patgaw 115 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Witam Szykuje sie do zakupu tego auta i potrzebuje porad. Silnik 1.4 16v jaka jest roznica miedzy wersjami 75KM i 100KM? Na co zwrocic uwage przed zakupem? W mojej firmie sprzedaja taka fabie tylko ma 240kkm, 2007r, rozmawialem z kolega co nia jezdzil i polecal. Warto brac ja z takim przebiegiem? Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Witam Szykuje sie do zakupu tego auta i potrzebuje porad. Silnik 1.4 16v jaka jest roznica miedzy wersjami 75KM i 100KM? Na co zwrocic uwage przed zakupem? W mojej firmie sprzedaja taka fabie tylko ma 240kkm, 2007r, rozmawialem z kolega co nia jezdzil i polecal. Warto brac ja z takim przebiegiem?Kwestia za ile ja za swoją dałem rok temu 9tys i musiałem trochę włożyć w naprawy a mam 1.4 80km z 260kkm 2007r przejrzyj układ zapłonowy bo nic tam więcej w silniku się nie dzieje a cewki akurat lubią padać jak muchy do tego przyjrzyj się klamce bagażnika bo to też częsty problem więcej wad nie pamiętamWysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 i co tam musiales zrobic i jak auto teraz jezdzi? cena to 7400 ale butla lpg do wymiany i stan zewnetrzny taki sobie Quote Link to post Share on other sites
hefi 2157 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 A w którym to 1,4 zawory klekocza z braku smarowania czy czegoś tam z odma? Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 i co tam musiales zrobic i jak auto teraz jezdzi? cena to 7400 ale butla lpg do wymiany i stan zewnetrzny taki sobieWiększość usterek wynikało z zaniedbań poprzedniego właściciela i nieudolności mechaników oprócz typowo eksploatacyjnych rzeczy to właśnie drugi raz bujam się z zamkiem bagażnika, a oprócz tego było przeciekanie tylnych drzwi co też jest typowe, układ zapłonowy bo tam wymieniłem już 2 cewki z 4 i wtryski gazu czego nie potrafili mi zdiagnozować przez blisko rok xD do tego wymieniałem pompę paliwa, czyscilem przepustnice, wymieniałem uszczelkę zaworów, uszczelnialem misę olejową, naprawiałem zawieszenie przednie i ręczny wymieniałem też parownik koszty napraw nie są jakieś drastyczne a dostępnych w jest dużo części na szrotach więc nie ma tragedii i z perspektywy czasu jestem zadowolony bo po naprawach dobiłem do ceny rynkowej po tym wszystkim chodzi jak złoto 160kmh bez zająknięcia z 4 osobami na pokładzie zauważyłem tylkk że czuły jest na jakość gazu Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
tygrysek86 62 Posted May 22, 2017 Share Posted May 22, 2017 Sprawdź wspomaganie kierownicy bo to częsta i droga usterka we fabii I gen. Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 22, 2017 Author Share Posted May 22, 2017 Cytuj bujam się z zamkiem bagażnika W tej (kombi) podobno sie nie otwiera. Jak sie to robi? Cytuj 3 minuty temu, tygrysek86 napisał: Sprawdź wspomaganie kierownicy bo to częsta i droga usterka we fabii I gen. Jak to sprawdzic? 16 minut temu, hefi napisał: A w którym to 1,4 zawory klekocza z braku smarowania czy czegoś tam z odma? czytalem ze po lifcie to naprawili mam nadzieje ze to prawda, kolega mowil ze oleju nie bierze Quote Link to post Share on other sites
paweu 217 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 10 godzin temu, mPh napisał: oprócz typowo eksploatacyjnych rzeczy to właśnie drugi raz bujam się z zamkiem bagażnika, Co dokładnie się dzieje ? Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 czytalem ze po lifcie to naprawili mam nadzieje ze to prawda, kolega mowil ze oleju nie bierzeMi oleju nie bierzeWysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Co dokładnie się dzieje ?Otwieranie w kombi masz z mikrostyku w klapie bagażnika. Niemcy nie pomyśleli żeby zrobić na kluczyk albo z kabiny. Mikrostyki rdzewieją i przestają łączyć, przewody się łamią w gumie na połączeniu z klapą albo zacina się mechanizm. W listopadzie wymieniałem mikrostyk (używany 100zł) a teraz od miesiąca czasem klapą się otwiera a czasem nie :0 muszę któregoś dnia się zebrać w sobie i ogarnąć temat xDWysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
