Skocz do zawartości

Zagadka na skrzyżowaniu


AkuQ

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, dyniek000 napisał:

Nie kolego sa madrzejsi od nas na swiecie i ktos to wszystko organizuje tak aby było bezpiecznie ,jak jedziesz w trase to też znakom nie ufasz :hmm:

Tak, nie ufam znakom i sygnalizatorom, których nie widzę. Wyjątkiem jest kielnia bo widać ją z obu stron.

Na drodze kieruję się tym co widzę a nie domysłami i ignorancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dyniek000 napisał:

:facepalm: Koniec nie mam siły tłumaczyc 

Osobne lewoskrety , ale niestety tak to jest jak tylko po polach sie jezdzi 

  Kolego po polach to jeżdżę Tułą.Załączony rysunek nic nie mówi o "lewo skręcie" brak odpowiedniego światła. Na twoim czarodziejskim skrzyżowaniu Al/AL w mieście Łodzi jak byk na sygnalizatorach podane są lewoskręty znaki poziome też o tym mówią i na takim skrzyżowaniu niebieski ma pierwszeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, dyniek000 napisał:

:facepalm: Koniec nie mam siły tłumaczyc 

Bo nie potrafisz. Jedyny Twój argument to: "bo tak".

Też uważam, że niebieski. Napisałem to kilkukrotnie. Natomiast to nie jest jednoznaczne będąc niebieskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, irekw napisał:

  Kolego po polach to jeżdżę Tułą.Załączony rysunek nic nie mówi o "lewo skręcie" brak odpowiedniego światła. Na twoim czarodziejskim skrzyżowaniu Al/AL w mieście Łodzi jak byk na sygnalizatorach podane są lewoskręty znaki poziome też o tym mówią i na takim skrzyżowaniu niebieski ma pierwszeństwo.

Ok na gogle street view  jest jeszcze przed przebudowa z 2014r. obecnie inaczej to wyglada postaram sie zobrazowac to :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Joki napisał:

Tak, nie ufam znakom i sygnalizatorom, których nie widzę. Wyjątkiem jest kielnia bo widać ją z obu stron.

Na drodze kieruję się tym co widzę a nie domysłami i ignorancją.

STOP tez jest niepowtarzalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AkuQ napisał:

To znaczy tak, ja zagadki nie miałem, natomiast kierujący drugim pojazdem już tak, na tyle, że musiałem mocno depnąć po hamulcach, a widząc, że tamten się zbulwersował otworzyłem szybę by powiedzieć mu co źle zrobił, niestety nie zrozumiał...:phi:

Skrzyżowanie jak na tym dziele z painta, zielona strzałka warunkowa, zielone kółko oznacza zielone światło. Strzałki kolowe oznaczają jak jadą auta. Kto wg Was ma pierwszeństwo?Temat oczywisty, a niestety kolejny raz się zdarzyło, że nie dla każdego.

 

skrzyżowanie.jpg

 

Oglądamy...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli soe spotkali na koncu tego luku jakim jechal czerwony to pierwszenstwo mial niebieski. Czerwony korzystajac z zielonej strzalki musi zatrzymac sie przy strzalxe i wszystkim ustapic. A poniewaz w momencie gdy dojechal do konca luku i mial wjechac na glowna droge to niebieski juz na niej byl i on mial pierwszenstwo a czerwony powinien ustapic.


Taka jest moja wersja i tej wersji bede sie trzymal

Wysłane z otwieracza do konserw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIDA napisał:

Jezeli soe spotkali na koncu tego luku jakim jechal czerwony to pierwszenstwo mial niebieski. Czerwony korzystajac z zielonej strzalki musi zatrzymac sie przy strzalxe i wszystkim ustapic. A poniewaz w momencie gdy dojechal do konca luku i mial wjechac na glowna droge to niebieski juz na niej byl i on mial pierwszenstwo a czerwony powinien ustapic.


Taka jest moja wersja i tej wersji bede sie trzymal

Wysłane z otwieracza do konserw...
 

  Oglądasz fotkę i komentujesz .

