Jump to content

Regeneracja koła dwumasowego i sprzęgła - za i przeciw


Recommended Posts

Witam

 

Czy ktoś miał doświadczenia z regeneracją koła dwumasowego i sprzęgła? Czy to ma sens i jak z trwałością? Są w naszym kraju firmy, które robią profesjonalnie regenerację kół dwumasowych? Czy istnieje rynek części zamiennych i sprzętu na którym można takie koło wyważyć? Nie ukrywam, że powodem pytania jest korzystna cenowo oferta na komplet sprzęgła i dwumasy w cenie niespełna 800 zł. Taką propozycję dostałem od mechanika, który już coś takiego na auto założył i reklamacji nie było. Firma z Kożuchowa. Miał ktoś styczność? Tylko bez hejtu, liczę na konstruktywną dyskusję ;)

 

Link to post
Share on other sites

O widzisz, takich przykładów mi trzeba. Chociaż wiadomo też, że bywa różnie. Znajomek zrobił na zregenerowanym już 30 tys. km i nie narzeka.

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, bochumil napisał:

Znajomek zrobił na zregenerowanym już 30 tys. km i nie narzeka.

A co to jest 30 kkm? Jak by zrobił 300 to można by się chwalić.

Jak do jakiegoś starszego jtd to ceny nowych nie są aż tak złe i nie wiem czy ewentualna oszczędność jest warta ryzyka, zwłaszcza jak okaże się coś nie tak i pojawią się jakieś wibracje czy coś takiego;)

Link to post
Share on other sites

Mam ofertę na nowe sprzęgło z wysprzęglikiem i dwumasą ze śrubami montażowymi w komplecie (LUK) na kwotę 1900 zł. Kwota spora. Szukając tańszych ofert można zaoszczędzić conajwyżej 100 zł.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bochumil napisał:

Witam

 

Czy ktoś miał doświadczenia z regeneracją koła dwumasowego i sprzęgła? Czy to ma sens i jak z trwałością? Są w naszym kraju firmy, które robią profesjonalnie regenerację kół dwumasowych? Czy istnieje rynek części zamiennych i sprzętu na którym można takie koło wyważyć? Nie ukrywam, że powodem pytania jest korzystna cenowo oferta na komplet sprzęgła i dwumasy w cenie niespełna 800 zł. Taką propozycję dostałem od mechanika, który już coś takiego na auto założył i reklamacji nie było. Firma z Kożuchowa. Miał ktoś styczność? Tylko bez hejtu, liczę na konstruktywną dyskusję ;)

 

 

Ojciec regenerowal kilka lat temu i do dzisiaj dziala OK (30-40kkm)...

Ale on jezdzi niewiele, jak zamierzasz auto trzymac dluzej to IMHO tylko nowe :ok:

Link to post
Share on other sites

Kolega zregenerowal w swojej mazdzie MPV, jak wiadomo tam, aby wymienić to wszystko trzeba silnik wyciągnąć. Po założeniu zregenerowanego kompletu było gorzej niż przed  wymianą. Skończyło się zakupem nowego kompletu i wiele pism o zwrot kosztów od firmy, która regenerowała.

Link to post
Share on other sites

A może lepiej używana dwumasa z auta z niskim przebiegiem? Tylko organoleptycznie sprawdzić z kimś, kto się na tym zna? Do starego Audi A4 kupowałem używaną dwumasę za 70 zł (dokładnie tyle). Sprawowała się poprawnie prze 30 kkm i auto zostało sprzedane. Co do naprawy/regeneracji dwumas to słyszałem, że części potrzebnych do regeneracji podzespołów nie ma w sprzedaży - np. wszelkiej maści gumowych elementów.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że koło używane to loteria taka sama, a może i większa jak z kołem regenerowanym. Widmo ponownego demontażu skrzyni bez cienia szansy na odzyskanie pieniędzy z racji towaru używanego odstrasza. Tamta regeneracja o której wspominałem obejmuje demontaż i ponowny montaż kompletu na aucie. Udzielają 6 miesięcy gwarancji na wykonaną usługę. Takiej gwarancji nie dostanę na żadne używane koło 2masowe. 

