Skocz do zawartości

Chip tuning


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Na czym polega chip tuning? Czy wpięcie takiego urządzenia http://allegro.pl/chiptuning-fiat-bravo-ii-1-4-90km-chip-tuning-i6384976997.html załatwia sprawę, czy jest to może bardziej skomplikowane?

Mam fiata bravo II 1.4 16V 90KM w którym chciałbym zwiększyć moc. Ile realnie mogę zyskać stosując chip?

Polećcie zakłady godne zaufania w promieniu 200 km od Torunia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w prostym silniku benzynowym jaki posiadasz jedyne co możesz by zwiększyć moc to modyfikacje mechaniczne typu założenie turbo itd, ta puszka nie da Ci nic poza chudszym portfelem. Moja rada-daj sobie spokój. Myślisz, że za 200zł (jeden zbiornik paliwa) przybędzie Ci 50% mocy w bravo (od 20-45 KM)?:hehe: To nie jest takie proste...Imho pogódź się z mocą swojego auta lub zainwestuj kilka tysi w profesjonalny tuning.

Co innego silniki diesla, w których za kilka stówek można zrobić faktyczne przyrosty mocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, AkuQ napisał:

Wg mnie w prostym silniku benzynowym jaki posiadasz jedyne co możesz by zwiększyć moc to modyfikacje mechaniczne typu założenie turbo itd, ta puszka nie da Ci nic poza chudszym portfelem. Moja rada-daj sobie spokój. Myślisz, że za 200zł (jeden zbiornik paliwa) przybędzie Ci 50% mocy w bravo (od 20-45 KM)?:hehe: To nie jest takie proste...Imho pogódź się z mocą swojego auta lub zainwestuj kilka tysi w profesjonalny tuning.

Co innego silniki diesla, w których za kilka stówek można zrobić faktyczne przyrosty mocy. 

Naprawdę nie da to wzrostu mocy 50%? :( Ale lipa.

Myślę, że 10-15% jakbym w jakiś prosty sposób wykrzesał z tego silnika to by było git. Nie znam się na tym, dopiero zgłębiam temat i nie widzę powodu do takich drwin. Nawiasem mówiąc nie napisałeś nic na temat chip tuningu, na czym polega, a w zasadzie o to pytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz tuningowac auto z dychawicznym silnikiem, masz 3 mozliwosci

Sprzedac to auto i kupic mocniejsze

Wrzucic kilka tysi i zaturbic

Zostawic tak jak jest bo z tym silnikiem nic nie zdzialasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, K3 napisał:

 

Zapomniałeś napisać: turbodiesla. Bo wolnossący diesel tak samo kupa...

 

Nic nie zapomniałem, po prostu od kilku lat na rynku nie ma wolnossących diesli w popularnych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Rado_ napisał:

Chłopie Ty tak poważnie, czy trollujesz z tym Bravo?

Poważnie. Powiem więcej , nie widzę w tym nic dziwnego. Nie znam tematu więc zadałem pytanie o chip tuning i jak na razie nie mam konkretów. Wyobrażam sobie, że jeśli z silnika 180 KM można wyciągnąć dodatkowe konie to i z 90KM coś można wycisnąć. Jakby dało się takim czymś dobić do 100KM to byłbym mega zadowolony. Nie liczę na wzrost mocy o 50-100%. Może się mylę i nie da się chipem wyciągnąć nawet 1KM więcej, ale nikt tego jak do tej pory merytorycznie nie przedstawił. Pozostaje mi tylko wertować google bo tutaj chyba nie będzie rzeczowej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny chip tuning polega na zmianie/modyfikacji mapy sterowania silnikiem ale ma to sens tylko w silnikach doładowanych gdzie można podnieść dawkę paliwa i jednocześnie ciśnienie doładowania. W wolnossącej benzynie tak sie nie da. 

Te chipy z allegro to polegają najczęściej na zafałszowaniu odczytu z danego czujnika (np temperatury otoczenia czy ciśnienia paliwa na szynie CR) i wtedy ECU silnika daje więcej paliwa ale w zwykłej benzynie to i tak nic nie da, no może szybciej katalizator się zniszczy:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, badyl1982 napisał:

Nie znam tematu więc zadałem pytanie o chip tuning i jak na razie nie mam konkretów.

Dostałeś więcej konkretów niż Ci się wydaje.

40 minut temu, badyl1982 napisał:

Może się mylę i nie da się chipem wyciągnąć nawet 1KM więcej, ale nikt tego jak do tej pory merytorycznie nie przedstawił. Pozostaje mi tylko wertować google bo tutaj chyba nie będzie rzeczowej odpowiedzi.