Wjeżdżasz np. do miejscowości Kapuściany Wielkie jako pojazd niebieski z rysunku naszego kolegi i co widzisz.Masz zielone światło.które upoważnia twój niebieski samochód do jazdy na wprost tu nie ma problemu,skręcając w prawo na takim świetle przepuszczasz pieszych bo oni też będą mieli światło zielone a ty chcesz skręcić w lewo w związku z tym przepuszczasz wszystko co masz po prawej stronie/jesteś w trakcie skręcania/ nie zapomnij o pieszych/.Pamiętaj,że w Kapuścianach Wlk.nie ma znaków poziomych i świateł dla lewo skrętów.

Taki rysunek skrzyżowania w Kapuścianach Wlk.przedstawił nasz kolega./u mnie na wsi też takie są/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, irekw napisał:

  Oglądasz fotkę i komentujesz .

Wjeżdżasz np. do miejscowości Kapuściany Wielkie jako pojazd niebieski z rysunku naszego kolegi i co widzisz.Masz zielone światło.które upoważnia twój niebieski samochód do jazdy na wprost tu nie ma problemu,skręcając w prawo na takim świetle przepuszczasz pieszych bo oni też będą mieli światło zielone a ty chcesz skręcić w lewo w związku z tym przepuszczasz wszystko co masz po prawej stronie/jesteś w trakcie skręcania/ nie zapomnij o pieszych/.Pamiętaj,że w Kapuścianach Wlk.nie ma znaków poziomych i świateł dla lewo skrętów.

Taki rysunek skrzyżowania w Kapuścianach Wlk.przedstawił nasz kolega./u mnie na wsi też takie są/.

nie ma takiego miasta ... jest Lądek... Lądek Zdrój :]

ale jak niebieski skręca w lewo to na środku skrzyżowania na którym on skręca to nie przepuści czerwonego bo czerwony nie jedzie tedy przez środek skrzyżowania tylko ma oddzielny pas do swojego skrętu w prawo, który łączy się z główną droga nieco dalej i przez to niebieski gdy wykonuje skręt przepuszcza tych co jadą z naprzeciwka prosto (bo oni musza przejechać przez środek skrzyżowania) a gdy czerwony dojeżdża do głównej to niebieski na tym etapie już jest na drodze z pierwszeństwem - czerwony skręcająć w prawo i wjeżdżając na droge z pierwszeństwem (bo tego chyba nie negujemy że skręcając w prawo na zielonej strzałce czerwony skręca na droge z pierwszeństwem) NIE WIE skąd niebieski jedzie - czy jedzie cały czas droga z pierwszeństwewem czy też skręcał w lewo jadąc z naprzeciwka. Czerwony wie tylko że niebieski jest na drodze z pierwszeństwem i mu musi ustąpić.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Joki napisał:

Skąd wiesz jadąc niebieskim, że czerwony ma strzałkę warunkową a nie zielone? Skąd wiesz, że niebieski nie ma na łączeniu jezdni P-13?

Bo zielony "pełny" sygnalizator oznacza bezwarunkowe pierwszeństwo (czyli wszystko co wjedzie razem ze mna musi mi ustapić) a zielona strzałka oznacza warunkowe (czyli mogę wjechać ale musze puścić innych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, 1Marek1 napisał:

Bo zielony "pełny" sygnalizator oznacza bezwarunkowe pierwszeństwo (czyli wszystko co wjedzie razem ze mna musi mi ustapić) a zielona strzałka oznacza warunkowe (czyli mogę wjechać ale musze puścić innych).

Niebieski nie widzi czy czerwony ma strzałkę warunkową czy zielone. Może być jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Joki napisał:

Niebieski nie widzi czy czerwony ma strzałkę warunkową czy zielone. Może być jedno i drugie.

Nie musi widzieć innego sygnalizatora. Mając "pełne" zielone ma pierwszeństwo przed innymi. Kłania się znajomość różnicy pomiędzy pełnym sygnalizatorem, a kierunkowym (nie mylić z zielona strzałką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 1Marek1 napisał:

Nie musi widzieć innego sygnalizatora. Mając "pełne" zielone ma pierwszeństwo przed innymi. Kłania się znajomość różnicy pomiędzy pełnym sygnalizatorem, a kierunkowym (nie mylić z zielona strzałką)

Nie wiem po co mieszasz tu jeszcze S-3? Zmieniałby on sytuację gdyby miał go niebieski. Czerwony nie może go mieć.

