Skocz do zawartości

Poszukiwanie 2+2(+1) ~80kpln


button

Rekomendowane odpowiedzi

Wspólnie z żoną doszliśmy do wniosku, że wystarczy nam jedno auto, za to bardziej dopasowane do naszych potrzeb,

Rodzina 2+2. jest jeszcze pies i często dodatkowa osoba.

 

Przebiegi roczne 10-15k (połowa miasto, połowa drogi podmiejskie, wyjazdy wakacyjne). W ciągu tygodnia autem jeździ żona do pracy - 2x10km po mieście + zakupy. W weekendy najczęsciej wyjeżdżamy poza miasto.

 

Priorytety:

1. Bezawaryjność (najchętniej w ogóle bym nie odwiedzał serwisów :) ). Obecny ecoboost 2.0 miał być bezpiecznym wyborem, ale podejście serwisów mnie zniechęciło. Również do marki Ford.

2. Bezpieczeństwo

3. Komfort - chciałbym żeby z tyłu weszły dwa foteliki + dorosła osoba. Chcicłabym żeby auto było w miarę ciche.

 

Mój pomysł to Toyota Verso 1.8 nowa/prawie nowa.

 

Zaproponujecie coś lepszego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, button napisał:

Wspólnie z żoną doszliśmy do wniosku, że wystarczy nam jedno auto, za to bardziej dopasowane do naszych potrzeb,

Rodzina 2+2. jest jeszcze pies i często dodatkowa osoba.

 

Przebiegi roczne 10-15k (połowa miasto, połowa drogi podmiejskie, wyjazdy wakacyjne). W ciągu tygodnia autem jeździ żona do pracy - 2x10km po mieście + zakupy. W weekendy najczęsciej wyjeżdżamy poza miasto.

 

Priorytety:

1. Bezawaryjność (najchętniej w ogóle bym nie odwiedzał serwisów :) ). Obecny ecoboost 2.0 miał być bezpiecznym wyborem, ale podejście serwisów mnie zniechęciło. Również do marki Ford.

2. Bezpieczeństwo

3. Komfort - chciałbym żeby z tyłu weszły dwa foteliki + dorosła osoba. Chcicłabym żeby auto było w miarę ciche.

 

Mój pomysł to Toyota Verso 1.8 nowa/prawie nowa.

 

Zaproponujecie coś lepszego ?

 

 

A ta dorosła osoba z tyłu to jak duża może być? Laska w rozmiarze 38, czy chłop 52? Bo jak to drugie to pewnie coś w stylu Scenic da radę. Sąsiad ma Verso i w środku to za szeroko nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, button napisał:

Kobitka ~165cm, szczupła.

 

Taki rozmiar to mi do Laguny 2 wchodzi pomiędzy foteliki. Zerknij na Zafirę, z tyłu dużo miejsca, fajne i ciche auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota Corolla Verso z benz. 1.8 wydaje się być bezpiecznym wyborem, stary sprawdzony silnik, jako takie wykończenie. Nie wiem jak w tych skrzyniach z łożyskami, ale pierwsze klika lat nie powinno się sypnąć ;]

 

Z podwyższonych zostaje Opel Zafira, Das Touran i inne cuda nieco wyższe niż standardowe. Serwis w Fordzie to rzecz abstrakcyjna, ja jak nie muszę to nie jeżdżę 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fili_P napisał:

znajomi po roznych kombinacjahc wrocili do w sumie trzeciej Verso przy Twoich wymaganiach

 

Jeżeli wcześniej mieli dwie Toyoty to tutaj diagnozowałbym tzw. kult marki. To już nie wybór auta pod potrzeby, to zakup Toyoty. A wybór Toyoty, bo to Toyota. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, button napisał:

Wspólnie z żoną doszliśmy do wniosku, że wystarczy nam jedno auto, za to bardziej dopasowane do naszych potrzeb,

Rodzina 2+2. jest jeszcze pies i często dodatkowa osoba.

 

Przebiegi roczne 10-15k (połowa miasto, połowa drogi podmiejskie, wyjazdy wakacyjne). W ciągu tygodnia autem jeździ żona do pracy - 2x10km po mieście + zakupy. W weekendy najczęsciej wyjeżdżamy poza miasto.