Dostałeś większość rzeczowych odpowiedzi, natomiast je ignorujesz myśląc, że my nie chcemy żeby Twoje bravo było szybsze. Jeśli nie wystarczą Ci proste stwierdzenia, że poprzez pudełko za 200zł nie dostaniesz konia więcej w swoim bravo a możesz pomóc mu w poważniejszej awarii, to żeby się przekonać musisz:

1. Wydać 200zł i odchudzić swój portfel

2. Pójść na jakieś studia typu mechatronika i pouczyć się trochę nt. budowy silników i skąd się bierze moc w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, AkuQ napisał:

Dostałeś więcej konkretów niż Ci się wydaje.

Dostałeś większość rzeczowych odpowiedzi, natomiast je ignorujesz myśląc, że my nie chcemy żeby Twoje bravo było szybsze. Jeśli nie wystarczą Ci proste stwierdzenia, że poprzez pudełko za 200zł nie dostaniesz konia więcej w swoim bravo a możesz pomóc mu w poważniejszej awarii, to żeby się przekonać musisz:

1. Wydać 200zł i odchudzić swój portfel

2. Pójść na jakieś studia typu mechatronika i pouczyć się trochę nt. budowy silników i skąd się bierze moc w aucie.

 

Więcej jasno opisanych konkretów daje wypowiedz kolegi volf6.

Nie nie ignoruje odpowiedzi rzeczowych. Napisałeś, że puszka z allegro nie da nic, ale nie napisałeś dlaczego i to Twoim zdaniem jest rzeczowa odpowiedz. Zaczynam rozumieć, że ma ona na celu oszukanie komputera i kolega volf6 wspomniał o konsekwencjach. Widzę też, że chip tuning to coś więcej niż tylko puszka, a konkretniej opisał to dopiero kolega volf6.

Spytałem też ,czy pudełko załatwi sprawę, czy chip tuning jest bardziej skomplikowany, nie bardzo widzę odpowiedzi na temat profesjonalnego chip tuningu. Napisałeś rzeczowo, że jest to bardziej skomplikowane, wow, to jak odpowiedz mamy do dziecka dlaczego nie mogę iść na dwór, bo nie! Nic z tego nie wynika.

Dopiero teraz, gdy dostałem odpowiedz od kolegi volf6 i poczytałem trochę, zaczynam rozumieć, że nie ma to sensu w aucie bez turbo. Żadna odpowiedz mnie na to nie kierunkowała wcześniej. Czy myślisz, że jak zadaję pytanie "na czym polega chip tuning" to wiem wszystko o nim? Nie wiedziałem nic, moja wiedza ograniczała się do tej pory do info, że coś takiego istnieje.

Widzę, że muszę zrobić doktorat, żeby zadać pytanie na forum. Zadawanie pytań, gdy nie ma się wiedzy w temacie jest najwyraźniej nie na miejscu na AK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, badyl1982 napisał:

Widzę, że muszę zrobić doktorat, żeby zadać pytanie na forum.

 

Nie, nie musisz robić doktoratu, ale nie rozumiem też, dlaczego oczekujesz doktoratu od innych, a nie tylko rzeczowej odpowiedzi, czy warto sobie zawracać tym głowę...W pierwszym moim poście dostałeś konkretną odpowiedź dokładnie pod Twój silnik, niestety stwierdziłeś, że ona nie jest merytoryczna i brniesz dalej...

3 godziny temu, AkuQ napisał:

Wg mnie w prostym silniku benzynowym jaki posiadasz jedyne co możesz by zwiększyć moc to modyfikacje mechaniczne typu założenie turbo itd, ta puszka nie da Ci nic poza chudszym portfelem. Moja rada-daj sobie spokój. Myślisz, że za 200zł (jeden zbiornik paliwa) przybędzie Ci 50% mocy w bravo (od 20-45 KM)?:hehe: 

Stwierdziłeś, że to drwiny...

3 godziny temu, badyl1982 napisał:

dopiero zgłębiam temat i nie widzę powodu do takich drwin

A to jest cytat z aukcji tego urządzenia co dałeś. To oni obiecują 20-45KM, a nie ja sobie drwię, natomiast jak jesteś świadomy, że to nie da ani tych 45, ani nawet tych 20KM ale liczysz na podniesienie jednak w jakiś cudowny sposób mocy w wolnossącej benzynie i nie bierzesz pod uwagę tego co do Ciebie piszemy rzucając fochy w stylu doktoratów i innych, to już jest Twój problem, nie nasz, bo zachowujesz się jak kupujący mega tanią perełkę, co to wie, że są składane i cofane, ale wierzy, że akurat ta jego będzie super extra w super cenie-na takie argumenty nie da się nic więcej sensownego napisać, kupisz, przekonasz się, że nic nie dało, może dołożysz do jakiejś naprawy, np kompa którego Ci toto ubije i wtedy wrócisz z odrobiną pokory?:nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossącym silniku chiptuningu się nie wykonuje, bo nie daje on praktycznie żadnych efektów. Wyjątkiem jest wgranie mapy z mocniejszej wersji tego samego silnika, bo często różnią się one tylko programem - jak np. w siniku 1,25 w Fieście, który występował w wersji 60KM i 82KM, a mechanicznie niczym się nie różnił. Uprzedzę pytanie - z silnikiem 1,4 90KM nic już nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AkuQ napisał:

 

Nie, nie musisz robić doktoratu, ale nie rozumiem też, dlaczego oczekujesz doktoratu od innych, a nie tylko rzeczowej odpowiedzi, czy warto sobie zawracać tym głowę...W pierwszym moim poście dostałeś konkretną odpowiedź dokładnie pod Twój silnik, niestety stwierdziłeś, że ona nie jest merytoryczna i brniesz dalej...

Stwierdziłeś, że to drwiny...

A to jest cytat z aukcji tego urządzenia co dałeś. To oni obiecują 20-45KM, a nie ja sobie drwię, natomiast jak jesteś świadomy, że to nie da ani tych 45, ani nawet tych 20KM ale liczysz na podniesienie jednak w jakiś cudowny sposób mocy w wolnossącej benzynie i nie bierzesz pod uwagę tego co do Ciebie piszemy rzucając fochy w stylu doktoratów i innych, to już jest Twój problem, nie nasz, bo zachowujesz się jak kupujący mega tanią perełkę, co to wie, że są składane i cofane, ale wierzy, że akurat ta jego będzie super extra w super cenie-na takie argumenty nie da się nic więcej sensownego napisać, kupisz, przekonasz się, że nic nie dało, może dołożysz do jakiejś naprawy, np kompa którego Ci toto ubije i wtedy wrócisz z odrobiną pokory?:nie_wiem: 

Skończmy już tą dyskusję w stylu HP. Spędź niedzielę w poczuciu, że ją wygrałeś.:ok:

 

Co chciałem wiedzieć już doczytałem i wiem, że nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, mdyrka napisał:

Uprzedzę pytanie - z silnikiem 1,4 90KM nic już nie zrobisz.

 

Niezupełnie. 1,4 występowało jako 90KM w Bravo, 95KM w Grande Punto, 100KM w Pandzie 100HP i 500...

Więc możliwość jest. Ale przyrost mocy nieadekwatny do kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, K3 napisał:

 

Niezupełnie. 1,4 występowało jako 90KM w Bravo, 95KM w Grande Punto, 100KM w Pandzie 100HP i 500...

Więc możliwość jest. Ale przyrost mocy nieadekwatny do kosztów...

 

Nie jestem przekonany, że mechanicznie i "sterownikowo" są to dokładnie takie same silniki (Euro 4, 5, Start-Stop i parę innych drobiazgów) - możliwe, że tak. Możliwe też, że Bravo fabrycznie odrobinę większą moc niż podaje Fiat, a GP odrobinę mniejszą - coś jak 1.9 120KM, który standardowo miał 130-135KM. Druga sprawa to to, co piszesz - koszty. W Fordzie wgranie softu jest dość proste i kącikowicze robią to za 200-300zł, we Fiacie się z czymś takim nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, badyl1982 napisał:

Co chciałem wiedzieć już doczytałem i wiem, że nie tędy droga.

 

Daruj sobie personalne animozje i nie odwdzięczaj się ludziom za pomoc w taki sposób, dyskusję w stylu HP rozpocząłeś sam tekstami o drwinach i tym, że nikt nie chce Ci tu pomóc, tymczasem otrzymałeś dużo informacji, niestety zamiast je odpowiednio przetworzyć, to nawciskałeś jeszcze użytkownikom jak to Ci nie chcą pomóc :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega chip tuning? Czy wpięcie takiego urządzenia http://allegro.pl/chiptuning-fiat-bravo-ii-1-4-90km-chip-tuning-i6384976997.html załatwia sprawę, czy jest to może bardziej skomplikowane?
Mam fiata bravo II 1.4 16V 90KM w którym chciałbym zwiększyć moc. Ile realnie mogę zyskać stosując chip?
Polećcie zakłady godne zaufania w promieniu 200 km od Torunia

Kolego ... takie posty były 15 lat temu jak był szał na tdi. Silnika bez turbo nie masz co podkrecac. Najlepiej i najłatwiej zmienić auto i nie ma co innych sposobów rozważać.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, badyl1982 napisał:

Na czym polega chip tuning? Czy wpięcie takiego urządzenia http://allegro.pl/chiptuning-fiat-bravo-ii-1-4-90km-chip-tuning-i6384976997.html załatwia sprawę, czy jest to może bardziej skomplikowane?