Tymczasem niebieski ma S-1 i nie widzi co ma czerwony. Czerwony może mieć S-1 lub S-2a. Wygląda na to, że to decyduje o pierwszeństwie?

W dodatku czerwony też nie widzi co ma niebieski. Może się tylko domyślać czy jedzie na zielonym czy próbuje przeskoczyć już na czerwonym? Są na tym samym kierunku.

Kluczowe jest tutaj czy czerwony według rysunku ma pierwszeństwo? Żeby jego sygnalizator nie był istotny dla pierwszeństwa niebieskiego, czerwony musiałby mieć pierwszeństwo. To oznaczałoby, że wszyscy się mylą.

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem sie dziwic ze na polskich drogach jak w dzungli jak czytam ten temat co ludzie nie ogarniaja takich podstaowych rzeczy, i to na forum gdzie wydawalo by sie ludzie sie interesuja motoryzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Joki napisał:

Nie wiem po co mieszasz tu jeszcze S-3? Zmieniałby on sytuację gdyby miał go niebieski. Czerwony nie może go mieć.

Tymczasem niebieski ma S-1 i nie widzi co ma czerwony. Czerwony może mieć S-1 lub S-2a. Wygląda na to, że to decyduje o pierwszeństwie?

W dodatku czerwony też nie widzi co ma niebieski. Może się tylko domyślać czy jedzie na zielonym czy próbuje przeskoczyć już na czerwonym? Są na tym samym kierunku.

Kluczowe jest tutaj czy czerwony według rysunku ma pierwszeństwo? Żeby jego sygnalizator nie był istotny dla pierwszeństwa niebieskiego, czerwony musiałby mieć pierwszeństwo. To oznaczałoby, że wszyscy się mylą.

:hmm:

Ja tylko twierdze że nie ma możliwości żeby obaj mieli pełne zielone. Skoro jeden ma pełne zielone to drugi musi mieć albo czerwone albo zielone warunkowe. Podsumowując: jeżeli jest S3 zielone to on ma pierwszeństwo, jeżeli obaj maja S1 to zasada prawej strony, jeżeli czerwone ze zielona strzałką to ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIDA napisał:

ale jak niebieski skręca w lewo to na środku skrzyżowania na którym on skręca to nie przepuści czerwonego bo czerwony nie jedzie tedy przez środek skrzyżowania tylko ma oddzielny pas do swojego skrętu w prawo, który łączy się z główną droga nieco dalej i przez to niebieski gdy wykonuje skręt przepuszcza tych co jadą z naprzeciwka prosto

Ekspert z filmiku od K3 ma inne zdanie:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, patgaw napisał:

a potem sie dziwic ze na polskich drogach jak w dzungli jak czytam ten temat co ludzie nie ogarniaja takich podstaowych rzeczy, i to na forum gdzie wydawalo by sie ludzie sie interesuja motoryzacja.

 

@patgaw ok, komentarz mamy, ale odpowiedzi od Ciebie kto ma pierwszeństwo nie, zatem niebieski czy czerwony ma pierwszeństwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, 1Marek1 napisał:

Ja tylko twierdze że nie ma możliwości żeby obaj mieli pełne zielone. Skoro jeden ma pełne zielone to drugi musi mieć albo czerwone albo zielone warunkowe. Podsumowując: jeżeli jest S3 zielone to on ma pierwszeństwo, jeżeli obaj maja S1 to zasada prawej strony, jeżeli czerwone ze zielona strzałką to ostatni.

Na rysunku nie ma S-3 tylko S-2a. Zielony na S-3 dla czerwonego nie jest możliwy przy zielonym S-1 dla niebieskiego.

Przy zielonym na S-1 niebieskiego, czerwony może mieć zielone na swoim S-1 lub S-2a. No i oczywiście czerwone na swoim S-1 ale wtedy nie skręca.

Nie wiem natomiast z jakiego powodu twierdzisz, że obaj nie mogą mieć zielonego na S-1 skoro tak jest na większości skrzyżowań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, AkuQ napisał:

 

@patgaw ok, komentarz mamy, ale odpowiedzi od Ciebie kto ma pierwszeństwo nie, zatem niebieski czy czerwony ma pierwszeństwo?

