ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Mam lampę z której wchodzą tylko dwa kable tj czarny i czerwony, lampa z pozycją, stop i podświetleniem tablicy (akurat podświetlenia nie potrzebuje bo tablicę mam w innym miejscu ale może to istotne). W motocyklu natomiast są trzy kable tj czarny czerwony i żółty. Jak to połączyć żeby lampa prawidłowo działała? Nie zwrociłam uwagi i najwyżej oddam i wezmę z trzema, elektryka to nie moja bajka stąd może banalne pytanie. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Teraz, ancka napisał: Mam lampę z której wchodzą tylko dwa kable tj czarny i czerwony, lampa z pozycją, stop i podświetleniem tablicy (akurat podświetlenia nie potrzebuje bo tablicę mam w innym miejscu ale może to istotne). W motocyklu natomiast są trzy kable tj czarny czerwony i żółty. Jak to połączyć żeby lampa prawidłowo działała? Nie zwrociłam uwagi i najwyżej oddam i wezmę z trzema, elektryka to nie moja bajka stąd może banalne pytanie. Dzięki za pomoc IMO się nie da żeby mieć funkcję i pozycyjnych i stop (akurat podświetlenie tablicy by się dało :]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Lampa wyposażona w żarówkę dwuwłóknową 12V 8/23W, myślałam że może czarny do czarnego a żółty połączyć z czerwonym i spiąć z czerwonym w lampie. Bo żółty to do hamulców znaczy do stopu? to żeby tam prąd był ? Szkoda ale nic to, wymieniam lampę i już Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 może dwa kable są do plusa stopu i plusa pozycyjnego (który jest razem z podświetleniem) a minus idzie przez masę, przez jakieś śriby mocujące? Masz może fotkę lampy od strony mocowań? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Nie mam fotki ale znalazłam aukcje z taką samą lampą http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-chopper-drag-pozycja-stop-cat-eye-i6429436899.html , może coś to podpowie. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Godzinę temu, ancka napisał: Nie mam fotki ale znalazłam aukcje z taką samą lampą http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-chopper-drag-pozycja-stop-cat-eye-i6429436899.html , może coś to podpowie. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka aaa metalowa - to zmienia postac rzeczy to raczej będzie tak jak Kysior napisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 A możecie mi to tak prościej wytłumaczyć, który kabel z którym połączyć ? Dzięki Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Sprawdź takie podłączenie: czarny do czarnego, czerwony do czerwonego, a żółty jako masa czyli minus do metalowej obudowy lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 A masz może jakiś miernik, próbówkę? Bo jeśli tak, to trzeba byłoby sprawdzić, który kabelek w motorze odpowiada jakiemu światłu. A lampę możesz podpiąć na krótko do akumulatora - metalową obudowę do minusa a czerwony do plusa - jak zaświeci, to zobaczysz, za co jest odpowiedzialny czerwony. Potem czarny do plusa - powinno zaświecić drugie światło. A jeśli chcesz robić tak, ja podpowiada Tomrad, to koniecznie zanim przykręcisz lampę do motocykla - bo inaczej na obudowie będzie już minus, jeśli żółty nie będzie masą, to spalisz jakiś bezpiecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Godzinę temu, Tomrad napisał: Sprawdź takie podłączenie: czarny do czarnego, czerwony do czerwonego, a żółty jako masa czyli minus do metalowej obudowy lampy. a ja bym obstawił czarny z kostki do masy lampy, czerwony do czerwonego i żółty z kostki do czarnego w lampie lub żółty z kostki do czerwonego a czerwony z kostki do czatrnego, wg mnie w kostce żółty odpowiada za światła stop a czerwony za pozycję więc ja bym tak obstawiał najłatwiej rozkręcić lampę i zobaczyć który kabel gdzie idzie (czyli wrzucić zdjęcie rozkręconej lampy na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Super dziękuję, miernik mam będę badać, jak mi nie wyjdzie to wrzucę fotkę i będę Was męczyć dalej Wczoraj już bezpiecznik spaliłam ale nie pamiętam co z czym zwarłam. Może pacjent przeżyje moje eksperymenty Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 To twardy sprzęt, więc powinien przeżyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Jeszcze jedna rzecz, bo błotnik w moto jest metalowy, mocowanie lampy też, to nie ma wpływu na temat podłączenia ? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 1 minutę temu, ancka napisał: Jeszcze jedna rzecz, bo błotnik w moto jest metalowy, mocowanie lampy też, to nie ma wpływu na temat podłączenia ? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka no właśnie o tym pisaliśmy że minus jest najpewniej realizowany przez masę motocykla i lampy dlatego napisałem: rozkręć lampę i sfotografuj !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Wrócę do domu to zrobię fotkę Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Ja bym zrobił tak: 1. Przykręć lampę do błotnika. 2. Włącz światło postojowe. 3. Weź najpierw czerwony kabelek, dotknij do jednego z kabelków lampy, potem drugiego.Wg mnie albo zapali się światło za każdym razem, albo wcale. - Jeśli się zapali to wiesz, że czerwony od strony motocykla do postojowe. Zostaw podpięty tam, gdzie świeci postojowe w lampie i przejdź do pkt 4. -Jeśli się nie zapali, to zrób to samo z żółtym, potem czarnym. -Jak nie zapali na żadnym, to miernik w dłoń - ale to chyba nie nastąpi. 4. Do drugiego, wolnego kabelka lampy podpinamy jeden z dwóch pozostałych kabelków od motocykla, naciskamy stop i sprawdzamy, czy się świeci stop. Jeśli nie, to podpinamy drugi wolny i znowu sprawdzamy 5. Ostatni, luźny kabelek izolujemy. W ten sposób nie powinnaś spalić żadnego bezpiecznika (pod warunkiem, że luźne kabelki nie dotkną metalowych części motocykla. Jeśli koncepcja z masą na ramie motocykla jest słuszna, powinno to pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Kysior napisał: Ja bym zrobił tak: 1. Przykręć lampę do błotnika. 