Link to post
Share on other sites

@bochumil

 

regenerowałem tarczę sprzęgła, gość obejrzał i twierdził, że się nadaje i obił nową okładziną. Kilka lat mi słuzyło, auto dalej służy kolejnemu właścicielowi, sprzęgła nie ruszał:ok:

Link to post
Share on other sites
Dnia 8.05.2017 o 05:48, bochumil napisał:

Mam ofertę na nowe sprzęgło z wysprzęglikiem i dwumasą ze śrubami montażowymi w komplecie (LUK) na kwotę 1900 zł. Kwota spora. Szukając tańszych ofert można zaoszczędzić conajwyżej 100 zł.

To masz szczęście, że do tego konkretnego auta zestaw jest w tej cenie. W mojej byłej V70II zestawu LUKa zaczyna się od niecałych 3kPLN a do tego dochodzi jeszcze koszt wymiany.

 

Bierz nowy zestaw, bo wymiana też kosztuje.

 

Ja bym regenerował co najwyżej tarczę sprzęgła, ale tylko okładziny i tylko w przypadku bardzo dobrego stanu reszty tarczy.

Link to post
Share on other sites
Dnia 8.05.2017 o 05:48, bochumil napisał:

Mam ofertę na nowe sprzęgło z wysprzęglikiem i dwumasą ze śrubami montażowymi w komplecie (LUK) na kwotę 1900 zł. Kwota spora. Szukając tańszych ofert można zaoszczędzić conajwyżej 100 zł.

 

tak jak ktoś napisał, to jest loteria. Z jednej strony jak wszystko pójdzie dobrze, zaoszczędzisz tysiaka. Z drugiej strony, jak regenerowane szybko padnie, albo od początku będzie źle działało, to i tak kupisz nowe za 1900, zapłacisz dwa razy za robotę, a z tym kto regenerował będziesz się użerał o zwrot kosztów. To jest tylko Twoja decyzja, czy takie ryzyko albo spokój psychiczny są dla Ciebie warte tego tysiaka czy nie. I czy bardzo potrzebujesz samochodu, czy stać Cię na ciągłe wycieczki po serwisach zamiast do pracy na przykład

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ok, decyduję się zatem na kompletnie nowy zestaw. Teraz pytanie. Objawy jakie związane są ze sprzęgłem to ciężko pracujący pedał sprzęgła, lekkie haczenie biegów, hałasy od strony skrzyni - zwłaszcza na zimnym silniku. Jest jeszcze jeden objaw związany bardziej ze skrzynią. Jest to buczenie podczas hamowania silnikiem. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i buczenie znika. Występuje to na pewno na 3,4 oraz 5 biegu. Co to może być? 

Link to post
Share on other sites

Na odległość to może być łożyskowanie wałka w skrzyni biegów

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Dlatego wezmę nowe ;-) Teraz jedynie chciałbym ustalić koszty roboty przy skrzyni, czy nie warto kupić innej. Średnia cena na portalu aukcyjnym to 350 zł. Czyli powtarzam pytanie, co może buczeć podczas hamowania silnikiem? Padła odpowiedź o łożyskowaniu. Czyli mechanizm różnicowy można wykluczyć?

Link to post
Share on other sites
Dnia 8.05.2017 o 20:57, bochumil napisał:

Wydaje mi się, że koło używane to loteria taka sama, a może i większa jak z kołem regenerowanym. Widmo ponownego demontażu skrzyni bez cienia szansy na odzyskanie pieniędzy z racji towaru używanego odstrasza. Tamta regeneracja o której wspominałem obejmuje demontaż i ponowny montaż kompletu na aucie. Udzielają 6 miesięcy gwarancji na wykonaną usługę. Takiej gwarancji nie dostanę na żadne używane koło 2masowe. 

 

Powiem Ci tak ... ja regenerowałem alternator w mondeo. Wiem, że to nie to samo, ale dostęp był tragiczny ... kupiłem część po regeneracji i jak byłem nad morzem, to rano zapaliła mi się kontrolka ładowania ... alternator walnięty. Ile czasu i nerwów mnie to kosztowało, to nie muszę chyba mówić, a był to "tylko" alternator.