 

Zaden bo takie skrzyzowanie nie ma prawa istniec. Jezeli  skrecajacy w lewo ma zielone normalne to ten  na przeciwko (skrecajacy w prawo)  tak samo i zgodnie z regula prawej reki ten co skreca w prawo ma pierszenstwo (jak na wyzej podanym filmiku) . A jezeli skrecajacy w lewo ma strzalke zielona w lewo (skret bezkolizyjny) to tamten z naprzeciwka ma czerwone ew czerowne z zielona strzalka (warunkowe) i oczywiscie skrecajacy w lewo ma pierszenstwo. Nie ma takiej mozliwosci by ktos kto mial zielone i skreca w lewo nie wiedzial ze ten gosciu z na przeciwka co skreca w prawo musi mu ustapic. Albo ma zielone zwykle swiatlo i wie ze musi przepusic tych z naprzeciwka albo ma bezkolizyjne i skreca sobie wiedzac ze ma pierszenstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, AkuQ napisał:

To znaczy tak, ja zagadki nie miałem, natomiast kierujący drugim pojazdem już tak, na tyle, że musiałem mocno depnąć po hamulcach, a widząc, że tamten się zbulwersował otworzyłem szybę by powiedzieć mu co źle zrobił, niestety nie zrozumiał...:phi:

Skrzyżowanie jak na tym dziele z painta, zielona strzałka warunkowa, zielone kółko oznacza zielone światło. Strzałki kolowe oznaczają jak jadą auta. Kto wg Was ma pierwszeństwo?Temat oczywisty, a niestety kolejny raz się zdarzyło, że nie dla każdego.

 

skrzyżowanie.jpg

 

Czerwony ma zieloną strzałkę na S-3 czy na S-2? Próbowałem zrozumieć wiele razy, ale nie mogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał:

 

Czerwony ma zieloną strzałkę na S-3 czy na S-2? Próbowałem zrozumieć wiele razy, ale nie mogę...

 

Nie rozumiesz bo taki uklad swiatel nie ma prawa istniec. Jezeli zamiast zielonego byla by bezkolizyjne w lewo to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, patgaw napisał:

Nie rozumiesz bo taki uklad swiatel nie ma prawa istniec. Jezeli zamiast zielonego byla by bezkolizyjne w lewo to tak.

 

Zatem S-3...

 

W takim razie skłaniałbym się ku opcji, że pierwszeństwo ma pojazd czerwony...  Niebieski ma przecież tylko sygnalizator S-1, zatem musi ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom jadącym w prawo i na wprost... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Ekspert z filmiku od K3 ma inne zdanie:hmm:

wieczorem obejrzę filmik i ocenię....

ale jednocześnie mi się nasuwa takie pytanie: kiedy (w którym momencie) niebieski po wykonaniu skrętu nabywa pierwszeństwo? tzn. od którego momentu pojazdy muszą mu ustępować z racji tego, że się porusza po drodze z pierwszeństwem?

na screenie z filmiku widzę że czerwony miałby w tym wypadku znak p-13 wskazujący miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7 (ustąp pierwszeństwa przejazdu) czyli powinien ustapić

 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
 
§96
1.  Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.
 
Pamiętajmy że zielona strzałka WARUNKOWO nam pozwala przejechać de facto na czerwonym świetle, więc logicznym jest że musi być to uwarunkowane ustąpieniem pierwszeństwa wszystkim, którzy się poruszają droga na która chcemy wjechać (niezależnie od tego skąd się na tej drodze wzięli).....
 
jeżeli wyjeżdżasz na drogę z pierwszeństwem to masz ustąpić wszystkim poruszającym się na niej, niezależnie jak i skąd jada, czyli jak nawet ktoś jedzie np.: z przekroczoną prędkością, bez świateł i pasów i wjechał na tę drogę przez trawnik i pas wyłączony z ruchu, to i tak mu ustępujesz BO SIE PORUSZA DROGĄ Z PIERWSZEŃSTWEM (niezależenie od tego czy i ile popełnił przy tym wykroczeń)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DZIDA napisał:

wieczorem obejrzę filmik i ocenię....

ale jednocześnie mi się nasuwa takie pytanie: kiedy (w którym momencie) niebieski po wykonaniu skrętu nabywa pierwszeństwo? tzn. od którego momentu pojazdy muszą mu ustępować z racji tego, że się porusza po drodze z pierwszeństwem?ł

