Skocz do zawartości

Maź pod korkiem oleju (Astra II)


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie - szybkie pytanko.

Przejmować się tym czy nie ?

Nie mam pojęcia od jakiego czasu się to zbierało - ostatnio jak to odkryłem to wytarłem i dziś sprawdzę ile się przez miesiąc zebrało.

Generalnie samochód zapala, jeździ (wyłącznie miasto, krótkie trasy), pali jakieś 6,5 litra (1.4 90 KM) - nic się nie dzieje.

Przebieg oryginalny 122 kkm.

 

1.JPG

2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu do paniki , obserwować poziomy płynów i jak nic nie ubywa/przybywa to po następnej wymianie oleju i wyższych temperaturach zewnętrznych powinno ustąpić lecz nie musi.

Opel :facepalm: mam to samo w Corsie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Novy81 napisał:

Co to znaczy krótkie trasy, ile km?

 

Dość sporo tej mazi... płynu chłodzącego nie ubywa?

Rano jakieś 5-7 km w korkach.

Po południu to samo.

Praktycznie tylko i wyłącznie takie przebiegi.

 

Płynu chłodzacego ubywało ale przyczyną był wyciek z chłodnicy - uszczelnione proszkiem aluminiowym i już nic nie cieknie.

Od miesiąca jak przeprowadziłem operację płynu nie ubywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, patgaw napisał:

Nie konieczie upg. Jak jezdzisz krotkie trasy to moze tak byc. Tak jak wczesniej napisano obserwuj plyny, poziomy i czy sie nie mieszaja. I nie ktos przygazuje a ty patrz na wydech.

Z wydechu para nie wali.

 

Płynu nie ubywa od czasu jak uszczelniłem chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyczyścił odmę bo pewnie zapchana jest już nieźle. Jeśli nie ma w płynie śladów oleju to  efekt krótkich odcinków ... jedne silniki tak mają inne nie na ten przykład z mojego doświadczenia 

 

E39 2.8 dużo mazi 

Golf IV 1.6 zero mazi 

 

oba jazda tylko po mieście 5 - 7 km, żadnych płynów nie ubywało ani przybywało Jak przegoniłem E39 po trasie (tak ze 100 km) to mazi nie było wcale 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojej żony w Corsie 14XEP jest tak samo - jeździ 1,5km w jedną stronę i za 8 godzin 1,5km w drugą stronę i to bez żadnych korków a jedynie z 1 skrzyżowaniem. Spróbuj wytłumaczyć kobiecie że powinniśmy się zamienić co jakiś czas na parę dni (robię 50km dziennie) to zazwyczaj opadną ręce a sam zostaniesz największym wrogiem, zwłaszcza że na podmiankę proponuję Seicento:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samym silniku w Astrze H moja mama ma to od nowości. Łudziłem się, że wlanie 0W40 coś pomoże ale niestety. Mama pokonuje krótkie odcinki 2x14km drogami lokalnymi, jeździ wolno i stąd problem. Silnik niedogrzany po prostu, jak wziąłem od mamy auto na tydzień i dynamiczniej pojeździłem to tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomo napisał:

Panowie - szybkie pytanko.

Przejmować się tym czy nie ?

Nie mam pojęcia od jakiego czasu się to zbierało - ostatnio jak to odkryłem to wytarłem i dziś sprawdzę ile się przez miesiąc zebrało.

Generalnie samochód zapala, jeździ (wyłącznie miasto, krótkie trasy), pali jakieś 6,5 litra (1.4 90 KM) - nic się nie dzieje.

Przebieg oryginalny 122 kkm.

 

1.JPG

2.JPG

 W astrach g to częsty widok.

Np. w x16szr to normalne było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tygrysek86 napisał:

 W astrach g to częsty widok.

Np. w x16szr to normalne było

 

A cieplej się zrobi i to zniknie w 80-90%. Ja wcześniej mamie lałem 5W40 i ta maź była, wkurzało to, więc pomyślałem że 0W40 poprawi sytuację ale jednak nie. Ten model tak po prostu ma. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patgaw napisał:

Nie konieczie upg. Jak jezdzisz krotkie trasy to moze tak byc. Tak jak wczesniej napisano obserwuj plyny, poziomy i czy sie nie mieszaja. I nie ktos przygazuje a ty patrz na wydech.

nie w takiej ilości....

