Pavel_156 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Jak w temacie, do zastosowań typowo amatorskich typu pomalowanie ciągnika Czaję się na ten od dłuższego czasu, jakieś opinie? Ewentualnie coś podobnego w podobnym budżecie? https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/warsztat-i-organizacja/urzadzenia-pneumatyczne/kompresory/sprezarka-tlokowa-specair-hl-275-50.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMajki Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Mam identyczną od ubiegłego roku. Do wydmuchiwania wody z nawadniania, pompowania kół, przedmuchiwania różnych trudno dostępnych miejsc, malowania drzwi w warsztacie (test) i typowo amatorskich zastosowań wg mnie wystarczy. Dużo nie pracowała - olej jeszcze nie zmieniany ale jak na razie jest ok. Jeśli chodzi o coś innego w tej samej cenie to znajdziesz to samo pod inną nazwą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Pavel_156 napisał: Jak w temacie, do zastosowań typowo amatorskich typu pomalowanie ciągnika będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Pavel_156 napisał: Jak w temacie, do zastosowań typowo amatorskich typu pomalowanie ciągnika Powinien się nadać. Jak będziesz kupował pistolet lakierniczy, to szukaj takiego o małym zapotrzebowaniu na powietrze (niskociśnieniowy LVLP). Ten kompresor nie pociągnie narzędzi pneumatycznych, typu klucz udarowy (pneumatyczny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Pavel_156 napisał: Jak w temacie, do zastosowań typowo amatorskich typu pomalowanie ciągnika Czaję się na ten od dłuższego czasu, jakieś opinie? Ewentualnie coś podobnego w podobnym budżecie? https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/warsztat-i-organizacja/urzadzenia-pneumatyczne/kompresory/sprezarka-tlokowa-specair-hl-275-50.html Mam taki sam od roku i jest ok. Przedmuchiwałem nim nawadnianie, pompowałem przeróżne koła, nawet dzieci z piasku czyściłem Trochę głośny jedynie, ale TTTM. Uważaj tylko na końcówki jak kupiłem jakiś cały komplet (najtańszy) to dość szybko mi z końcówek bolczyki i uszczelki powypadały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 8 godzin temu, janusz napisał: Powinien się nadać. Jak będziesz kupował pistolet lakierniczy, to szukaj takiego o małym zapotrzebowaniu na powietrze (niskociśnieniowy LVLP). Ten kompresor nie pociągnie narzędzi pneumatycznych, typu klucz udarowy (pneumatyczny). Nie pociągnie pneumata? dziwne bo ja mam taki i koła, zawieszenie itd ciągnie aż miło. wiadomo, pompuje co chwila ale do amatorskiego dłubania przy domu czy w garażu jest akurat. zderzak też malowałem na nim i wyszło bardzo ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 50l SKY50 V2 Maktek mam od roku i polecam. robiłem konserwację podwozia trzech samochodów, sprawdził się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Dnia 22.04.2017 o 19:31, trychu napisał: Nie pociągnie pneumata? dziwne bo ja mam taki i koła, zawieszenie itd ciągnie aż miło. wiadomo, pompuje co chwila ale do amatorskiego dłubania przy domu czy w garażu jest akurat. zderzak też malowałem na nim i wyszło bardzo ok Pneumat to mi ciągnie bez problemów kompresor 24 litrowy. Kupiłem go, gdy dobudowywałem garaż i miałem do wkręcenia ponad setkę wkrętów z łbem 13 do mocowania podsufitki GK, pracował wtedy praktycznie ciągle. A i teraz do sporadycznych prac przy samochodzie z pneuamtem bez problemu sobie radzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Dnia 22.04.2017 o 19:31, trychu napisał: Nie pociągnie pneumata? dziwne bo ja mam taki i koła, zawieszenie itd ciągnie aż miło. wiadomo, pompuje co chwila ale do amatorskiego dłubania przy domu czy w garażu jest akurat. zderzak też malowałem na nim i wyszło bardzo ok Ok, to ja mam inne doświadczenia z kompresorem 50 l i kluczem pneumatycznym. Myślę, że rozwiązanie zagadki tkwi w samym kluczu, jeśli jest mocny i ma duże zapotrzebowanie na powietrze, to niestety ale będzie