Jak opuści skrzyżowanie. Łuk, którym jedzie czerwony to jeszcze skrzyżowanie i czerwony ma pierwszeństwo. Niebieski skręcając w lewo ustępuje jadącym z przeciwka na wprost i skręcającym w prawo ... także po łuku jak czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Toost napisał:

Jak opuści skrzyżowanie. Łuk, którym jedzie czerwony to jeszcze skrzyżowanie i czerwony ma pierwszeństwo. Niebieski skręcając w lewo ustępuje jadącym z przeciwka na wprost i skręcającym w prawo ... także po łuku jak czerwony.

a jak się ma do tego obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przez czerwonego w związku z zieloną strzałką?

jeżeli niebieski by jechał cały czas główną droga (miałby zielone) a czerwony skręcał na strzałce to musiałby ustąpić. To co się zmieniło?  Gdzie jest przepis mówiący że skręcając na zielonej strzałce musi patrzeć SKĄD na skrzyżowanie wjechał inny pojazd? 

z przepisów wynika że przy zielonej strzałce MUSI się zatrzymać i MUSI ustąpić (bez wyszczególniania warunków co ma zrobić w jakiejś sytuacji a czego ma nie robić) bo w końcu WJEŻDŻA NA CZERWONYM !!! warunkowo to warunkowo - więc dopełnia warunków: zatrzymania i ustąpienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, AkuQ napisał:

To znaczy tak, ja zagadki nie miałem, natomiast kierujący drugim pojazdem już tak, na tyle, że musiałem mocno depnąć po hamulcach, a widząc, że tamten się zbulwersował otworzyłem szybę by powiedzieć mu co źle zrobił, niestety nie zrozumiał...:phi:

 

 

 

A skąd wiesz że to on źle zrobił a nie Ty? :]

Skoro jak sam widzisz po AK zdania co do pierwszeństwa są podzielone?

Masz interpretację jakąś z WRD KGP czy co? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam ze bylo tak:

pan AkuQ skrecal w lewo na zielonym i myslal ze kierwowca z na przeciwka ma czerwone i zielona strzalke podczas gdy tamten mial tez zielone i jako skrecajacy w prawo mial pierwszenstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, DZIDA napisał:

a jak się ma do tego obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przez czerwonego w związku z zieloną strzałką?

jeżeli niebieski by jechał cały czas główną droga (miałby zielone) a czerwony skręcał na strzałce to musiałby ustąpić. To co się zmieniło?  Gdzie jest przepis mówiący że skręcając na zielonej strzałce musi patrzeć SKĄD na skrzyżowanie wjechał inny pojazd? 

z przepisów wynika że przy zielonej strzałce MUSI się zatrzymać i MUSI ustąpić (bez wyszczególniania warunków co ma zrobić w jakiejś sytuacji a czego ma nie robić) bo w końcu WJEŻDŻA NA CZERWONYM !!! warunkowo to warunkowo - więc dopełnia warunków: zatrzymania i ustąpienia

 

Obejrzyj film, pan z WORu wszystko ładnie wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Toost napisał:

Obejrzyj film, pan z WORu wszystko ładnie wyjaśnia.

 

Ale piękna miejscówka na stłuczkę :D Skręcić w lewo i gwałtownie się zatrzymać przepuszczając skręcających w prawo z przeciwka... Pięć razy powtórzyć i wjazd od tyłu złapany. 

 

Swoją drogą, przepisy powinny być uprzątnięte... Bo niektóre znaki obowiązują jak sygnalizacja działa, a niektóre nie... Jest syf i mogiła... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę że mając podobną sytuację skręcając w prawo na strzałce ustąpiłem pierwszeństwa jadącym w lewo jak opisana sytuacja. Strzałka wjazd warunkowy po ustąpieniu innym pierszeństwa. Ja to tak rozumiem

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Toost napisał:

Obejrzyj film, pan z WORu wszystko ładnie wyjaśnia.

ale w filmiku jest sytuacja gdy skręcający w prawo ma zielone a nie czerwone ze strzałką WARUNKOWĄ a to kolosalna różnica, gdyż przy warunkowej masz wyraźnie zapisane że MASZ USTĄPIĆ a nie walić na pałę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (przy pełnym zielonym - owszem zgadzam się z expertem - powinien niebieski ustąpić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DZIDA napisał:

ale w filmiku jest sytuacja gdy skręcający w prawo ma zielone a nie czerwone ze strzałką WARUNKOWĄ a to kolosalna różnica, gdyż przy warunkowej masz wyraźnie zapisane że MASZ USTĄPIĆ a nie walić na pałę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (przy pełnym zielonym - owszem zgadzam się z expertem - powinien niebieski ustąpić)

