Skocz do zawartości

Prędkości autostradowe


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem bez wymuskanych rekordów, tylko ogień w szopie, na ile ta szopa pozwoliła :hehe:

Ogólnie przelotowo przez dłuższy czas była 2 z przodu.

Spowalniaczy też nie brakowało, i średnia jest jaka jest. Lotny start i meta na jednej wysokości.

1.4 TSI 140 KM w O III, opony 225/45/17

 

Przy okazji nic nowego nie odkryję, ale przy średniej ok. 120 km/h pali ok. 6,5l, także tego ;) 

 

spalanieee.jpg.f5ad224514446b2d6ac29e3c3036c292.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo pali. Do tych 120 sredniej faktycznie ladnie ale wyzej bez rewelacji. U mnie ostatnio xtrail z tempomatem na 170 non stop+ odcinki po 180-190 i srednia 155 czy 158 zrobil 9,2 na 100 z dystrybutora. 4 osoby i bagaz po dach. Pewnie z 2000-2100kg do pchania bylo. Legendem robie okolice 15 przy takiej sredniej. Ogolnie mi auta pala duzo. Tak 2l+ od tego co maja wszysxy na forum. To tsi pewnie bym ponizej 10. nie schodzil. Eco sreco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, johnson napisał:

U mnie ostatnio xtrail z tempomatem na 170 non stop+ odcinki po 180-190 i srednia 155 czy 158 zrobil 9,2 na 100 z dystrybutora. 4 osoby i bagaz po dach. Pewnie z 2000-2100kg do pchania bylo.

 

Benzynowy? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo. Ja we wtorek leciałem z Wawy do Świnoujścia non stop z pedałem w podłodze Laguną 2 kombi z 300 kg ładunku na pokładzie i wyszło 9,2/100.

Ale moja babcia rozpędza się w porywach do 200km/h :)

Najgorsze są jednak co chwilę ciężarówki na lewym pasie. Lecisz 200, hamujesz do 90 i znowu 200 i tak w kółko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, johnson napisał:

Duzo pali. Do tych 120 sredniej faktycznie ladnie ale wyzej bez rewelacji. U mnie ostatnio xtrail z tempomatem na 170 non stop+ odcinki po 180-190 i srednia 155 czy 158 zrobil 9,2 na 100 z dystrybutora. 4 osoby i bagaz po dach. Pewnie z 2000-2100kg do pchania bylo. Legendem robie okolice 15 przy takiej sredniej. Ogolnie mi auta pala duzo. Tak 2l+ od tego co maja wszysxy na forum. To tsi pewnie bym ponizej 10. nie schodzil. Eco sreco ;)

 

OK, ale pomiedzy srednia 150 a 170 to jest dosc spora roznica ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tym razem bez wymuskanych rekordów, tylko ogień w szopie, na ile ta szopa pozwoliła :hehe:

Ogólnie przelotowo przez dłuższy czas była 2 z przodu.

Spowalniaczy też nie brakowało, i średnia jest jaka jest. Lotny start i meta na jednej wysokości.

1.4 TSI 140 KM w O III, opony 225/45/17

 

U mnie, przy pełnym bucie, z hamowaniem za marudami, potem pełny ogień i tak w kółko wyszło raz kiedyś 19,5l/100km... ;]

 

A tak normalnie jazda autostradowa w Niemczech, to jakieś 13-14l/100km wychodzi... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, niedal napisał:

Dużo. Ja we wtorek leciałem z Wawy do Świnoujścia non stop z pedałem w podłodze Laguną 2 kombi z 300 kg ładunku na pokładzie i wyszło 9,2/100.

Ale moja babcia rozpędza się w porywach do 200km/h :)

Najgorsze są jednak co chwilę ciężarówki na lewym pasie. Lecisz 200, hamujesz do 90 i znowu 200 i tak w kółko

 

Podaj średnią prędkość i czar pryśnie. Jeśli diesel, to już prysł ;)

Ogólnie przy gazie w podłogę było około 220-225 i ok. 20 litrów, odpuszczenie do 200 sporo zmieniało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, K3 napisał:

 

U mnie, przy pełnym bucie, z hamowaniem za marudami, potem pełny ogień i tak w kółko wyszło raz kiedyś 19,5l/100km... ;]

 

A tak normalnie jazda autostradowa w Niemczech, to jakieś 13-14l/100km wychodzi... 

