z japońskich producentów. Kompresor, skraplacz, parownik, rurki, elektryka, pstryczki, śrubki i gruba instrukcja montażu. Przejrzałem dokładnie.

Nie ma ani słowa o konieczności dodawania jakiegoś oleju do sprężarki.

Podłączyć kombajn, napełnić układ i wio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej
 
czy kompresor klimy poza olejem z czynnikiem chłodzącym ma w sobie jeszcze swój "własny olej" - bo dyskusja się wywiązała przy kawie i zdania były podzielone 


Taki sam olej, głównie PAG46. Układ zamknięty, w kompresorze z całego układu znajduje się najwięcej oleju.
Kompresor nowy czy regenerowany powinien być ( o ile dobry producent) zalany olejem. Kompresor zabezpieczony zatyczkami aby olej się nie wylał.

Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joki napisał:

Akurat mam pod ręką fabryczny zestaw klimy jednego z japońskich producentów. Kompresor, skraplacz, parownik, rurki, elektryka, pstryczki, śrubki i gruba instrukcja montażu. Przejrzałem dokładnie.

Nie ma ani słowa o konieczności dodawania jakiegoś oleju do sprężarki.

Podłączyć kombajn, napełnić układ i wio.

Jak zakładasz całą klimę, to olej jest w odpowiedniej ilości w kompresorze, więc faktycznie składasz i tylko dodać czynnika i ma pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kovic napisał:

Taki sam olej, głównie PAG46. Układ zamknięty, w kompresorze z całego układu znajduje się najwięcej oleju.
Kompresor nowy czy regenerowany powinien być ( o ile dobry producent) zalany olejem. Kompresor zabezpieczony zatyczkami aby olej się nie wylał.

Zgadza się, ale jeśli ktoś wymienia sam kompresor, to część oleju pozostała w układzie, więc powinno się spuścić olej ze starego kompresora i zważyć, następnie zrobić to samo z nowym i dolać tyle ile było spuszczone ze starego. Jak tego nie zrobimy, to mamy za dużo oleju w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, janusz napisał:

Zgadza się, ale jeśli ktoś wymienia sam kompresor, to część oleju pozostała w układzie, więc powinno się spuścić olej ze starego kompresora i zważyć, następnie zrobić to samo z nowym i dolać tyle ile było spuszczone ze starego. Jak tego nie zrobimy, to mamy za dużo oleju w układzie.

 

Hmmm,

 

bardziej zgadzałbym się z tezą kolegi jeśli ktoś zakładałby kompresor używany ( np. ze szrotu). Kompresor nowy lub regenerowany powinien być zalany olejem w odpowiedniej ilości.

Inaczej sprawa ma się przy zatartej sprężarce, po płukaniu układu - przy zakładaniu nowej sprężarki musimy wpuścić w układ odpowiednie ilości oleju w zależności od modelu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Kovic napisał:

 

Hmmm,

 

bardziej zgadzałbym się z tezą kolegi jeśli ktoś zakładałby kompresor używany ( np. ze szrotu). Kompresor nowy lub regenerowany powinien być zalany olejem w odpowiedniej ilości.

Inaczej sprawa ma się przy zatartej sprężarce, po płukaniu układu - przy zakładaniu nowej sprężarki musimy wpuścić w układ odpowiednie ilości oleju w zależności od modelu auta.

Takie coś kiedyś znalazłem (cytat z innego forum dotyczący golfa VI):

" Procedura olejowa jest trochę skomplikowana przy wymianie sprężarki.
Otóż po odessaniu czynnika trzeba spisać ile odseparowano oleju. Następnie pod demontażu starej sprężarki spuscic z niej olej korkiem do pojemnika z dokładną podziałka w ml. Zapisać wartość. W nowej sprezarce jest już 140gr/ml(denso)oleju.ten olej trzeba również wylać do osobnego pojemnika i napełnić z powrotem ilością odpowiadającą ilość odessanej i zlanej ze starej sprężarki. Np:odessalem 8gr i zdałem 100,to z nowej wylewać 140gr i zalewam z powrotem 108gr tym nowym dopiero co spuszczonym olejem."