Mam fiata bravo II 1.4 16V 90KM w którym chciałbym zwiększyć moc. Ile realnie mogę zyskać stosując chip?

Polećcie zakłady godne zaufania w promieniu 200 km od Torunia

 

Chip tuning w skrócie polega na modyfikacji dawek i czasu wtrysku paliwa oraz momentu zapłonu.

Teraz masz jedna idealną proporcję ilości paliwa do powietrza i o ile jeszcze kilkanaście lat temu była tendencja do delikatnego przelewania ( więcej  paliwa niż wynika z optimum co jest bezpieczniejsze dla silnika ) to teraz

 przy obecnych wynikach ekologii genrealnie wszyscy robią to "w punkt".

Skoro masz silnik wolnossący to nie jesteś w stanie  (nie dotykając zjawisk falowych) zwiększyć ilości powietrza zasysanego przez silnik, i teraz mając ta wiedzę pomyśl czy jakiekolwiek czary z wtryskiem paliwa dadzą jakiś efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mdyrka napisał:

Wyjątkiem jest wgranie mapy z mocniejszej wersji tego samego silnika, bo często różnią się one tylko programem - jak np. w siniku 1,25 w Fieście, który występował w wersji 60KM i 82KM, a mechanicznie niczym się nie różnił.

Obawiam sie, że musiał mieć co najmniej jakąś zwężkę w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, AkuQ napisał:

Pójść na jakieś studia typu mechatronika i pouczyć się trochę nt. budowy silników i skąd się bierze moc w aucie.

 

No jak pójdzie na mechatronikę to akurat będzie w tych tematach wiedział tyle samo co i teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No jak pójdzie na mechatronikę to akurat będzie w tych tematach wiedział tyle samo co i teraz.

A kiedy studiowałeś?Bo 3 lata temu chłopaki na PW audi A6 tuningowali w ramach laborków...

wytapatalkowane z telefonu Konstantynopolitańczykiewiczównej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AkuQ napisał:


A kiedy studiowałeś?Bo 3 lata temu chłopaki na PW audi A6 tuningowali w ramach laborków...

wytapatalkowane z telefonu Konstantynopolitańczykiewiczównej
 

Wystarczy, że mam prawie codzienny kontakt z kimś kto prowadzi laborki na simrze.

A i jeszcze jedno: wiesz na czym polegają takie laborki. Generalnie taką laborkę można spokojnie przejść nie mając pojęcia o tym co się bada, więc laborka ze sterowników ECU z wiedzą studentów na temat budowy silników może mieć niewiele wspólnego. Dokładnie tak jak moje

laborki z obrabiarek CNC. Umiałem napisać program robiący cuda niewidy, ale do dzisiaj nie wiem dokładnie jak sama obrabiarka działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, AkuQ napisał:

Co innego silniki diesla, w których za kilka stówek można zrobić faktyczne przyrosty mocy. 

 

Diesel != turbodoładowany, to samo tyczy się turbobenzyny jak i turbodiesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Diesel != turbodoładowany, to samo tyczy się turbobenzyny jak i turbodiesla

Wrzuć zatem kilka przykładów współczesnych samochodów z wolnossącym dieslem.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@format majster, osoba która czyta wypowiedź @AkuQ wyżej może dojść do wniosku że tylko doładowane diesle są podatne na tuning, a to nie prawda, do tej grupy zaliczają się też doładowane silniki benzynowe. To czy produkowane są obecnie diesle N/A nie ma tu znaczenia (swoją drogą nie wiem czy są).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej się da podnieść moc w n/a samą mapa. Znam kilka takich silników i nie chodzi mi o zmianę mapy od mocniejdzej wersji jak np w mazda 2,0

W tytułowym przykładzie co najwyżej mogę Ci zrobić strzelanie z wydechu za tysiaka pln. Nic więcej nie wskorasz.
Wymień sobie jakieś walki, zrób dolot, wydech, zestroj to u tunera, o ile się któryś podejmie. Jak nie to swapuj na turbo gniota z coupe. Jeździłem 450konnym Punto z tym silnikiem.
Koszty? Przewyższa kilkukrotnie wartość bravo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129698]format[/mention] majster, osoba która czyta wypowiedź [mention=188060]AkuQ[/mention] wyżej może dojść do wniosku że tylko doładowane diesle są podatne na tuning, a to nie prawda, do tej grupy zaliczają się też doładowane silniki benzynowe. To czy produkowane są obecnie diesle N/A nie ma tu znaczenia (swoją drogą nie wiem czy są).