W to w jakim celu tak się spieszysz? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, rwIcIk napisał:

W to w jakim celu tak się spieszysz? :]

 

Najlepsze było to, że licząc razem z paroma minutami postoju oraz dojazdem 20-30 km drogami lokalnymi to średnia wyszła jakieś 130km/h... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, johnson napisał:

Duzo pali. Do tych 120 sredniej faktycznie ladnie ale wyzej bez rewelacji. U mnie ostatnio xtrail z tempomatem na 170 non stop+ odcinki po 180-190 i srednia 155 czy 158 zrobil 9,2 na 100 z dystrybutora. 4 osoby i bagaz po dach. Pewnie z 2000-2100kg do pchania bylo. Legendem robie okolice 15 przy takiej sredniej. Ogolnie mi auta pala duzo. Tak 2l+ od tego co maja wszysxy na forum. To tsi pewnie bym ponizej 10. nie schodzil. Eco sreco ;)

Duzo?:hmm:

Mi w V50 1,8 przy 160 komputer pokazywał 14l/100km.160 chwilowej,nie sredniej.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, niedal napisał:

Dużo. Ja we wtorek leciałem z Wawy do Świnoujścia non stop z pedałem w podłodze Laguną 2 kombi z 300 kg ładunku na pokładzie i wyszło 9,2/100.

Ale moja babcia rozpędza się w porywach do 200km/h :)

Najgorsze są jednak co chwilę ciężarówki na lewym pasie. Lecisz 200, hamujesz do 90 i znowu 200 i tak w kółko

podejrzewam, ze taka szarpanina niewiele wniesie do czasu niz jechalbys 140-150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kenickie napisał:

 

Benzynowy? :)

 

Hmm....cuda, mi w dizlu 1.5 88KM przy sredniej 148 , zapakowany wyszlo 8,2 L/100,to xtrial niewiele wiecej..hmm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mrBEAN napisał:

Tym razem bez wymuskanych rekordów, tylko ogień w szopie, na ile ta szopa pozwoliła :hehe:

Ogólnie przelotowo przez dłuższy czas była 2 z przodu.

Spowalniaczy też nie brakowało, i średnia jest jaka jest. Lotny start i meta na jednej wysokości.

1.4 TSI 140 KM w O III, opony 225/45/17

 

Przy okazji nic nowego nie odkryję, ale przy średniej ok. 120 km/h pali ok. 6,5l, także tego ;) 

 

 

Bo to fizyka sie wkrada jesli sie z jajem jedzie.

Takie sa fakty, Dizel 1,9 przy 210 komp pokazywal 13l

Swoja droga nie umiem jechac za tirem kilk h dla doopnych oszczednosci.

Glownie gnam 110-130 bo tak lubie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, K3 napisał:

 

Najlepsze było to, że licząc razem z paroma minutami postoju oraz dojazdem 20-30 km drogami lokalnymi to średnia wyszła jakieś 130km/h... ;]

 

Jest może jakaś stronka lub apka, która by poruszała ten temat.

 

Tak się zastanawiam, że przy dłuższej trasie te 6l/100 km wystarczy na jakieś 800 km, a te +/- 12l przy ogniu na 400 km.

Tankowanie się przedłuży i ktoś jadący 120 km/h nas łyknie ;]

Mniej więcej można to policzyć w sumie.

 

Ogólnie przy wyższych prędkościach coraz trudniej o średnią prędkość zbliżoną do przelotowej.

Z drugiej strony postój też trzeba jakiś robić.

Temat do indywidualnego rozpatrzenia w konkretnej sytuacji itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, niedal napisał:

Dużo. Ja we wtorek leciałem z Wawy do Świnoujścia non stop z pedałem w podłodze Laguną 2 kombi z 300 kg ładunku na pokładzie i wyszło 9,2/100.