 

mam ci pokazać ile ja mam mazi przy codziennym przebiegu ok 12-14km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Novy81 napisał:

Skoro płynu nie ubywa to nie masz się czym martwić   :ok:

też tak myślałem....nic nie ubywało, nic nie przybywało - bynajmniej żeby to było jakoś zauważalne....maź była coś jak powyżej....niby urok AEX.....

zmieniłem UPG i jakoś mazi nie stwierdzono....a przebiegi te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, 4thelement napisał:

VW, 1.4 AEX - znany z problemów z odmą.....

W oplach maź pod korkiem jest doskonale znana, co potwierdza wielu użytkowników. U mnie w F-ce przed i po wymianie UPG maź się pojawiała wyraźnie pod korkiem. Nawet w lecie po długiej (400 czy 600 km) trasie "masło" do końca nie znikało. Jeśli kolega nie ma innych objawów, to nie szukałbym problemu na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, janusz napisał:

W oplach maź pod korkiem jest doskonale znana, co potwierdza wielu użytkowników. U mnie w F-ce przed i po wymianie UPG maź się pojawiała wyraźnie pod korkiem. Nawet w lecie po długiej (400 czy 600 km) trasie "masło" do końca nie znikało. Jeśli kolega nie ma innych objawów, to nie szukałbym problemu na siłę.

 nie zamierzam się z tobą licytować, kto w jakim silniku miał więcej mazi....

 

też tak jeszcze miesiąc temu myślałem, że AEX tak musi mieć....

i okazuje się że jednak nie musi mieć...

jak dla mnie taka ilość świadczy o zbyt dużej ilości wody w oleju, a skąd ona się tam bierze - jak dla mnie UPG, dla ciebie to może być wilgoć z otoczenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, 4thelement napisał:

 nie zamierzam się z tobą licytować, kto w jakim silniku miał więcej mazi....

 

Ja się nie licytuję tylko opisuję, to co wiem. Wyżej kolega @rwIcIkteż napisał, że miał to samo z "masłem" pod korkiem w astrze, którą posiadał od nowości. Czy to znaczy, że od nowości była zepsuta?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, janusz napisał:

Ja się nie licytuję tylko opisuję, to co wiem. Wyżej kolega @rwIcIkteż napisał, że miał to samo z "masłem" pod korkiem w astrze, którą posiadał od nowości. Czy to znaczy, że od nowości była zepsuta?

 

Moja mama też ma to od nowości, na dodatek w identycznym silniku (Z14XEP). Jutro mogę przeprowadzić test CO2, który gwarantuję że będzie negatywny ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda było to daaawno temu, ale taką maziugę miałem w fieście 1,3. Winny był termostat, po wymianie już się nie pojawiało. A dojazdy wtedy miałem 2x5 km.

A w astrze 1,6 16v (g)  pierwsze co zrobiłem, to termostat wymieniłem. W cytrynce zresztą też- takie uczulenie.

Edytowane przez roberciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Z14XEP i bliźniaczych silnikach 1.0 i 1.2 jest uszczelka metalowo-gumowa pod deklem rozrządu i gdy ze starości guma się oddzieli, to niewielkie ilości płynu chłodniczego mogą się przedostawać do oleju i powodować takie objawy. 

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikować, sprawdzać poziom płynu chłodzącego, jeśli nie ubywa to olać. Krótkie trasy robią swoje. U mnie w skodzie też się zbiera maź pod korkiem, płynu nie ubywa. Robię trasy do pracy 23 km w jedną stronę, myślałem, że to wystarczająco długa trasa żeby nie zbierało się, a jednak jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard podobny problem stwierdziłem w Merivie z 2009r silnik z14xep przebieg śmieszny 60kkm. Nawet zakładałem wątek z zdjęciami ale nie mogę się do niego dokopać. 2 tygodnie temu wymieniałem w niej olej, odkręciłem pokrywę to się przestraszyłem. Wyczyściłem ile się dało, z kanałów z pokrywy zaworów normalnie woda wypływała8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rostex napisał:

