Skocz do zawartości
ancka

Podłączenie lampy.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam lampę z której wchodzą tylko dwa kable tj czarny i czerwony, lampa z pozycją, stop i podświetleniem tablicy (akurat podświetlenia nie potrzebuje bo tablicę mam w innym miejscu ale może to istotne). W motocyklu natomiast są trzy kable tj czarny czerwony i żółty. Jak to połączyć żeby lampa prawidłowo działała? 

Nie zwrociłam uwagi i najwyżej oddam i wezmę z trzema, elektryka to nie moja bajka stąd może banalne pytanie. 

Dzięki za pomoc :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Teraz, ancka napisał:

Mam lampę z której wchodzą tylko dwa kable tj czarny i czerwony, lampa z pozycją, stop i podświetleniem tablicy (akurat podświetlenia nie potrzebuje bo tablicę mam w innym miejscu ale może to istotne). W motocyklu natomiast są trzy kable tj czarny czerwony i żółty. Jak to połączyć żeby lampa prawidłowo działała? 

Nie zwrociłam uwagi i najwyżej oddam i wezmę z trzema, elektryka to nie moja bajka stąd może banalne pytanie. 

Dzięki za pomoc :)

 

IMO się nie da żeby mieć funkcję i pozycyjnych i stop (akurat podświetlenie tablicy by się dało :])

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lampa wyposażona w żarówkę dwuwłóknową 12V 8/23W, myślałam że może czarny do czarnego a żółty połączyć z czerwonym i spiąć z czerwonym w lampie. Bo żółty to do hamulców znaczy do stopu? to żeby tam prąd był ?
Szkoda ale nic to, wymieniam lampę i już :)


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

może dwa kable są do plusa stopu i plusa pozycyjnego (który jest razem z podświetleniem) a minus idzie przez masę, przez jakieś śriby mocujące? Masz może fotkę lampy od strony mocowań?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie mam fotki ale znalazłam aukcje z taką samą lampą http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-chopper-drag-pozycja-stop-cat-eye-i6429436899.html , może coś to podpowie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez ancka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ancka napisał:

Nie mam fotki ale znalazłam aukcje z taką samą lampą http://allegro.pl/lampa-tylna-tyl-chopper-drag-pozycja-stop-cat-eye-i6429436899.html , może coś to podpowie.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

aaa metalowa - to zmienia postac rzeczy :]

to raczej będzie tak jak Kysior napisał

Edytowane przez DZIDA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A możecie mi to tak prościej wytłumaczyć, który kabel z którym połączyć ? :)
Dzięki :)


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź takie podłączenie:

czarny do czarnego, czerwony do czerwonego, a żółty jako masa czyli minus do metalowej obudowy lampy.

Edytowane przez Tomrad
  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A masz może jakiś miernik, próbówkę? Bo jeśli tak, to trzeba byłoby sprawdzić, który kabelek w motorze odpowiada jakiemu światłu. A lampę możesz podpiąć na krótko do akumulatora - metalową obudowę do minusa a czerwony do plusa - jak zaświeci, to zobaczysz, za co jest odpowiedzialny czerwony. Potem czarny do plusa - powinno zaświecić drugie światło.

 

A jeśli chcesz robić tak, ja podpowiada Tomrad, to koniecznie zanim przykręcisz lampę do motocykla - bo inaczej na obudowie będzie już minus, jeśli żółty nie będzie masą, to spalisz jakiś bezpiecznik.

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tomrad napisał:

Sprawdź takie podłączenie:

czarny do czarnego, czerwony do czerwonego, a żółty jako masa czyli minus do metalowej obudowy lampy.

a ja bym obstawił czarny z kostki do masy lampy, czerwony do czerwonego i żółty z kostki do czarnego w lampie lub żółty z kostki do czerwonego a czerwony z kostki do czatrnego,

wg mnie w kostce żółty odpowiada za światła stop a czerwony za pozycję więc ja bym tak obstawiał

 

najłatwiej rozkręcić lampę i zobaczyć który kabel gdzie idzie (czyli wrzucić zdjęcie rozkręconej lampy na forum :]

Edytowane przez DZIDA
  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super dziękuję, miernik mam będę badać, jak mi nie wyjdzie to wrzucę fotkę i będę Was męczyć dalej :)
Wczoraj już bezpiecznik spaliłam ale nie pamiętam co z czym zwarłam. Może pacjent przeżyje moje eksperymenty :)


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To twardy sprzęt, więc powinien przeżyć;].