Ale moja babcia rozpędza się w porywach do 200km/h :)

Najgorsze są jednak co chwilę ciężarówki na lewym pasie. Lecisz 200, hamujesz do 90 i znowu 200 i tak w kółko

 

W sumie te ciezarowki nie sa zle, przynajmniej ograniczaja ludzi co sie wiecznie spiesza i 'musza' pedzic 200 km/h.  Szkoda ze jeszcze nie zabieraja prawa jazdy tak jak w terenie zabudowanym .... za przekroczenie powyzej 50 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Tak się zastanawiam, że przy dłuższej trasie te 6l/100 km wystarczy na jakieś 800 km, a te +/- 12l przy ogniu na 400 km.

Tankowanie się przedłuży i ktoś jadący 120 km/h nas łyknie ;]

Mniej więcej można to policzyć w sumie.

 

Był gdzieś taki test prowadzony przez którąś z niemieckich redakcji. Jazda autostradą, bodaj Porsche vs. Lupo TDi. Porsche jechało pełnym ogniem, zatrzymując się tylko na tankowania a Lupo na jednym baku. Przy długiej trasie ten z Porsche stracił tyle czasu na stacjach że różnice były minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, K3 napisał:

 

Najlepsze było to, że licząc razem z paroma minutami postoju oraz dojazdem 20-30 km drogami lokalnymi to średnia wyszła jakieś 130km/h... ;]

 

O kurcze! Musisz mieć niesamowicie szybkie auto. Nie wiem jak reszta, ale ja zazdraszczam! :mast: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mrBEAN napisał:

 

Podaj średnią prędkość i czar pryśnie. Jeśli diesel, to już prysł ;)

Ogólnie przy gazie w podłogę było około 220-225 i ok. 20 litrów, odpuszczenie do 200 sporo zmieniało.

 

U mnie też największa różnica w tym zakresie. Przy tempomacie na 190 km/h mam średnie spalanie niecałe 16 litrów, przy prędkości prawie maksymalnej (licznikowe 230km/h) zjada jakieś kosmiczne ilości, nie jestem w stanie wyliczyć dokładnie, bo ciężko przelecieć z taką prędkością dłuższy odcinek, ale komputer pokazuje okolice 27 litrów.

Na autostradzie najlepiej się jeździ albo 120 km/h jak się nie spieszę, spalanie 8 litrów, albo 170 - spalanie 12 litrów. 

Wszystko to LPG w 18letnim aucie z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Ryb napisał:

 

Był gdzieś taki test prowadzony przez którąś z niemieckich redakcji. Jazda autostradą, bodaj Porsche vs. Lupo TDi. Porsche jechało pełnym ogniem, zatrzymując się tylko na tankowania a Lupo na jednym baku. Przy długiej trasie ten z Porsche stracił tyle czasu na stacjach że różnice były minimalne.

 

Dlatego tak bardzo boli mnie auto z LPG. Przy pierwszej nadarzającej się okazji wracam do diesla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Mniej więcej można to policzyć w sumie.

 

Zakładając, że prędkość jest stała, zbiornik ma pojemność 55l, tankowanie trwa 10' a zużycie paliwa jest takie jak w drugiej kolumnie, redukcja prędkości średniej wynikająca z tankowań jest następująca:

km/h l/100 km Vsr km/h
60    6    59
80    6,5    79
100    7    98
120    8    117
140    10    134
160    12    151
180    15    166
200    18    180
220    22    192
240    27    201
250    30    204

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO, normalne spalanie. Swego czasu "testowałem" Volvo i też było podobne spalanie tj ok 13l, tyle że prawie 1,9t. Tą samę trasę zrobiłem Octavią 1.8 180KM i też było 13l, ale nie jechałem pow 200kmh.

NIe ma sensu oczywiście porównywać z mniejszymi prędkosciami, bo już 170-180 pali znacznie mniej, a przy ok 150km /h tylko deko więcej niż fabryczne :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bizz napisał:

 

U mnie też największa różnica w tym zakresie. Przy tempomacie na 190 km/h mam średnie spalanie niecałe 16 litrów, przy prędkości prawie maksymalnej (licznikowe 230km/h) zjada jakieś kosmiczne ilości, nie jestem w stanie wyliczyć dokładnie, bo ciężko przelecieć z taką prędkością dłuższy odcinek, ale komputer pokazuje okolice 27 litrów.