pyrkał, ale nie osiągnie swojej mocy. Ten sam klucz podłączony do wydajnego kompresora działał jak należy. Tylko ja potrzebowałem tego klucza do odkręcenia zapieczonej śruby, a nie koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 To przy okazji zapytam. Do takiego 25/50 l kompresora jaki klucz dokupić żeby bez problemu poszedł i odkręcał nawet takie śruby w kołach stalowych po sezonie zimowym . Nie wiem czemu zawsze po zimie są mocno przyrdzewiałe i jakby zapieczone.A dokręcam ręką i sprawdzam kluczem dynamometrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 dobrze zapieczonej śruby nie odkręci nawet pistolet hazet na kompresorze 150 litrów w zakładzie w którym pracuję. ja mam pistolet yato i jest git. a jak coś nie idzie, np 11letnia nakrętka od przegubu w astrze to laga i heja na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 E tam odpowiednie cisnienie dobry klucz i odkreci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 19 minut temu, szyman napisał: E tam odpowiednie cisnienie dobry klucz i odkreci. Do tego odpowiednia średnica węża ...jak założysz 6mm to zapomnij Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 2 godziny temu, jakubek napisał: Do takiego 25/50 l kompresora jaki klucz dokupić żeby bez problemu poszedł i odkręcał nawet takie śruby w kołach stalowych po sezonie zimowym . Nie wiem czemu zawsze po zimie są mocno przyrdzewiałe i jakby zapieczone.A dokręcam ręką i sprawdzam kluczem dynamometrycznym. Tobie nie jest potrzebny klucz http://www.cp.com.pl/Katalog/Vehicle-Service/Klucze-udarowe/T019139-Chicago-Pneumatic-CP-797.html tylko 0,2g smaru na każdą ze śrub i bez problemu i przedłużek z gassrurki odkręcisz koła - to raz. Dwa - dokręcasz ręką i sprawdzasz moment... no ciekawa koncepcja, bo ręką możesz dokręcić i 200Nm, a klucz nastawiony na (przykładowo)110Nm wskaże Ci właściwe dokręcenie - chyba nie tędzy droga (lub też robisz to poprawnie, ale opis tego nie oddaje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Ja dokręcam koła kluczem - krzyżakiem z krótkimi ramionami niezbyt mocno. Na wiosnę odkręcam bez problemu kluczem z teleskopowym ramieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 3 godziny temu, szyman napisał: E tam odpowiednie cisnienie dobry klucz i odkreci. No właśnie. Dla mnie amatorskie używanie klucza pneumatycznego, to odkręcanie "problematycznych" śrub. Jeśli nie robię tego zawodowo, to koło w samochodzie mogę odkręcić zwykłym kluczem, zejdzie mi 30 sekund dłużej. Jeśli klucz pneumatyczny ma ruszyć zapieczone śruby, to niestety, ale potrzebny jest dobry klucz, wąż o odpowiedniej średnicy i wydajne źródło powietrza (zarówno ciśnienie jak i ilość powietrza). Co z tego, że kompresor 25 litrów będzie miał maksymalne ciśnienie 9 bar jak klucz potrzebuje ok 7 bar i zużywa ponad 200 litrów na minutę. Na ile tej butli wystarczy? nie zdąży ruszyć zapieczonej śruby. Jeśli miałbym śrubę "popuszczać" zwykłym kluczem, a pneumatyka używać do odkręcania popuszczonych śrub, to do tego celu są tańsze i wygodniejsze narzędzia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 2 godziny temu, romano11 napisał: Tobie nie jest potrzebny klucz http://www.cp.com.pl/Katalog/Vehicle-Service/Klucze-udarowe/T019139-Chicago-Pneumatic-CP-797.html tylko 0,2g smaru na każdą ze śrub i bez problemu i przedłużek z gassrurki odkręcisz koła - to raz. Dwa - dokręcasz ręką i sprawdzasz moment... no ciekawa koncepcja, bo ręką możesz dokręcić i 200Nm, a klucz nastawiony na (przykładowo)110Nm wskaże Ci właściwe dokręcenie - chyba nie tędzy droga (lub też robisz to poprawnie, ale opis tego nie oddaje). Zły opis użyty przeze mnie.Ale a wypowiedzi wyraźnie widać ,że posiadanie klucz pneumatycznego mija się z celem. Ale jaki to smar używać.Co fachowiec to co innego. U mnie są nakrętki.Czy smarować szpilki czy tylko końcówkę nakrętki w miejscu przylegania do felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 Smar może być