Jak rozsypie się dwumasa, albo trzeba będzie ją robić poza miejscem zamieszkania, to z gwarancji nici i z darmowej wymiany też.

 

Proponuję założyć nowe ... ja tak zrobiłem z alternatorem i miałem święty spokój.

Link to post
Share on other sites

Powtarzam, temat regeneracji jest już nieaktualny. Będę naprawiał na nowych częściach. Widmo ponownej robocizny zniechęca skutecznie. Teraz interesuje mnie przyczyna odgłosów skrzyni podczas hamowania silnikiem.

Link to post
Share on other sites

Dobra decyzja.

 

Nie bawcie się w regeneracje :)  Nie ma w Polsce ludzi (albo jest bardzo mało), którzy potrafią - i chcą - to zrobić zgodnie z normami i technologia producenta. Tak samo skrzynie biegów. To nie czasy Golfa III. 

Link to post
Share on other sites

Coś w tym jest. Ja w pugu robiłem na nowych częsciach. Stare sprzęgło i dwumas zabrałem. Poszły na olx za 250 zł. Kupił gość jakiś z warsztatu ...dla klienta....

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 30.05.2017 o 18:07, teg napisał:

Dobra decyzja.

 

Nie bawcie się w regeneracje :)  Nie ma w Polsce ludzi (albo jest bardzo mało), którzy potrafią - i chcą - to zrobić zgodnie z normami i technologia producenta. Tak samo skrzynie biegów. To nie czasy Golfa III. 

 

Czyli co, nie opłaca się grzebać przy skrzyni w której coś wyje podczas hamowania silnikiem? Ceny używanych dość przystępne - średnio ok. 350 zł.

Edited by bochumil
Link to post
Share on other sites

Nie. Ja poleglem w Hondzie i w Toyocie. W tym drugim mam juz 4 ta skrzynie, czyli 3 byly "regenerowane" i zawsze porazka. A ostatnia wlasnie dogorywa i auto prawie nie jezdzi bo sie boje, tylko po bulki do sklepu jezdze tym, po wakacjach wstawie uzywke.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, sherif napisał:

Ja wywaliłem kiedys dwumasę i pozbyłem się problemu raz an zawsze :)

Ale w czym ją wywaliłeś, w rowerze:hmm:;]

Zresztą jak nie ma dwumasy to tłumik jest w tarczy. Jak miałem FSO 1.5ME (silnik poloneza) to tę tarczę wymieniałem co chwila, bo sprężynki sie wysypywały:hehe:

Są też ludzie, którzy widzą różnicę (większe drgania itp.) i za nic nie godzą się na zastąpienie oryginalnego koła dwumasowego klasycznym sprzęgłem.

Edited by volf6
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, volf6 napisał:

Ale w czym ją wywaliłeś, w rowerze:hmm:;]

Zresztą jak nie ma dwumasy to tłumik jest w tarczy. Jak miałem FSO 1.5ME (silnik poloneza) to tę tarczę wymieniałem co chwila, bo sprężynki sie wysypywały:hehe:

Są też ludzie, którzy widzą różnicę (większe drgania itp.) i za nic nie godzą się na zastąpienie oryginalnego koła dwumasowego klasycznym sprzęgłem.

 

W Subaru 2.5i, niestety wiązało się to z wymianą sprzęgła razem z tradycyjnym kołem. Na szczęście takie sprzęgło jest trwałe i praktycznie nie ma różnicy czy jest z dwumasą czy bez. Jest dość std procedura którą stosują serwisy specjalizujące się w marce. Ja odczułem jedynie różnice w lepiej chodzącym sprzęgle i braku ćwierkania.

Link to post
Share on other sites

Ciekawa sprawa, że w moim modelu silnika zastosowano zarówno dwumasę jak i tłumiki. Poniżej sprzęgło Sachs do mojego auta

 

 

 

 

Stilo Mjtd sprzęgło.jpg

Edited by bochumil
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, bochumil napisał:

Ciekawa sprawa, że w moim modelu silnika zastosowano zarówno dwumasę jak i tłumiki. Poniżej sprzęgło Sachs do mojego auta

 

 

Zwyczajne sprzęgło ... O jakich tłumikach mówisz ?

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.