Skocz do zawartości

Jak podpiac impulsator w 1.2 16v ?


PaXon

Rekomendowane odpowiedzi

Impulsator? Masz na myśli ten w skrzyni? A do czego chcesz go podpinać? Sterowanie wspomaganiem? No bo prędkościomierz to z silnikiem nie ma nic wspólnego... W samym kompie od wersji 82KM (nie pamiętam czy 80 ma to samo) to VSS podpięty jest chyba do pinu B33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nazwa wskazuje jest to pin 33 w złączu B kompa ;-) Jak masz kabel podpisany VSS to pewnie to. Ale tak jak Lesiu pisze możesz to olać. Ta informacja była potrzebna tam jak się nie mylę do sterowania zaworem od hydraulicznego wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym poprostu widziec ile jade i tyle :)

Wczesniej w 1.1 spi miałem impulsator w skrzyni i chciał bym go podpiac do tego kompa. Czy lepiej przejsc na linke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały czas mam wpiety impulsator i nie działa :( bo ten elektryk co mi podpisał to mowił ze jeden jest nie podłączony i ze nie bedzie działał

mam ten kabel VSS puszczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ustalmy fakty :phi: Masz licznik od MPI tak? A skrzynię masz od czego (to bardziej z ciekawości)? Najprościej wkręcić impulsator od MPI choć poza mechanicznym ułożeniem wyprowadzeń to chyba się te FIATowskiee nie różnią niczym (najważniejsza ilość impulsów na obrót). Tak jak Lesiu pisze i jak wspominałem wcześniej komputer silnika nie ma tu nic wspólnego z prędkościomierzem. Co Ci dokładnie ten elektryk powiedział? Może masz niepodpięty porostu przewód do licznika? Sygnał z impulsatora musi być podpięty do pinu nr 9 (jeden ze skrajnych) w złączu A licznika MPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie seicento było 1.1 Spi Schumacher a ja zrobiłem swapa na 1.2 16v Bosch Motronic 80

Skrzynie jest org. z Schumacher taka jak była (c514)

Elektryk o ile dobrze pamiętam to mowił ze chyba tylko sam sygnał do impulsatora nie jest podpięty.

W instalacji mam puszczone kable od wentylatora(bo jeszcze nie jest podpięty bieg 1 i 2) no i chyba od impulsatora czyli VSS.

Prosze o pomoc bo juz licznik mi nie działa dos długo a chce sie dowiedzieć ile to cudo idzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK... W sumie to nie odpowiedziałeś na moje pytanie o licznik :P Jeżeli było SPI to prędkościomierz NA LINKĘ i tak patrząc po zdjęciach chyba nie ma to znaczenia czy była to wersja Schumacher czy nie. Ale mogę się mylić, wybierz jeden z poniższych obrazków.

SPI:

540x405_fiat-seicento-sx-sprzedawany-ego

MPI:

0001VAVA3KK658NP-C317-F3.jpg

 

Co do wentylatora to masz go teraz rozumiem "po staremu" czyli na wyłącznik termiczny w chłodnicy tak? A koniecznie chcesz, żeby nim komp sterował? Będziesz do tego potrzebował dwóch przekaźników i rezystora, tak pytam tylko czy masz tę świadomość?

 

I jeszcze raz - VSS w komputerze nie jest Ci do niczego potrzebny. Potrzebny Ci jest sygnał z impulsatora w skrzyni ale podpięty nie do kompa (możesz sobie odgałęzić tam też jak koniecznie chcesz) tylko do wiązki licznika.

 

P.S.

A jedzie tyle samo co na starym silniku przy tych samych obrotach - ta sam skrzynia :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm zapomniałem o tym wynalazku... To takie cuś jak wsadzasz w zegary CC teraz? Nigdy tego w rękach nie miałem to nawet nie wiem jak tam wtyczki wyglądają... Obstawiam, że z prędkościomierza wychodzą 3 kabelki tj. czarny, czerwony i żółty, do którego powinien iść sygnał z impulsatora. Tak to wygląda Lesiu?

Tak czy inaczej jeżeli jest oryginalna skrzynia i oryginalnie licznik był z impulsatorem to jedynym powodem, że nie działa jest jakaś ingerencja elektryka. Nie ma potrzeby nic modyfikować tylko podpiąć tak jak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wykręć liczni i zobacz co tam ma z tyłu (przy okazji wrzuć jakąś fotkę). Ten kabel oznaczony "VSS", o którym pisałeś, że masz w wiązce to idzie od strony impulsatora czy od komputera czy skąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdj instalacji:

Na zdj jest kabel VSS i kabel 1 biegu wentylatora. Kabelki sa podpisane lecz nie podłączone.

