Skocz do zawartości

Seicento 900, problem z silnikiem i diagnostyka


Takise

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam seicento 900 na sterowniku IAW 16FM.EC. Problem zaczal sie z tydzień temu aktualnie auto stoi i nikt nim nie jeździ bo sie nie da a polega ten problem na tym że seicento ciężko pali na zimnym, jak już odpali to chodzi tak jak by go zalewalo paliwo obroty chcą sie wyrównać ale po chwili spadają tak jakby do zera i po chwili znowu do góry. Świeci się kontrolka wtrysku tak zwana marchewka. Kupiłem kable do diagnostyki bo uznałem ze tak chyba będzie najprościej i najszybciej, podłączyłem do IAW Scan 2 i tutaj zaczyna się kolejny problem:  Iaw scan rozpoznaje model sterownika, samochód, kod iso, lecz przy próbie podglądu parametrów wyskakuje "błąd inicjacji" bądź rozłacza z ECU. 

 

Jest ktoś w stanie pomóc mi na odległość? Mogę nagrać film jak seicento pracuje jeżeli będzie taka potrzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece i kable ok ? To najwazniejsze, aby palil na 4 gary. Potem bym podmienil wtryskiwacz wraz z podstawa, bo moze sie zacinac regulator cisnienia paliwa i go zalewa. Na cieplym dziala ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zagrzeje to działa tak samo, jedyne czym sie różni to ze jak sie jedzie to pali dużo paliwa, czuć benzyne no na wyższych obrotach nie rzuca nim tak. A jeśli chodzi o IAW scan to nie wiesz w czym może byc problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i dochodzi do tego momentu co w załączniku, gdy chce sczytać jakieś dane wyskakuje błąd inicjacji.  I rozłącza z ECU. Po ponownej próbie połączenia połączenie sie stabilizuje ale nadal parametrów nie można odczytać, na wykresach np obroty silnika to pozioma ciągła kreska na 0.

połacz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ustawienia, sterowniki do kabla. Mi działa tylko na jednym z dwóch portów USB.

Co do zalewania, to może być tak jak wcześniej było zaznaczone, czyli źle ustawiony ( zawieszony) zawór ciśnienia paliwa. Może jeszcze być uszkodzony kabel/czujnik położenia przepustnicy, lub MAP sensor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, mam coś takiego jak na załączniku. 
Próbować metodą prób i błędów czy jest jakies ustawienie ?

Odpięcie węża od map sensora uspokaja silnik, od położenia przepustnicy też, na odpięcie krokowca, sondy lambdy nie ma żadnej reakcji.

222.png

333.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze czujnik położenia przepustnicy zakładałem od innego seicento i problem nie ustąpił, map sensor również i bylo to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć krokowca, włącz zapłon na moment i wyłącz. Podczas tej operacji sprawdź czy głowica się wysuwa i chowa. Sprawdź czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, czy uszczelki masz ok. Włącz zapłon i niech ktoś popatrzy czy wtrysk nie leje ( pamiętaj że pompa działa tylko 2 sek puki nie zapalisz silnika).Kanał odmy czy jest drożny.

Dodatkowo mogą być uszkodzone kable któregoś z czujników, ale skoro odpinasz i jest jakaś poprawa to jest szansa, że kable są ok. Odłącz aku na kilkanaście minut, zresetujesz kompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki dokładnie masz tam kabelek ale możliwe, że za małą prędkość masz ustawioną w momencie jak chce wysłać dużą ilość parametrów. Spróbuj ustawić więcej niż 9600 np. 115200 lub 38400. To tylko domysły ale łatwe do weryfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, sprawdzę to. Alw wartości takich nie mogę nigdzie ustawić. Mam jakoś inaczej niż wszyscy. Kabel mam vag kkl + przejściówka do fiata na 3 pin. Dodam ze vag kkl z audi działa bezproblemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na lapku W7, kabel niebieski z przejściówką i przełącznikiem. Zagadał od strzała.

Podłączam najpierw  lapka po USB, a następnie podpinam do ECU i napięcie z aku do przejściówki. Ale jak rozpoznaje sterownik i model, a wywala na danych to dziwne. Może inną wersje IAW wgraj.Nie pamiętam która u mnie siedzi, ale chyba nie każda będzie odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie jak ty i mam jednego laptopa z Windows 7 a drugiego z 8, ani na jednym ani na drugim nie działa. Wersja iaw 0,85. Co do uszczelek, uszczelka pod pokrywa zaworów przecieka od dłuższego czasu. Zmiana prędkości na porcie dala jedynie takie coś ze szybciej się łączy z ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź i zainstaluj wersję v0.81. U mnie ta działa.

Jeśli masz przedmuch z pod pokrywy zaworów do przepustnicy to może być tak że sterownik głupieje ze względu na złe podciśnienie, a dodatkowo może palić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przyczyna tkwi w cewce, kablach i świecach. Samochód z odlaczona 1 fajka chodzi idealnie ze tak powiem a z 4 cylindrami wariuje. Zaraz sprawdzę tego iaw scana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, musze kupić. 

Kontrolka wtrysku zapalila sie wtedy kiedy nastąpiła usterka ale z tego co czytałem to ta kontrolka sie zapala czasami od tak po prostu. Z komputerem nadal nie da sie połączyć, to znaczy łączy sie ale nie można nic odczytać. Podejrzewam ze komputer może być głównym sprawca ale możliwe jest ze padł by tak o z dnia na dzień? A w sumie z minuty na minutę. Aaaa i dodam jeszcze ta usterka nastąpiła z 3 dni po wymianie kolektora wydechowego bo poprzedni pękł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro kabelek łączy sie z komputerem, odczytuje kod iso, model komputera, jedynie nie da się sprawdzić parametrow to wina chyba lezy po innej stronie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione zostało :

Cewka

Swiece

Uszczelka pod pokrywa zaworów 

Wszystkie gumowe węże pod maską 

Map sensor

I auto juz działa normalnie 

Dzieki za pomoc, można zamknax 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.