To oczywiście nie jest fachowe źródło, ale nie spotkałem się, żeby ktoś tą procedurę podważył i wydaje się być logiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, janusz napisał:

Takie coś kiedyś znalazłem (cytat z innego forum dotyczący golfa VI):

 

Staram się nie korzystać z wiedzy z for internetowych gdyż jest sporo herezji ( nie zawsze ). Na stronach producentów znalazłem :

 

Denso :

 
Cytuj

 

Sprężarki klimatyzacji DENSO
Jakość części oryginalnych dla rynku wtórnego
> DENSO jest światowym liderem w produkcji sprężarek
klimatyzacji (ponad 40% udział w rynku OE)
> Każda sprężarka DENSO jest nowa (bez części regenerowanych)
> Oferowane kompresory w 100% spełniają standardy jakości OE
> Najwyższa jakość produktu, ekstremalnie niska liczba zwrotów
> Sprężarki są dostarczane jako kompletne jednostki, wstępnie
wypełnione odpowiednią ilością oleju
> 100% dopasowanie: idealne dopasowanie do specyfi kacji
pojazdu

 

 
Nissens :

 

Cytuj

 

Sprężarki klimatyzacji samochodowej

Sprężarki Nissens są produktami fabrycznie nowymi, dostarczanymi bez kaucji czyli bez konieczności zwrotu rdzenia starej sprężarki. Sprężarki zalane są fabrycznie olejem PAG oraz dostarczane w komplecie z niezbędnymi uszczelkami (o-ringami), dodatkowymi złączami elektrycznymi oraz nawet w komplecie ze sprzęgiełkami jednokierunkowymi (dotyczy wybranych referencji). Oznacza to, że kupujący produkty Nissens nie muszą tracić czasu na poszukiwanie dodatkowych części. Wszystkie najważniejsze dodatkowe części dostarczone są w standardzie w kartonie ze sprężarką (szczegóły oferty wg katalogów Nissens).

Zalety, dla których warto wybrać sprężarkę Nissens:

  • Wysoka jakość produktu, zgodność z OE
  • Sprężarki nowe (bez kaucji)
  • Sprężarki napełnione fabrycznie właściwym typem i ilością oleju PAG
  • O-ringi w standardzie w kartonie ze sprężarką
  • Dodatkowe elektryczne złącza-przejściówki (wybrane ref.)
  • Dodatkowe sprzęgiełka jednokierunkowe w komplecie (wybrane ref.)
  • Idealne dopasowanie i łatwa instalacja
  • Warunki instalacji i gwarancji zawarte w kartonie ze sprężarką
  • Solidne i estetyczne opakowanie.

 

 

Dodatkowo nissen zaleca sprawdzenie prawidłowej ilości oleju, jednak jest to dla nich dupochron. Na opakowaniu i sprężarce mamy info jaką ilością oleju jest zalana, gdyby producent zalecił większą ilość oleju lub mniejszą - należy upuścić. Jednak nigdy się nie spotkałem aby ktoś to robił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako serwis samochodów pewnej marki mogę napisać ,że  w układzie klimatyzacji  krąży  w układzie razem z czynnikiem . owszem , nowe kompresory są zalane olejem ale tylko po to aby nie korodowały od wewnątrz . po zamontowaniu nowego kompresora  , wymieniamy osuszacz , napełniamy  układ czynnikiem i to wszystko . ważne jest  aby  od czasu do czasu jesienią , zimą  włączać  klimatyzację  aby  cały układ  wymieszał  się  ( olej  z czynnikiem ) .Olej w układzie  ma za zadanie  uszczelnianie wszystkich połączeń i zbieranie   zanieszyszczeń .   w długo  nieużywanej klimatyzacji  dochodzi  do  "rozwarstwienia się " oleju  od  czynnika , olej spłynie do sprężarki ,  po włączeniu  krótko  klima pracuje  " jakby na sucho " zanim  olej  wymiesza się   z czynnikiem .  nie spotkałem  jeszcze  kompresora  smarowanego olejem , w którym olej  nie ma styczności  z czynnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spężarka samochodowa ma jeden olej w całym układzie , przy czym jego większość jest właśnie w samej sprężarce .

nowa jest zalewana olejem ( w większośći przypadków ) i zazwyczaj jest informacja jaka ilościa i jakim olejem bo to też w niektórych przypadkach jest bardzo ważne . Każdy ogarnięty serwisant tak czy siak zlewa przed montażem olej by upewnić sie ile go jest i potem odpowiednio napełnić układ według danych producenta ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.