 

Priorytety:

1. Bezawaryjność (najchętniej w ogóle bym nie odwiedzał serwisów :) ). Obecny ecoboost 2.0 miał być bezpiecznym wyborem, ale podejście serwisów mnie zniechęciło. Również do marki Ford.

2. Bezpieczeństwo

3. Komfort - chciałbym żeby z tyłu weszły dwa foteliki + dorosła osoba. Chcicłabym żeby auto było w miarę ciche.

 

Mój pomysł to Toyota Verso 1.8 nowa/prawie nowa.

 

Zaproponujecie coś lepszego ?

 

 

Mam Verso '14 1,8 147KM, kupione w 2015 z wyprzedaży rocznika dokładnie na potrzeby takich samych przebiegów/wyjazdów jak Twoje. Teraz ma 2 lata i 3 miesiące i ok. 34kkm przebiegu. Do tej pory 2 przeglądy co 15kkm w ASO, po circa 550 PLN. Leję paliwo i jeżdżę. Typowy rodzinny dupowóz nie wyzwalający większych emocji. Ma jeździć i się nie psuć i jak na razie się sprawdza. Oby tak dalej, a jest na to szansa, bo akurat Verso jest od lat bardzo wysoko w różnych rankingach bezawaryjności.

 

Bezpieczeństwo - Verso ma już co prawda parę lat, ale w 2010 zdobyło 5 gwiazdek i tytuł najbezpieczniejszego vana. 7 poduszek w standardzie, a od chyba 2016 wsadzają asystenta hamowania, ostrzeganie o zmianie pasa, etc.

 

Z tyłu często jeździła z nami teściowa + 2 foteliki. Na wysokości ramion szerokość między drzwiami z tyłu wynosi 149,5cm, spokojnie wchodzą 3 foteliki (na próbę przymierzałem trzeci, który wożę w drugim aucie) lub 2 duże foteliki + osoba do 175cm. Jeżeli byłby to ktoś większy, to zawsze możesz przesunąć fotel(e) względem siebie (każdy osobno o ma zakres ruchu 19,5cm). Możliwość przesuwania foteli pozwala również sporo powiększyć bagażnik (w razie wyjazdu wakacyjnego).

 

Do 140 km/h jest OK, można swobodnie rozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jeździłem C4 Picasso 1.2

Jeździ lepiej niż Mondeo 1.6 125hp. Jednak nie jestem przekonany do downsizingu.

Fajna widoczność. W porównaniu do sedana trochę dziwna pozycja za kierownicą.

Za mniej niż 80k zaoferowali bdb wyposażone auto. Jutro mam jazdę 1.6dieslem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeżeli wcześniej mieli dwie Toyoty to tutaj diagnozowałbym tzw. kult marki. To już nie wybór auta pod potrzeby, to zakup Toyoty. A wybór Toyoty, bo to Toyota.

Nie. Przekroj aut ktorymi jezdza jezdzili byl dosc szeroki. Serwis bwz znaczenia (_stanowisko takie ze robia to inni). Po prostu 2+2 (czasami 3)i Verso in pasuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, button napisał:

Jutro mam jazdę 1.6dieslem

 

Będąc w podroży służbowej mieliśmy (ja i koledzy) wypożyczonego C4 Grand Picasso z takim silnikiem. Przez całą drogę do hotelu (ok. 200 km) byliśmy przekonani, że jedziemy benzyną. Po dojechani na miejsce naklejka Diesel na klapce nas oświeciła. :hehe: Z początku słabo się jakoś odpychał później mu się polepszyło trochę. Może to dlatego, że był nowy i miał 8 km przebiegu jak go dostaliśmy. :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jeździłem C4 Picasso 1.2
Jeździ lepiej niż Mondeo 1.6 125hp. Jednak nie jestem przekonany do downsizingu.
Fajna widoczność. W porównaniu do sedana trochę dziwna pozycja za kierownicą.
Za mniej niż 80k zaoferowali bdb wyposażone auto. Jutro mam jazdę 1.6dieslem
 
 


Przy Twoich przebiegach to predzej to auto zgnije niz sie silnik skonczy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, button napisał:

To jest coś co nie bardzo mi się podoba. Dwa wielkie wyświetlacze i zero analogowych zegarów a dodatkowo wyświetlacze na środku.

Cyfrowe mozna jeszcze przezyc... Ale caly swiat montuje zegary za kierownica a Ci wmawiaja, ze po srodku jest lepiej :facepalm: D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujekcybul napisał:

Tylko te wskazniki po srodku to duzy minus.