2. Włącz światło postojowe. 3. Weź najpierw czerwony kabelek, dotknij do jednego z kabelków lampy, potem drugiego... - Jeśli się zapali to wiesz, że czerwony od strony motocykla do postojowe... -Jeśli się nie zapali, to zrób to samo z żółtym, potem czarnym... -Jak nie zapali na żadnym, to miernik w dłoń.... 4. Do drugiego, wolnego kabelka lampy podpinamy jeden z dwóch pozostałych kabelków od motocykla, naciskamy stop i sprawdzamy, czy się świeci stop... 5. Ostatni, luźny kabelek izolujemy... W ten sposób nie powinnaś spalić żadnego bezpiecznika (pod warunkiem, że luźne kabelki nie dotkną metalowych części motocykla. Jeśli koncepcja z masą na ramie motocykla jest słuszna, powinno to pomóc. Kombinacje alpejskie... ja bym otworzył serwisówkę i sprawdził na schemacie, który kolor przewodu za co odpowiada i jazda... Następnie ma zastosowanie porada kolegi DZIDA: rozkręcić lampę i oblookać wnętrze. A żeby nie było kiedyś wątku koleżanki ancka pt. "Przestała mi świecić lampa tylna - koledzy, pomożecie?" to (przyjmując domniemanie, że czarny w instalacji 2oo to masa lampy) przylutował bym (tak, tak, kolego fred77 ) końcówkę oczkową, bo masa masą, ale skoro jest przewód, to czemu go nie wykorzystać? A połączenia błotnika zaśniedzieją, poluzują się i już będzie problem elektryczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Dziękuję wszystkim za pomoc, działa w takiej konfiguracji jak na foto. Nic nie spaliłam starałam się nie zwierać kabli . Kupię tylko złączki i zrobię porządnie Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Super. Tak przypuszczałem, że foto rozebrane lampki, w której oba przewodu wchodzą do dwuwłóknowej żarówki niewiele rozjaśni A z tym oczkiem masy to bardzo dobry pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 3 godziny temu, romano11 napisał: Kombinacje alpejskie... Kombinacje? Przecież to 3 minuty roboty. Ale ważne, że koleżanka sobie poradziła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ancka Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Nie wiem tylko czemu nie wyszło mi odrazu tak, niby wcześniej też zmieniałam przewody. Był tylko jeszcze problem z lampą bo świeciła za mocno na postoju a stopu prawie nie było widać. Rozebrałam jeszcze raz lampę i odwróciłam bieguny tak to nazwę gdzie żarówka dotyka i wtedy jasność jest ok. Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 43 minuty temu, Kysior napisał: Super. Tak przypuszczałem, że foto rozebrane lampki, w której oba przewodu wchodzą do dwuwłóknowej żarówki niewiele rozjaśni A z tym oczkiem masy to bardzo dobry pomysł a właśnie to rozjaśniło wszystko przecież na foto ewidentnie widać że minus idzie przez mase lampki a czarny i czerwony z lampki to pozycja i stop więc skoro we wtyczce jest czarny (masa) i czerwony i żółty to zostało tylko sprawdzić czerwony i żółty z kostki w połączeniu z czarnym i czerwonym z lampki (takim lub odwrotnym) czyli podłączenie tak jak napisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik. Inaczej przecież nie dało się zrobić tak działającej lampki. No ale mniejsza o to, ważne, że jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 43 minuty temu, Kysior napisał: No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik. Chińczycy różne wynalazki potrafią wyprodukować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 你說得對 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 9 godzin temu, Kysior napisał: No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik. Inaczej przecież nie dało się zrobić tak działającej lampki. Jeden z kolegów (pisał w innym wątku na innym kąciku) "pochwalił się", że w swoim bolidzie ma z tyłu żarówki jednowłóknowe, które jednak realizują i pozycyjne i STOP-y poprzez różne poziomy napięcia zasilającego Więc da się mieć "dwa włókna" z jedynie dwoma kabelkami mało: w takim układzie możesz mieć "dwa włókna" z jednym kabelkiem... masa przez obudowę i jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 15 godzin temu, Kysior napisał: 你說得對 良好 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 11 godzin temu, romano11 napisał: Jeden z kolegów (pisał w innym wątku na innym kąciku) "pochwalił się", że w swoim bolidzie ma z tyłu żarówki jednowłóknowe, które jednak realizują i pozycyjne i STOP-y poprzez różne poziomy napięcia zasilającego Więc da się mieć "dwa włókna" z jedynie dwoma kabelkami mało: w takim układzie możesz mieć "dwa włókna" z jednym kabelkiem... masa przez obudowę i jazda Ale co w tym śmiesznego czy dziwnego, regulacja PWM się to nazywa, stosowane m.in. w autach VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kysior Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Ale w takim przypadku również zmienna byłaby siła podświetlenia tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 18 godzin temu, Kysior napisał: Ale w takim przypadku również zmienna byłaby siła podświetlenia tablicy. A normalnie to się niby nie zmienia? Pisząc normalnie - mam na myśli czerwony klosz lampy z białą wstawką od dołu, dla podświetlenia tablicy. Ja tak mam: wewnątrz dwie żarówki 21/5W i nie jest to odosobniony przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2017 Dnia 8.06.2017 o 18:52, volf6 napisał: Ale co w tym śmiesznego czy dziwnego, regulacja PWM się to nazywa, stosowane m.in. w autach VW I w Oplu, od Vectry C, czyli gdzieś tam 2002 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.