 

Wszystko się zgadza, moja też przy 180 na tempomacie w okolicy 15/100, ale zrobiłem raz dystans 150 km w nieco ponad 45 minut, co dało średnią 199 km/h i spalanie wyszło 21/100 (wszystko podaję na lpg), nie miałem wtedy tempomatu włączonego i momentami do 220 było. Przy 230 nie muszę nawet trzymać buta w podłodze i komp pokazuje chwilowe poniżej 30/100, jak docisnę pedał, to pokazuje 30/100, ale już nie przyspiesza, bo odcinka jest. Opony 225/45R17.

Tak przepisowo ze średnią 135 wychodzi mi 11,5/100 lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gregoryj napisał:

 

W sumie te ciezarowki nie sa zle, przynajmniej ograniczaja ludzi co sie wiecznie spiesza i 'musza' pedzic 200 km/h.  Szkoda ze jeszcze nie zabieraja prawa jazdy tak jak w terenie zabudowanym .... za przekroczenie powyzej 50 km/h.

Sam nie mogę jechać 200, to zabronię innym. Genialne :phi:

Coś na zasadzie - ja nie lubię pomidorów to najlepiej zdelegalizujmy pomidory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Wszystko się zgadza, moja też przy 180 na tempomacie w okolicy 15/100, ale zrobiłem raz dystans 150 km w nieco ponad 45 minut, co dało średnią 199 km/h i spalanie wyszło 21/100 (wszystko podaję na lpg), nie miałem wtedy tempomatu włączonego i momentami do 220 było. Przy 230 nie muszę nawet trzymać buta w podłodze i komp pokazuje chwilowe poniżej 30/100, jak docisnę pedał, to pokazuje 30/100, ale już nie przyspiesza, bo odcinka jest. Opony 225/45R17.

Tak przepisowo ze średnią 135 wychodzi mi 11,5/100 lpg

 

One mają odcinkę? Też masz M52B28TU?

Ja już myślałem że jest zepsuta, że nie chce więcej jak 230 jechać, ale w sumie i skrzynia i cały samochód swoje lata mają. Naczytałem się internetowych wymiataczy i myślałem że z 250 licznikowe poleci.

Zadziwiła mnie parę dni temu na trasie do Chorwacji, nocą, puste drogi, tempomat na 130, a gdzie nie było autostrady tam zgodnie z ograniczeniami - spalanie dokładnie 10,03 LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wujekcybul napisał:

Ladne spalanie. Nie moj 3 cylindrowiec od BMW dusi sie przy takich predkosciach i pali wiecej.

 

Za to bardzo ładnie jeździ do tych 140. Nie znoszę 3 cylindrowych silników, ale muszę przyznać, że nie jest to takie złe na miasto i krótkie trasy. Pytanie ile pali, bo ja miałem 318i na jeden dzień jako zastępcze i zawsze powyżej 9 litrów było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bizz napisał:

 

U mnie też największa różnica w tym zakresie. Przy tempomacie na 190 km/h mam średnie spalanie niecałe 16 litrów, przy prędkości prawie maksymalnej (licznikowe 230km/h) zjada jakieś kosmiczne ilości, nie jestem w stanie wyliczyć dokładnie, bo ciężko przelecieć z taką prędkością dłuższy odcinek, ale komputer pokazuje okolice 27 litrów.

Na autostradzie najlepiej się jeździ albo 120 km/h jak się nie spieszę, spalanie 8 litrów, albo 170 - spalanie 12 litrów. 

Wszystko to LPG w 18letnim aucie z automatem.

Zakładając ze gazu pali z 15% więcej to naprawdę nie wierze w takie spalania. Jak może 2.8 w ciężkim kombi przy 170kmh palić 10l pb?

Jak się będzie tłocznie na autostradzie to 3.0d tyle ropy wciągnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, atlantic napisał:

Zakładając ze gazu pali z 15% więcej to naprawdę nie wierze w takie spalania. Jak może 2.8 w ciężkim kombi przy 170kmh palić 10l pb?

Jak się będzie tłocznie na autostradzie to 3.0d tyle ropy wciągnie...

 

Zapraszam na jazdę, też nie wierzyłem. 