Jeżeli jest tak że zielona strzałka to sygnalizator S3 to jest to błąd sygnalizacji. Moim zdaniem tam jest warunkowa zielona strzałka z sygnałem czerwonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wyjaśnijcie mi proszę taki przykład, bo zgłupiałem ;]

 

Jechałem jak Transporter, dojechałem do skrzyżowania. Na zaznaczonym fragmencie po drugiej stronie jezdni zawracała L-ka Clio. Czy mając ustąp pierwszeństwa muszę przepuścić wykonującego manewr zawracania? Dodam, że L-ka mnie strąbiła :phi: Bo chciałem wjechać jeszcze przed nią gdyż, podjeżdżając ona dopiero zaczynała manewr, ale kursant szybki bil dał po gazie nagle :skromny: A do tego ja się jakoś nie spieszyłem.

 

Więc jak to jest w przepisach, bo pamięć ulotna :oki: czy zawracający musi zająć pas najbliższy środka jezdni w tym wypadku czy samowolka?

skrzyz.jpg.e32538c349c88a4a9392920305d4f962.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, komor napisał:

Czy mając ustąp pierwszeństwa muszę przepuścić wykonującego manewr zawracania?

 

Tak, bo zawracający znajduje się na drodze z pierwszeństwem.

Był kiedyś zapis, że zawracający musi ustąpić, ale został usunięty już dobrych parę lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

 

Nie. Zawracający ustępuje pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu.

Może zająć który chce, ale musi ustąpić pierwszeństwa.

:hmm:

1 minutę temu, kiziuk napisał:

 

Tak, bo zawracający znajduje się na drodze z pierwszeństwem.

Był kiedyś zapis, że zawracający musi ustąpić, ale został usunięty już dobrych parę lat temu.

 

No właśnie tak pamiętam jak mnie uczono ponad 10 lat temu, zawracaj sobie gdzie można, ale musisz wszystkim ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, komor napisał:

No właśnie tak pamiętam jak mnie uczono ponad 10 lat temu, zawracaj sobie gdzie można, ale musisz wszystkim ustąpić.

 

Konkretnego brzemienia Ci teraz nie przytoczę, ale szybkie guglanie wykazuje, że taki zapis był przed 1997 rokiem, w ustawie z 1983 r.

 

EDIT:

Cytuj

Art. 19. 4. Kierujący pojazdem zawracając jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa również pojazdom wjeżdżającym z drogi podporządkowanej.

 

Dz.U. z 1992 nr 11 poz. 41 • Akt został uchylony 1 stycznia 1998 r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, komor napisał:

czy zawracający musi zająć pas najbliższy środka jezdni w tym wypadku czy samowolka?

 

Co do przepisów, to jest chyba tak, że skręcając w lewo masz zająć najlewszy pas :phi: a jeśli zawracanie to skręt w lewo o 180*... ;] tylko jeśli pas zieleni jest dość wąski, to fizycznie możesz się bolidem nie zmieścić i skończysz zawracanie na pasie prawym... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.05.2017 o 21:19, patgaw napisał:

Moim zdaniem takie swiatla nie maja prawa istniec i albo cos jest zawlone albo autor tematu cos pomieszal

Mam podobne spostrzeżenie. Zazwyczaj takie sygnalizacje dają warunkowy skręt pojazdowi czerwonemu, gdy zielone mają pojazdy na jezdni prostopadłej do sygnalizatora, a nie jezdni będącej do niego równolegle. W praktyce niebieski puszcza czerwonego, bo nie wie czy ten ma czerwone, czy strzałkę...w teorii niebieski ma pierwszeństwo. Zagadka rozwiązana. Dziękuję ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obu stron sygnalizatory, od strony auta czerwonego 2 sygnalizatory jeden dla jadących na wprost i w lewo, a drugi z warunkową strzałką dla jadących tym łącznikiem w prawo.
Także który ma pierwszeństwo?:)

Niebieski


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.