paweu 217 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 1 minutę temu, mPh napisał: Otwieranie w kombi masz z mikrostyku w klapie bagażnika. Niemcy nie pomyśleli żeby zrobić na kluczyk albo z kabiny. Mikrostyki rdzewieją i przestają łączyć, przewody się łamią w gumie na połączeniu z klapą albo zacina się mechanizm. W listopadzie wymieniałem mikrostyk (używany 100zł) a teraz od miesiąca czasem klapą się otwiera a czasem nie :0 muszę któregoś dnia się zebrać w sobie i ogarnąć temat xD Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Jak się nie otwiera to wydaje jakieś odgłosy ? Ja miałem taki problem, że po naciśnięciu przycisku klapa się nie otwierała tylko silniczek bzyczał, ukręciła się zębatka. Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Jak się nie otwiera to wydaje jakieś odgłosy ? Ja miałem taki problem, że po naciśnięciu przycisku klapa się nie otwierała tylko silniczek bzyczał, ukręciła się zębatka. Słyszę tylko klikanie mikrostyku a bagażnik czasem się otwiera a czasem nie. Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 23, 2017 Author Share Posted May 23, 2017 To jak to teraz bedziesz naprawiac? znowu nowy mikrostyk? nie da sie tego jakos obejsc? Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 To jak to teraz bedziesz naprawiac? znowu nowy mikrostyk? nie da sie tego jakos obejsc?Na razie nie mam pomysłu, rozbiorę plastiki i będę kombinowaćWysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
czachabrava 537 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 17 godzin temu, mPh napisał: Większość usterek wynikało z zaniedbań poprzedniego właściciela i nieudolności mechaników oprócz typowo eksploatacyjnych rzeczy to właśnie drugi raz bujam się z zamkiem bagażnika, a oprócz tego było przeciekanie tylnych drzwi co też jest typowe, układ zapłonowy bo tam wymieniłem już 2 cewki z 4 i wtryski gazu czego nie potrafili mi zdiagnozować przez blisko rok xD do tego wymieniałem pompę paliwa, czyscilem przepustnice, wymieniałem uszczelkę zaworów, uszczelnialem misę olejową, naprawiałem zawieszenie przednie i ręczny wymieniałem też parownik koszty napraw nie są jakieś drastyczne a dostępnych w jest dużo części na szrotach więc nie ma tragedii i z perspektywy czasu jestem zadowolony bo po naprawach dobiłem do ceny rynkowej po tym wszystkim chodzi jak złoto 160kmh bez zająknięcia z 4 osobami na pokładzie zauważyłem tylkk że czuły jest na jakość gazu Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Co prawda w tamtym roku kupiłem dla żony 1.4 101KM BBZ za 11tys i zamontowałem lpg. Auto całkiem ok, ma klimę i tempomat. Na prostej udało mi się nawet dobić do 200km/h. Z rzeczy eksploatacyjnych to dla spokoju wymieniłem rozrząd i posypała sie plecionka wydechu. Duży minus jakiego nie zauwazyłem jeżdząć innym autem, to to, ze wiekszość kierowców musi wyjechać włączając sie do ruchu przed jadącą fabie, lub ją po prostu wyprzedzić. Może to i nie demon szybkości, ale taka 100 konna fabia nie jest jakąś zawalidrogą. Quote Link to post Share on other sites
ghost2255 1693 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 5 godzin temu, czachabrava napisał: Duży minus jakiego nie zauwazyłem jeżdząć innym autem, to to, ze wiekszość kierowców musi wyjechać włączając sie do ruchu przed jadącą fabie, lub ją po prostu wyprzedzić. Może to i nie demon szybkości, ale taka 100 konna fabia nie jest jakąś zawalidrogą. Polecam przejażdżkę po mieście w Cinquecento Quote Link to post Share on other sites
KeyaR 47 Posted May 23, 2017 Share Posted May 23, 2017 Jam mam akurat SDI, ale w rodzinie jest seat ibiza 1,4 16V 75KM. Ogólnie ładnie to jedzie, ale zanim się nie rozgrzeje, klepie bardziej niż moje sdi. Po rozgrzaniu pracuje ładnie i na to bym zwrócił uwagę. Poza tym silnik w seacie bierze olej, nie jakieś ogromne ilości, ale trzeba kontrolować (dla mnie to nie wielki problem, bo i tak co jakiś czas zaglądam). Co do Fabii, to oczywiście do sprawdzenia są tuleje tylne wahaczy przednich bo potrafią się zerwać po postawieniu auta na ziemi po podniesieniu go celem wymiany (ja zapodałem wzmocnione i na razie mam spokój). Warto sprawdzić układ wspomagania i ABS. No i oczywiście rdza - w HB i Kombi pod szybą tylną, błotniki przy przednich chlapaczach. Aha no i łożyska przednie (fabryczne nie wytrzymywały długo), ale w używanych już penie wymienione. Warto też sprawdzić stan opon przednich, bo