hamerg Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Witam, Mam podłączonego Deta-2 w fuel-inplant i po przełączeniu na asynchroniczne sterowanie wtryskiem ( wtrysk po zapłonie), przy ok 1500 obr/min silnik gaśnie. Powyżej i poniżej tej wartości działa ok. Jak pracował na synchronicznym było dobrze, ale podnosiłem odcinkę i musiałem skorzystać z tej funkcji. Mogę przesłać loga oraz ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Maja 2017 Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Det2 nie jest Fi. Co to znaczy wtrysk po zaplonie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 2 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2017 Podłączony jest tak aby oprócz zapłonu można było sterować wtryskiem. Normalnie sygnał na wtryski podawany jest synchronicznie z wtryskiem ori-ECU, ale aby podnieść odcinkę trzeba przełączyć tryb na asynchroniczny i wtedy sygnał na wtryski jest po zapłonie, czyli otwarcie wtrysku wraz z zapłonem. Problem jest taki, że mapa jest tak samo ustawiona dla obu trybów i generalnie nie powinno się nic dziać. Ale podczas jazdy jak się zbliżę do ok 1500 obr/min wciśnięcie pedału gazu nic nie daje ( tak jakby się silnik wyłączył). Dopiero jak odejmę prawie do zera silnik odżywa, ale nie przyspiesza. Muszę sprzęgłem kombinować tak aby silnik przekroczył ten próg.Na logach ja nic nie znalazłem. Zapłon jest, czas otwarcia wtrysku z ori-ECU jest, sterowanie wtryskiem jest. Nie umiem i nie mam jakiegoś programu, aby bardziej szczegółowo przeanalizować co jest nie tak, więc napisałem prośbę o pomoc na forum. PS. Jeśli to nie FI to mój błąd ( tak mi przekazano jak to podłączałem). Podłączone mam tak jak na obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 25 Maja 2017 Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Oprócz samego podcięcia DET-a jest on prawidłowo skonfigurowany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Latam na nim od 3 lat. Wcześniej nie potrzebowałem podnosić odcinki, ale po zmianie w ustawieniach tak abym mógł cieszyć się wyższymi obrotami, mam spory problem w zakresie do 1800 obr/min. Dostaje czkawki. Wiem że to stare pudełko i mało kto jeszcze to pamięta jak to działa, ale liczę że może ktoś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 25 Maja 2017 Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 czy przy podnoszeniu obrotow w det nie zmieniales obrotow na tablicy / bo wyglada to tak, ze zmieniles w DET tablice obrotow tzn. podwyzszyles ja co spowodowalo zmiane odniesienie odpowiednich komorek na tablicy 8x8 wzgledem obrotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 25 Maja 2017 Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 A AFR jak wygląda po zmianie odcinki w tym zakresie w której ma miejsce czkawka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Mam tylko ori sondę, ale w tym momencie kiedy przerywa, napięcie z niej spada do 0. Nie mam dużych modów więc generalnie wszystko działa na standardowych ustawieniach, znaczy bez korekty. Jak mam wtrysk synchroniczny to jest ok, ale jak przełączę na asynchroniczny, nawet bez podnoszenia odcinki wyżej zaczynają się schody. Podlewałem w tym miejscu i odejmowałem paliwa, zmieniałem kąt zapłonu, ale bez skutku. Nawet zmianę czułości wejścia z czujnika halla przenosiłem w różne wartości obrotów-bez skutku. Mam to teraz poskładane na dużej przepustnicy i dla sprawdzenia czy czasem to nie ma wpływu założyłem ori. Brak poprawy. Jest tak , że jak chce auto uruchomić to muszę dodać na chwilkę troszkę gazu i odpuścić, wtedy zapala. Podciśnienie mam troszkę słabsze z zamkniętą przepustnicą niż normalnie, ale to wina wałka rozrządu. Jest po lekkiej korekcie. Piszę wszystko co zauważyłem bo nie wiem czy czasem to nie pomoże w rozwiązaniu łamigłówki. Wojtala, to że zmieniam obroty na mapie nie ma wpływu gdyż korekty dawki paliwa mam prawie zerowe. Przynajmniej w tych górnych zakresach. Oprogramowanie w Decie mam ostatnie z dostępnych dla silników fiata. zapytanie_o_wsparcie_det2.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wachus Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Może wina nie leży po stronie DET a po stronie mechanicznej silnika. Odepnij sterownik DET i zmostkuj przewody we wtyku, które zostały rozcięte i puszczone pomiędzy dwa piny jak MAP i czujnik Hall z tego co piszesz. Pozwoli ci to powrócić do fabrycznego ECU i wykluczyć czy brudzi tu coś urządzenie DET czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Ale kolega pisał, że przy starych ustawieniach działa z tego co zrozumiałem więc to kwestia DETa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Działa normalnie dopóki nie przełączę z trybu synchronicznego wtrysku na asynchroniczny aby podnieść odcinkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nestea Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 A nie łatwiej zmienić odcinke w ori kompie ? Jaki to komputer ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 IAW 16F.E0 / 2A21-33. Tylko problem taki, kto to jeszcze ogarnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.