Wcześniej miałem 530d, też niewiele spalała, ale jednak więcej. Średnia 8 litrów ropy, ale jeździłem delikatniej niż 528, bo raz że spalanie bolało, dwa oszczędzałem turbinę i skrzynię. Tutaj jest wolnossak, który od razu po zagrzaniu jest wykorzystywany w dobrych 80% możliwości.

W 530d minimum 5.6 litra, tempomat i 100 km/h, też nocna trasa do Chorwacji. Maximum prawie 13 litrów w zimie, tylko miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, atlantic napisał:

Zakładając ze gazu pali z 15% więcej to naprawdę nie wierze w takie spalania. Jak może 2.8 w ciężkim kombi przy 170kmh palić 10l pb?

Jak się będzie tłocznie na autostradzie to 3.0d tyle ropy wciągnie...

 

W sumie jak chcesz mogę Ci nagrać filmik z tempomatu na 170 km/h, to dość częsta moja prędkość. Spalanie komputer pokazuje prawie dokładnie takie jak rzeczywiste, skorygowałem sobie komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bizz napisał:

 

Za to bardzo ładnie jeździ do tych 140. Nie znoszę 3 cylindrowych silników, ale muszę przyznać, że nie jest to takie złe na miasto i krótkie trasy. Pytanie ile pali, bo ja miałem 318i na jeden dzień jako zastępcze i zawsze powyżej 9 litrów było.

To zalezy ja mam 8 biegwy automat. Jak sie nie wsciekam to w trasie <6. W miescie prawie 8 a jak lecisz 2oo >10. Normalnie mam srednia mieszana na poziomie 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

To zalezy ja mam 8 biegwy automat. Jak sie nie wsciekam to w trasie <6. W miescie prawie 8 a jak lecisz 2oo >10. Normalnie mam srednia mieszana na poziomie 7l.

 

To świetne spalanie. Też miałem automat, czarny sedan. Inna sprawa że ja miałem auto na jeden dzień i siłą rzeczy chciałem sprawdzić jak jeździ. Na jazdę ekonomiczną nie starczyło czasu. Auto pozwala na swobodne podróżowanie autostradą z prędkością 160-170 km/h? Nie czuć że się męczy, albo obroty są denerwujące?

Podoba mi się 118i jak wozidło dla żony, właśnie z automatem, powinno się trochę lepiej zbierać jak w 3er, a z racji wejścia nowej "jedynki" obecna powinna stanieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dlatego tak bardzo boli mnie auto z LPG. Przy pierwszej nadarzającej się okazji wracam do diesla. 


Znaczy niewłaściwe auto masz pod lpg. Ja tankuje lpg na 500km w trasie i do tego kolo zapasowe nadal jest pod podloga wiec bagaznik w 100% uzyteczny

Kolejne 500 moge zrobic na noPB co nie zadko mi sie zdaza szczegolnie jak dziecko spi i nie podrodze nam na "postoje"

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem bez wymuskanych rekordów, tylko ogień w szopie, na ile ta szopa pozwoliła :hehe:
Ogólnie przelotowo przez dłuższy czas była 2 z przodu.
Spowalniaczy też nie brakowało, i średnia jest jaka jest. Lotny start i meta na jednej wysokości.
1.4 TSI 140 KM w O III, opony 225/45/17
 
Przy okazji nic nowego nie odkryję, ale przy średniej ok. 120 km/h pali ok. 6,5l, także tego  
 
spalanieee.jpg.f5ad224514446b2d6ac29e3c3036c292.jpg
 
 

Czyli nie wiele mniej niz auto z normalnym silnikiem o pojemności ponad 2 razy większej i archaiczej 4 biegowej skrzyni

2337858ad33d5fea22589db3058707b1.jpg

5111f3bddf4f61cf82ea34265acc1330.jpg

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał:

 


Znaczy niewłaściwe auto masz pod lpg. Ja tankuje lpg na 500km w trasie i do tego kolo zapasowe nadal jest pod podloga wiec bagaznik w 100% uzyteczny

Kolejne 500 moge zrobic na noPB co nie zadko mi sie zdaza szczegolnie jak dziecko spi i nie podrodze nam na "postoje"

wysłane z tel.
 