 

Ja bym wskaźniki przełknął bo auto jest naprawdę ładne wewnątrz i zewnątrz ale fakt nie każdy lubi elektroniczne zegary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Cyfrowe mozna jeszcze przezyc... Ale caly swiat montuje zegary za kierownica a Ci wmawiaja, ze po srodku jest lepiej :facepalm: D

Jeździłem Yarisem z zegarami po środku i mi to nie przeszkadzało, ale ja nie mam problemów typu "nie włączam kierunkowskazów, bo nie ogarniam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, button napisał:

Dlatego nie skreślam tego modelu. 

 

Moje poszukiwania w tej klasie samochodów (moje typy):

1. C4GP

2. Verso

3. Skoda Superb combi

4. VW/Seat Alhambra

5. Espace V (chodź nie wiem czy się znajdzie jakąś ładną sztukę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, button napisał:

Miałem kiedyś Corollę E12. Poprawne auto - nic więcej a dodatkowo na wakacjach w CRO padło nam łożysko w skrzynii :)

 

i nie dawało żadnego znaku wcześniej? Jak mi padały łożyska, to najpierw było ciche szumienie, trochę inne na każdym biegu, jeździłem z tym kilka tygodni, potem doszedł dziwiny dźwięk podczas hamowania silnikiem i dłużej już nie czekałem, tylko dalem do naprawy. Nie zbagatelizowałeś przypadkiem jakichś objawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.06.2017 o 08:54, slawek_l_83 napisał:

 

Moje poszukiwania w tej klasie samochodów (moje typy):

1. C4GP

2. Verso

3. Skoda Superb combi

4. VW/Seat Alhambra

5. Espace V (chodź nie wiem czy się znajdzie jakąś ładną sztukę)

 

Superb jest za wąski na taka konfiguracje imo a na sztandarowym zawiasie będzie zbyt siadał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.06.2017 o 08:23, Rado_ napisał:

Jeździłem Yarisem z zegarami po środku i mi to nie przeszkadzało, ale ja nie mam problemów typu "nie włączam kierunkowskazów, bo nie ogarniam"

Wiadomo do wszystkeigo da sie przyzywczaic... ale skoro wszyscy montuja za kierownica to czemu Francuzi ida pod prad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujekcybul napisał:

Wiadomo do wszystkeigo da sie przyzywczaic... ale skoro wszyscy montuja za kierownica to czemu Francuzi ida pod prad.

Bo tacy Francuzi są, bez nich motoryzacja była by bardzo nudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Wiadomo do wszystkeigo da sie przyzywczaic... ale skoro wszyscy montuja za kierownica to czemu Francuzi ida pod prad.

 

Bo to nie ma zadnego znaczenia...

Mialem centralne zegary w Primerze p12 i Citroenir C4 i w niczym to nie przeszkadzalo :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bo to nie ma zadnego znaczenia...

Mialem centralne zegary w Primerze p12 i Citroenir C4 i w niczym to nie przeszkadzalo :nie_wiem:

Ja sie tak latwo nie przyzwyczajam. Jak mialem srednie spalanie w kila na srodku to jak sie przesiadlem do innego auta to caly czas na srodek zerkalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, wujekcybul napisał:

Ja sie tak latwo nie przyzwyczajam. Jak mialem srednie spalanie w kila na srodku to jak sie przesiadlem do innego auta to caly czas na srodek zerkalem.

Mi to własciwie jest to obojetne. Jak cos jest inaczej to sie przyzwyczajam, akceptuje, nie marudzę, jakos sie kula. Teraz mam head-up i na zegary własciwie rzadko zerkam, fajna sprawa, ale jak nie bede miał, to cóz tez dam radę. Najgorsze dla mnie być zakładnikiem maszyn ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia odleglosci od srodkowych isofixow (bo rozumiem ze fotelikow inaczej montowanych nie bierzesz pod uwage).

W mazdzie cx5 nie ma szans na osobe pomiedzy fotelikami. W duzych premiumach jest roznie bo sa szerokie ale kanapa robiona pod dwie komfortowo jezdzace osoby wiec odsuniete od drzwi i po srodku miejsca jest roznie... Najlepiej pewnie cos co udaje 3 fotele z tylu jak np espace czy galaxy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.