Czytaj poradę z 1 posta-założyć turbawkę.

wytapatalkowane z telefonu Konstantynopolitańczykiewiczównej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza metoda jest założenie mniejszych kół. Po pierwsze przyspieszenie będzie troszkę większe a po drugie prędkościomierz będzie pokazywał większa prędkość i właściciel będzie zachwycony jak szybko jedzie. No i szanse na złapanie mandatu za przekroczenie prędkości mniejsze.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AkuQ napisał:


Czytaj poradę z 1 posta-założyć turbawkę.

wytapatalkowane z telefonu Konstantynopolitańczykiewiczównej
 

 

nie stawiaj zwyczajnie na równi tylko diesla z turbodoładowaniem, nie wszyscy są w tych kwestiach wyedukowani (autor postu sam to przyznał), stosowanie takich skrótów myślowych może się źle skończyć

 

edit: inna sprawa, że może się zdarzyć użytkownik jakiegoś SDI, w sumie nie można traktować diesli tylko w kategorii doładowanych, mnóstwo starych aut jeździ po drogach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, badyl1982 napisał:

Na czym polega chip tuning? Czy wpięcie takiego urządzenia http://allegro.pl/chiptuning-fiat-bravo-ii-1-4-90km-chip-tuning-i6384976997.html załatwia sprawę, czy jest to może bardziej skomplikowane?

Mam fiata bravo II 1.4 16V 90KM w którym chciałbym zwiększyć moc. Ile realnie mogę zyskać stosując chip?

Polećcie zakłady godne zaufania w promieniu 200 km od Torunia

 

Proponuję na początek zacząć od magnetyzerów :oki:

moc wzrasta i spalanie maleje ... To coś dla Ciebie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100KM pewnie wyciśniesz z tego silnika, jeśli jest w bardzo dobrym stanie, bo były fabryczne wersje Fiata Stilo 95KM i Pandy 100KM z tym silnikiem,

ale osiągów pewnie to mocno nie zmieni.

Jeśli nie chcesz sie pozbywać budy, to polecam swap na 1.4 turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, badyl1982 napisał:

Mam fiata bravo II 1.4 16V 90KM w którym chciałbym zwiększyć moc. Ile realnie mogę zyskać stosując chip?

 

Z silnika n/a nic nie utuningujesz...

 

No chyba że to silnik specjalnie zduszony, jak np. w Mini One.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładka nic szczególnego mu nie da. Na wykresach w google można obejrzeć piękne przyrosty mocy, zwłaszcza na tych gdzie jednocześnie wklejono logo K&N. Ciutkę się te obrazki pewnie mijają z prawdą, bo niejednokrotnie nawet obroty punktu odcięcia po zamontowaniu filtra ulegają zmianie. ;l

 

13 godzin temu, dzikipzs napisał:

... Wrzucic kilka tysi i zaturbic...

Za tyle, to nawet własnoręcznie tego nie zrobi.  Można by mu polecić drogę, jaką opisywał jeden z autokącikowych kolegów, czyli LPG z odpowiednim komputerem, który obsługuje też silniki doładowane i wtedy dodać turbosprężarkę. Tylko, to jest rozwiązanie dla doświadczonych dłubaczy, a nie człowieka, który pyta o celowość chiptuningu w silniku wolnossącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, gondoljerzy napisał:

Wkładka nic szczególnego mu nie da. Na wykresach w google można obejrzeć piękne przyrosty mocy, zwłaszcza na tych gdzie jednocześnie wklejono logo K&N. Ciutkę się te obrazki pewnie mijają z prawdą, bo niejednokrotnie nawet obroty punktu odcięcia po zamontowaniu filtra ulegają zmianie. ;l

 

 

Wiem, ale lepiej już kupić wkładkę niż jakiś niewiadomy box ;] 

 

Tu np. mój model z 1.6T:

 

1.4T tego użytkownika miał około 150KM, gdzie seria też ma 90KM. Powyżej jest 1.6 zakute :ok: 

 

Wygląda niepozornie :)

20s6782.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkładka nic szczególnego mu nie da. Na wykresach w google można obejrzeć piękne przyrosty mocy, zwłaszcza na tych gdzie jednocześnie wklejono logo K&N.


Wkładka daje 2-3% max. A i to jak oryginalny filtr był naprawdę brudny bo na świeżym różnica jest pomijalna.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.