Skocz do zawartości

Jaki kanapowóz max 15 lat/15k zł?


urwis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

XM idzie na blacharkę i będzie do niedzielnych/zlotowych przejażdżek, więc szukam wygodnego, codziennego auta. Chodzi mi o wygodne fotele, kanapowe zawieszenie, duży silnik benzynowy z LPG. Raczej sedan niż kombi. W głowie mam:

- Citroen C5 Mk1 FL

- Opel Omega B FL

- Volvo S80

- Mondeo Mk 3

- Peugeot 607

 

Wiem czego się spodziewać po Citroenie i Omedze. Resztę znam tylko z opowieści.

Podzielicie się swoimi doświadczeniami?

 

A może coś mniejszego da podobny komfort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo MK3 za 15k ? ... :hmm:

Jakbym miał iść na całość to 607 ;)

Zdroworozsądkowo - C5 lift

Omega to będzie już w połowie zutylizowana, więc jeśli już opel to może signum

Ładnie utrzymaną epicę też bym tu dodał - zwłaszcza jak znajdziesz 2.4 automat.

S80 może być problematyczne - ciężko ogarnąć elektronikę w tym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, NobSon napisał:

A peugeot 307 FL? zmienilismy mondeo na puga i szczerze wygodniej się jedzie we francuzie, po dlugiej podrozy tylek i plecy nie są zmęczone jazdą ;) 

W takim małym pugu wygodniej niż w mondeo? To chyba dyskwalifikuje mondeo :]

 

40 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Dodałbym LIIFL z 2.0T+LPG :)

Niezły szyfr.. Laguna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem jazdy i prowadzenia Mondeo wygrywa niezależnym zawieszeniem. Pug ma z tyłu belke i czuć tą różnicę w jeździe, ale pod względem foteli o wiele lepiej, Ba, nawet jest 7 osobowy i tylne fotele mozesz ustawiac jak chcesz, mozesz miec 3, albo zostawic 2. ale tylko w wersji SW ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, slawek_l_83 napisał:

 

Tal Laguna II ale po FL czyli 2006 do 2008 jak mnie pamięć nie myli...

Niezły jestem. Zgadłem.

 

19 minut temu, NobSon napisał:

Pod względem jazdy i prowadzenia Mondeo wygrywa niezależnym zawieszeniem. Pug ma z tyłu belke i czuć tą różnicę w jeździe, ale pod względem foteli o wiele lepiej, Ba, nawet jest 7 osobowy i tylne fotele mozesz ustawiac jak chcesz, mozesz miec 3, albo zostawic 2. ale tylko w wersji SW ;) 

Po prostu nie do wiary! Belka odpada. Komfort jak w berlingo.

 

28 minut temu, Oberon napisał:

a moze Accord coupe ?

Raczej nie. Hondy to twarde zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, urwis napisał:

Niezły jestem. Zgadłem.

 

Brawo Ty ;]

http://allegro.pl/renault-laguna-2-0-privilege-gwar-przebiegu-oplaty-i6807452521.html

+ LPG + jakiś pakiet i w 16kzł się zamkniesz.

Pojawiła się też u nich nowa ale kombi z 2006r ale póki co nie wystawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, slawek_l_83 napisał:

 

Brawo Ty ;]

http://allegro.pl/renault-laguna-2-0-privilege-gwar-przebiegu-oplaty-i6807452521.html

+ LPG + jakiś pakiet i w 16kzł się zamkniesz.

Pojawiła się też u nich nowa ale kombi z 2006r ale póki co nie wystawiona.

Trochę mały silnik. Rozejrzę się za 3.0 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Ten ktory bedzie w lepszym stanie. Nie napalac sie na makre/model.

Chodziło mi o poziom komfortu w nich. Którym zrobię 1000 km na raz najwygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen C5 Mk1 FL - czyli masz na myśli -  MKII 2004-2008 ? (które faktycznie było tylko liftingiem MKI)?

 

Doświadczenia mam właśnie z MKI, bardzo pozytywne, generalnie auto bezproblemowe, nie znam XM i Xantia ale miałem BX i pływał "prawie" tak miękko jak BX.

W porównaniu do starszych generacji hydro totalnie bezproblemowe, nawet LDSu nigdy nie musiałem dolewać.

Do przebiegu 309.000 km hydro w calości na fabrycznych częściach (bez dobijania sfer nawet)

Jedynie wężyki powrotne przednich siłowników (parędziesiąt zł) wymieniane.

 

Wadą mojego był silnik 1.8 benzyna. Brał olej i za słaby.

Poza silnikiem autko bardzo bezproblemowe.