 

 

W trasie robię 500-560 km na LPG i 550-600 na npPB, problem w tym że moja praca to średnio 200 km dziennie pół na pół trasa miasto, rozłożone na cały dzień, z kilkukrotnym odpalaniem, postojami, w większości w pośpiechu. W takim trybie mam łącznego zasięgu max 600 km, żeby nie wyjeździć się do zera, w dieslu na luzie 900. A robi mi różnicę tankowanie co 3 dni, a tankowanie co 4-5. 

Inna sprawa, że mając LPG staram się jednak jeździć na LPG, bo to czysta oszczędność, a wtedy tankuję co 2 dni. Przy czym tankowanie LPG jest mocno upierdliwe, bo raz, że wolniej, dwa, że w 99% stacji trzeba trzymać ten cholerny guzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, bizz napisał:

 

Zapraszam na jazdę, też nie wierzyłem. 

Wcześniej miałem 530d, też niewiele spalała, ale jednak więcej. Średnia 8 litrów ropy, ale jeździłem delikatniej niż 528, bo raz że spalanie bolało, dwa oszczędzałem turbinę i skrzynię. Tutaj jest wolnossak, który od razu po zagrzaniu jest wykorzystywany w dobrych 80% możliwości.

W 530d minimum 5.6 litra, tempomat i 100 km/h, też nocna trasa do Chorwacji. Maximum prawie 13 litrów w zimie, tylko miasto.

No ja tego nie rozumiem i ogólnie mam uczulenie na te forumowe spalania. W praktyce lecieć 170kmh po naszych autostradach równo się nie da. Co chwile jakiś zamulacz na lewym, autobus, tir, laweta i tak w koło Macieju. I to jest tak, ze zwalniasz do 80 i zaraz znowu rozpedzanie tempomatem do 170. Każda benzyna z jaka miałem do czynienia przy takiej jeździe paliła od 15l benzyny bez górnej granicy. Zreszta mało wiarogodnie to wyglada na tle nowej kury, która ma pewnie 7biegow dsg, 2x mniejsza pojemność niż to 2.8 i 2gary mniej. Nie twierdze, ze kłamiesz. Po prostu dla mnie to jest dziwne 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, bizz napisał:

 

One mają odcinkę? Też masz M52B28TU?

Ja już myślałem że jest zepsuta, że nie chce więcej jak 230 jechać, ale w sumie i skrzynia i cały samochód swoje lata mają. Naczytałem się internetowych wymiataczy i myślałem że z 250 licznikowe poleci.

Zadziwiła mnie parę dni temu na trasie do Chorwacji, nocą, puste drogi, tempomat na 130, a gdzie nie było autostrady tam zgodnie z ograniczeniami - spalanie dokładnie 10,03 LPG

Pamiętaj, że w BMW do każdego silnika bardzo mądrze dobierali skrzynię i dyfer. U Ciebie w 2.8 z ASB nie odetnie, w manualu, jak zdrowa jednostka, to odetnie i wtedy jest około 245 km/h rzeczywistej prędkości. Ja mam manual M54B22 z odcinką na 6500 i mocą max przy 6300-6500 rpm, a dyfer tak dobrany, że do odcinki jedzie na ostatnim biegu. Najlepsze w silniku jest to, że na tym samym biegu można spokojnie jechać 40-50 km/h, zresztą wykres z hamowni to potwierdza, 80% max momentu od 1200 rpm do odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

Pamiętaj, że w BMW do każdego silnika bardzo mądrze dobierali skrzynię i dyfer. U Ciebie w 2.8 z ASB nie odetnie, w manualu, jak zdrowa jednostka, to odetnie i wtedy jest około 245 km/h rzeczywistej prędkości. Ja mam manual M54B22 z odcinką na 6500 i mocą max przy 6300-6500 rpm, a dyfer tak dobrany, że do odcinki jedzie na ostatnim biegu. Najlepsze w silniku jest to, że na tym samym biegu można spokojnie jechać 40-50 km/h, zresztą wykres z hamowni to potwierdza, 80% max momentu od 1200 rpm do odcinki.