W Z14XEP i bliźniaczych silnikach 1.0 i 1.2 jest uszczelka metalowo-gumowa pod deklem rozrządu i gdy ze starości guma się oddzieli, to niewielkie ilości płynu chłodniczego mogą się przedostawać do oleju

 

W - czy też - przez pokrywę zaworów przepływa płyn chłodzący? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty :phi:

 

Cytuj

pod deklem rozrządu

 

Co to dekel rozrządu, jeśli nie pokrywa zaworów? Wszak wałek i zawory to rozrząd, ale... :hmm:

Nie odpowiadaj... chodzi o pokrywę łańcucha rozrządu. No tak, przecież sam ją wymieniałem, ale przyznaj, że wysłowiłeś się nieprecyzyjnie i dwuznacznie :hehe:  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grande punto 1.4 na krótkich odcinkach też tak miałem, czyściłem co jakiś czas odmę. Jak się za bardzo zabrudziła to silnik troszkę szarpał. To było na odcinkach ok. 5km, teraz żona jeździ na ok. 11km  i problem zniknął. Auto jeździło na krótkich odcinkach ok. 2 lat z tym majonezem i nic mu się takiego nie działo prócz tego delikatnego szarpania a był konkretnie zabrudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2017 o 17:47, Tomo napisał:

Panowie - szybkie pytanko.

Przejmować się tym czy nie ?

Nie mam pojęcia od jakiego czasu się to zbierało - ostatnio jak to odkryłem to wytarłem i dziś sprawdzę ile się przez miesiąc zebrało.

Generalnie samochód zapala, jeździ (wyłącznie miasto, krótkie trasy), pali jakieś 6,5 litra (1.4 90 KM) - nic się nie dzieje.

Przebieg oryginalny 122 kkm.

Weź samochód, przejedź się po autostradzie kilkadziesiąt kilometrów z duża prędkością i samo zniknie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2017 o 23:07, 4thelement napisał:

jak dla mnie taka ilość świadczy o zbyt dużej ilości wody w oleju,

Jeżeli byłoby coś z uszczelką pod głowicą czy samą głowicą to byłyby jeszcze objawy związane z chłodzeniem silnika, do tego olej w chłodziwie, a kolor oleju przypominałby kawę z mlekiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał:

Weź samochód, przejedź się po autostradzie kilkadziesiąt kilometrów z duża prędkością i samo zniknie.

Z dużą, czyli jaką? :phi: Niekoniecznie samo zniknie i mogę się założyć, że po kilkudziesięciu kilometrach tego masła będzie mniej, ale nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi zatem dlaczego w moim przypadku powyższych objawów nie było, bynajmniej przez 2 lata...potem dopiero pokazał się olej w układzie chłodzenia  a po wymianie UPG majonezu na dzis nie stwierdzono  nie stwierdzono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, 4thelement napisał:

Wytłumacz mi zatem dlaczego w moim przypadku powyższych objawów nie było, bynajmniej przez 2 lata...potem dopiero pokazał się olej w układzie chłodzenia  a po wymianie UPG majonezu na dzis nie stwierdzono  nie stwierdzono?

tylko zauwaz ze co innego jest olej w wodzie, a co innego woda w oleju.

jezeli bylaby woda w oleju w misce i wszedzie bylby szlam, tutaj olej jest czysty tylko skroplona woda z oparami oleju tworzy maslo na korku. w przypadku w oleju w wodzie w zbiorniczku powstalby tlusty ciemny osad. przy padnietej uszczelce pod glowica predzej pojdzie olej do wody niz woda do oleju z powodu roznicy cisnien w obu ukladach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, 4thelement napisał:

Wytłumacz mi zatem dlaczego w moim przypadku powyższych objawów nie było, bynajmniej przez 2 lata...potem dopiero pokazał się olej w układzie chłodzenia  a po wymianie UPG majonezu na dzis nie stwierdzono  nie stwierdzono?

Nie wiem, ale piszemy o tym samym silniku, o którym pisze kolega @Tomo? Pad UPG może objawiać się masłem pod korkiem, ale nie musi. Tak samo jest w drugą stronę, masło może być przyczyną padu UPG, ale nie musi. Jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.