 

(oczywiście ma też pewne wady których trzeba mieć świadomość, ale na pewno je znasz. np utleniające się tylne zaciski i problematyczny ręczny w przednich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, urwis napisał:

Trochę mały silnik. Rozejrzę się za 3.0 :ok:

 

Polecam 2.0T tylko dlatego, że to bezproblemowa jednostka napędowa która jest fabrycznie przystosowana do LPG do tego jest starej pancernej konstrukcji produkowany od chyba 83r i tylko nieznacznie zmieniany. Fakt, że jest ciężki bo to odlew żeliwny a nie aluminium ale przez to wg mnie jest tak długo w ofercie.

Części tanie a dynamika na zadowalającym poziomie.

Kolega ostatnio kupił LII z przebiegiem pod 400kkm ile realnie nie wiadomo ale silnik w stanie bardzo dobrym pracuje równo i cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wald0 napisał:

Citroen C5 Mk1 FL - czyli masz na myśli -  MKII 2004-2008 ? (które faktycznie było tylko liftingiem MKI)?

 

Doświadczenia mam właśnie z MKI, bardzo pozytywne, generalnie auto bezproblemowe, nie znam XM i Xantia ale miałem BX i pływał "prawie" tak miękko jak BX.

W porównaniu do starszych generacji hydro totalnie bezproblemowe, nawet LDSu nigdy nie musiałem dolewać.

Do przebiegu 309.000 km hydro w calości na fabrycznych częściach (bez dobijania sfer nawet)

Jedynie wężyki powrotne przednich siłowników (parędziesiąt zł) wymieniane.

 

Wadą mojego był silnik 1.8 benzyna. Brał olej i za słaby.

Poza silnikiem autko bardzo bezproblemowe.

 

(oczywiście ma też pewne wady których trzeba mieć świadomość, ale na pewno je znasz. np utleniające się tylne zaciski i problematyczny ręczny w przednich)

Dzięki za opinię. Bardzo cenna.

 

29 minut temu, slawek_l_83 napisał:

 

Polecam 2.0T tylko dlatego, że to bezproblemowa jednostka napędowa która jest fabrycznie przystosowana do LPG do tego jest starej pancernej konstrukcji produkowany od chyba 83r i tylko nieznacznie zmieniany. Fakt, że jest ciężki bo to odlew żeliwny a nie aluminium ale przez to wg mnie jest tak długo w ofercie.

Części tanie a dynamika na zadowalającym poziomie.

Kolega ostatnio kupił LII z przebiegiem pod 400kkm ile realnie nie wiadomo ale silnik w stanie bardzo dobrym pracuje równo i cicho.

Czyli 2.0 T do przejechania się :ok:

20 minut temu, swienty napisał:

 

To jest jeden z wygodniejszych kanapowozów jakim jeździłem. ;] To nie Prelude. ;] 

A jeździłeś innymi z mojej listy? Jak się do nich ma?

22 minuty temu, Oberon napisał:

Legend spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hefi napisał:

L2 2,0t to biały kruk, nikt nie pozbywa się dobrego egzemplarza

Z Twojej listy mk3 będzie najtańsze w awariach.

Bo nie ukrywajmy, wszytkie będą się psuć

 

 

Spokojnie LII 2.0T da się złapać np ta z linku powyżej, ta firma akurat bawi się w Reno i sprowadzają rozsądne sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, slawek_l_83 napisał:

 

Spokojnie LII 2.0T da się złapać np ta z linku powyżej, ta firma akurat bawi się w Reno i sprowadzają rozsądne sztuki.

Ten z linku to nie Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ka9 2003r i nie ma grama rdzy nigdzie. Fakt z czesciami ciezko ale tez nic sie specjalnie nie psuje. Moj ma tylko 90tys km wiec to tez z tego pewnie wynika.  Laguna to mega syf przy tym legendzie.

Tylko 15k to malo na dobry egzemplarz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ka9 2003r i nie ma grama rdzy nigdzie. Fakt z czesciami ciezko ale tez nic sie specjalnie nie psuje. Moj ma tylko 90tys km wiec to tez z tego pewnie wynika.  Laguna to mega syf przy tym legendzie.
Tylko 15k to malo na dobry egzemplarz. 


Legend to inna polka niz Laguna.
Albo bierzemy starsze i wieksze lub mniejsze i mlodsze. Rownie dobrze dla niektorych Panda bedzie odpowiednia w tej cenie :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, czachabrava napisał:

W tamtym roku sprzedalem za podobne pieniadze Vectre C 3.2 z lpg w stanie niemalze idealnym. Zawieszenie wstawilem z normalnej wersji i bylo szybko i komfortowo.

