Skocz do zawartości

E46 1.8 '03r dziwna praca


dodomela

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

chciałem zapytać o takie coś że:

Ciągle szukam okazji i w sumie coś tam się znalazło ale dwie sprawy:

-zbiornik wspomagania (przy zbiorniku płynu spryskiwacza na foto) jak długo powinien trzymać powietrze/ jak długo powinien się napompować?

-podczas odpalania i tylko podczas odpalania, słychać takie brzydkie metaliczna uderzenie (jak by zawór o tłok, ale może tłumik o skrzynie, poduszka silnika itp...) bać się?

 

 

zdjęcie poglądowe

 

jazda przyjemna obroty nie falują itp..

silnik-bmw-318ci-n42-slupek-glowica-blok-rozrzad-4227005943.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dodomela napisał:

-zbiornik wspomagania (przy zbiorniku płynu spryskiwacza na foto) jak długo powinien trzymać powietrze/ jak długo powinien się napompować?


Jeżeli Tobie chodzi o to okrągłe przylegające do zbiorniczka spryskiwacza. To raczej nie jest to zbiornik od wspomagania :) Zbiorniczek wspomagania będziesz miał prawdopodobnie pod plastikiem z przeciwnej strony.
Nie znam konstrukcji tego silnika, ale obstawiam że działa to tylko chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Jeżeli tak, to jest to jakaś pompa powietrza, która wspomaga proces spalania mieszanki poprzez wzbogacenie tlenem ( tylko na zimnym silniku ).

 

7 godzin temu, dodomela napisał:

-podczas odpalania i tylko podczas odpalania, słychać takie brzydkie metaliczna uderzenie (jak by zawór o tłok, ale może tłumik o skrzynie, poduszka silnika itp...) bać się?


Szklana kula mówi rozrusznik, jak również poduszka/poduszki silnika, wydech itp. Nie zdiagnozujemy tego poprzez forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Bravus napisał:


Jeżeli Tobie chodzi o to okrągłe przylegające do zbiorniczka spryskiwacza. To raczej nie jest to zbiornik od wspomagania :) Zbiorniczek wspomagania będziesz miał prawdopodobnie pod plastikiem z przeciwnej strony.
Nie znam konstrukcji tego silnika, ale obstawiam że działa to tylko chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Jeżeli tak, to jest to jakaś pompa powietrza, która wspomaga proces spalania mieszanki poprzez wzbogacenie tlenem ( tylko na zimnym silniku ).

 


Szklana kula mówi rozrusznik, jak również poduszka/poduszki silnika, wydech itp. Nie zdiagnozujemy tego poprzez forum ;)

 

15 godzin temu, kaczorek79 napisał:

1. Pompa powietrza wtórnego, włącza się przy zimnym silniku i powinna pracować około 30 sekund

2. Stuk przy odpalaniu może pochodzić z nastawnika Valvetronika, albo tłoki Vanosów stukną przy napełnieniu się hydrauliki.

 

dzięki za podpowiedź.

czyli pompa powietrza pracuje ok,

i zatem pytanie czy tłoki Vanosów mają stuknąć czy to świadczy o tym że trzeba uszczelki wymieniać? stuk jest raczej z czoła  wiec pewnie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto podjechać do warsztatu zajmującego się naprawą BMW. Niech najpierw sprawdzą i ocenią, czy ten dźwięk jest z Vanosów. Nie wiem, jak tam jest z uszczelkami w silnikach N42, ale M52, M54, M62 miały tak słabe fabryczne uszczelnienia Vanosów, że po kilkudziesięciu tys.km tłoczki latały luźno. Producent zastosował uszczelki z materiału o odporności 100 stopni ;l . Ja u siebie zmieniłem na customowe, wykonane przez firmę w moim mieście i powinny służyć już do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.