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz, bo błotnik w moto jest metalowy, mocowanie lampy też, to nie ma wpływu na temat podłączenia ?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, ancka napisał:

Jeszcze jedna rzecz, bo błotnik w moto jest metalowy, mocowanie lampy też, to nie ma wpływu na temat podłączenia ?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

no właśnie o tym pisaliśmy że minus jest najpewniej realizowany przez masę motocykla i lampy

dlatego napisałem: rozkręć lampę i sfotografuj !!

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do domu to zrobię fotkę :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak:

1. Przykręć lampę do błotnika.

2. Włącz światło postojowe.

3. Weź najpierw czerwony kabelek, dotknij do jednego z kabelków lampy, potem drugiego.Wg mnie albo zapali się światło za każdym razem, albo wcale.

- Jeśli się zapali to wiesz, że czerwony od strony motocykla do postojowe. Zostaw podpięty tam, gdzie świeci postojowe w lampie i przejdź do pkt 4.

-Jeśli się nie zapali, to zrób to samo z żółtym, potem czarnym.

-Jak nie zapali na żadnym, to miernik w dłoń :) - ale to chyba nie nastąpi.

4. Do drugiego, wolnego kabelka lampy podpinamy jeden z dwóch pozostałych kabelków od motocykla, naciskamy stop i sprawdzamy, czy się świeci stop. Jeśli nie, to podpinamy drugi wolny i znowu sprawdzamy :)

5. Ostatni, luźny kabelek izolujemy.

 

W ten sposób nie powinnaś spalić żadnego bezpiecznika (pod warunkiem, że luźne kabelki nie dotkną metalowych części motocykla. Jeśli koncepcja z masą na ramie motocykla jest słuszna, powinno to pomóc.

 

Edytowane przez Kysior

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kysior napisał:

Ja bym zrobił tak:

1. Przykręć lampę do błotnika.

2. Włącz światło postojowe.

3. Weź najpierw czerwony kabelek, dotknij do jednego z kabelków lampy, potem drugiego...

- Jeśli się zapali to wiesz, że czerwony od strony motocykla do postojowe...

-Jeśli się nie zapali, to zrób to samo z żółtym, potem czarnym...

-Jak nie zapali na żadnym, to miernik w dłoń....

4. Do drugiego, wolnego kabelka lampy podpinamy jeden z dwóch pozostałych kabelków od motocykla, naciskamy stop i sprawdzamy, czy się świeci stop...

5. Ostatni, luźny kabelek izolujemy...

 

W ten sposób nie powinnaś spalić żadnego bezpiecznika (pod warunkiem, że luźne kabelki nie dotkną metalowych części motocykla. Jeśli koncepcja z masą na ramie motocykla jest słuszna, powinno to pomóc.

 

Kombinacje alpejskie... :phi: ja bym otworzył serwisówkę i sprawdził na schemacie, który kolor przewodu za co odpowiada i jazda... :hehe:

Następnie ma zastosowanie porada kolegi DZIDA: rozkręcić lampę i oblookać wnętrze. A żeby nie było kiedyś wątku koleżanki ancka pt. "Przestała mi świecić lampa tylna - koledzy, pomożecie?" to (przyjmując domniemanie, że czarny w instalacji 2oo to masa lampy) przylutował bym (tak, tak, kolego fred77 :phi:) końcówkę oczkową,

 

A382E210-EC81-4720-9BA6-480F2309F946.JPEG.fb43bddb366e61dbe0993e7c90717b5c.JPEG

 

bo masa masą, ale skoro jest przewód, to czemu go nie wykorzystać? A połączenia błotnika zaśniedzieją, poluzują się i już będzie problem elektryczny...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc, działa w takiej konfiguracji jak na foto. Nic nie spaliłam starałam się nie zwierać kabli :). Kupię tylko złączki i zrobię porządnie :)2efeb251aa466678d4bb96aba3723444.jpg7af0a8590b12b9c1039ec1e094bae039.jpg

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Super. Tak przypuszczałem, że foto rozebrane lampki, w której oba przewodu wchodzą do dwuwłóknowej żarówki niewiele rozjaśni :P

 

A z tym oczkiem masy to bardzo dobry pomysł

Edytowane przez Kysior

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, romano11 napisał:

 

Kombinacje alpejskie... 