 

Reasumując, ile realnej prędkości powinno osiągać moje auto? Katalogowo ma 234 km/h, wiek i zużycie robią swoje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, atlantic napisał:

Zakładając ze gazu pali z 15% więcej to naprawdę nie wierze w takie spalania. Jak może 2.8 w ciężkim kombi przy 170kmh palić 10l pb?

Jak się będzie tłocznie na autostradzie to 3.0d tyle ropy wciągnie...

Może. Masa auta nie ma tu wiele do rzeczy, jeśli mowa o stałej prędkości, a 528i z ASB przy 170 km/h ma jakieś 3100 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bizz napisał:

 

Reasumując, ile realnej prędkości powinno osiągać moje auto? Katalogowo ma 234 km/h, wiek i zużycie robią swoje....

225, gdyż ASB nie trafia w punkt z obrotami i mocą. Targetem była wygoda. Piąty bieg w Twojej skrzyni przy 225 będzie dawał 4200 rpm i opory powietrza nie pozwolą zwiększyć obrotów, bo max moc jest od 5300 do 5500 rpm, natomiast przy zbiciu do czwartego biegu przy 225 km/h będziesz miał 5600 rpm i moc idzie Ci w dół. Taki urok automatycznych skrzyń. Honda w K24 ma ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kaczorek79 napisał:

Może. Masa auta nie ma tu wiele do rzeczy, jeśli mowa o stałej prędkości, a 528i z ASB przy 170 km/h ma jakieś 3100 rpm.

Ma przynajmniej o 1000rpm więcej. Masa ma do rzeczy, bo u nas nie da się jeździć płynnie z takimi prędkościami. Non stop musisz się rozpędzić i hamować. A niech wam pala stare 6cylindrowe benzynki 10litrow. Ja już mam ten etap za sobą i w takie bajki nie wierze. Btw. 10l ropy mi pali 3.2cdi jak lecę 180kmh. Może mam dziurę w baku.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, atlantic napisał:

Ma przynajmniej o 1000rpm więcej. Masa ma do rzeczy, bo u nas nie da się jeździć płynnie z takimi prędkościami. Non stop musisz się rozpędzić i hamować. A niech wam pala stare 6cylindrowe benzynki 10litrow. Ja już mam ten etap za sobą i w takie bajki nie wierze. Btw. 10l ropy mi pali 3.2cdi jak lecę 180kmh. Może mam dziurę w baku.. :)

BMW 528iA ma przełożenie 5 biegu 0,742 i główne na dyfrze 3,07. Średnica koła 650mm. Policz sobie. Pomogę, dokładnie 3160 rpm, a jeśli bizz patrzył w prędkościomierz, który dodaje mu ze 3 km/h, to na zapiętym tempomacie 170km/h, powinien mieć 3100rpm.

Co do stałej prędkości, to da się, trzeba wiedzieć o której godzinie jechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym i na innych filmach przy 100 ma 2500rpm. 150 będzie miał 3750. Wiec przy 170 ile?:)

 

Na logikę jeśli ja mam 470nm i przy 170kmh 3200rpm, jakim cudem silnik mający 2x mniej momentu może mieć mniejsze obroty? Chyba, ze ktoś most od diesla wpakuje, ale wtedy po osiągach 2.8 pozostaje wspomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, atlantic napisał:

Na tym i na innych filmach przy 100 ma 2500rpm. 150 będzie miał 3750. Wiec przy 170 ile?:)

 

Na logikę jeśli ja mam 470nm i przy 170kmh 3200rpm, jakim cudem silnik mający 2x mniej momentu może mieć mniejsze obroty? Chyba, ze ktoś most od diesla wpakuje, ale wtedy po osiągach 2.8 pozostaje wspomnienie.

Hehe. Pokazałeś film, na którym gość jedzie ze stałą prędkością na 4 biegu i wszystko się zgadza, bo 4b. ma przełożenie = 1, a 5b. = 0,742. Wszystko pasuje, 100km/h-2500 rpm, 150km/h=3750rpm, to są obroty 4 biegu w automacie 528i. 

Nie porównuj momentu diesla i benzyny, bo gdyby nie przełożenia skrzyń, to nic po tym momencie w dieslu by nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.