I to jest dobra opcja. Kosztowo przewidywalna. Jedzie i wyglada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, slawek_l_83 napisał:

 


Legend to inna polka niz Laguna.
Albo bierzemy starsze i wieksze lub mniejsze i mlodsze. Rownie dobrze dla niektorych Panda bedzie odpowiednia w tej cenie :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

 

Calkowicie sie zgadzam. Za 15k lepsza bedzie laguna. Legend za 15 to bedzie smietnik na dojechanie. To auto ma ta sama wade co stare mercedesy i lex. Ciezko o awarie ktora go zatrzyma. Stad ludzie kupuja pakuja lpg i smigaja az sie nie wykrzaczy. A np. Wahacz gorny kosztuje 2 klocki.  Listwa chromowana na zderzak 900. Amorki chyba okolo 1k pln. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaproponuję trochę kontrowersyjnie: AUDi C4, nieważne czy 100, czy już jako A6. Z silnikiem V6. Bardzo wygodna fura, płynie po drodze, części tanie. Za 15kpln można kupic naprawdę piękny egzemplarz i zostanie na pakiet startowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, urwis napisał:

A jeździłeś innymi z mojej listy? Jak się do nich ma?

 

W Mondeo szału nie ma :nie_wiem: A na Accorda Coupe przesiadłem się z A6 C5, Honda była dużo wygodniejsza. Jedyne co mi przeszkadzało to wielka kierownica. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaproponuję trochę kontrowersyjnie: AUDi C4, nieważne czy 100, czy już jako A6. Z silnikiem V6. Bardzo wygodna fura, płynie po drodze, części tanie. Za 15kpln można kupic naprawdę piękny egzemplarz i zostanie na pakiet startowy. 


Tylko zadbane audi to ciezko kupic... owszem sa sztuki ale to szukanie na kilka miesiecy.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, czachabrava napisał:

W tamtym roku sprzedalem za podobne pieniadze Vectre C 3.2 z lpg w stanie niemalze idealnym. Zawieszenie wstawilem z normalnej wersji i bylo szybko i komfortowo.

To jest niegłupia myśl.. ciekawe tylko jak z komfortem tej normalnej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał:

Normalna to miekkie auto. Twardszy i sztywniejszy to gts.

 

to chyba nie jezdziłeś miekkim autem.

przejechałem się kiedyś najzwyklejszą VC ok. 50 km. potem wsiadłem do mojej octavii i przez kilka km, nie umiałem nią jechać 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie roznica byla spora miedzy gtsem, a zwykla vectra w sedanie. A mialem obydwie w tym samym czasie. Tam gdzie gts przemykal sztywno po zakretach to w zwyklej byla ruletka jak sie wyjdzie z taka predkoscia z zakretu. Chociaz jak dla mnie bylo bardziej komfortowo. Dlatego do gtsa wpakowalem standardowe amory ze sprezynami i do tego rozporki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, blue_ napisał:

 

to chyba nie jezdziłeś miekkim autem.

przejechałem się kiedyś najzwyklejszą VC ok. 50 km. potem wsiadłem do mojej octavii i przez kilka km, nie umiałem nią jechać 8]

Nie załapałem co jest wg. Ciebie miękkie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra C kombi jest o wiele twardsza od Omegi, więc w GTS-ie, pod tym względem, musi być jeszcze "gorzej". A skoro wspominasz o B FL, to popatrz także na W210. Duże, bardzo wygodne. I chore na to samo, co Omega :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/2-2b-147ps-plus-gaz-skora-navi-xenon-alu17-serwis-i6805763490.html

 

Komfortem jazdy (nie prowadzeniem na zakrętach) zje prawie wszystko z wątku - co do W210 - skoro choruje na to co Omega to po co przepłacać? ;] 

 

Można oczywiście poszukać V6, za te 14kpln znajdzie się rozsądną. :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AstraC napisał:

http://allegro.pl/2-2b-147ps-plus-gaz-skora-navi-xenon-alu17-serwis-i6805763490.html

 

Komfortem jazdy (nie prowadzeniem na zakrętach) zje prawie wszystko z wątku - co do W210 - skoro choruje na to co Omega to po co przepłacać? ;] 

 

Można oczywiście poszukać V6, za te 14kpln znajdzie się rozsądną. :ok: 

No właśnie o to chodzi w wątku, co bardziej kanapowe, a co mniej. 

Co do W210 się zgadzam. Uroda co najmniej dyskusyjna, a cena sporo wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, urwis napisał:

No właśnie o to chodzi w wątku, co bardziej kanapowe, a co mniej. 

Co do W210 się zgadzam. Uroda co najmniej dyskusyjna, a cena sporo wyższa.

 

Miałem Omegę, jeździłem W210 - żadnej przewagi W210 nie widzę, ale zaraz powiedzą Ci że się nie znam. Komfort podobny, jakoś wykończenia też, rdzewieją tak samo. ;]Lepszy komfort ma W126, to prawda, ale Mercedes jak dla mnie W210 zrównał się z Omegą nie pokazując nic lepszego, nie czuć tego premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.