najzwyklejszy, jakiś towot, ŁT4S3, miedziowy - cokolwiek, co smaruje. Przy szpilkach przeleć ich gwint, ale tak z czuciem, nie ma z niego "ciec", bo nadmiar smaru zostanie rozrzucony siłą odśrodkową. Do wnętrza nakrętki też możesz zaaplikować odrobinkę, ale tam to wystarczy smaru tyle, co główka zapałki, góra dwie główki (jeśli są małe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 Ja jeśli już to sam stożek przejadę pslcem lekko nawilżonym smarem miedziowym. Wtedy dokręcając nie skrzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 Piękne dzięki. Już w listopadzie realizacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 21 godzin temu, janusz napisał: No właśnie. Dla mnie amatorskie używanie klucza pneumatycznego, to odkręcanie "problematycznych" śrub. Jeśli nie robię tego zawodowo, to koło w samochodzie mogę odkręcić zwykłym kluczem, zejdzie mi 30 sekund dłużej. w firmie mam kompresor z butla jak pamiętam 200-250l. i ciśnienie ustawione na 11 bar. do tego wąż o sr. wew 10mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2017 21 godzin temu, jakubek napisał: U mnie są nakrętki.Czy smarować szpilki czy tylko końcówkę nakrętki w miejscu przylegania do felgi zawszę smaruję. Najczęściej miedziany/ ceramiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 Dnia 26.04.2017 o 08:29, rwIcIk napisał: Ja jeśli już to sam stożek przejadę pslcem lekko nawilżonym smarem miedziowym. Wtedy dokręcając nie skrzeczy Mnie tam zawsze uczono, że połączeń gwintowanych skręcanych momentem się nie smaruje, bo momenty są podawane do skręcania na sucho - coś się zmieniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Lucyfer napisał: Mnie tam zawsze uczono, że połączeń gwintowanych skręcanych momentem się nie smaruje, bo momenty są podawane do skręcania na sucho - coś się zmieniło? Tak, ale po jakimś czasie, nakrętka nie idzie płynnie, skacze, trzeszczy, piszczy. Wtedy stożek lekko traktuję smarem miedziowym. To raczej muśnięcie, niż smarowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 3 godziny temu, Lucyfer napisał: Mnie tam zawsze uczono, że połączeń gwintowanych skręcanych momentem się nie smaruje, bo momenty są podawane do skręcania na sucho - coś się zmieniło? a gwinty śrub od głowic zawsze zwilża się olejem. A co do kół zawsze przykręcam ok 20Nm więcej jak podaje producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2017 5 godzin temu, Lucyfer napisał: Mnie tam zawsze uczono, że połączeń gwintowanych skręcanych momentem się nie smaruje, bo momenty są podawane do skręcania na sucho - coś się zmieniło? Nie wiem, czy coś się zmieniło... ale może ktoś - niekoniecznie Ty - poda, jaka jest różnica (najlepiej procentowa) w dokręceniu na sucho/mokro? Co tak właściwie zmienia w dokręcaniu momentem smarowanie? Poza "łatwiejszym" osiągnięciem zadanego momentu? Jak zmniejszenie tarcia na zwojach gwintu wpływa na moment dokręcenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 29 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Dziękuję za wszystkie opinie, chyba dziś podjadę i kupię bo 3 maja pewnie będzie Casto zamknięta Panowie a taki zestaw? https://pneumatyka.eu/narzedzia-pneumatyczne-airpress/5495-zestaw-5-akcesoriow-pneumatycznych-airpress.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Godzinę temu, Pavel_156 napisał: Dziękuję za wszystkie opinie, chyba dziś podjadę i kupię bo 3 maja pewnie będzie Casto zamknięta Panowie a taki zestaw? https://pneumatyka.eu/narzedzia-pneumatyczne-airpress/5495-zestaw-5-akcesoriow-pneumatycznych-airpress.html w tej cenie warto. Pamiętaj tylko że jest to sprzęt amatorski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 35 minut temu, szyman napisał: w tej cenie warto. Pamiętaj tylko że jest to sprzęt amatorski. I ten ciśnieniomierz sobie warto porównać z jakimś wyższej klasy, bo rozrzut wskazań między takimi samymi egzemplarzami potrafi sięgać 0,2-0,3 bara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.