Skocz do zawartości

Check wehicle protection i Hill Holder not available


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Przedwczoraj tuż przed końcem krótkiej przejażdżki pojawił się błąd Hill holder not available, a chwilę później jak chciałem wracać nie odpaliłem auta, ponieważ pojawił się błąd "check vehicle protection". Po odpięciu klemy minus i wpięciu ponownie, błąd check vehicle protection zniknął i samochód odpalił normalnie, natomiast błąd hill holder ciągle pokazuje, ikonka A w kółeczku się świeci i nie gaśnie ani na chwilę. Wczoraj znów po krótkiej przejażdżce pojawił się check vehicle protection, znów pomogło odpięcie zasilania minus na chwilę. Aku jest nowy i naładowany. Na drugim kluczyku to samo. Niestety nie mogę podpiąć auta pod kompa, bo z niewiadomych mi przyczyn mój kabel Viaken KKL+Multiecuscan nie działa, muszę znaleźć starego ELM-a, ale nim o ile dobrze pamiętam, nie podłącze się do centralki ABS, która zapewne odpowiada za błąd hill holder. ABS natomiast działa normalnie. 

Chciałbym zapytać czy jeden i drugi błąd mogą być ze sobą jakoś powiązane, skoro wystąpiły prawie jednocześnie? A może miał ktoś już podobne doświadczenia i podzieli się przemyśleniami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Artur_W_wa napisał:
Jak będziesz miał problem z uruchomieniem  "check vehicle protection" zdejmij wtyczki z pompy wspomagania powinno pomóc


Wczoraj uruchomiłem kabel kkl i skasowałem błąd hill holder. Na razie nie wrócił. Co do wtyczek na pompie, proszę podaj orientacyjną lokalizację, bo ja wiem tyko gdzie jest zbiornik od wspomagania.
Edit: Ok już wszystko jasne ;] 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gilbert3 napisał:


Wczoraj uruchomiłem kabel kkl i skasowałem błąd hill holder. Na razie nie wrócił. Co do wtyczek na pompie, proszę podaj orientacyjną lokalizację, bo ja wiem tyko gdzie jest zbiornik od wspomagania.
Edit: Ok już wszystko jasne ;] 

 


 

Wtyczki są po lewej stronie zbiornika, 4 lub 5 :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to wina czujnika sprzęgła. Zdemontowanie go to była nierówna walka, ale zakończona sukcesem. Bolec był wciśnięty wystając jedynie 1-2 mm. Po zamontowaniu naprawionego czujnika błędy zniknęły. 

Wielkie dzięki kolego @Maniek za naprowadzenie na błąd! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do czujnika sprezęgła - u mnie była błachostka .

Przy wyjmowaniu dywanika jakimś cudem odgiąłem czujnik - który jest jak " wahadło " przyłożone do sprzęgła od strony wewnętrznej. Pomiędzy pedałem a ścianką grodziową.

Jest on jakby wpięty w pedał- wajchę.

Wystarczyło go umieścić z powrotem " w pedale".

I  błąd  czujnika  hill holder  zniknął.

U mnie był jeszcze błąd tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2017 o 18:27, gilbert3 napisał:

Tak, to wina czujnika sprzęgła. ...

Bolec był wciśnięty wystając jedynie 1-2 mm. Po zamontowaniu naprawionego czujnika błędy zniknęły.

 

Często błąd blokującego się czujnika sprzęgła daje się zauważyć też po tym , że nie działa lub wyłącza się podczas jazdy tempomat - nie miałeś z tym problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Często błąd blokującego się czujnika sprzęgła daje się zauważyć też po tym , że nie działa lub wyłącza się podczas jazdy tempomat - nie miałeś z tym problemów ?

Jakbym miał tempomat to pewnie bym się zorientował :)

Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.