 

Kombinacje? Przecież to 3 minuty roboty. Ale ważne, że koleżanka sobie poradziła

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko czemu nie wyszło mi odrazu tak, niby wcześniej też zmieniałam przewody. Był tylko jeszcze problem z lampą bo świeciła za mocno na postoju a stopu prawie nie było widać. Rozebrałam jeszcze raz lampę i odwróciłam bieguny tak to nazwę gdzie żarówka dotyka i wtedy jasność jest ok.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Kysior napisał:

Super. Tak przypuszczałem, że foto rozebrane lampki, w której oba przewodu wchodzą do dwuwłóknowej żarówki niewiele rozjaśni :P

 

A z tym oczkiem masy to bardzo dobry pomysł

a właśnie to rozjaśniło wszystko

przecież na foto ewidentnie widać że minus idzie przez mase lampki a czarny i czerwony z lampki to pozycja i stop

więc skoro we wtyczce jest czarny (masa) i czerwony i żółty to zostało tylko sprawdzić czerwony i żółty z kostki w połączeniu z czarnym i czerwonym z lampki (takim lub odwrotnym)

 

czyli podłączenie tak jak napisałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik. Inaczej przecież nie dało się zrobić tak działającej lampki. No ale mniejsza o to, ważne, że jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Kysior napisał:

No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik.

Chińczycy różne wynalazki potrafią wyprodukować ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

你說得對

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Kysior napisał:

No ale to, że masa szła przez obudowę, to można było już wcześniej uznać za pewnik. Inaczej przecież nie dało się zrobić tak działającej lampki.

 

Jeden z kolegów (pisał w innym wątku na innym kąciku) "pochwalił się", że w swoim bolidzie ma z tyłu żarówki jednowłóknowe, które jednak realizują i pozycyjne i STOP-y poprzez różne poziomy napięcia zasilającego 8]

Więc da się mieć "dwa włókna" z jedynie dwoma kabelkami :phi: mało: w takim układzie możesz mieć "dwa włókna" z jednym kabelkiem... :hehe: masa przez obudowę i jazda ;l

Edytowane przez romano11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kysior napisał:

你說得對

良好

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, romano11 napisał:

 

Jeden z kolegów (pisał w innym wątku na innym kąciku) "pochwalił się", że w swoim bolidzie ma z tyłu żarówki jednowłóknowe, które jednak realizują i pozycyjne i STOP-y poprzez różne poziomy napięcia zasilającego 8]

Więc da się mieć "dwa włókna" z jedynie dwoma kabelkami :phi: mało: w takim układzie możesz mieć "dwa włókna" z jednym kabelkiem... :hehe: masa przez obudowę i jazda ;l

Ale co w tym śmiesznego czy dziwnego, regulacja PWM się to nazywa, stosowane m.in. w autach VW:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale w takim przypadku również zmienna byłaby siła podświetlenia tablicy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Kysior napisał:

Ale w takim przypadku również zmienna byłaby siła podświetlenia tablicy. 

 

A normalnie to się niby nie zmienia? :hehe: Pisząc normalnie - mam na myśli czerwony klosz lampy z białą wstawką od dołu, dla podświetlenia tablicy. Ja tak mam: wewnątrz dwie żarówki 21/5W i nie jest to odosobniony przypadek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.06.2017 o 18:52, volf6 napisał:

Ale co w tym śmiesznego czy dziwnego, regulacja PWM się to nazywa, stosowane m.in. w autach VW:)

 

I w Oplu, od Vectry C, czyli gdzieś tam 2002 rok. ;] 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.