zauważyłem, że w Fabii tak max. co drugi sezon trzeba sprawdzać/regulować zbieżność. Dosyć łatwo się rozjeżdża. Warto też sprawdzić czy w czasie jazdy kierownica nie telepie i czy auta nie ściąga (najczęściej w prawo). Jest to dosyć częsta przypadłość i nie widziałem, żeby ktoś na forach znalazł pewne rozwiązanie. U jednego pomogło przełożenie opon stronami u innego zaklęcia czarownika, ale u mnie na ten przykład od początku ściąga i nic nie pomaga...w używce warto też sprawdzić jak bardzo zmatowione są reflektory (u mnie już regenerowane) i czy działa jeszcze regulacja (u mnie wykruszył się środek tych zębatek regulacyjnych i kręciło się bez poruszania trzpienia)... stanem kierownicy bym się specjalnie nie przejmował, bo Czesi robili ją z mieszanki, która utylizowała się od samego patrzenia na nią (ja dałem sobie obszyć skórą i mam spokój), a plastiki w grupie Vag niestety stają się bardzo kruche z czasem i pękają przy lekkim poruszeniu, ale można dosyć łatwo je dokupić...poza tym to dosyć wdzięczne auta... 2 Quote Link to post Share on other sites
bobak 2092 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Dnia 23.05.2017 o 08:38, mPh napisał: Słyszę tylko klikanie mikrostyku a bagażnik czasem się otwiera a czasem nie. Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka U mnie też mikrostyk całkowicie przerdzewiał, ale dalej działa. Ale mam z nim inny ciekawy problem - bagażnik można otworzyć tylko po otworzeniu tylnych drzwi. Najlepsze, że nawet w serwisie (niezależnym) skody nie wiedzieli jak otworzyć bagażnik pewnego razu, czyli to raczej przypadłość mojego egzemplarza. Co go powoduje - nie wiadomo. A przy zakupie proponuję jeszcze sprawdzić dokładnie pod kątem rdzy. U mnie poleciały progi i tylna klapa w kombi..... Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 U mnie też mikrostyk całkowicie przerdzewiał, ale dalej działa. Ale mam z nim inny ciekawy problem - bagażnik można otworzyć tylko po otworzeniu tylnych drzwi. Najlepsze, że nawet w serwisie (niezależnym) skody nie wiedzieli jak otworzyć bagażnik pewnego razu, czyli to raczej przypadłość mojego egzemplarza. Co go powoduje - nie wiadomo. A przy zakupie proponuję jeszcze sprawdzić dokładnie pod kątem rdzy. U mnie poleciały progi i tylna klapa w kombi..... To muszę sprawdzić to z tylnymi drzwiami bo chyba z raz czy dwa też protestowały. Może centralny nie zawsze podaje sygnał.Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 Pewnie po otworzeniu przednich drzwi pasazera albo nacisnieciu otwierania na pilocie tez bys otworzyl bagaznik. Wlasnie zakupilem ta Fabie i osoba ktora nim jezdzila mi tak to wytlumaczyla. A winnym jest czunik otwierania drzwi u kierowcy. Quote Link to post Share on other sites
mPh 771 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Pewnie po otworzeniu przednich drzwi pasazera albo nacisnieciu otwierania na pilocie tez bys otworzyl bagaznik. Wlasnie zakupilem ta Fabie i osoba ktora nim jezdzila mi tak to wytlumaczyla. A winnym jest czunik otwierania drzwi u kierowcy.Wątpliwe bo w różnych konfiguracjach to się pojawia ile dałeś?Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
teg 82 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 1.4 75KM to jest "rozwiercony" 1.3 68KM z Felicii czyli nieśmiertelny silnik z Favorit czyli ze... itp wstecz O ile wiem. Prawda? OHV? Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 36 minut temu, mPh napisał: Wątpliwe bo w różnych konfiguracjach to się pojawia ile dałeś? Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka 7400, Ale butla do wymiany i lekkie przecierki ma. Mysle ze cena spoko i tak w tym roczniku na allegro to tak od 10k sie zaczynaja. A tutaj mimo sporego przebiegu wiem co kupuje, bylo na bierzaco serwisowane, przeglady robione itd i gosciu co nim jezdzil mowil ze nic sie nie psulo zbytnio mimo ze taki przebieg. Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 46 minut temu, mPh napisał: Wątpliwe bo w różnych konfiguracjach to się pojawia ile dałeś? Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka no to moze raz dziala raz nie sprawdz Quote Link to post Share on other sites