Przy tej kostce (zdj.3) tez sa 2 lub 3 wolne kable (niepodpięte) lecz teraz najbardziej mi zależy na liczniku i wentylatorze.

P1030224.JPG

P1030225.JPG

P1030226.JPG

P1030227.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, czyli dobrze obstawiałem te 3 przewody do prędkościomierza. Przydałoby się zobaczyć gdzie idzie ten żółty bo nie widać na zdjęciach. Coś mi świta, że to może być na tej dodatkowej wtyczce z jednym różowo-czarnym kabelkiem - zgadza się? W każdym razie ta wtyczka występowała też w normalnym SPI tylko do niczego nie wpięta. W MPI kabelek z sygnałem prędkości był pomarańczowo-biały to chyba takiego tu niema.

 

Jeśli chodzi o sygnał z impulsatora to nie doszukałem się którędy i jakiego koloru kabelkiem idzie w tym wypadku ale jest szansa, że takim samym jak we wtyczce do licznika. Logiczne by było, że przepuścili go przez to przednie złącze 20 pinowe. W zwykłym SPI brakuje tam kabelków na pinach 2, 10, 15, 16, 17 i 19 oraz nie bardzo wiem od czego jest nr 5 (szaro-zielony). Zacząłbym od przejrzenia czy któryś z tych pinów u ciebie jest obecny od strony samochodu.

 

Cały szkopuł polega teraz na znalezieniu sposobu na połączenie tego żółtego kabelka od prędkościomierza z sygnałem impulsatora. Jeżeli zawiodą poszukiwania oryginalnego połączenia zawsze możesz dorzucić tam jakiś przewód :phi:

 

Teraz co do wentylatora to nie możesz go sobie zrobić na wyłączniku termicznym? Mniej roboty a dwóch biegów chyba nie potrzebujesz i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersji Spi ale chłodnice mam nowa z MPI a w niej nie ma włącznika termicznego.

Z tego co pamiętam to do impulsatora idzie czerwony, żółty i zielony o ile dobrze pamiętam bo kable były trochę brudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym impulsatorze powinno być oznaczenie "+", "-" i "0". Minus to oczywiście masa, plus to zasilanie 12V a 0 to wyjście sygnału, które trzeba spiąć z żółtym przewodem prędkościomierza. No chyba, że masz ten z kabelkami wychodzącymi na wtyczkę typu superseal. To muszę sobie przypomnieć jak tam było...

Sprawdź gdzie jest ten żółty w zegarach podpięty (który kabelek w której z 4 wtyczek przy zegarach) i może uda Ci się go odnaleźć pod maską i spiąć z tym impulsatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć ze chodzi o ten zołty kabelek co jest przy wtyczce licznika (zdj.1)

A czy ten żółty na wtyczce 20pin to nie czasem ten sam kabel co od licznika czy to poprostu ten sam kolor?   (zdj.2)

P1030222.JPG

P1030226.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh tak coś czułem, że zaraz powiesz, że chodzi o ten we wtyczce :P  ;) chodzi o ten żółty kabelek, który jest wpięty razem z czarnym i czerwonym do prędkościomierza z tyłu zegarów. W którymś miejscu będzie zakończony oczkiem ze śrubką i pójdzie do któregoś pinu na jednej z wtyczek - pytanie do którego.

 

licznik SPI elektroniczny - sygnał prędkości.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale zle sie zrozumieliśmy :)

Jak znajde ten pin to wtedy ten kabel powinien byc podpięty pod sygnał impulsatora?

Bo jezeli chodzi o napięcie na impulsatorze to musze sprawdzić czy tam dochodzi.

 

Sprawdzę do jakiego pinu idzie ten zołty a potem bede szukał tego kabla zeby podpiąć sygnał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki udało mi sie podpiąć licznik musiałem tylko dwa kable zlutować (sygnał i +) i działa az miło.

Dzis juz zamknąłem licznik ;] az sie zdziwiłem co 1.2 16v potrafi

 

Temat Zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy impulsatorze czy gdzieś po drodze? Napisz dla potomności który to kabelek i w której wtyczce licznika ;)

 

A jakie obroty miałeś tak z ciekawości np. przy 120km/h lub wyżej? na mojej eskowej skrzyni to licznik się zamknie przy 6000 czyli ciut wysoko 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kabelkach doszedłem od licznika ze jest to ta wtyczka z pojedynczym pinem (zdj.1.2.)

Kabel od impulsatora był puszczony i podpisany chyba 16 ale po sprawdzeniu przejścia trafiłem na kabel z licznika. Te dwa kabelki (zdj.3) były od impulsatora (sygnał i nie było +).

Po podłączeniu działa tak jak powinien

P1030220.JPG

P1030222.JPG

P1030226.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.