Jump to content
PaXon

Problem z obrotami i gaśnięciem 1.2 16v Bosch PILNE

Recommended Posts

Panowie miałem dzis przypadek ze w trakcie jazdy zgasł mi samochód :( pierwszy raz!

Pierwsze co mi przyszło na mysl to czujnik położenia walu wiec nim poruszałem jego kablem (jak widać na filmiku :))

Nie wiem o co mu chodzi raz zapali a raz nie :( a jak odpali to przygasa w trakcie jazdy :( Jeździłem samochodem bez awari 2 miesiące.

Sprawdziłem jeszcze zeby podmienić czujnik bo mam 2 lecz na tamtym dzieje sie to samo a jest sprawny . Jeszcze w trakcie gdy auto jest na zapłonie to włącza i wyłącza sie pompa paliwa i cykają przekaźniki gdzy ruszam kablami od czujnika Halla i temp. oleju

Potrzebuje samochodu na jutro !

P1030244.MOV

Edited by PaXon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzales resztę czujników...??? Sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jeżeli byłby to uszkodzony czujnik i silnik by gasł to to nie jest normalne, że cyka przekaźnik od pompy jak ruszasz kablami. Wygląda na jakiś problem z połączeniem lub może zwarcie. To może być dodatkowy problem oczywiście nie koniecznie związany z tym, że gaśnie podczas jazdy. Ale jeżeli wyłączy ci się jeden czy drugi przekaźnik to na pewno część rzeczy (czujników itp.) pada i od tego też zapewne zgaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwile temu podpoiłem go pok komputer i wyskoczyły błędy:

Zapisane: P0335, P0336, P0105

P0105 to czujnik ciśnienia w kolektorze mam jeszcze dwa wiec podmieniałem ale dalej było tak samo.

335 i 336 to od czujnika wału

Gdy ruszam tymi kablami to cykają przekaźniki i uruchamia sie pompa co chwile ale to chyba wina jakies przerwanego kabla lub cos innego bo albo dziala albo nie działa.

Ułożyłem kable troche inaczej i byłem sie przejechać. Zrobiłem kolo 10km i auto chodzi tak jak powinno w każdym zakresie obrotów.... i po prostu mam juz dosc tego auta.

Ah te fiaty :(

 

Na Zdj odczyt błędów (evap i wentylator nie podłączony)(licznik juz jest :) )

ecu.png

Edited by PaXon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka choinka błędów to bardzo często jest lewa masa gdzieś.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawiasem mówiąc pierwsze 3 pewnie nic nie znaczą bo zgaduję że nie ma tych rzeczy podpiętych do ECU (EVAP bo nie, wentylator po staremu na wyłącznik termiczny, VSS zbędny).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagioles kable i to ma być naprawa??
A potem narzekasz na auto??(albo ja nie zrozumiałem ironii)
Znajdź przyczynę tzn zwarcia lub dziury w kablach i napraw to jak się powinno.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.