bobak 2092 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 3 godziny temu, teg napisał: 1.4 75KM to jest "rozwiercony" 1.3 68KM z Felicii czyli nieśmiertelny silnik z Favorit czyli ze... itp wstecz O ile wiem. Prawda? OHV? Nie. To jest silnik volkswagena. Całkiem nowoczesny zresztą. Quote Link to post Share on other sites
bobak 2092 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 2 godziny temu, patgaw napisał: no to moze raz dziala raz nie sprawdz U mnie otwieranie przednich drzwi nie działa. Tylko i wyłącznie otwarcie tylnych umożliwia otworzenie bagażnika. Quote Link to post Share on other sites
patgaw 115 Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 no to mowie ze czujnik otwarcia przednich drzwi Quote Link to post Share on other sites
bobak 2092 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 4 minuty temu, patgaw napisał: no to mowie ze czujnik otwarcia przednich drzwi Hmm dziwne to. Bo problem z otwieraniem bagażnika jest powiązany z zapłonem a nie z blokowaniem centralnego. Po każdorazowym odpaleniu silnika nie można otworzyć klapy. Wtedy trzeba otworzyć i zamknąć tylne drzwi i działa..... Zamykanie centralnego nie ma na to wpływu. Quote Link to post Share on other sites
mar00ha_ 1959 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 3 godziny temu, bobak napisał: Hmm dziwne to. Bo problem z otwieraniem bagażnika jest powiązany z zapłonem a nie z blokowaniem centralnego. Po każdorazowym odpaleniu silnika nie można otworzyć klapy. Wtedy trzeba otworzyć i zamknąć tylne drzwi i działa..... Zamykanie centralnego nie ma na to wpływu. Kolega Ci dobrze pisze - czujnik otwarcia przednich drzwi! Temat znany i poruszany dawno temu na Kąciku Skody. Prawidłowo działająca Fabia ma tak, że otwieranie bagażnika po ruszeniu autem staje się niemożliwe. Dopiero po otwarciu jakichkolwiek drzwi (po zatrzymaniu się) odblokowuje możliwość otwierania bagażnika. Ty masz zepsuty czujnik, który daje na CAN sygnał o otwarciu drzwi kierowcy, dlatego bagażnik "nie dowiaduje się" że drzwi zostały otwarte i się nie odblokowuje. mar00ha Quote Link to post Share on other sites
bobak 2092 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 2 minuty temu, mar00ha_ napisał: Kolega Ci dobrze pisze - czujnik otwarcia przednich drzwi! Temat znany i poruszany dawno temu na Kąciku Skody. Prawidłowo działająca Fabia ma tak, że otwieranie bagażnika po ruszeniu autem staje się niemożliwe. Dopiero po otwarciu jakichkolwiek drzwi (po zatrzymaniu się) odblokowuje możliwość otwierania bagażnika. Ty masz zepsuty czujnik, który daje na CAN sygnał o otwarciu drzwi kierowcy, dlatego bagażnik "nie dowiaduje się" że drzwi zostały otwarte i się nie odblokowuje. mar00ha Aaaa no dobrze wiedzieć Co prawda nauczyłem się z tym żyć, ale może coś pogrzebię przy tym. Ale zastanawiające jest że serwisy nie wiedziały co z tym robić i wydzwaniali do mnie jak otworzyć bagażnik Quote Link to post Share on other sites
BoRuCh 224 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Godzinę temu, mar00ha_ napisał: Kolega Ci dobrze pisze - czujnik otwarcia przednich drzwi! Temat znany i poruszany dawno temu na Kąciku Skody. Prawidłowo działająca Fabia ma tak, że otwieranie bagażnika po ruszeniu autem staje się niemożliwe. Dopiero po otwarciu jakichkolwiek drzwi (po zatrzymaniu się) odblokowuje możliwość otwierania bagażnika. Ty masz zepsuty czujnik, który daje na CAN sygnał o otwarciu drzwi kierowcy, dlatego bagażnik "nie dowiaduje się" że drzwi zostały otwarte i się nie odblokowuje. mar00ha ale to chyba tylko da się otworzyć bagażnik jak otworzysz drzwi kierowcy, przy innych chyba to nie działało, bynajmniej w moim przypadku, tylko po otwarciu drzwi kierowcy szedł bagażnik, albo wyjęcie kluczyka ze stacyjki pomagało Quote Link to post Share on other sites
BoRuCh 224 Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 58 minut temu, bobak napisał: Aaaa no dobrze wiedzieć Co prawda nauczyłem się z tym żyć, ale może coś pogrzebię przy tym. Ale zastanawiające jest że serwisy nie wiedziały co z tym robić i wydzwaniali do mnie jak otworzyć bagażnik w większości przypadków to nie tyle co pada mikrostyk tylko wyciera się jego plastikowa "główka", ja to naddałem po rozebraniu jakimś siuwaksem na gorąco i działa już z 5 lat po moim gmeraniu Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.